Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úspory se s kulturou cestování nesnášejí. Změny v MHD vyvolaly polemiku

Mnozí Ostravané i lidé, kteří do moravskoslezského krajského města dojíždějí za prací městskou hromadnou dopravou, jsou naštvaní na Dopravní podnik i radní města. Vyplývá to z reakcí čtenářů, kteří MF DNES napsali svůj názor na zrušení řady linek, změny tras i další úpravy platné od 3. března.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o23s64e28f 26Š67e33m30e63l91í84k 7919341470937

V Proskovicich maji policajti jeste par volnych koni.

+1/0
2.4.2013 15:15

P64e18t39r 59V89e75s58e74l38ý 2609668603496

Byly doby a není to tak dávno, kdy nám MHD záviděla celá republika. Tramvaje byly vypulírované, spoje na sebe navazovaly. První problémy začly, když se "modifikovaly" linky 30, 37, 38. Od té doby to jde z kopce. Voz y jsou čím dál tím zanedbanější, intervaly nepravidelnější, spoje na sebe téměř nenavazují. Hlavně, že se radní poplácavají po ramínkách, jak jsou dobrý.  Pravidleně jezdím MHD od roku 1976, takže můžu srovnávat a není to lichotivá vizitka pro město. MHD jde do kytek, s takovou radši budu jezdit autem, i když mě to bude stát 4x tolik. Ale místo 3 hodin denně, to bude jen necelá hodinka.

+4/0
2.4.2013 11:56

S67i13m36o50n 60S19i58m45e74k 7905958453545

tak s tou cenou jste na tezkem omylu...poradne si prohlidnete jizdenku a protoci se vam panenky!! 15min...16Kc platite a mesto pry prispiva 32Kc!!! to je 48Kc za 15min.....kdyz pojedu autem, prumernou rychlosti 60km/h a pri spotrebe 6,5l/100km (2,4kc/km), tak za tech 15min. ujedu 15km a zaplatim 36Kc!!! Takze tady neni neco v poradku!!!

Jestli budete autem jezdit 3, tak usetrite....to je koncepce MHD v Ostrave za posledni roky

+7/−1
2.4.2013 12:51

P83e89t80r 12V46e66s91e57l61ý 2219578313266

Pleskáte kraviny. Vy platíte 48Kč za 15 minutovou jízdenku? Já teda ne, já platím 16. Navíc po optimalizaci potřebuju 60+15, protože za hodinu to už nestihnu. Jenže nekupuju jednotlivé jízdenky, mám legitku a ta mě stojí 550. To hravě projedu za týden - minimálně 3 litry denně, 18km přes centrum nebo 21 po Rudné. Jedním směrem. Prostě studený motor chlastá jak o dušu. Ty vaše 2.40 jsou naprostý nesmysl. Auto vám nadělil ježíšek pod stromeček, údržbu nepotřebuje, provozní kapaliny nemá. Zákonné neplatíte, gumy máte věčné. Vy jste vlastně šťastný člověk. Ale jediný šťastný člověk je blázen :-P, tak co dodat.

+2/−3
2.4.2013 18:11

J25i93ř47í 36K67ü59h16r 2820616600646

Dodat lze snad to,že pokud někdo do ceny jízdného započítává i dotaci města,měl by v případě vypočtu ceny PHM odečíst z ceny benzínu spotřební daň (cca 13kč),kterou on dotuje stát.

+1/0
3.4.2013 0:08

S44i41m25o88n 57S89i27m43e24k 7455918683935

Vazeny, Vy si zjevne sedite na vedeni......jedna se o to, kolik se v tom utopi penez, kapisto?? A dale, ta Vase legitka je stejne tak dotovana jako ty jizdenky, to je prekvapko, co?? A to jsem ten vypocet jeste velmi zjednodusil, ve skutecnosti to je pro ostravskou MHD jeste mnohem horsi...staci k tomu selsky rozum, ktery Vas zjevne minul velkym obloukem :-P Tak si zijte ve svem ruzovem svete a verte kecum a hlavne si proboha nic neoverujte a nemyslete, slehlo by s Vama

+1/−1
3.4.2013 7:53

J35i23ř98í 67K91ü15h90r 2780286440936

Ale nám je ukradené kolik se v tom utopí peněz.Lepší podporovat DP než Baník či něco podobného.Také si zjišťujete kolik dotací nacpala Francie do potravin při jejich nákupu?Nebo dotované Německé vepřové?Mléko se dotuje snad všude.Konečnému spotřebiteli je to víceméně jedno kdo a jak to dotuje. Zajímá ho hlavně co on sám zaplatí.

