Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaje s auty jsou v Ostravě téměř denně v sobě. Mohou za to i uzavírky

  9:09aktualizováno  9:09
V druhé půlce května zatím nebylo moc dnů, kdy by se v Ostravě nesrazila tramvaj s osobním autem. Většinou jsou viníky nehody řidiči osobáků. Zejména nejsou dost opatrní, co se děje za nimi při odbočování vlevo.

Hasiči museli ve čtvrtek 18. května vyprostit Škodu Fabii, jejíž řidič se v centru Ostravy srazil s tramvají. | foto: HZS Moravskoslezského kraje

Prakticky obden informují policisté o srážkách tramvají s osobními automobily, 16. května – křižovatka ulic Výškovické a Kosmonautů, 18. května – křižovatka ulic Mariánskohorské a Nádražní, 22. května – ulice Martinovská, 23. května – U vodárny.

Fotogalerie

Ostravané už o situaci z druhé poloviny května na sociálních sítích hojně diskutují a někteří glosují, že tak dopravní podnik alespoň vyřeší problémy s nedostatkem řidičů (psali jsme zde).

Dopravce ale přes aktuální vysokou nehodovost ujišťuje, že jezdit je stále čím. „Počet dopravních nehod v současné době nevytváří riziko absence vozových jednotek na linkách,“ podotýká mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Karolína Rycková.

Opravit tramvaj po dopravní nehodě trvá v horších případech několik týdnů, a to u závažného poškození vozu. Drobnější „ťukance“ zvládá podnik dát do pořádku prakticky ihned.

Viníkem je obvykle řidič osobáku. Chybují ale i tramvajáci

Ostravou denně projíždí přes 7000 spojů MHD, a tak má dopravce nějakou nehodu autobusu, trolejbusu nebo tramvaje, hlášenou prakticky denně. „Za rok 2016 byli řidiči MHD účastni celkem 479 dopravních nehod,“ informuje Rycková.

To, že si aktuálně na ostravských silnicích „nerozumí“ zejména řidiči tramvají a osobáků, může být dáno různými okolnostmi. Hrát roli může například s příchodem teplých měsíců sílící slunce či četné stavební práce a s tím spojené uzavírky. „Díky opravám komunikací si mnozí řidiči individuální dopravy teprve hledají náhradní trasy, které natolik neznají, a proto je riziko kolize daleko větší,“ vysvětluje Rycková.

Dle policejních statistik je nejčastější příčinou nehod nedání přednosti řidiče při odbočování vlevo. Na vině je tak obvykle řidič osobáku, ale bez chyb nejsou ani tramvajáci.

Vhodné úpravy by mohly množství nehod snížit

„V roce 2016 zavinili řidiči tramvaje celkem 11 dopravních nehod. Jejich nejčastějšími pochybeními bylo nerespektování znaků pro tramvaje a signalizace stůj. A neadekvátní reakce na situaci před sebou. Například když narazí do vozidla, které již delší dobu stojí vlivem situace vyvolané provozem v kolejišti,“ podotkla policejní mluvčí Lenka Sikorová.

Podle šéfa odborů DPO by ubylo nehod způsobených řidiči tramvají, pokud by přišly vhodné úpravy. „Tramvajáci se řídí takovými kuličkami (světelné body – pozn. autora), které signalizují buď pokyny stůj, nebo volno. Není tam nic mezi. Když před řidiči najednou blikne signál stůj, tak mohou buď prudce zabrzdit a riskovat nějaké zranění cestujících, nebo křižovatku rychle projet, to pak ale může hrozit nějaký střet. To by se mělo změnit. Například tím, že by se kuličky nejprve rozblikaly, než by přešly do signálu stůj,“ uzavřel Ivo Protivínský.

Autor:


Nejčtenější

Autobusák dostal za vjetí na přejezd podmínku. Odvolali se on i žalobce

Autobus ve Frýdku-Místku vjel na přejezd těsně před vlakem

Podmínečný trest a zákaz řízení udělil soud 56letému muži, který letos v únoru ve Frýdku-Místku jako řidič autobusu...

Kdyby nastal blackout, na mytí i praní by lidem jako kdysi stačil popel

Na Kamenitém v Beskydech spolek Koliba s Václavem Michaličkou z Muzea...

Kdyby na dlouho vypadly dodávky elektřiny, poradili by si s tím lidé, kteří minulý týden vyrazili na horu Kamenitý v...



Muži vyrývají příběhy lidí do desek. Dřevěná fotoalba jsou hitem

Dominik Čermák (vlevo) a Jan Ševčík jsou úspěšnými výrobci a prodejci dřevěných...

Na začátku byznysu dvou mladých mužů byla spořivost jednoho z nich. Jan Ševčík šel do obchodu a chtěl si pořídit...

Ostravské stopy: Město vypadalo strašně. Špinavá katastrofa, vzpomíná Hryc

Slovenský herec Andrej Hryc má hodně zážitků i ze Stodolní ulice. Jenže jak...

Nejnovější slovenskou kinematografii přijel nedávno na festival Kino na hranici reprezentovat známý slovenský herec,...

Slavný stadion Bazaly v současné podobě končí. Bude se bourat tribuna

Vizualizace stadionu Bazaly po plánované přestavbě.

Do šesti týdnů by měla zmizet hlavní tribuna někdejšího stadionu ostravského Baníku na Bazalech. Město, kterému areál...

Další z rubriky

Nová lákadla zámku v Raduni. Opravené sklepení i dobová elektroinstalace

Kastelánka Eva Kolářová ve sklepení, kde jsou nově k vidění nejstarší části...

Nejen soukromé pokoje knížat či vzácnou knihovnu, ale i technické zázemí, bez kterého se šlechtické sídlo neobešlo, od...

Ostravské stopy: Po okupaci nastala doba písničkového odboje, líčí Vokatá

Trutnoff 2014: Dáša Vokatá

Ve svém rodném listě má písničkářka Dáša Vokatá sice uvedenou Karvinou, ale ve skutečnosti žila v Orlové a v Ostravě....

Fakultní nemocnice Ostrava ukončila audit. Tři šéfové klinik přišli o místo

Areál Fakultní nemocnice s poliklinikou v Ostravě-Porubě.

Ve Fakultní nemocnici Ostrava je opět rušno. Nový ředitel Evžen Machytka dostal do rukou předběžné výsledky auditu a...

Najdete na iDNES.cz