Diskuze

Prach v ovzduší zabíjí. Studie to dokázala, ale nikdo se s ní nechlubí

Šestnáct lidí ročně umírá jen v Ostravě kvůli prachu. Studie, které dokážou jasně vyčíslit, jak jsou škodliviny v ovzduší nebezpečné, existují. Jen je nikdo neprezentuje. Na špatnou informovanost teď upozornila zástupkyně ombudsmana Jitka Seitlová.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zajimave je, ze pro Prahu podobna studie neni (nebo je podobne dobre propagovana). Tranzitni nakladni doprava z cele Evropy hnana sidlistem je dostatecna ukazka arogance prislusnych uradu. Ono by se totiz mohlo ukazat, ze nejde jenom o sidliste primo prilehla, ale o cely jihovychod Prahy :-/

0 1
možnosti

To bude všude, kde je podobná intenzita dopravy a podobné osídlení.

0 0
možnosti

J52i97ř64í 39B67a80u51e68r

30. 1. 2013 19:09

Proto je velice důležité zakázat kouření cigaret,protože kouření může zabíjet.To je ještě horší než prach a smog v ulicích.

1 0
možnosti

mě pomalu ale jistě zabíjí některé výmysly politiků..

1 0
možnosti

a) ústecký kraj je v prachu také téměř pořád

b) hlavně že chce Heger zakázat kouření v hospodách

c) dovážené potraviny nejsou kolikrát košer

1 0
možnosti

Limity jsou dnes stanoveny nesmyslně nízko. Jsou dnes tak 100x nižší než za socíku.

Když se přihlédne k hustotě osídlení, průmyslu a dopravy na Ostravsku, jsou tam prostě překročeny fyzikální limity té krajiny a ta prašnost se tam prostě překračovat musí. Její snížení, aby se prašnost do limitů vešla, nebude možné jinak než zásadním negativním ovlivněním celkové ekonomiky této oblasti.

Ať už se bude jednat v oblasti osídlení o zákaz levných kotlů za 15 - 20 tisíc a místo nich drahé automatické kotle za 60 - 100 tisíc nebo tepelné čerpadlo za 300 tisíc. V oblasti dopravy o snížení intenzity na zlomek současné hodnoty či o zavádění kontinuálního plošného neustálého čištění a kropení všech  dopravních cest včetně betonových a asfaltových parkovišť.  U průmyslu nasazení takových podmínek, že kromě ajťáků třeba  v TietoEnatoru a krejčovských podniků typu zkrachovalého OP Prostějov atd většina ostatního průmyslu bude na splnění emisních podmínek potřebovat tak vysoké investice, že kvůli vysokým výrobním nákladům během krátké doby z Ostravska prostě uteče.

Prostě Ostravsko buď bude ožebračeno a lidi se odtud budou stěhovat pryč nebo se připustí, že limity budou pravidelně překračovány.

A mimochodem v civilizovaných oblastech lidi u ocelárny nebydlí, bývá tam masívní nárazníkové přírodní  pásmo absorbující prašnost a jiné znečištění.. Nebo v méně civilizovaných oblastech tam jsou getta nejhůř placených zaměstnanců ocelárem, po kterých nikomu nic není a kteří kvůli nízkým příjmům nemohou bydlet jinde než na místech s vysokým znečištěním životního prostředí, kde je díky tomu bydlení za pár šupů.

3 2
možnosti

prosím Vás a kde bydlíte ?

1 0
možnosti

Ano, zvláště dieslové motory to je výživa pro obyvatele. Jenže lobby výrobců osobních aut, kteří investovali do těch skvělých "ekologických" dieslových technologií to bude dál popírat. Snížit daň z benzínu by mohlo pomoci. V USA považují dieslový pohon za podřadný a také je to na ovzduší znát, ve městech to sice smrdí, avšak méně a nedusíte se.

