- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud se vrátí lodní doprava alespoň částečně k zápřahu větru do tahu lodi, potom o to bude vhodné uvažovat. Bude-li tuto možnost ignorovat, není kam spěchat.
Pokud vím, tak nákladní kapacita železnice není ani zdaleka vyčerpána. Průmyslníkům se zdá železnice pomalá proti kamionům. Vodní doprava je několikrát pomalejší než dráha a ještě může být ohrožena suchem nebo velkými mrazy.
Z toho logicky vyplývá, že stavba kanálů je dnes naprosto nesmyslná.
Naši průmyslníci v 19. a 20. století se dokázali prosadit ve světě a stačila jim jen železnice.
Ostatně jestli je to eknomicky efektivní, nechť si zájemci o lodní dopravu založí konsorcium a zainvetují sit ten kanál sami. Mohou tam vybírat mýtné . Uvidíme ten frmol a návratnost
Podle mne to protlačuje jen betonářská lobby. Jinak se to vysvětlit nedá.
Pane štalmachu , opět nevíte o čem píšete. 1a 2 splavný přístav na Odře je Gliwice , port a kanálem ulga Raciborz , zde se realizuje různý náklad. Po vodě se zde vozily segmenty pro blízský zavod Opel. Začal se stavět zbiornik Racibotz dolny takže vody bude dost i do Kopytova za Bohumínem. Inu Peška to zkoušel a povedlo se již v roce 1988!! Loď Los 2 s hydromety , pokuzd bychom měli schopné lidi na povodí Odry tak to jede zase a je výstup , pokud jsou tam reinkarnovaní politici nelze se divit, že nic nejde. Ano po malých úpravách i bez kanálu by šlo z oOstravska dostat půl roku mimo léta nadrozměrné předměty . Jinak kienderzyn - Kozle je zavřený.....pane štalmach....
Takový československý technický evrgrín, nepravidelně přicházející a zase mizející...
Byly sice postaveny přehrady, které měly dodávat vodu, na území Ostravy už stála i část jezu, která byla v 80. letech min. století odstraněna, ale...
Pokud se ale takové vodní dílo nepodařilo prosadit a postavit za socialismu, kdy bylo zapotřebí dopravoavt tisíce tun hromadných substrátů, tak teď už se to určitě nepovede! Copak se nějaké vodní dílo v poslední době podařilo protlačit přes nejrůznější přízemní ochranáře, zelené pissy a nejrůznější domkaře? Jedině poslanci spekulující s pozemky by měli radost...
V současnosti nejsme schopni využívat postavené železnice, dostavět labskou vodní cestu, ani zabránit záplavám postavením dalších přehrad. Kdo by využíval dopravu po vodě? Hutě? Ty už brzy skončí. Doly? Vždyť už máme jen jeden u Karviné. A pro těch pár vítkovických výrobků se to asi nevyplatí...
Smutná historie a neradostné vyhlídky této země...