Vyplývá to z údajů ve studii EIA, kterou DPO Ostrava v souvislosti s plánovaným přemístěním zpracoval.
„V současnosti máme v Porubě a v Martinově de facto dvě vozovny autobusů. Ta původní, v areálu DPO ve Slavíkově ulici, v průběhu let přestala kapacitně vyhovovat,“ přiblížila důvody chystaného stěhování Tereza Šnoblová, mluvčí DPO Ostrava.
Do střediska v Martinově navíc od roku 2015 zajíždějí všechny porubské autobusy na CNG pohon kvůli tankování. „Tyto a další manipulační jízdy bez cestujících, neefektivita stávajícího provozu, technický stav vybavení budov hal údržby a absence prostorové rezervy jsou hlavními důvody návrhu přemístění vozovny,“ doplnila mluvčí.
Prostory v Martinově by se mohly začít připravovat ve druhém čtvrtletí příštího roku. Po přesunu vozovny do Martinova mají být všechny budovy současných porubských autobusových garáží, včetně přilehlých soukromých garáží, zbourány.
Obvod vykupuje soukromé garáže
„Další využívání této plochy je dané poslední změnou územního plánu. Nově není plocha určena pro lehký průmysl, ale pro bydlení a služby,“ konstatovala Šnoblová. „O tom, jak bude místo dále využíváno, rozhodne město a městský obvod.“
Poruba plánuje, že v místě vyroste v podstatě nová městská čtvrť. Obvod už od roku 2015 vykupuje přilehlé soukromé garáže, aby je mohl zbourat a plochu využít jinak.
„V okolí rovněž plánují několik větších projektů soukromí investoři, některé už jsou dokonce v realizaci, jako například rekonstrukce budovy Černé perly,“ konstatovala starostka Poruby Lucie Baránková Vilamová.
„Počítáme s tím, že by zde mohla vzniknout úplně nová čtvrť k bydlení s kvalitní občanskou vybaveností, která k centrální části Poruby patří. Byť je to ještě běh na dlouhou trať, toto území má velký potenciál,“ zmínila starostka Poruby.
Autobusové garáže Dopravního podniku Ostrava u Slavíkovy ulice zmizí.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz