Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úspory se s kulturou cestování nesnášejí. Změny v MHD vyvolaly polemiku

Mnozí Ostravané i lidé, kteří do moravskoslezského krajského města dojíždějí za prací městskou hromadnou dopravou, jsou naštvaní na Dopravní podnik i radní města. Vyplývá to z reakcí čtenářů, kteří MF DNES napsali svůj názor na zrušení řady linek, změny tras i další úpravy platné od 3. března.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96o93s74e45f 87Š13e75m80e78l90í33k 7919561920717

V Proskovicich maji policajti jeste par volnych koni.

+1/0
2.4.2013 15:15

P67e45t48r 95V16e19s92e75l13ý 2929838943886

Byly doby a není to tak dávno, kdy nám MHD záviděla celá republika. Tramvaje byly vypulírované, spoje na sebe navazovaly. První problémy začly, když se "modifikovaly" linky 30, 37, 38. Od té doby to jde z kopce. Voz y jsou čím dál tím zanedbanější, intervaly nepravidelnější, spoje na sebe téměř nenavazují. Hlavně, že se radní poplácavají po ramínkách, jak jsou dobrý.  Pravidleně jezdím MHD od roku 1976, takže můžu srovnávat a není to lichotivá vizitka pro město. MHD jde do kytek, s takovou radši budu jezdit autem, i když mě to bude stát 4x tolik. Ale místo 3 hodin denně, to bude jen necelá hodinka.

+4/0
2.4.2013 11:56

S27i22m50o40n 34S41i18m25e21k 7225338403865

tak s tou cenou jste na tezkem omylu...poradne si prohlidnete jizdenku a protoci se vam panenky!! 15min...16Kc platite a mesto pry prispiva 32Kc!!! to je 48Kc za 15min.....kdyz pojedu autem, prumernou rychlosti 60km/h a pri spotrebe 6,5l/100km (2,4kc/km), tak za tech 15min. ujedu 15km a zaplatim 36Kc!!! Takze tady neni neco v poradku!!!

Jestli budete autem jezdit 3, tak usetrite....to je koncepce MHD v Ostrave za posledni roky

+7/−1
2.4.2013 12:51

P23e45t56r 58V73e80s80e55l18ý 2739728933786

Pleskáte kraviny. Vy platíte 48Kč za 15 minutovou jízdenku? Já teda ne, já platím 16. Navíc po optimalizaci potřebuju 60+15, protože za hodinu to už nestihnu. Jenže nekupuju jednotlivé jízdenky, mám legitku a ta mě stojí 550. To hravě projedu za týden - minimálně 3 litry denně, 18km přes centrum nebo 21 po Rudné. Jedním směrem. Prostě studený motor chlastá jak o dušu. Ty vaše 2.40 jsou naprostý nesmysl. Auto vám nadělil ježíšek pod stromeček, údržbu nepotřebuje, provozní kapaliny nemá. Zákonné neplatíte, gumy máte věčné. Vy jste vlastně šťastný člověk. Ale jediný šťastný člověk je blázen :-P, tak co dodat.

+2/−3
2.4.2013 18:11

J13i27ř70í 51K13ü18h86r 2630666500926

Dodat lze snad to,že pokud někdo do ceny jízdného započítává i dotaci města,měl by v případě vypočtu ceny PHM odečíst z ceny benzínu spotřební daň (cca 13kč),kterou on dotuje stát.

+1/0
3.4.2013 0:08

S66i25m83o56n 55S32i25m65e29k 7175798403565

Vazeny, Vy si zjevne sedite na vedeni......jedna se o to, kolik se v tom utopi penez, kapisto?? A dale, ta Vase legitka je stejne tak dotovana jako ty jizdenky, to je prekvapko, co?? A to jsem ten vypocet jeste velmi zjednodusil, ve skutecnosti to je pro ostravskou MHD jeste mnohem horsi...staci k tomu selsky rozum, ktery Vas zjevne minul velkym obloukem :-P Tak si zijte ve svem ruzovem svete a verte kecum a hlavne si proboha nic neoverujte a nemyslete, slehlo by s Vama

+1/−1
3.4.2013 7:53

J44i20ř23í 18K71ü13h75r 2660406610146

Ale nám je ukradené kolik se v tom utopí peněz.Lepší podporovat DP než Baník či něco podobného.Také si zjišťujete kolik dotací nacpala Francie do potravin při jejich nákupu?Nebo dotované Německé vepřové?Mléko se dotuje snad všude.Konečnému spotřebiteli je to víceméně jedno kdo a jak to dotuje. Zajímá ho hlavně co on sám zaplatí.