0/−2
3.4.2013 16:55

A63l96a47n 32Ř45e38p70k31a 4395266

Nojo, ale první sehnat několik tisíc na ŘP, pak na auto, dvakrát ročně pneu, povinné ručení, havarijní pojištění, pravidelné prohlídky... a já nevím co všechno. :-P;-)

0/0
2.4.2013 19:32

R67a15d51a13n98a 71K93r24á17t79k32á 6359534110531

Komentovat MHD v Ostravě veřejně si jako "starší dáma" snad nemohu ani dovolit, neboť ve spojitosti s tím mě napadají pouze sprostá , přímo vulgární slova.Každá změna je znatelně horší a přijít na něco tak geniálního, jako je změna v jízdním řádu autobusu č.37, to už chce fakt velkou představivost a drzost. Ostatní změny nejsou o nic lepší, proto jsme se sousedkou dohodly a jezdíme autem - příspěvek k větší "výrobě" smogu. Hlavně, že se budou překládat zastávky,tvořit terminály a vymýšlet nové pobídky pro investory, jen ať si namastí kapsu. Vím, že ani v jiných městech není MHD perfektní, ale takový bordel a zlodějna, není nikde. Další ostravské  "prvenství". Tak já nevím, co s tím dělat?;-€

+6/−1
2.4.2013 11:00

K59v48ě90t55o68s84l26a96v 30N34y59t51r93a 9966848748707

Další optimalizace jízdních řádů postupuje jak vystřižená s Necyklopedie(http://necyklopedie.wikia.com/wiki/M%C4%9Bstsk%C3%A1_hromadn%C3%A1_doprava), zmizely mi další přípoje, např. příjezd s odjezdem přípoje se kryje přesně, přitom zastávky jsou 50 m od sebe to není šanc v mých letech stihnout ani kdyby byl řidič tolerantní, mohu to sice zkusit s opačné strany ale tam se zase čeká 1/2 hodiny a to ještě jsou jen cca 2 takové přípoje jinak nejede nic. Automatický vyhledávač spojení nabízí různé fantastické trasy s několika přestupy a stovkami metrů přesunů. Jak to tak půjde dál tak tu MHD asi mohou zrušit, dopadne to jak u vlaku s Prahy do Ostravy, kde můžete jet kamkoli pokud se rozhodnete mezi Prahou a Ostravou, jak zmizí přípoje tak ani ty dosavadní využívané trasy nebudou k ničemu. Lidé nejezdí jen mezi vybranými zastávkami, kde se měří vytíženost.:-)

+3/−1
2.4.2013 9:59
Foto

M39i76c67h18a57l 63B91r43e95š63k20o63v71e37c 4531458784856

Aktuální změna se mě naštěstí nedotkla, protože zhoršení už tak mizerného spojení bych asi nerozdýchal, ale je pravdou, že s DPO jsem dlouhodobě nespokojený a každá změna za posledních 10 let byla vždy k horšímu. Ostatně celá DPO je jeden velký tunel na peníze a lukrativní části město rozprodává kamarádům. Už dávno měla být veřejná doprava v Ostravě zdarma, stejně je víceméně dotovaná z rozpočtu města, takže těch pár dalších milionů by to nepoložilo a městu a občanům by se to nakonec pozitivně vrátilo.

+3/−1
2.4.2013 9:52

P89a78v74e69l 40K50a17r31a78s 1499292109

Zastávka Karolina je stejně zbytečná, jako celé nákupní centrum. A změny jsou k horšímu. Radním je to jedno. Nejsou z Ostravy a jezdí autem.

+14/−4
2.4.2013 9:29

A27l32a15n 61Ř95e75p43k44a 4125836

To že ty zastávku ani to OC nevyužíváš opravdu neznamená, že to je zbytečné ;-) Nejsi tu jen ty:-P

+2/−4
2.4.2013 12:18

J98o22s72e30f 16Š43e58m95e16l16í24k 7209931940947

Jasne, tam nastupuje spousta lidi, co na Fukusime zaparkovali na 3 hodiny zadarmo a jedou kousek dal.

+1/−1
2.4.2013 15:13

L68u46k26á10š 35P84a52v24e95l 3463864576207

Hlavně že se budou stavět za 500 milionů cyklostezky... Další miliardy nalijeme do baníku a ještě by se mohlo dotovat pivo... Nezaměstnaných je stále víc a ti přece do práce cestovat nemusí, tak to radši dáme na fotbal a na cyklisty, kteří stejně jezdí podél těch stezek po cestě (Hlavní třída v Porubě, Opavská ulice...)R^

+4/−2
2.4.2013 9:28

M76i12r43e83k 16Š79u62r95g19o44t 6739712818428

Já například nechápu, proč město financovalo zastávky Karolina. Snad dvěstě metrů nahoru jsou Frýdlanstké mosty, což je významný ostravský přestupní uzel MHD, meziměstských autobusů a vlaků a dvěstě metrů dolů za vekslem doprava  je zastávka u centra města a rovně za vekslem stejných dvěstě metrů zastávka u centra města z druhé strany u Černé louky... Až dodnes jsem si myslel, že úpravu dopravní situace, včetně zastávek MHD, financoval investor Nové Karoliny, který potřebuje dostat zákazníky do mulltifunkčního centra...

