Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Města na Ostravsku halí smog, vykázání neekologických aut ale odmítají

Během zimy tam lidé dýchají i desetinásobné množství polétavého prachu, než povoluje zákon. Jeho velkým zdrojem v některých z nich je i doprava. Přesto města v Moravskoslezském kraji nechtějí ve smogových obdobích zakázat vjezd neekologických aut. Jedinou výjimkou jsou lázeňské Klimkovice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JazzmineTea

Když se v době smogu celá pánev zadekluje smogem, je

dobré jakékoliv opatření, které trochu uleví - podle mě.

0/0
25.9.2012 18:36

cenzore_zdar

to je dnesni eko moda

Obvinovat auta ze vseho: ze coudi ve meste, zabiji deti pred skolou a zabira vsude misto. A tak se vsude udajne ve prospech obcanu ve mestech zavadi 30tky, parkovaci zony, eko zony a dalsi nesmysli. Nejvyssi cas se odstehovat!

0/0
25.9.2012 7:34

abbbe

Re: to je dnesni eko moda

Tak schvalne .. nez brblani radeji  napis kolik ty nevine auta vyprodukuji CO2 nez se odstehujes. ;-)

0/0
25.9.2012 11:43

2kedar

Re: to je dnesni eko moda

Naučte se česky a pak pište....:-/Rv

0/0
25.9.2012 12:10

AnnaRimanova

Topení špatným palivem

Poučné je zajít v době inverze mezi rodinné domky v Radvanicích nebo na Liščině. Žádná velká doprava, ale vzduch je facka do ksichtu, protože lidi topí opravdu vším možným. V době, kdy byla monitorovací stanice v Polance, tedy na návětrné straně Ostravy, tam bývaly zimní hodnoty vzduchu na úrovni "průmyslového" vzduchu v Radvanicích. Jenže zkusit vyloučit z provozu vadná topeniště - to jaksi nelze. Bezmocným autům to nařídit chceme...

+1/0
25.9.2012 6:51

jahl

Soudruzi ekologisté,

až nastane v lednu inverzní situace, udělejte pokus a zastavte kompletně provoz na Ostravsku. Lidé to jeden den vydrží a výroba nemusí utrpět významnější ztráty. Nemusíte dělat ani žádná měření, lidé to poznají sami, co se zlepšilo. Jinak je to jen teorie a pokus jak vybrat od občanů více peněz. Škoda, že v článku nejsou zmíněny Radvanice, tam by musili říct, že je zcela jasné - průmysl a nemusí být ani inverze. Již se těším na vynikající ovzduší v roce 2014, až firmy "účelně" proinvestují  5mld. z dotací, tedy z peněz nás všech.

0/0
25.9.2012 6:28

earvin

Re: Soudruzi ekologisté,

soudruhu a jak zastavis prumysl i v Polsku?

0/0
25.9.2012 7:44

FiS95

Auta znečištění nezpůsobují.

Způsobuje jej průmysl a automobilismus je jen obětním beránkem. I celosvětově je individuální doprava zodpovědná pouze za 1% znečištění a přitom se na ní regulátoři soustředí nejvíce, což je také důkaz jejich postranních úmyslů. Hlavním důvodem prašnosti je fakt, že Ostrava sype silnice a chodníky ocelárenskou struskou, protože ta je levnější než např. písek nebo štěrk, které nepráší. Až poté přicházejí na řadu auta, která tento nevhodný posyp zvednou. A ani zákaz aut by nepomohl. Stačí aby jednou zafoukal vítr a struska je ve vzduchu. Proto také přestaly Ostravské ocelárny prodávat městu strusku, protože je pak město obviňoval ze znečištění, které samo způsobilo.

0/0
24.9.2012 22:55

kotec

Re: Auta znečištění nezpůsobují.

Proč tady

http://www.mzp.cz/cz/news_120316_MSK

se píše o 49% prachu? Navíc podobný údaj obsahují i další zdroje... např. u NOx je to přes 30 %, CO kolem 40%, jen u SO2 celkem pochopitelně zlomek procenta.

http://issar.cenia.cz/issar/page.php?id=502

Ale hlavně, že si ten absolutní nesmysl, což je přebujelý automobilismus, dokážete obhájit.

0/0
25.9.2012 6:59

Woyta-cze

Re: Auta znečištění nezpůsobují.

Proc se jednou nezameri treba na nakladni lode? Nebo letadla?

I kdyz to co ted vymysleli v EU pro letadla je blbost.

0/0
25.9.2012 8:11

FiS95

Re: Auta znečištění nezpůsobují.

