Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud se vrátí k železničnímu neštěstí ve Studénce až na podzim

Šest lidí zemřelo, pětadevadesát cestujících bylo zraněno, někteří mají doživotní následky. Železniční tragédie ve Studénce z 8. srpna 2008 patří k nejhorším v historii země, ale ani po téměř pěti letech se nerozhodlo o vinících. A konečný verdikt zřejmě ještě dlouho nepadne. Další přelíčení totiž začne až na podzim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o50s94e27f 12K37o35l60á79ř 7123798585408

Jsem zvědavý, jak dlouho ještě bude trvat, než se někdo podívá na efektivitu práce soudů Rv:-(. Přesně na to chtěl Klaus svou amnestií upozornit, bohužel se to obrátilo proti němu. Zřejmě považují všichni čekání 5+ let na soudní rozhodnutí u celkem jasného případu, že je v pořádku, stejně jako fakt, že jedno přelíčení se odehraje jednou za rok 8-o.

+3/−1
27.4.2013 0:15

T24o46m44á88š 89K83n13a16i31f74l 6463790377100

Vy si to představujete jako Hurvínek válku, ze?

0/−2
27.4.2013 1:21

Z74d45e54n11ě62k 51O31r96š96u72l72í78k 1445720667332

Proč myslíš?Most spadl, určitě ne sám od sebe.a 5 let je dost dlouhá doba aby soud jednoznačně určil viníky.S čím máš problém.Zřícení nezpůsobilo ani zemětřesení ani ufouni.ale nedbalost lidí, nedodržování předpisů a zjevně i špatní konstruktéři.

+3/0
27.4.2013 8:20

T58o37m48á26š 23K56n58a22i56f50l 6793470297300

Ja s ničím problém nemam. Ale vysvětlovat ti to nebudu, o právu zřejmě mas jen mlhavou představu.

0/−2
27.4.2013 8:39

P79a32v10e34l 85O43d56r78a94z88i42l 6274499717260

No, zjevně máte problém s psaním a když jsme u toho práva, tak v USA už by bylo dávno rozhodnuto a ano, vím, že tam mají jiný systém.

+1/0
27.4.2013 10:24

T20o49m39á48š 96K25n19a41i21f85l 6273860417530

No, když myslíte...

0/−1
27.4.2013 10:27

I22v70a83n 77M75a91r50e78k 6194868322

No tak při sledování této tragedie i po tom co se později dělo se mi vždy zdvihne TK* Nechápu a nikdy nepochopím jak mohla SŽDC,, DI i RBŽD pod sunutím takového monstra nechat povolenou plnou traťovou rychlost ? ? ? Když už tehdy nebyla uskutečněna výluka kolejí v daném traťovém úseku proč nebyla aspoň pod místem stavby a jejím okolí zavedena pomalá rychlost ? ? ? Drážní orgány si mohou kvákat co chtějí ale to že došlo k tak zbytečné tragedii a s takovými následky je z valné části jen jejich vina* Sám jsem byl svědkem když před asi dvaceti lety  přepravovali z Č.Třebové do  dílen Zvolen lokomotivu T 478.3 ze které byl doslova kabriolet protože jí chyběla celá střešní konstrukce* Na můj dotaz co se tehdy stalo mi doprovod této lokomotivy sdělil že sunuli nad tratí silniční konstrukci ale špatně odhadli výšku tak to odnesla jen lokomotiva a to díky zavedené pomalé jízdě* věřím tomu že kdyby firma provádějící ve Studénce tuto stavbu měla schoppného právnílka znalého železničních předpisů hromada zaměstnanců železnice by neměla klidný spánek ! R^

+1/−6
26.4.2013 22:06

D75a79v41i59d 82Č95e17r85n95o46h11o49r97s31k14ý 1706904886476

když budeme brát předpisy doslova tak o tom že se nad tratí něco děje na dráze nikdo nic nevěděl :-) o výluku žádá ten, jehož činnost by mohla narušit plynulost železničního provozu :-) jak o výluku tak o snížení tratové rychlosti a musí dopravcům uhradit případné náklady vzniklé tímto omezením a to se stavitelům jaksi nechtělo :-) a mimochodem ten den se na mostě nemělo vůbec pracovat a přitom s konstrukcí pohybovali takže právník může maximálně ten průšvih zmírnit ale už ted je jisté že jediným odsouzeným může být zhotovitel stavby

+4/−2
26.4.2013 22:19

I56v24a35n 82M27a58r48e72k 6794758402

Trochu divné že se pracovalo (a ne první den ale už drahnou dobu) nad drážním tělesem a nikdo z ;-D;-Ddrážních orgánů o ničem až do  vzniku  nehody nevěděl? Pracoval jsem 28r. na dráze jako strojvedoucí a přes takováto pracovní místa jsem projížděl nesčetněkrát (pokud nebyla kolej zrovna vyloučená) ale nikdy ! ! ! tam nebyla povolena plná traťová rychlost a byly to akce daleko méně závažné,kdežto při sunutí tohoto monstra přes trať byli všichni v klidu a v pohodě* Že k pohybu či rozkmitání mostní konstrukce mohol dojít i vlivem rychle projíždějících vlaků asi žádného "odborníka" nenapadlo a jisté není nikdy nic,záleží na "úhlu pohledu"a ten máme každý jiný,toť vše* 8-o

+1/−1
26.4.2013 23:07

D39a52v25i31d 45Č77e81r37n88o19h10o45r16s21k31ý 1846554706306

:-)podle předpisů pokud stavební firma nepožádá o výluku tak sždc o ničem oficiálně neví a nemá důvod dělat jakékoliv omezení v provozu :-) to že na tu stavbu kdokoliv kouká a vidí že se tam něco děje je věc jiná :-) papírově je to OK mimochodem výluka měla být pár dní poté když by se most usazoval :-)

+2/0
26.4.2013 23:38

Z59d89e70n28ě75k 60O54r57š41u33l56í44k 1165300157702

no a to je to hlavní že jo?papírově je to oukej.že škody jsou ve stamilionech a zemřeli ,lidé je zcela nepodstatné.typicky české.nikdo za nic nemůže.

+1/−1
27.4.2013 8:22

A96r81t10u68r 92V18o60l58n58ý 4552781286712

Pane, bohapustě žvaníte, nebo nechápete psaný text! Jasně bylo předpisatelem uvedeno, že daný den se neměla na mostě dělat žádná větší akce. Vysouvat se mělo až druhý den, takže i kdyby na ten den měla být zavedená pomalá jízda, stejně by to nepomohlo, protože se vysouvalo o den dříve. Chápete? A pokud se ten osudný den nemělo nic dít, proč by tam ta pomalá jízda měla být? Máte ponětí, kolik zavedená pomalá jízda stojí? Zpomalování a rozjíždění se těžkých nákladních vlaků, zbytečná zpoždění vlaků osobní dopravy, snížení propustnosti tratě... Nebo snad máte pocit, že elektrika v drátech a nafta PROSTĚ JSOU?

+3/−1
27.4.2013 17:01







Najdete na iDNES.cz