RECENZE: Letošní ročník NHL je nejzbytečnější v historii značky
NHL 21
Platforma: XboxOne, PlayStation 4
Výrobce:
EA
- Nejlepší hokej, jaký si na konzolích můžete zahrát
- Aktuální soupisky
- Režimu Be a Pro bylo věnováno spousta péče
- Už pátý ročník pořád jedna a ta samá hra
- Co se týče dění na ledě prakticky žádný rozdíl
- Ovládání všech menu je zdlouhavé
Přes všechny nepříjemnosti způsobené pandemií koronaviru se letošní sezóna NHL nakonec dohrála. Sice ve zkrácené formě a bez diváků, i tak ale dokázala nabídnout spousty krásných momentů. Osud té příští je ovšem nejistý a tak fanoušci s nadějí upírali pohled alespoň na další ročník virtuálního hokeje od Electronic Arts. Marně.
Kdybych měl být úplně upřímný, tak by v Electronic Arts bývali udělali lépe, kdyby letošní díl raději úplně vynechali. Nikdo by se na ně zlobit nemohl, konec stávající generace konzolí v kombinaci s nejistým osudem skutečné NHL jsou dostatečné argumenty, proč se raději soustředit výhradně na budoucnost. Hra totiž přes své nepopiratelné klady a zábavnost již ve všech ohledech zastarala a více než dílčí vylepšování nepodstatných prvků potřebuje kompletní restart.
Nadávat na minimum změn je v recenzích NHL už tradiční, tentokrát ale výsledek působí, jako by se na něj prakticky nesáhlo. Už jen samotný start, kdy vám hra jako vždy na rozehřátí nabídne finálový zápas posledního play-off, mě zarazil, na výběr totiž nedostanete mezi Tampou Bay a Dallasem, ale Bostonem a St. Louis, tedy účastníky loňské sezony. To to za ten měsíc nikoho nenapadlo vyměnit?
Pocitu, že hraji loňský ročník, jsem se ale nezbavil po celou dobu recenzování. Menu je úplně stejné jako minule, nabídka režimů také a co je nejhorší, žádných změn jsem si nevšiml ani přímo v zápasech. Těch pár nových pohybů, jako je například Svečnikovův „Michigan“ nebo Kučerovův blafák, je tak obtížných na exekuci, že jsou pro běžného hráče během ostrých zápasů prakticky neproveditelné.
Hra je totiž zběsile rychlá a pořád se v ní lítá ze strany na stranu, střední pásmo jakoby ani neexistovalo. Po těch letech na stejném enginu už je toto pojetí hokeje ubíjející, člověk musí dokola používat naučené kombinace a na soupeře tak reaguje jen instinktivně. Už tu není prostor pro vymýšlení nových situací, vše už jsem viděl tolikrát, že jsem se několikrát přistihl, jak se mi mysl toulá někde daleko od dění na obrazovce.
Pokud jde o grafiku, je to vyloženě o průšvih. V době, kdy i z dosluhující konzole jde vymáčknout takový skvost, jako je The Last of Us 2, už pro voskové masky bez výrazů není místo. Na co je pak dobré, že má hra skutečné fotky u všech hráčů i z nižších soutěží (včetně české ELH), když pak na ledě nepoznáte ani ty největší hvězdy?
Pro většinu hráčů tak nemá smysl nad koupí ani přemýšlet, až na změněné soupisky jde o úplně stejnou hru jako minule. Jedinou výjimkou je režim Be a Pro, ve kterém si můžete vypiplat vlastního hokejistu od mládežnických soutěží až po NHL. Právě tomuto režimu bylo věnováno spoustu péče a i když hra neobsahuje příběhovou složku, jako známe třeba ze starších ročníků Fify, užijete si s ním spoustu zábavy.
Budete muset komunikovat s trenéry, novináři i spoluhráči, čekají vás zásadní životní rozhodnutí, zúčastníte se draftu, výměn i bojů o místo v sestavě. Na můj vkus je toho dění okolo snad až příliš, ale samotné zápasy mají úplně jinou atmosféru, když musíte ještě navíc plnit individuální úkoly. Be a Pro se rozhodně povedlo a pokud vás chytne, dá se v něm utopit spousta času.
To je ale to jediné, proč má smysl si hru kupovat. Jinak jde stále o ten stejný hokej jako minule, předminule a předpředminule. Neříkám, že se u něj nedá pobavit, ale za ty peníze rozhodně nestojí.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 362 čtenářů
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách
Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra
V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci
Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...
Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli
Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...
Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců
Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...