+12/−2
2.4.2013 9:24

L23u85k16á38š 20P65a36v39e27l 3433754986557

Zrovna tato zastávka funguje poměrně dobře, denně tam vystupuje a nastupuje opravdu hodně lidí... Možná je to nutností použít na Frýdlantských mostech k přestupu podchod...

+2/−1
2.4.2013 9:29

P96a76v83e28l 84H48o64r39á13k 8791363865252

Každá taková investice přináší peníze do něčí kapsy. Smysl existence městských dopravních podníků je dvojí. Jednak přepravovat lidi, jednak převádět peníze z rozpočtu do kapes politiků.

+4/−1
2.4.2013 9:30

K41v71ě36t80o35s63l12a19v 11N20y39t57r47a 9536148468847

O tom dvojím smyslu by se dalo pochybovat, spíš to vypadá na ten druhý než na první.:-)

+3/0
2.4.2013 10:11

M10a18r17e33k 65K29o35s26t88e33l26e13c19k15ý 6793506948

Klesá počet přepravených cestujících? A vy se divíte?

Ono je spíš k údivu, že při těch "službách" a cenách to neklesá více!

A s budovanými nesmyslnými tzv. "terminály", kde chce město nutit cestující proti jejich vůli k co nejvíce přestupům a nákupům dalších jízdenek na (pro cestující) nevýhodných až nebezpečných místech (Hranečník, Interspar na Dubině)), se počet cestujících sníží ještě víc!

Kdysi probíhala většina přestupů na Ústředním autobusovém nádraží. To město, jistě výhodně, prodalo a teď tam jsou obchody a (zatím) výhodné neplacené parkoviště. Komu vadí přestupy na Gagarinově náměstí v docházkové vzdálenosti do centra, že je chce přesunout do vyloučené lokality na Hranečník? A proč doposud nikdo nepotřeboval přestupovat u Intersparu na Dubině? Snad jenom ve Svinově, kde se spojí MHD, vlaky a individuální doprava má "terminál" smysl.

Přestavbou zastávek u hlavního nádraží se taky lidem ztíží cestování. Zastávky budou dál od nádraží i od sebe navzájem - ať se cestující za své peníze trochu hýbají!

Město údajně nemá peníze na to, aby jezdily prázdné vozy, ale i na experimenty na lidech si peníze najde! Kolik stála ta březnová změna? A co přinesla? Kolik stojí město výstavba "terminálů"? A až město zruší MHD, jak donutí soukromé dopravce, aby používali ty draze postavené "terminály", když tam cestující nebudou chtít přestupovat? Kolik stojí dopravní podnik (a město) provoz "slavných" elektrobusů? A co přinesly? Kolik má dopravní podnik úředníků (a co dělají), když ani nestíhají obesílat zadržené černé pasažéry? Jaký je poměr mezi počtem úředníků a těmi, kteří opravdu zajišťují provoz? Úředníci a politici nikdy nezruší sami sobě teplá a dobře placená místa. Takže dál jen budeme poslouchat řeči o tom, co SE musí JAKO udělat, ale skutečné změny se dělat nebudou...

+16/0
2.4.2013 9:05

J33a63n 13R45i18c22h95t45e95r 5662532703475

Tak zejména v Ostravě je nápad vyhánět lidi do ulic v autech fakt dobrý nápad!;-D

+7/−1
2.4.2013 8:59

R93a60d91o28v79a27n 79D90l75u52g10o64s46z 3396851168906

Díky DP, díky. Naučili jste mě opět využívat buďto svůj vlastní pohon - nohy, nebo auto. Předražená a nekvalitní MHD v Ostravě je pro mě nepřijatelná. Hlavně že Ostrava stále brečí, jak ji auta zamořují ovzduší, ale sama tomu jde mílovými kroky naproti...

+18/−1
2.4.2013 8:44

P14a59v17e51l 29S49z43t48u91r95c 4219864689621

Na jedné straně už teď v regionu chybí skoro půl miliardy na zajištění potřebných služeb, na straně druhé někteří jeho představitelé stále dokolečka přesvědčují svoje okolí,že je potřeba investovat další stamilióny, třeba do zcela nesmyslných projektů typu železnice na v podstatě sezónní letiště v Mošnově - http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988&bk=55696. Stále stejně smutná písnička.

+4/0
2.4.2013 8:43

V81o55j50t39a 65K20l90é35z61l 5702133576211

Ono by někdy stačilo nastavit jízdní řády trochu inteligentněji. Třeba z centra do Mariánek jedou 2 trolejbusy, které ale v klíčovou dobu mezi 16:45 a 17:00 vlastně vůbec nejedou, takže pak první trolejbus je úplně narvaný.

+5/0
2.4.2013 8:24

V12á80c70l81a19v 39B15u61r93e63š 5949735216589

Chybí, není, nejde, prostě odraz dnešní doby.A hledat úspory vevnitř?To známe všichni, je pro to takový krásný výraz...něco se prostě oyebe:-)

+10/−1
2.4.2013 8:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.