Účelové, zmanipulované a lživé. To že je něco na internetu neznamená, že je to pravda a to že je něco od mžp znamená, že je to téměř jistě lež. Politikové se snaží zničit individuální dopravu. A ať už jim jde o upoutání občanů na místo nebo o zisky ze státem provozované mhd, nebo jsou jen zaplaceni výrobci elektrických dopravních prostředků, tak platí že samotný fakt, že vláda a Brusel něco chtějí, je dost dobrý důvod to neudělat.

0/0
25.9.2012 11:25

Marťan

To bude opravdu jen Úřednická buzerace!

Když městem (třeba FM, OP) projíždí 40 tisíc aut za den, tak se žádná emisní zóna udělat nedá, protože není postavený obchvat a několik desítek tisíc lidí "trpí"...

Ale když jakýmisi Klimkovicemi projede 1000 aut, tak si můžeme tu buzeraci dovolit, bo je to zároveň dobrá reklama. A obchvatem je nedaleká placená zvlněná dálnice, která je kvůli poruchovému tunelu každou chvilku uzavřená, takže se stejně musí projíždět přes dědinu...

To má logiku hodnou bruselského Úředníka...

+1/0
24.9.2012 22:19

remdich

hm

buzerace lidí, nic jiného vláda nedokáže, toto včela a jménem EU, místo toho, aby šli po hlavních znečišťovatelích

to je fakt rozdíl, jestli budou v městě jezdit auta se žlutou nálepkou a euro normou 2 nebo se zelenou a euro normou 38-o;-ORvRv

0/0
24.9.2012 22:11

mocmocmedviku

Příprava písečku pro další restrikce ?

Vždyť tu nejde vůbec o znečištění, ale o jenom o peníze, ergo průzkumy udělané v německých nízkoemisních zonách hovoří jasně, efekt nula nula nic.

+7/0
24.9.2012 22:01

vincenzo

Re: Příprava písečku pro další restrikce ?

Přesně tak a nejen v Německu, ale i v UK. Vítr to z těch okolních obchvatů foukne zase do centra. Jediný efekt je nižší prašnost. Ovšem jen minimálně, protože zásobování a údržba tam jezdí stejně.

0/0
24.9.2012 22:43

Neilstras

Znečištění

Co si pamatuju tak jsem kdysi četl že hlavním zdrojem znečištění vzduchu na ostravsku jsou v zimních měsících polské domy ,které se vytápí převážně odpadem.

+1/0
24.9.2012 21:27

Serge__Gainsbourg

Pochybuji, že za nedýchatelný vzduch mohou auta

Byť by další buzerace řidičů jistě byla vítaným přilepšením do městské kasičky.

Je to těžké - topit se v musí, a v zimě vzduch stojí na místě nebo i klesá dolů. Tohle vyřešily snad jen detektory smradu v ovzduší, které když by někde naměřily nedýchatelné hodnoty, byl by tam vyslán člověk na kontrolu v terénu...

0/0
24.9.2012 21:23

Serge__Gainsbourg

Re: Pochybuji, že za nedýchatelný vzduch mohou auta

*by vyřešily

0/0
24.9.2012 21:24

Woyta-cze

Zony v praxi

Z vysledku mereni v mestech kde zavedli zony ci myto vypliva, ze doprava neni takovy znecistovatel jak se vseobecne predpoklada. Podle mereni se prakticky skoro nic nezmenilo. Pruysl a elektrarny produkuji takove mnozstvi necistot, ze se v tom ta auta celkem snadno ztrati.

Prakticky jde jen o dalsi dan a omezeni mobility.

+5/0
24.9.2012 21:21

Ardony

Re: Zony v praxi

Mohla to být jednička, myslel jsem, že slovo "vyplývá" pochází ze slova plivat. Jen ta malá chybička... Takový malý průzkumný diktát.

0/0
24.9.2012 23:05

Smradlavej čmoud z komína

Re: Zony v praxi

zřejmě pro to, že ti co tam jakoby bydlí /resp. si sehnali papíry/ tam můžou jezdit stále a stále si tam vozí zadky a smrdí

0/0
25.9.2012 1:56

Woyta-cze

Re: Zony v praxi

V Londyne je vozovy park prumerne o dost mladsi nez u nas. Soucasne naftove motory produkuji stejne necistot jako elektromobily. (Elektrinu vyrabime z uhlí a baterie jsou take vylozene ekologicka vyroba)

0/0
25.9.2012 8:09

Doporučit (+100)

Co je to "neekologické" auto ?

jen další důkaz, že z původní vědy ekologie se stala IDEOLOGIE.

+11/0
24.9.2012 21:08

Smradlavej čmoud z komína

Re: Co je to

to si vymysleli novináři, samozřejmě je to nesmysl, to jsou všechna auta

0/0
25.9.2012 1:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.