„Nejvýhodnější nabídku podala společnost Eurovia CS, která přišla s cenou 368,5 milionu korun bez DPH,“ informoval o výsledku výběrového řízení generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. „Stavba má pravomocné stavební povolení, dokončena je i majetkoprávní příprava, takže její zahájení předpokládáme ve třetím kvartále letošního roku,“ doplnil.
Stavbaři měli původně začít u Mošnova stavět už letos na jaře, jenže vysoký počet doplňujících dotazů stavebních firem dokončení výběrového řízení oddálil.
Doba trvání výběrového řízení se tak zřejmě projevila i v konečné ceně stavby. Firmy do ní stačily započítat rostoucí ceny materiálů i energií. „Konečná cena dosáhla 105,7 procenta původního předpokladu,“ uvedl Mátl.
Zástupci Mošnova zahájení stavby vítají. „Na obchvat, který pomůže hlavně mošnovské místní části Malá Strana, čekáme už dvacet let. Tak dlouho už se o tom hovoří,“ komentovala již dříve místostarostka Mošnova Šárka Demlová oznámení záměru pracovníků Ředitelství silnic a dálnic začít obchvat skutečně stavět.
„Největší zatížení do obce přináší doprava spojená s růstem průmyslové zóny u letiště. Po dostavění obchvatu se to snad zlepší,“ zmínila.
Obchvat má do roku 2024 spojit oba konce Mošnova na silnici mezi Příborem a Ostravou s tím, že se obci vyhne ve směru k letišti. Na celkem 3 333 metrů dlouhé stavbě se počítá s jedním mostem a třemi kruhovými křižovatkami.