Tramvaje s auty jsou v Ostravě téměř denně v sobě. Mohou za to i uzavírky

  9:09aktualizováno  9:09
V druhé půlce května zatím nebylo moc dnů, kdy by se v Ostravě nesrazila tramvaj s osobním autem. Většinou jsou viníky nehody řidiči osobáků. Zejména nejsou dost opatrní, co se děje za nimi při odbočování vlevo.

Hasiči museli ve čtvrtek 18. května vyprostit Škodu Fabii, jejíž řidič se v centru Ostravy srazil s tramvají. | foto: HZS Moravskoslezského kraje

Prakticky obden informují policisté o srážkách tramvají s osobními automobily, 16. května – křižovatka ulic Výškovické a Kosmonautů, 18. května – křižovatka ulic Mariánskohorské a Nádražní, 22. května – ulice Martinovská, 23. května – U vodárny.

Fotogalerie

Ostravané už o situaci z druhé poloviny května na sociálních sítích hojně diskutují a někteří glosují, že tak dopravní podnik alespoň vyřeší problémy s nedostatkem řidičů (psali jsme zde).

Dopravce ale přes aktuální vysokou nehodovost ujišťuje, že jezdit je stále čím. „Počet dopravních nehod v současné době nevytváří riziko absence vozových jednotek na linkách,“ podotýká mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Karolína Rycková.

Opravit tramvaj po dopravní nehodě trvá v horších případech několik týdnů, a to u závažného poškození vozu. Drobnější „ťukance“ zvládá podnik dát do pořádku prakticky ihned.

Viníkem je obvykle řidič osobáku. Chybují ale i tramvajáci

Ostravou denně projíždí přes 7000 spojů MHD, a tak má dopravce nějakou nehodu autobusu, trolejbusu nebo tramvaje, hlášenou prakticky denně. „Za rok 2016 byli řidiči MHD účastni celkem 479 dopravních nehod,“ informuje Rycková.

To, že si aktuálně na ostravských silnicích „nerozumí“ zejména řidiči tramvají a osobáků, může být dáno různými okolnostmi. Hrát roli může například s příchodem teplých měsíců sílící slunce či četné stavební práce a s tím spojené uzavírky. „Díky opravám komunikací si mnozí řidiči individuální dopravy teprve hledají náhradní trasy, které natolik neznají, a proto je riziko kolize daleko větší,“ vysvětluje Rycková.

Dle policejních statistik je nejčastější příčinou nehod nedání přednosti řidiče při odbočování vlevo. Na vině je tak obvykle řidič osobáku, ale bez chyb nejsou ani tramvajáci.

Vhodné úpravy by mohly množství nehod snížit

„V roce 2016 zavinili řidiči tramvaje celkem 11 dopravních nehod. Jejich nejčastějšími pochybeními bylo nerespektování znaků pro tramvaje a signalizace stůj. A neadekvátní reakce na situaci před sebou. Například když narazí do vozidla, které již delší dobu stojí vlivem situace vyvolané provozem v kolejišti,“ podotkla policejní mluvčí Lenka Sikorová.

Podle šéfa odborů DPO by ubylo nehod způsobených řidiči tramvají, pokud by přišly vhodné úpravy. „Tramvajáci se řídí takovými kuličkami (světelné body – pozn. autora), které signalizují buď pokyny stůj, nebo volno. Není tam nic mezi. Když před řidiči najednou blikne signál stůj, tak mohou buď prudce zabrzdit a riskovat nějaké zranění cestujících, nebo křižovatku rychle projet, to pak ale může hrozit nějaký střet. To by se mělo změnit. Například tím, že by se kuličky nejprve rozblikaly, než by přešly do signálu stůj,“ uzavřel Ivo Protivínský.

Autor:

Nejčtenější

V Letech u Prahy hořel sklad odpadu, hasiči požár likvidovali 21 hodin

Požár haly v Letech u Prahy je vidět na kilometry daleko. Kouř je cítit až v...

Téměř 21 hodin likvidovali hasiči v Letech u Prahy požár haly se 600 tunami elektroodpadu určeného k recyklaci. Zápach...

Na okraji Třince se v noci srazil kamion s dodávkou, zemřeli čtyři lidé

Tragická nehoda v Třinci si vyžádala čtyři mrtvé. (11. 11. 2018)

V Třinci-Neborech na Frýdecko-Místecku se v noci stala tragická dopravní nehoda. Při střetu kamionu s dodávkou tam...

Ženu paralyzovaly bludy. Zřejmě jako první Češka bojuje s následky malárie

Komáři trápí hlavně v oblastech s vydatnými srážkami a v oblastech záplav.

Nedbala doporučení lékařů a při návštěvě Ugandy neužívala antimalarika. Po návratu domů onemocněla 49letá žena z...

Nové tramvaje v Ostravě zlobí, část řidičů s nimi odmítá jezdit

V Ostravě už jezdí nové tramvaje.

Dvě desítky počítačem řízených tramvají firmy Stadler jezdí po Ostravě teprve od 1. listopadu, lidé už ale poznali,...

Karviná - Sparta 1:3, hosté po pauze vydřeli obrat proti deseti

Fotbalisté Sparty slaví třetí branku v utkání proti Karviné. Z pokutového kopu...

Fotbalisté Sparty poprvé od poloviny září zvítězili v nejvyšší soutěži na hřišti soupeře. Proti Karviné, která hrála...

Další z rubriky

Chlapec si při pádu z házenkářské branky těžce zranil hlavu

Vrtulník, který létá pro moravskoslezské záchranáře.

Třináctiletý hoch se v neděli odpoledne vážně zranil ve Štramberku na Novojičínsku. Nejspíše při pádu z branky při hře...

Slabé výsledky Tatry Kopřivnice vedly k propouštění manažerů

Šéf Tatry Petr Karásek

Necelé dva roky vydržel ve funkci generálního ředitele kopřivnické Tatry Radek Strouhal. Obdobně v minulých dnech...

Stavba obchvatu Karviné se už podruhé posouvá. Nyní na říjen 2019

První viditelné práce jsou vidět na cestě mezi Újezdem u Sezemic a Rokytnem.

Stavba karvinského silničního obchvatu začne nejdříve za rok. Investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, tak...

Seriál o motorickém vývoji: Jak ve druhém roce dítě podpořit, aby se vyvíjelo správně?
Seriál o motorickém vývoji: Jak ve druhém roce dítě podpořit, aby se vyvíjelo správně?

Ve druhém roce se z kojence stává batole a jeho vývoj jde stále kupředu. Podívejte se, jaké aktivity mu v něm pomohou.

Najdete na iDNES.cz