0/−2
3.4.2013 16:55

A96l50a70n 29Ř32e10p48k56a 4945636

Nojo, ale první sehnat několik tisíc na ŘP, pak na auto, dvakrát ročně pneu, povinné ručení, havarijní pojištění, pravidelné prohlídky... a já nevím co všechno. :-P;-)

0/0
2.4.2013 19:32

R90a58d96a34n98a 85K58r17á74t71k33á 6869244170921

Komentovat MHD v Ostravě veřejně si jako "starší dáma" snad nemohu ani dovolit, neboť ve spojitosti s tím mě napadají pouze sprostá , přímo vulgární slova.Každá změna je znatelně horší a přijít na něco tak geniálního, jako je změna v jízdním řádu autobusu č.37, to už chce fakt velkou představivost a drzost. Ostatní změny nejsou o nic lepší, proto jsme se sousedkou dohodly a jezdíme autem - příspěvek k větší "výrobě" smogu. Hlavně, že se budou překládat zastávky,tvořit terminály a vymýšlet nové pobídky pro investory, jen ať si namastí kapsu. Vím, že ani v jiných městech není MHD perfektní, ale takový bordel a zlodějna, není nikde. Další ostravské  "prvenství". Tak já nevím, co s tím dělat?;-€

+6/−1
2.4.2013 11:00

K93v78ě90t62o73s35l36a62v 78N58y14t60r94a 9426298688327

Další optimalizace jízdních řádů postupuje jak vystřižená s Necyklopedie(http://necyklopedie.wikia.com/wiki/M%C4%9Bstsk%C3%A1_hromadn%C3%A1_doprava), zmizely mi další přípoje, např. příjezd s odjezdem přípoje se kryje přesně, přitom zastávky jsou 50 m od sebe to není šanc v mých letech stihnout ani kdyby byl řidič tolerantní, mohu to sice zkusit s opačné strany ale tam se zase čeká 1/2 hodiny a to ještě jsou jen cca 2 takové přípoje jinak nejede nic. Automatický vyhledávač spojení nabízí různé fantastické trasy s několika přestupy a stovkami metrů přesunů. Jak to tak půjde dál tak tu MHD asi mohou zrušit, dopadne to jak u vlaku s Prahy do Ostravy, kde můžete jet kamkoli pokud se rozhodnete mezi Prahou a Ostravou, jak zmizí přípoje tak ani ty dosavadní využívané trasy nebudou k ničemu. Lidé nejezdí jen mezi vybranými zastávkami, kde se měří vytíženost.:-)

+3/−1
2.4.2013 9:59
Foto

M44i91c52h61a26l 82B71r27e27š59k64o89v80e20c 4351628364386

Aktuální změna se mě naštěstí nedotkla, protože zhoršení už tak mizerného spojení bych asi nerozdýchal, ale je pravdou, že s DPO jsem dlouhodobě nespokojený a každá změna za posledních 10 let byla vždy k horšímu. Ostatně celá DPO je jeden velký tunel na peníze a lukrativní části město rozprodává kamarádům. Už dávno měla být veřejná doprava v Ostravě zdarma, stejně je víceméně dotovaná z rozpočtu města, takže těch pár dalších milionů by to nepoložilo a městu a občanům by se to nakonec pozitivně vrátilo.

+3/−1
2.4.2013 9:52

P30a56v92e30l 37K64a94r27a74s 1949342629

Zastávka Karolina je stejně zbytečná, jako celé nákupní centrum. A změny jsou k horšímu. Radním je to jedno. Nejsou z Ostravy a jezdí autem.

+14/−4
2.4.2013 9:29

A73l54a13n 10Ř51e31p63k40a 4765946

To že ty zastávku ani to OC nevyužíváš opravdu neznamená, že to je zbytečné ;-) Nejsi tu jen ty:-P

+2/−4
2.4.2013 12:18

J29o45s56e75f 70Š72e97m48e77l97í68k 7149971220387

Jasne, tam nastupuje spousta lidi, co na Fukusime zaparkovali na 3 hodiny zadarmo a jedou kousek dal.

+1/−1
2.4.2013 15:13

L24u64k87á65š 98P18a76v91e63l 3843204866797

Hlavně že se budou stavět za 500 milionů cyklostezky... Další miliardy nalijeme do baníku a ještě by se mohlo dotovat pivo... Nezaměstnaných je stále víc a ti přece do práce cestovat nemusí, tak to radši dáme na fotbal a na cyklisty, kteří stejně jezdí podél těch stezek po cestě (Hlavní třída v Porubě, Opavská ulice...)R^

+4/−2
2.4.2013 9:28

M67i14r97e94k 60Š35u36r57g72o60t 6929322288368

Já například nechápu, proč město financovalo zastávky Karolina. Snad dvěstě metrů nahoru jsou Frýdlanstké mosty, což je významný ostravský přestupní uzel MHD, meziměstských autobusů a vlaků a dvěstě metrů dolů za vekslem doprava  je zastávka u centra města a rovně za vekslem stejných dvěstě metrů zastávka u centra města z druhé strany u Černé louky... Až dodnes jsem si myslel, že úpravu dopravní situace, včetně zastávek MHD, financoval investor Nové Karoliny, který potřebuje dostat zákazníky do mulltifunkčního centra...

