- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Než začnete výskat, jaké, že jsou cyklostezky dobro, projeďte se prosím po našich (nejen po zimě) velice kvalitních silnicích. Ty silnice nám slouží nejen k tomu, abychom se po nich dopravovali do práce, ale též, abychom měli co do huby (dovoz zboží). Navíc každý motorista platí svým způsobem mýto (spotřební daň z paliv a DPH), takže se domnívám, že si zaslouží komunikace takové, aby se po nich dalo jezdit bez likvidace vozidla. Ale ne, my radši peníze vysypeme do cyklostezek používaných maximálně půl roku, několika stovkami jedinců, než bychom silnice uvedli do provozuschopného stavu.
Zajimalo by me, jaka je hybna sila za tim vsim. Jde o zabavu nekolika stovek, maximalne tisicu, lidi. A stoji to miliardy. To preci lidi nemuzou delat jen proto, ze jsou nadseni. To musi nekomu vynaset...
tak bacha na výběr dodavatele, aby se cyklostezky po krátké době jaksi nezvlněly nebo nepropadly..... vivat Viamont, Skanska....
Nepleťte si, prosím, pojmy cyklostezka a cyklotrasa. Navíc na cyklostezkách působí mor jménem in-line se sluchátky, to by nemělo být...
Řada cyklostezek ve městě se dělá ze zámkové dlažby a to není pro bruslaře zrovna nejlepší povrch :-)
Jsem pro rozšíření stezek a ne jenom malování pruhů na silnici. Vždyť ani většina řidičů neví jak má okolo takových pruhů jezdit a nejvíc jsou vyděšeni, když potkají v jednosměrce kolo v protisměru, byť jsou na to upozorněni značkou.
Mimochodem při lepším počasí jezdím do práce na kole. Časově mě to vychází na 10 minut co vylezu z baráku. Autem 15 minut. Tramvají 20. Kolo mi teda vychází jako časově nejlepší bezemisní doprava
Cyklostezsky jsou pro Ostravu a okolí zásadní věc. Všichni si tady na vše stěžují. Ale pokud na toto přispěje EU a nebude to muset vše platit kraj, tak jsem jen pro.
Je to pro lidi, pro zdraví, i pro lepší ovzduší
Samozřejmě musí mít celá infrastruktura cyklostezek nějaký řád, čehož se obávám, protože se co vím staví jen úseky mimo nejrušnější části města, které mají spíš jen turistické využití, nikoliv praktické pro dennodenní cesty za prací.
1) Tzv. EU peníze jsou rovněž naše (vybrané na daních a poslané do Bruselu na přerozdělení)
2) V nejlepším případě je u takových projektů 20% spoluúčast investora, často i více.
Žádný koláč není zadarmo. Ale chápu, že z cizího se dobře rozdává.
Co takhle dát tu půlmiliardu do stavby cesty Opava-Ostrava. To už je normálně ostuda po čem se jezdí od Velké Polomi do Ostravy, ta cesta je jak nějaká nechutná trojka úzká a nebezpečná.
Však ministr se už určitě snaží. Doma si to musí zvelebit
Ač zuřivý cyklista, tak nadávám. Pitomých 80 miliónů na MHD není, ale půlmiliardy na kolikrát naprosto nesmyslné cyklostezky jsou? Takových 300 m vyznačený pruh na cestě odnikud nikam na Porubské u stadiónu je opravdu na pár facek.
By mě zajímalo kudma ta lávka ve Svinově povede, a jak vyřeší ten nedaleký nájezd/odbočovací pruh. Mi by se líbilo, kdyby stezka vedla po střeše stávající zastávky a jinak v odstavném pruhu, oddělená zábradlím nebo tak..