Vlevo na fotografii nové nástupiště, vpravo staré. Rozdíl v délce zastřešení je...

Vlevo na fotografii nové nástupiště, vpravo staré. Rozdíl v délce zastřešení je patrný. | foto: Město Český Těšín

Krátké střechy nástupišť v Českém Těšíně zůstanou. Lidé budou moknout

  • 3
Lidé, kteří nastupují do vlaku v Českém Těšíně, budou muset i nadále stát a za deště moknout, pokud jejich vagon zastaví v místě, kde chybí lavičky a zastřešení. Radní města se žádostí o nápravu u Správy železniční dopravní cesty neuspěli.

„Při nedávné rekonstrukci nádraží za víc než miliardu korun investor původní zastřešení druhého a třetího nástupiště v délce 203 metrů odstranil a nahradil o více než polovinu kratším, které stačí asi na 3,5 vozu. Na 4. nástupišti zkrátil zastřešení dokonce na pouhých 25 metrů, což nestačí ani na jeden celý vagon. Za nepříznivého počasí tak lidé nastupují do vlaku promočení,“ říká místostarostka Českého Těšína Gabriela Hřebačková.

Město žádalo o nápravu investora, obracelo se i na ministerstvo dopravy.

„Podpořili nás soukromí dopravci i České dráhy. Nádraží je totiž důležitým dopravním uzlem, kde staví rychlíky a mezinárodní vlaky, z nichž mnohé mají deset i více vagonů,“ připomněla místostarostka.

Správa železniční dopravní cesty ani přes připomínky města neupravila stavební dokumentaci a měnit nic nehodlá ani teď.

„Z hlediska norem je nový rozsah zastřešení dostačující,“ uvedl v písemné odpovědi městu ředitel odboru přípravy staveb společnosti Petr Hofhanzl. Dodal, že o záležitosti je možné dál jednat jen v případě, že město zajistí financování dalšího zastřešení.

Další lavičky pro cestující nepřidají

S tím ale radní nepočítají, protože město ze zákona nesmí investovat peníze do cizího majetku.

Cestující se nedočkají ani dalších laviček. „Současný trend je takový, že se na nástupiště umisťuje minimální počet laviček, aby se tam lidé zbytečně nezdržovali a přicházeli z výpravní budovy až před odjezdem vlaku,“ zdůvodnil Hofhanzl.

Radní Českého Těšína tak uspěli pouze s jednou ze tří žádostí. Dočkají se dalších zábran proti holubům, kteří hnízdí v zastřešení a kálí na nové nástupiště i pasažéry.

„Projednáváme změnu stavby. Doplníme ochrany proti holubům v celé železniční stanici,“ sdělil Hofhanzl.