+12/−2
2.4.2013 9:24

L26u36k93á69š 55P90a70v37e66l 3753744766857

Zrovna tato zastávka funguje poměrně dobře, denně tam vystupuje a nastupuje opravdu hodně lidí... Možná je to nutností použít na Frýdlantských mostech k přestupu podchod...

+2/−1
2.4.2013 9:29

P52a52v92e90l 60H85o27r79á73k 8981723525712

Každá taková investice přináší peníze do něčí kapsy. Smysl existence městských dopravních podníků je dvojí. Jednak přepravovat lidi, jednak převádět peníze z rozpočtu do kapes politiků.

+4/−1
2.4.2013 9:30

K84v80ě51t14o94s42l80a80v 59N65y69t25r63a 9956198408477

O tom dvojím smyslu by se dalo pochybovat, spíš to vypadá na ten druhý než na první.:-)

+3/0
2.4.2013 10:11

M32a29r83e48k 83K14o79s68t42e46l10e55c52k36ý 6303266838

Klesá počet přepravených cestujících? A vy se divíte?

Ono je spíš k údivu, že při těch "službách" a cenách to neklesá více!

A s budovanými nesmyslnými tzv. "terminály", kde chce město nutit cestující proti jejich vůli k co nejvíce přestupům a nákupům dalších jízdenek na (pro cestující) nevýhodných až nebezpečných místech (Hranečník, Interspar na Dubině)), se počet cestujících sníží ještě víc!

Kdysi probíhala většina přestupů na Ústředním autobusovém nádraží. To město, jistě výhodně, prodalo a teď tam jsou obchody a (zatím) výhodné neplacené parkoviště. Komu vadí přestupy na Gagarinově náměstí v docházkové vzdálenosti do centra, že je chce přesunout do vyloučené lokality na Hranečník? A proč doposud nikdo nepotřeboval přestupovat u Intersparu na Dubině? Snad jenom ve Svinově, kde se spojí MHD, vlaky a individuální doprava má "terminál" smysl.

Přestavbou zastávek u hlavního nádraží se taky lidem ztíží cestování. Zastávky budou dál od nádraží i od sebe navzájem - ať se cestující za své peníze trochu hýbají!

Město údajně nemá peníze na to, aby jezdily prázdné vozy, ale i na experimenty na lidech si peníze najde! Kolik stála ta březnová změna? A co přinesla? Kolik stojí město výstavba "terminálů"? A až město zruší MHD, jak donutí soukromé dopravce, aby používali ty draze postavené "terminály", když tam cestující nebudou chtít přestupovat? Kolik stojí dopravní podnik (a město) provoz "slavných" elektrobusů? A co přinesly? Kolik má dopravní podnik úředníků (a co dělají), když ani nestíhají obesílat zadržené černé pasažéry? Jaký je poměr mezi počtem úředníků a těmi, kteří opravdu zajišťují provoz? Úředníci a politici nikdy nezruší sami sobě teplá a dobře placená místa. Takže dál jen budeme poslouchat řeči o tom, co SE musí JAKO udělat, ale skutečné změny se dělat nebudou...

+16/0
2.4.2013 9:05

J15a89n 85R61i80c41h95t15e91r 5852322753955

Tak zejména v Ostravě je nápad vyhánět lidi do ulic v autech fakt dobrý nápad!;-D

+7/−1
2.4.2013 8:59

R88a18d49o36v76a52n 68D32l11u75g70o44s61z 3956791348176

Díky DP, díky. Naučili jste mě opět využívat buďto svůj vlastní pohon - nohy, nebo auto. Předražená a nekvalitní MHD v Ostravě je pro mě nepřijatelná. Hlavně že Ostrava stále brečí, jak ji auta zamořují ovzduší, ale sama tomu jde mílovými kroky naproti...

+18/−1
2.4.2013 8:44

P39a48v97e79l 89S28z53t84u51r86c 4869434909281

Na jedné straně už teď v regionu chybí skoro půl miliardy na zajištění potřebných služeb, na straně druhé někteří jeho představitelé stále dokolečka přesvědčují svoje okolí,že je potřeba investovat další stamilióny, třeba do zcela nesmyslných projektů typu železnice na v podstatě sezónní letiště v Mošnově - http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988&bk=55696. Stále stejně smutná písnička.

+4/0
2.4.2013 8:43

V56o92j45t56a 91K15l25é59z76l 5572603146231

Ono by někdy stačilo nastavit jízdní řády trochu inteligentněji. Třeba z centra do Mariánek jedou 2 trolejbusy, které ale v klíčovou dobu mezi 16:45 a 17:00 vlastně vůbec nejedou, takže pak první trolejbus je úplně narvaný.

+5/0
2.4.2013 8:24

V24á27c28l45a26v 79B84u56r82e76š 5269985886959

Chybí, není, nejde, prostě odraz dnešní doby.A hledat úspory vevnitř?To známe všichni, je pro to takový krásný výraz...něco se prostě oyebe:-)

+10/−1
2.4.2013 8:03







Najdete na iDNES.cz