- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
dobré jakékoliv opatření, které trochu uleví - podle mě.
Obvinovat auta ze vseho: ze coudi ve meste, zabiji deti pred skolou a zabira vsude misto. A tak se vsude udajne ve prospech obcanu ve mestech zavadi 30tky, parkovaci zony, eko zony a dalsi nesmysli. Nejvyssi cas se odstehovat!
Tak schvalne .. nez brblani radeji napis kolik ty nevine auta vyprodukuji CO2 nez se odstehujes.
Poučné je zajít v době inverze mezi rodinné domky v Radvanicích nebo na Liščině. Žádná velká doprava, ale vzduch je facka do ksichtu, protože lidi topí opravdu vším možným. V době, kdy byla monitorovací stanice v Polance, tedy na návětrné straně Ostravy, tam bývaly zimní hodnoty vzduchu na úrovni "průmyslového" vzduchu v Radvanicích. Jenže zkusit vyloučit z provozu vadná topeniště - to jaksi nelze. Bezmocným autům to nařídit chceme...
až nastane v lednu inverzní situace, udělejte pokus a zastavte kompletně provoz na Ostravsku. Lidé to jeden den vydrží a výroba nemusí utrpět významnější ztráty. Nemusíte dělat ani žádná měření, lidé to poznají sami, co se zlepšilo. Jinak je to jen teorie a pokus jak vybrat od občanů více peněz. Škoda, že v článku nejsou zmíněny Radvanice, tam by musili říct, že je zcela jasné - průmysl a nemusí být ani inverze. Již se těším na vynikající ovzduší v roce 2014, až firmy "účelně" proinvestují 5mld. z dotací, tedy z peněz nás všech.
soudruhu a jak zastavis prumysl i v Polsku?
Způsobuje jej průmysl a automobilismus je jen obětním beránkem. I celosvětově je individuální doprava zodpovědná pouze za 1% znečištění a přitom se na ní regulátoři soustředí nejvíce, což je také důkaz jejich postranních úmyslů. Hlavním důvodem prašnosti je fakt, že Ostrava sype silnice a chodníky ocelárenskou struskou, protože ta je levnější než např. písek nebo štěrk, které nepráší. Až poté přicházejí na řadu auta, která tento nevhodný posyp zvednou. A ani zákaz aut by nepomohl. Stačí aby jednou zafoukal vítr a struska je ve vzduchu. Proto také přestaly Ostravské ocelárny prodávat městu strusku, protože je pak město obviňoval ze znečištění, které samo způsobilo.
Proč tady
http://www.mzp.cz/cz/news_120316_MSK
se píše o 49% prachu? Navíc podobný údaj obsahují i další zdroje... např. u NOx je to přes 30 %, CO kolem 40%, jen u SO2 celkem pochopitelně zlomek procenta.
http://issar.cenia.cz/issar/page.php?id=502
Ale hlavně, že si ten absolutní nesmysl, což je přebujelý automobilismus, dokážete obhájit.
Když městem (třeba FM, OP) projíždí 40 tisíc aut za den, tak se žádná emisní zóna udělat nedá, protože není postavený obchvat a několik desítek tisíc lidí "trpí"...
Ale když jakýmisi Klimkovicemi projede 1000 aut, tak si můžeme tu buzeraci dovolit, bo je to zároveň dobrá reklama. A obchvatem je nedaleká placená zvlněná dálnice, která je kvůli poruchovému tunelu každou chvilku uzavřená, takže se stejně musí projíždět přes dědinu...
To má logiku hodnou bruselského Úředníka...
buzerace lidí, nic jiného vláda nedokáže, toto včela a jménem EU, místo toho, aby šli po hlavních znečišťovatelích
to je fakt rozdíl, jestli budou v městě jezdit auta se žlutou nálepkou a euro normou 2 nebo se zelenou a euro normou 3
Vždyť tu nejde vůbec o znečištění, ale o jenom o peníze, ergo průzkumy udělané v německých nízkoemisních zonách hovoří jasně, efekt nula nula nic.
Přesně tak a nejen v Německu, ale i v UK. Vítr to z těch okolních obchvatů foukne zase do centra. Jediný efekt je nižší prašnost. Ovšem jen minimálně, protože zásobování a údržba tam jezdí stejně.
Co si pamatuju tak jsem kdysi četl že hlavním zdrojem znečištění vzduchu na ostravsku jsou v zimních měsících polské domy ,které se vytápí převážně odpadem.
Byť by další buzerace řidičů jistě byla vítaným přilepšením do městské kasičky.
Je to těžké - topit se v musí, a v zimě vzduch stojí na místě nebo i klesá dolů. Tohle vyřešily snad jen detektory smradu v ovzduší, které když by někde naměřily nedýchatelné hodnoty, byl by tam vyslán člověk na kontrolu v terénu...
*by vyřešily