Více než šestnáct tisíc uživatelů za necelých sedm měsíců ujelo přes 130 tisíc kilometrů.
Nejoblíbenějšími a nejvyužívanějšími stanicemi se staly Nová Karolina, Masarykovo náměstí, Komenského sady a Prokešovo náměstí.
„V Ostravě bude systém sdílení kol pokračovat i v příštím roce. Aktuálně připravujeme soutěž na jejího poskytovatele. Počítáme s rozšířením obvodů, jako je Slezská Ostrava, Moravská Ostrava a Přívoz, Mariánské Hory a Hulváky, Vítkovice, Ostrava-Jih, Poruba a Hošťálkovice. Provozovateli přispějeme na každou výpůjčku,“ řekla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.
Stojany zajistí město Ostrava, jízdní kola, jejich opravy, redistribuce a servis pak bude v gesci vybraného provozovatele.
Letos to byla společnost Rekola Bikesharing. Míst se stojany by mohlo být až 200 a kol v těch nejexponovanějších měsících až 600. S novým nastavením služby pomohou data získaná z pilotního provozu, užitečná budou v plánování další cyklistické infrastruktury ve městě.
„Před spuštěním pilotního projektu sdílení kol jsme zjistili, že téměř devadesát procent dotázaných je přesvědčeno, že o něj bude zájem. Nyní můžeme potvrdit, že bikesharing patřil u nás dokonce k nejvytíženějším a nejúspěšnějším v České republice,“ dodala Šebestová. Ostrava má na svém území zhruba 250 kilometrů cyklostezek.
Nové se připravují a staví. Zavedení sdílení kol bylo podle města dalším krokem k podpoře ekologické dopravy.