Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozhodnuto. Ostravu čeká stávka, tramvaje pojedou v nedělním režimu

Ostravu ve středu čeká začátek časově neomezené stávky pracovníků dopravního podniku. jestli to pro moravskoslezskou metropoli bude znamenat dopravní kolaps, nebo "jen" navýšení automobilové dopravy, není zatím jasné. Tramvaje a autobusy by měly jezdit podle nedělního jízdního řádu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sniper-ada

Výpověď místo stávky

Když si všichni myslí, že mají málo, tak není přece nic jednoduššího, než změnit práci. Ta nová jistě bude za dvojnásobný plat. Jenže ono je jednodušší začít stávkovat a nadávat okolo, než sám svou situaci řešit.

Ani v nejmenším neobhajuju naše vedení města a užvůbec ne DPO, ale tahle cesta by byla mnohem účinnější. Ale ne žýdné hromadné a předem skupinově domluvené podávání výpovědi jako lékaři.

Tyhle profese jen zneužívají toho, že jim stát drží monopol. Co budou milí řidiči dělat, když je zaměstná soukromá firma s 5 zaměstnanci?! Tam to funguje jinak, máš málo? tam jsou dveře, najdeme si jiného...

0/0
1.6.2011 8:33

DISK

Re:

Máte do jisté míry pravdu, v privátním sektoru jsou podmínky jiné. Na druhou stranu odpovědný manágement akciovky s takovýmto rozpočtem musí počítat s tím, co praví zákony o kolektivním vyjednávání.

 Obecně považuji odbory za pijavice, ale jsou zde, takže se nekonalo žádné překvapení.

 Pokud jde o polostátní firmu, kterou je DPO, ve světě býv zvykem, že jsou v podobných firmách platy nižší, ale definitiva je mnohem větší jistotou. Tady se přede kočkopes.

0/0
1.6.2011 10:40

DISK

Několik poznámek

Jak odborářské pijavice nemusím, tentokrát stávku podporuji. Odbory nečiní nic nezákonného a jejich požadavky mi přijdou přiměřené. Tak by měla vypadat práce odborářů, ne nějaké opilé výhrůžky vládě.

 Zajímalo by mě, proč si město pod vedením ČSSD neumí ve své akciovce zaměstnat jednání schopné vedení, a proč se snaží veřejné mínění ohýbat směrem k jednoduchému a nepravdivému modelu: nejdeš - zeptej se odborářů. Je to DPO a jeho akcionář, kdo je tím, který nezajistil dopravu.

 Třetí poznámka je o penězích - vyhozených za akce SMOG, nová modrá loga a vyvádění prosperující výroby tramvají do podivných privatizačních projektů. V souvislosti s tímto nevidím nouzi o prostředky pro DPO, respektive na platy zaměstnancům.

 A čtvrtý přípodotek k místním diskutujícím radikálům (generální stávka a spol.), nikdo nikam odboráře nevolil a jejich hřiště končí kolektivním vyjednáváním. Opravdu bych nerad, aby se stali mluvčími nespokojenosti, bylo by to totiž s těmito pohrobky ROH z louže pod okap.

0/0
1.6.2011 8:04

JanzRokycan

Re: Několik poznámek

Sice rozumím nasranosti lidí, kteří vidí, jak se v rámci rozpočtu DPO rozhazuje, ale taky mi přijde k zblití to, když vláda řekne, že je potřeba šetřit a to i na platech státních zaměstnanců(do toho počítám i podniky, které jsou akciovky, kde je jediným akcionářem stát či město) a ty, že se sníží o cca 5-10%(ač v komerční sféře to bylo i mnohem víc) a tihle uřvaní odboráři chtějí místo toho přidat.

0/0
1.6.2011 8:20

DISK

Re:

No tak, ono má vše svá pravidla. zaměstnanci, byť státní, akciovky nejsou státními zaměstnanci. A pro mě platí jednduché pravidlo selského rozumu - společnost prosperuje, není tedy důvod pokrýt mnimálně inflaci zvýšením platů. Kór v případě DPO vlastněné městem, v jehož vedení jsou zvolení za ČSSD, která se pořád holedbá svým sociálním cítěním.

 Pokud jde o odboráře, jak jsem psal, obecně si o nich nemyslím nic dobrého a považuji je u nás za pohrobky ROH, kteří vedou přvážnou většinu svazů mimo apolitičnost, nicméně mají na kolektivní vyjednávání zákonné právo, a to je třeba ctít.

 Jako viníka situace vidím manágement DPO, který dopustil jako provozovatel veřejné služby tento stav a měl by z něj vyvodit odpovědnost. Zástupci Města pak zodpovědnost politickou. Zatím to vapdá na "počkejme, to přejde".

0/0
1.6.2011 10:38

dratenicek

Nevím co tu brečíte....

Z Poruby do centra jezdí 4 tramvaje. Sice dnes jedou co 20 min, ale 5 min. na zastávce stát dovedete ne? Blbost v Ostravě nezná mezí...

0/0
1.6.2011 7:41

DISK

Re:

;-D jaká blbost?

 Je všední den a DPO nezajišťuje to, k čemu je zřízena, takže bych to viděl na padáka pro manágement a rychlou nápravu s omluvou občanům města.

 (stávkující zaměstnance do toho záměrně netahám, není to jejich problém).

0/0
1.6.2011 8:14

cvancara

Forum

By mne jenom zajimalo, proc na strankach DPO neni nejake forum, vzkazovnik ani nic podobneho.

Asi by se dost divili. ?

0/0
1.6.2011 7:06

DISK

Re:

:-P na stránkách jiných akciových společností je snad nějaké fórum?

 A pak, a. s. DPO má akcionářem město, tedy je třeba se ptát u zastupitelů, řekl bych.

0/0
1.6.2011 8:15

lmittal

Nevíte

někdo, zda se ke stávce připojí i revizoři??? Já jen, jestli mám být v pohotovosti, nebo můžu jezdit v klidu jako při smogu:-)

0/0
1.6.2011 6:07

DISK

Re:

Je to sporné,jestli dnes revizoři mají co kontrolovat, když minimálně u předplacených jízdenek DPO nedodržuje smlouvu.

0/0
1.6.2011 8:17

Qíteček

Eště že jsem si to přečet....

Asi bude moudré startit auti dřív...

0/0
31.5.2011 23:58

slezte z toho lustru donalde

Jsem členka dílenského výboru...

na mne dýchnula doba nedávno minulá. Ještě měla říci nositelka bronzového odznaku brigády soc.práce. Rv

0/0
31.5.2011 22:04

camik1

parada...

Noo to se všem (včetně mě) pojede zítra (z kolejí v porubě na stodolní) skvěle na státní závěrečnou zkoušku..... :(

0/0
31.5.2011 20:36

Galmar

Re: parada...

hehe na stodolni mate zkoušky? a čeho? tak co šup na kola a jedeme jako jiny smrtelnik.

0/0
31.5.2011 20:47

Subo

Re: parada...

Tak kazdy student ma na kolejich kolo ze jo... :-)

0/0
31.5.2011 20:48

camik1

Re: parada...

když jedeš na VŠB-ekonomickou fakultu tak musíš vystoupit na tramvajové zastávce Stodolní a pak cca 5min cesty a seš tam ;).;-)

Každopádně bych radši šel dělat ty státnice někam do báru na stodolní než zdechat před komisí...

0/0
31.5.2011 21:20

Galmar

Re: parada...

jo táák, no aspon doufam bude bourka tak nebude takovy hic. ostatne zitra by meli vsici duchodci zustat doma a nezavazet v MHD pracujicim a studentum, ale jak to znam bude jich opet plna MHD, nakupovat se musí :-)

0/0
31.5.2011 21:23

phenomenon

Re: parada...

tak jeden vecer nebudes chlastat a z usetrenych penez si vezmes taxika, no boze...

0/0
31.5.2011 21:39

camik1

Re: parada...

R^;-D;-D

0/0
31.5.2011 21:41

hustej

Re: parada...

ten se teď učí... ...  tak nemůže chlastat...

0/0
31.5.2011 23:49

DISK

Re:

;-D šak ono je u nás ekonomů jako mšic, tak to není žádná škoda.

 Ale vážně, pokud máte předplacenou jízdenku, jistě je to důvod k reklamaci uzavřené smlouvy.

0/0
1.6.2011 10:42

nespokojenost

spojme se všichni

Spojme se všichni zaměstnanci firem, jejichž majoritním vlastníkem je město Ostrava. Protože určitě nejenom zaměstnanci Dopravního podniku Ostrava, a.s. jsou nespokojeni se svým platem.

Den co den, čteme a vidíme v médiích jak ten či onen představitel města naplnil svou nenasytnou kapsu, i když to z těchto zpráv není zřejmé. Vezměte si tolikrát diskutovaný Dopravní podnik - prodej budovy na ul. 28.října kde kdysi sídlili revizoři - byla prodána za směšnou cenu a nyní zeje prázdnotou. Nebo vznik dceřinné společnost DPO a.s. - EKOVA ELECTRIC - veškeré strategické a výdělečné provozy byly převedeny do EKOVY, čímž ztratilo DPO veškerou kontrolu nad majetkem, který kdysi tak dlouho budoval. Řeknete si dceřiná společnost = produkuje zisk pro DPO ale určitě ne nadlouho - již nyní se spekuluje o vstupu strategického partnera, který by se stal majoritním vlastníkem = obrovský tunel = naplněné kapsy. Tak proč by nemohli zaměstnanci stávkovat = fandím jim = držte se co nejdéle!!!!

0/0
31.5.2011 19:32

2kedar

Re: spojme se všichni

R^R^!!

0/0
31.5.2011 20:07

Galmar

Re: spojme se všichni

ano máš pravdu. Ostrava je hrozný hospodář a Kajnar ten největší mafián. Ten tunel na DPO a rozdělení na tu dceřinou firmu, která je připravena k prodeji - největší tunel Ostravy. Všechno prodejme. Předpokládám že jízdné se opět po novém roce zdraží a aspoň o dvě koruny.

0/0
31.5.2011 20:12

phenomenon

Re: spojme se všichni

spojujte se jak chcete, ale nebylo by od veci cilit primo na ty grazly, co vam vadi. Dokud tim budete nasi.at akorat verejnost, tak niceho nedosahnete...

0/0
31.5.2011 21:42

pepidlo75

Ta tramvaj na obrázku

Vypadá,že vyjíždí ze zastávky Elektra a minula bývalé výpočetní středisko,kde byla malá burza RM-systém a SCP!;-D

0/0
31.5.2011 19:20

nesnašimlobisty

držím palce

kdo nic nechce nic nedostane

0/0
31.5.2011 18:52

pepidlo75

22 700 průměr

O takovém platu si mnohý zaměstnanec který pracuje v nejistých podmínkách a mnohem víc na úkor svého zdraví,může nechat jenom zdát;-D:-/:-P;-)8-o!!!

0/0
31.5.2011 18:25

Galmar

Re: 22 700 průměr

jj průměr, DPO ma dva ředitele (DPO a dceřiné firmy), aby berou kolem 80k hrubeho. dále je tu management těchto dvou firem, armáda velice dobře placených úředníčků. a pak tu máme zaměstnance, kteří jsou rádi když mají 15k čistého.... prodavačky jízdenek a měsíčníků mají 10k čistého.... poslední 3 roky se v DPO nezvyšovali mzdy, ale jízdné každý rok ano...

jen díky rozdělení DPO na dvě firmy vznikoo tolik nových úředních pozic....

0/0
31.5.2011 20:20

Mychal.B.

Re: 22 700 průměr

Jejda, to je krásná demagogie :-) Platy managementu uvedeme v hrubém a platy obyčejných zaměstnanců v čistém. Jasně, kdo chce, ten si dopočítá, že ten ředitel s 80 000 hrubého má tak 55 nebo 60 čistého, ale jak ta čísla 80 a 15 krásně kontrastují :-)

0/0
31.5.2011 23:03

hustej

Re: 22 700 průměr

Narážíš na lehce zkreslená čísílka... ale v podstatě má pravdu... vždy je průměr  "tažen" těmi platy ředitělů, managerů atd.

Jen se mrkni na půměrnou mzdu, kolik lidí v republice na ni "došáhne"... ?

0/0
31.5.2011 23:47

Doubleblue

Re: 22 700 průměr

TAk ten kontrast necháme v hrubé nahotě a bude to 18 ku 80...lepší?Rv

0/0
1.6.2011 1:42

hustej

to bude sranda

Tak to asi od zítřka začne sranda tu v Ově... To bude boj o každý cm v tramvaji... budou tramvajky zaplněný ještě jak nikdá...  A ještě by mohlo pršet ať je to tutový...

0/0
31.5.2011 17:16

Madness

Re: to bude sranda

To bude, a ještě jim budou lidi nadávat, bude šiť. ;-D

0/0
31.5.2011 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.