Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálniční mosty v Ostravě počkají na hokej, oprava začne po šampionátu

  11:53aktualizováno  11:53
Nikoliv v dubnu, jak se původně předpokládalo, ale až ve druhé polovině května začnou opravy dvou zánovních dálničních přivaděčů v Ostravě, které však jsou v havarijním stavu. Důvodem je konání hokejového mistrovství světa.

Ministři dopravy Dan Ťok (vlevo) a financí Andrej Babiš (druhý zleva) si prohlédli poničené dálniční přivaděče v Ostravě. Zcela vpravo ostravský primátor Tomáš Macura. (16. března 2015) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Vyplývá to z dohody mezi ministerstvem dopravy a ostravským magistrátem.

„Dohodli jsme se s ministrem, že by oprava dálničních mostů v Ostravě, které jsou v havarijním stavu, mohla začít bezprostředně po skončení mistrovství světa v ledním hokeji, které Ostrava pořádá od začátku května,“ přiblížil možný harmonogram prací ostravský primátor Tomáš Macura (hnutí ANO).

Ostře sledované mosty

„Chceme se tak vyhnout komplikování dopravní situace v době, kdy do Ostravy zamíří desetitisíce fanoušku i ze zahraničí,“ doplnil primátor.

Na mosty nyní mohou jen vozy pod tři a půl tuny, z provozu jsou tedy vyloučena nákladní vozidla. V době oprav však budou oba mosty zcela uzavřeny.

Podle ministra dopravy Dana Ťoka (hnutí ANO) by oprava mostů měla vyjít na dvacet milionů korun a potrvá zhruba dva měsíce.

„Vybírat budeme mezi pěti firmami, které budou mezi sebou soutěžit o ceně,“ řekl ministr dopravy. „Rozhodně mezi nimi nebude firma Eurovia, ta by pak měla celou opravu zaplatit. Spor s Eurovií se tak změní na spor o uhrazení takto vynaložených nákladů a odstranění reklamovaných vad.“

ŘSD: Na vině je Eurovia. Firma: Kdepak, to ŘSD

Nezávislé studie potvrdily, že ačkoliv jsou mosty jen šest staré, už jsou v havarijním stavu. Ředitelství silnic a dálnic si vinu přehazuje s firmou Eurovia. Podle ŘSD Eurovia použila jiné materiály, než měla, což vede k pohybu náspů a poničení konstrukce mostů.

Podle firmy se naopak ŘSD o mosty nedostatečně staralo a při jejich výstavbě požadovalo použití nevhodného materiálu, takzvaného studeného odvalu.

Eurovia odmítá mosty opravit na vlastní náklady, ŘSD proto nechá mosty opravit ve vlastní režii a náklady pak chce soudně vymáhat. „Právníci nám sice takový postup nedoporučují, ale nedovedu si představit, že bychom s opravou čekali až na rozhodnutí arbitráže, což může trvat nejméně rok a půl,“ vysvětlil ministr dopravy.

Na mostech se v polovině roku 2014 objevily trhliny způsobené pnutím stavby, mostní podpěry se podle ŘSD pohybují nerovnoměrně a ložiska jsou vysunutá mimo přípustné meze.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Muž léta dával na internet dětské porno, množství udivilo i policisty

Stovky videí a tisíce fotografií s dětskou pornografií nahrál za deset let na internetové stránky muž z Ostravy. Nyní ho obvinili policisté. Před soudem může...  celý článek

VŠB otevřela nové vývojové centrum IdeaHUB. Na snímku je technický poradce...
Studentům VŠB pomohou i nové vybavené dílny sdíleného vývojového centra

Naprogramovat robota, vyrobit potřebnou součástku nebo se jen tak naučit obsluhovat stroje. To všechno od čtvrtka nabízí nové sdílené vývojové centrum IdeaHub...  celý článek

Krajská jednička hnutí STAN pro říjnové volby Ludmila Bubeníková.
Být starostou je pro poslance plus, říká krajská jednička hnutí STAN

Rušnější léto než obvykle měla starostka Velké Polomi Ludmila Bubeníková. Jako jednička Moravskoslezského kraje v hnutí STAN v říjnových volbách do Poslanecké...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.