Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud se vrátí k železničnímu neštěstí ve Studénce až na podzim

Šest lidí zemřelo, pětadevadesát cestujících bylo zraněno, někteří mají doživotní následky. Železniční tragédie ve Studénce z 8. srpna 2008 patří k nejhorším v historii země, ale ani po téměř pěti letech se nerozhodlo o vinících. A konečný verdikt zřejmě ještě dlouho nepadne. Další přelíčení totiž začne až na podzim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71o20s36e44f 72K10o96l70á32ř 7793138255638

Jsem zvědavý, jak dlouho ještě bude trvat, než se někdo podívá na efektivitu práce soudů Rv:-(. Přesně na to chtěl Klaus svou amnestií upozornit, bohužel se to obrátilo proti němu. Zřejmě považují všichni čekání 5+ let na soudní rozhodnutí u celkem jasného případu, že je v pořádku, stejně jako fakt, že jedno přelíčení se odehraje jednou za rok 8-o.

+3/−1
27.4.2013 0:15

T83o94m46á59š 57K49n74a15i39f32l 6683760547620

Vy si to představujete jako Hurvínek válku, ze?

0/−2
27.4.2013 1:21

Z83d28e86n53ě34k 34O30r20š67u34l38í72k 1595190727642

Proč myslíš?Most spadl, určitě ne sám od sebe.a 5 let je dost dlouhá doba aby soud jednoznačně určil viníky.S čím máš problém.Zřícení nezpůsobilo ani zemětřesení ani ufouni.ale nedbalost lidí, nedodržování předpisů a zjevně i špatní konstruktéři.

+3/0
27.4.2013 8:20

T71o53m52á59š 20K72n47a25i56f93l 6963100427860

Ja s ničím problém nemam. Ale vysvětlovat ti to nebudu, o právu zřejmě mas jen mlhavou představu.

0/−2
27.4.2013 8:39

P66a67v28e46l 23O51d45r35a77z89i43l 6724369217310

No, zjevně máte problém s psaním a když jsme u toho práva, tak v USA už by bylo dávno rozhodnuto a ano, vím, že tam mají jiný systém.

+1/0
27.4.2013 10:24

T83o88m64á42š 73K59n25a33i93f51l 6203800717950

No, když myslíte...

0/−1
27.4.2013 10:27

I40v37a30n 77M79a66r69e54k 6234958302

No tak při sledování této tragedie i po tom co se později dělo se mi vždy zdvihne TK* Nechápu a nikdy nepochopím jak mohla SŽDC,, DI i RBŽD pod sunutím takového monstra nechat povolenou plnou traťovou rychlost ? ? ? Když už tehdy nebyla uskutečněna výluka kolejí v daném traťovém úseku proč nebyla aspoň pod místem stavby a jejím okolí zavedena pomalá rychlost ? ? ? Drážní orgány si mohou kvákat co chtějí ale to že došlo k tak zbytečné tragedii a s takovými následky je z valné části jen jejich vina* Sám jsem byl svědkem když před asi dvaceti lety  přepravovali z Č.Třebové do  dílen Zvolen lokomotivu T 478.3 ze které byl doslova kabriolet protože jí chyběla celá střešní konstrukce* Na můj dotaz co se tehdy stalo mi doprovod této lokomotivy sdělil že sunuli nad tratí silniční konstrukci ale špatně odhadli výšku tak to odnesla jen lokomotiva a to díky zavedené pomalé jízdě* věřím tomu že kdyby firma provádějící ve Studénce tuto stavbu měla schoppného právnílka znalého železničních předpisů hromada zaměstnanců železnice by neměla klidný spánek ! R^

+1/−6
26.4.2013 22:06

D29a45v74i62d 25Č47e45r35n92o71h14o41r66s67k37ý 1516434336936

když budeme brát předpisy doslova tak o tom že se nad tratí něco děje na dráze nikdo nic nevěděl :-) o výluku žádá ten, jehož činnost by mohla narušit plynulost železničního provozu :-) jak o výluku tak o snížení tratové rychlosti a musí dopravcům uhradit případné náklady vzniklé tímto omezením a to se stavitelům jaksi nechtělo :-) a mimochodem ten den se na mostě nemělo vůbec pracovat a přitom s konstrukcí pohybovali takže právník může maximálně ten průšvih zmírnit ale už ted je jisté že jediným odsouzeným může být zhotovitel stavby

+4/−2
26.4.2013 22:19

I13v70a72n 38M47a61r23e94k 6564538602

Trochu divné že se pracovalo (a ne první den ale už drahnou dobu) nad drážním tělesem a nikdo z ;-D;-Ddrážních orgánů o ničem až do  vzniku  nehody nevěděl? Pracoval jsem 28r. na dráze jako strojvedoucí a přes takováto pracovní místa jsem projížděl nesčetněkrát (pokud nebyla kolej zrovna vyloučená) ale nikdy ! ! ! tam nebyla povolena plná traťová rychlost a byly to akce daleko méně závažné,kdežto při sunutí tohoto monstra přes trať byli všichni v klidu a v pohodě* Že k pohybu či rozkmitání mostní konstrukce mohol dojít i vlivem rychle projíždějících vlaků asi žádného "odborníka" nenapadlo a jisté není nikdy nic,záleží na "úhlu pohledu"a ten máme každý jiný,toť vše* 8-o

+1/−1
26.4.2013 23:07

D39a74v68i22d 53Č23e50r70n77o14h73o54r77s34k35ý 1946624206526

:-)podle předpisů pokud stavební firma nepožádá o výluku tak sždc o ničem oficiálně neví a nemá důvod dělat jakékoliv omezení v provozu :-) to že na tu stavbu kdokoliv kouká a vidí že se tam něco děje je věc jiná :-) papírově je to OK mimochodem výluka měla být pár dní poté když by se most usazoval :-)

+2/0
26.4.2013 23:38

Z25d35e31n28ě92k 58O56r16š36u10l12í51k 1885800427422

no a to je to hlavní že jo?papírově je to oukej.že škody jsou ve stamilionech a zemřeli ,lidé je zcela nepodstatné.typicky české.nikdo za nic nemůže.

+1/−1
27.4.2013 8:22

A38r72t53u23r 23V11o72l54n89ý 4382261946142

Pane, bohapustě žvaníte, nebo nechápete psaný text! Jasně bylo předpisatelem uvedeno, že daný den se neměla na mostě dělat žádná větší akce. Vysouvat se mělo až druhý den, takže i kdyby na ten den měla být zavedená pomalá jízda, stejně by to nepomohlo, protože se vysouvalo o den dříve. Chápete? A pokud se ten osudný den nemělo nic dít, proč by tam ta pomalá jízda měla být? Máte ponětí, kolik zavedená pomalá jízda stojí? Zpomalování a rozjíždění se těžkých nákladních vlaků, zbytečná zpoždění vlaků osobní dopravy, snížení propustnosti tratě... Nebo snad máte pocit, že elektrika v drátech a nafta PROSTĚ JSOU?

+3/−1
27.4.2013 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.