Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaje s auty jsou v Ostravě téměř denně v sobě. Mohou za to i uzavírky

  9:09aktualizováno  9:09
V druhé půlce května zatím nebylo moc dnů, kdy by se v Ostravě nesrazila tramvaj s osobním autem. Většinou jsou viníky nehody řidiči osobáků. Zejména nejsou dost opatrní, co se děje za nimi při odbočování vlevo.

Hasiči museli ve čtvrtek 18. května vyprostit Škodu Fabii, jejíž řidič se v centru Ostravy srazil s tramvají. | foto: HZS Moravskoslezského kraje

Prakticky obden informují policisté o srážkách tramvají s osobními automobily, 16. května – křižovatka ulic Výškovické a Kosmonautů, 18. května – křižovatka ulic Mariánskohorské a Nádražní, 22. května – ulice Martinovská, 23. května – U vodárny.

Fotogalerie

Ostravané už o situaci z druhé poloviny května na sociálních sítích hojně diskutují a někteří glosují, že tak dopravní podnik alespoň vyřeší problémy s nedostatkem řidičů (psali jsme zde).

Dopravce ale přes aktuální vysokou nehodovost ujišťuje, že jezdit je stále čím. „Počet dopravních nehod v současné době nevytváří riziko absence vozových jednotek na linkách,“ podotýká mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Karolína Rycková.

Opravit tramvaj po dopravní nehodě trvá v horších případech několik týdnů, a to u závažného poškození vozu. Drobnější „ťukance“ zvládá podnik dát do pořádku prakticky ihned.

Viníkem je obvykle řidič osobáku. Chybují ale i tramvajáci

Ostravou denně projíždí přes 7000 spojů MHD, a tak má dopravce nějakou nehodu autobusu, trolejbusu nebo tramvaje, hlášenou prakticky denně. „Za rok 2016 byli řidiči MHD účastni celkem 479 dopravních nehod,“ informuje Rycková.

To, že si aktuálně na ostravských silnicích „nerozumí“ zejména řidiči tramvají a osobáků, může být dáno různými okolnostmi. Hrát roli může například s příchodem teplých měsíců sílící slunce či četné stavební práce a s tím spojené uzavírky. „Díky opravám komunikací si mnozí řidiči individuální dopravy teprve hledají náhradní trasy, které natolik neznají, a proto je riziko kolize daleko větší,“ vysvětluje Rycková.

Dle policejních statistik je nejčastější příčinou nehod nedání přednosti řidiče při odbočování vlevo. Na vině je tak obvykle řidič osobáku, ale bez chyb nejsou ani tramvajáci.

Vhodné úpravy by mohly množství nehod snížit

„V roce 2016 zavinili řidiči tramvaje celkem 11 dopravních nehod. Jejich nejčastějšími pochybeními bylo nerespektování znaků pro tramvaje a signalizace stůj. A neadekvátní reakce na situaci před sebou. Například když narazí do vozidla, které již delší dobu stojí vlivem situace vyvolané provozem v kolejišti,“ podotkla policejní mluvčí Lenka Sikorová.

Podle šéfa odborů DPO by ubylo nehod způsobených řidiči tramvají, pokud by přišly vhodné úpravy. „Tramvajáci se řídí takovými kuličkami (světelné body – pozn. autora), které signalizují buď pokyny stůj, nebo volno. Není tam nic mezi. Když před řidiči najednou blikne signál stůj, tak mohou buď prudce zabrzdit a riskovat nějaké zranění cestujících, nebo křižovatku rychle projet, to pak ale může hrozit nějaký střet. To by se mělo změnit. Například tím, že by se kuličky nejprve rozblikaly, než by přešly do signálu stůj,“ uzavřel Ivo Protivínský.

Autor:



Nejčtenější

VIDEO: Hokejista mířící do šatny po prohraném zápase udeřil diváka

Hokejista Poruby během vyhroceného závěru zápasu v Šumperku během cesty do...

Vyhrocený závěr mělo ve středu na zimním stadionu v Šumperku utkání mezi tamními hokejisty a soupeřem z Poruby. Hosté...

Drahoš začal objíždět republiku, na hokeji v Třinci ho vypískali

Prezidentský kandidát Jiří Drahoš sleduje v Třinci zápas hokejové Ligy mistrů...

Jiří Drahoš začal objíždět republiku před druhým kolem prezidentské volby. Nejprve zavítal na sever Moravy, kde...



Kdosi sestřelil dron, se kterým majitel létal nad loukou

Dron sestřelený ve Štramberku ze vzduchu.

Kopřivničtí policisté pátrají po neznámém pachateli, který v neděli odpoledne sestřelil ze vzduchu dron...

Let někdy bývá kratší než jeho příprava, popisuje vojenský pilot

Filip Onderka v kokpitu letounu CASA C-29M Armády České republiky

Nikdy nechtěl sedět v kanceláři a vyplňovat papíry. Kapitán Filip Onderka z Frýdku-Místku tak létá s dopravními letadly...

Domorodci jedli padlé za syrova, líčí historik osudy výpravy lodi Albatros

Radek Polách ukazuje jeden z exponátů z výpravy lodi Albatros – ceremoniální...

Po stopách badatelské výpravy z dob Rakouska-Uherska se vydal historik Radek Polách z Muzea Novojičínska až mezi...

Další z rubriky

Nudila se, tak začala šít kabelky. Nyní patří k největším českým výrobcům

Firma Pro Dara Bags třiatřicetileté Dariny Ermisové z Ostravy patří k největším...

Nejprve šila doma, pak ve sklepě, po devíti letech to dotáhla k firmě se třiceti zaměstnanci. Třiatřicetiletá Darina...

Tři králové útočí v Moravskoslezském kraji na rekord. Lidé byli štědřejší

Tři králové v ulicích Ostravy. (ilustrační foto)

Ještě není sečteno vše, ale už teď výsledky Tříkrálové sbírky v Moravskoslezském kraji lámou rekordy. Například jen v...

Bitva právníků k miliardovým závazkům OKD začne v červnu

Důl Karviná (ilustrační snímek)

Datum zahájení jedné z největších očekávaných bitev právníků je konečně známé. Podle informací MF DNES začne v Ostravě...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz