Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V cizině při smogu omezují automobilový provoz. Na Ostravsku jen vize

Jen si to představte. Ostravu opět svírá smog a magistrát okamžitě vyhlásil nařízení, že dnes do centra mohou automobily jen se značkou končící lichým číslem. A zítra se sudým. Klid. Co funguje například v Itálii, se na Ostravsku nechystá, tedy rozhodně ne v nejbližších letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cvrk55

KONTROLA

AŤ VYLEZOU S KANCELÁŘÍ TAK ZVANÍ KONTROLOŘI RÁNO V 5.00 HOD.A PODÍVAJÍ  JAK TOPÍ OSTRAVÁCI A OKOLÍ /mnohdy se nedá ani nadechnout /.ČILI KDYŽ KONTROLUJÍ V 11.00 U KAFE A HLEDÍ OKNEM DO BLBA A PÍŠI STATISTIKY A OPATŘENÍ JEN TZV.OD STOLA,TAK VEŠKERÁ OPATŘENÍ JDOU VNIVEČ.          DÁLE - REGULACE JÍZD AUTOMOBILŮ DLE ČÍSEL TO JE TAKOVÁ BLBOST,TAK JAK BY SE CHTĚLO REGULOVAT PORODNICTVÍ DLE SOULO...Í  DLE POPISNÝCH ČÍSEL DOMŮ NEBO ABECEDY.

0/0
22.12.2011 8:51

Lvy

Zásadní problém jsou stále lokální topeniště.

Ale my raději omezíme auta, která mají na smog minimální vliv a nebo zavedeme další výpalné ve formě nálepek, že auto něco splňuje, prostě jen nesmysly a nesmysly. Ale chraň bůh, aby někdo lidem vlezl do baráku a na komíně změřil co jim z toho leze za sajrajty, to by bylo porušování osobní svobody! Už je na čase konečně začít něco dělat a ne jen plkat, topíš sajrajtem, první pokuta 10000Kč, topíš dál sajrajtem? Tak dostaneš 100000Kč pokuty a pokud topíš dál, zabavení nemovitosti. Proti tomu bude protestovat plno lidí a to budou právě přesně ti co topí sajrajty, těm slušným by to bylo jedno a jen by na tom vydělali ve formě čistého vzduchu. Jo a plky typu jak je drahý plyn atp. si nechte někde, pokud na to nemáte, tak to prodejte a jděte bydlet do bytu. [>-]

+1/0
21.12.2011 11:18

VyMeTaky

Re: Zásadní problém jsou stále lokální topeniště.

Topím plynem. A přesto mi je odporná představa, že mi po domě bude pobíhat hujer tvýho ražení.

0/0
22.12.2011 9:37

Lvy

Re: Zásadní problém jsou stále lokální topeniště.

Ach jo, takže topíš plynem a z komína se ti valí hustý žlutý a nebo černý kouř jo?? Trošku myslet a pak teprve psát.

0/0
22.12.2011 10:14

Marťan

Omezení provozu aut v Ostravě určitě pomůže!

To je "vynikající" nápad! Když zakážeme auta v Ostravě, tak tím určitě vyřešíme smog celé severní Moravy a Slezska až po Katovice a Třinec!

To je stejně zelený nesmysl jako omezování CO2 v Evropě o pár desetin %, když jen každoroční čínský nárůst je několik celých %.

Moderní automobily vypouštějí díky katalyzátorům mnohdy čistější vzduch než samy nasávají. Na rozdíl třeba od desítky let starých autobusů MHD nebo dieselových lokomotiv ČD...

Ale problémem v ovzduší jsou převážně prachové částice! A navíc tak malé, že se technicky dost dobře nedají zachytávat! Souvisí to vůbec s automobily? Není to spíš problém neudržovaných a znečistěných cest, posypové soli, zemědělské činnosto od neosázených polí po nesmyslné pěstování lánů kukuřice, ze kterých každý větřík zvedá tuny prchu?

+2/0
20.12.2011 21:18

crs

Re: Omezení provozu aut v Ostravě určitě pomůže!

Přesně tak! Hlavně vždycky je první Bohumín, ten nemá s Ostravou nic společného... Populismus.

+1/0
20.12.2011 22:31

Dagiss

hm

zajeďte si do Číny apod,tam je regulace smogu vyhlášena,až když limity překročí stanovenou hranici 300x a více. A mimochodem,ti lidé,co by měli sudou či lichou značku a nemožný dojezd do zaměstnání MHD či vlakem apod,jako co??to si mají brát neplacené volna nebo dovolené::Tolik ji nikdo snad už ani nemá.

0/0
20.12.2011 19:18

jirkastrasil

Situaci může řešit jen široce pojatý mezinárodní projekt,"

uvedl europoslanec...

Samozřejmě. Ale pokud tento mezinárodní projekt bude (jako všechny projekty jim podobné) založen pouze na přelití obrovského kapitálu peněz z kapes daňových poplatníků do kapes pár vyvolených uhlobaronů a jim podobných, bude potřeba tento "projekt" podpořit i něčím menším. Třeba pozastavením dopravy, provozu velkých továren apod.

0/0
20.12.2011 16:20

bojimbojim

!!

V [>-] maji vzdy nejake kecy jak to nejde a neprineslo zadne vysledky!!Ale kdyz jde o jakekoliv zvyseni cen ,tak jsou rychlejsi nez blesk!!

0/0
20.12.2011 15:27

Ove_support

A rozšíříme to i na domy.....

V sudé dny mohou tuhými palivy topit pouze domy se sudým č.p. a druhý den zase ty s lichým.....

Existuje nějaká studie, která by říkala nakolik se omezením či zamezením dopravy ve městech sníží emise? Nebo je to zase jenom nápad nějakého moudrého úředníka?

0/0
20.12.2011 12:59

db2002

Re: A rozšíříme to i na domy.....

kdyby to nejakym zpusobem nefungovalo tak se to nedela. Doprava zdarma nefungovala a tak se prestala delat. Ja jsme pro i kdyz musim denne pres centrum autem do prace.

0/0
20.12.2011 15:48

semelik

A co plynatost? Jak to bude řešeno u lidí? Podle roku

narození - sudý / lichý? To mě ale rozerve.

0/0
20.12.2011 21:31

Kahlan Amnell

What is the problem?

Kde je problém? Den bez auta si neumí představit žádný politik. Ještě by si musel koupit lístek na tramvaj, někdo by ho poznal a nedejbože otravoval nepříjemnými otázkami.  To už vidím reálnější zákaz kouření v hospodách.

0/0
20.12.2011 12:08

Achille Volfoni

:)

je třeba si uvědomit,že na smogové situaci má podíl i polský průmysl....házet vinu na auta a Mittal je alibismus...

0/0
20.12.2011 12:08

db2002

Re: :)

kdyz ony nam ty vetry zrovinka vanou na polsko

0/0
20.12.2011 15:46

moje.maličkost

.

To musí prvně zajistit aby autobus jezdil do každé pr..., aby se stoprocentně každý člověk dostal do práce

+1/0
20.12.2011 11:48

db2002

Re: .

chcou omezit vjezd do centra ne do mesta

0/0
20.12.2011 15:46

chachar58

Dokud se to nestane vládním programem,

je to pořád o ničem.. Už se tady vytvořil nějaký "skleník", kde např.prší / sněží v celé republice a ve Slezsku o tom jen čteme nebo to slyšíme..Sucho jak c.., bodejť by se tady nedržel smog.. Ministerstvo ŽP to ani nebolí..- neznám žádné jejich řešení..Rv

0/0
20.12.2011 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.