3 1
možnosti

Dieselové motory jsou právě problém. Moderní opatření sice odstranilo produkci černých sazí z výfuků, ale ty nejmenší sazové částice právě té kritické velikosti do 10 mikronů produkují dál v nezměněném množství. To jsou právě ty, co nejsou vidět, takže opticky je všechno v pořádku.

2 0
možnosti

J92a77n 16Z24b67o80ř37i74l

30. 1. 2013 17:23

Žil někdo vůbec na Ostravsku ? Já 20 let a když se dnes vracím do dvou dnů mám opět kašel, rýmu, knedlík v krku .... zajímavé, že nikde jinde jen na Ostravsku se tyhle potíže objeví a nepotřebuji k tomu nějakou studii.;-O!!

7 0
možnosti

Potvrzuji ze mluvite pravdu, ja mam stejny problem, zila jsem v OV 23 let a ted kdyz jedu navstivit svou rodinu, pocitam uz automaticky s tim, ze odjedu se zanetem prudusek, kteryma normalne vubec netrpim. A moji ostravsti pratele maji za to, ze to je vsugerovane, ale jak vidim -  nebot nejsem sama, kdo tento problem ma ;-( bohuzel:-/

2 0
možnosti

A co kamionová doprava?Stovky jich denno denně pojíždí v kolonách.Kdyby tady byla pořádná dálnice taky by to asi něco pomohlo.Od roku 2004 co jsme členy EU a zmizely hranice,zde jezdí bezmála 5 tisíc nákladních vozidel denně.Z toho si tipnu 90% PL (ti tu jen projíždí).

Je to opravdu směšné co se tady děje ...omlouvám se je to už k pláči ;-(;-(;-(

2 1
možnosti

T47o60m 36E30k12l44u71n18d

30. 1. 2013 17:42

No spíš železniční dopravu než dálnice, ale pokud se nemýlím, tak nákladní železniční doprava u nás naprosto upadla a samozřejmě je to všem jedno.

2 0
možnosti

A což tak napsat, kde se ty znečišťující látky berou!

Když pohledáte na netu, tak to zjistíte:

Benzo[a]pyren je produktem nedokonalého spalování při teplotách 300 až 600 ° a nachází se v uhelném dehtu, v automobilových výfukových plynech (zvláště ze vznětových motorů), v každém kouři vzniklém při spalování organických materiálů (včetně listů tabáku) a v grilovaných potravinách.

Limity byly v roce 2005 překročeny na 80 % měřicích stanic - v Praze, Brně, Olomouci, Hradci Králové, Plzni, Ústí nad Labem, Liberci, Mostě, Teplicích a Kladně.

Zdrojem arsenu je spalování fosilních paliv, hutní a rudný průmysl, výroba barviv, koželužny, aplikace některých insekticidů a herbicidů, textilní a sklářský průmysl. Značné množství arsenu je obsaženo ve výluzích z elektrárenských popílků, v některých důlních vodách, ale i v odpadních vodách z praní prádla.

Tak co teda zakážeme?

4 2
možnosti

Praze je hlavnim  zdrojem znecisteni ovzdusi automobilova doprava...Mesto s tim ale nic nedela, lobbing je silny....

0 0
možnosti
Foto

Kdyby všichni lidé z Ostravska vypadli do jiných částí republiky, kdo by tam pracoval? Myslí na to vůbec zbytek republiky, který se Ostravanům jen hloupě pošklebuje? ostatně - nad Ostravou nejsou žádné hranice, ten sajratj, až ho bude ješt+ě více, bude hubit i ostatní obyvatele ČR. Zatímco nyní se boj se znečišťovateli dá vést, až přerostou přes hlavu všem, nebude jak situaci řešit, jedině vymřením obyvatelstva. Opravdu chcete jen pracovat do 70 a pak, ne-li dříve, umřít?

12 1
možnosti

Dříve Vás zabijou cigarety....

1 6
možnosti