Diskuze

Je zle, scházejí technici. Univerzita proto zahájila kampaň za miliony

Obří putovní výstava, vědecká show, web s triky, které si každý může zkusit i doma v kuchyni. Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava odstartovala kampaň Zlepši si techniku. Do lákání zájemců o technické obory investuje 13,6 milionu z evropských fondů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

tohle se děje v západní Evropě už desetiletí. technické obory vyžadují znalosti a získat znalosti bolí. Dnes chce být každý v pohodě a bolest se nenosí. Technici dnes proudí do Evropy z Indie a Pákistánu a Evropa je na nich závislá. Je to klasický projev úpadku, stejný jako potkal pozdní říši římskou, kdy kvalifikovanou práci postupně dělali hlavně Germáni.

0 0
možnosti
ZH

Jo, to jsou obory, co se nedaji okecat.

Ovsem ta Indie - ted tam taky vznikaji skoly, co jsou spis tiskarny na diplomy pro ty, co se chteji presunout za lepsim.

0 0
možnosti
PV

Problém bych vidět v různých personálních agentůrách a powerpointových personalistkách. První tak akorát zajímalo, jak plynně mluvím anglicky (a mluvím dobře), to jsem nevyhověl, protože hovorová a technická angličtina jsou dvě rozdílné věci a pak mi vytýkali nudnost životopisu. PP personalistku tak akorát zajímalo, jak ovládám word a power point a jestli umím pracovat s počítačem (po 15 letech práce v naších nejvetších PC firmách), z tohojsem vydedukoval, že ani moje CV nečetla. A tím jsem byl už dopředu diskvalifikován, A pak jsem nebyl mladý a dynamický kolektiv.

0 0
možnosti
PV

Problém bych taky viděl ...

1 0
možnosti
HJ

Jo, matika, fyzika, deskriptiva a tak podobně, to jsou takové škaredé předměty, protože on se to člověk musí naučit a pochopit, a né že tam přijde a "ňák to vokecá voe". 

A je potřeba mít základy, na kterých se dá stavět. To není jako u dějepisu, kde se flákám když se bere antika, takže z antiky dostanu za čtyři, ale pak se vzpamatuju a u středověké Evropy už dávám pozor a nadále mám pěkný známky až do maturity. Doučovala jsem matiku X středoškoláků a problém je pořád stejný - nevyřešené resty, kolikrát ještě ze ZŠ, bez kterých se nedá letošní látka honem honem zvládnout... a půlka z nich se vzteká, že se nechtějí učit něco, co "se probíralo předloni", ale chtějí se naučit "to co berem teďkon" a bude z toho písemka.

A i když pak ve čtvrťáku, ve třeťáku "dostanou rozum" a pochopí nějaké věci o uplatnění na trhu práce a tak, tak těch restů je takové množství, že jim přijde nemožné to do nástupu na VŠ dohnat, a už hledají jen "nějakou vejšku, kde neni matika". 

Možná by to fakt spravila povinná maturita z matematiky. Aby každý nejpozději v druhém pololetí v deváté třídě věděl, že se to stejně bude jednou muset doučit, a tudíž že nemá smysl to odkládat a doufat, že "ňák prolezu" a "voni mě nechaj, když věděj že maturuju z dějáku a ZSV".

2 0
možnosti
LK

Maturita bez matematiky je naprostá šílenost. Vyřazení matematiky z povinných předmětů byl zločin vlastizrady.

0 0
možnosti
VS

Chápu Vaše rozhořčení, ale tohle už je známo jako hrozba minimálně dvacet let. Na druhou stranu si musím postesknout, že najmout dnes technika do vývoje, který má jakž takž páru o základních věcech z fyziky  a přitom se domluví cizím jazykem, je neskutečná dřina a náhoda. Souhlasím s Vámi, že technické pozice nejsou bůhvíjak placeny - ovšem to by napřed nějací kvalitní mladí technici museli být. Starší už nechtějí nic měnit, snaží se doklepat do důchodu. také chápu, ale nerozumím. Stát může udělat to, že podpoří technické obory na úkor těch ostatních. Pak ovšem musí firmy tyto ( kvalitní) absolventy zaplatit, jinak půjdou za lepšími podmínkami hned třeba do Německa.

1 0
možnosti

M96a38r77e65k 72Š72i63m81o70n

11. 7. 2013 10:21

Pan Nečas bude od příštího roku bez angažmá, pokud ho ovšem "nezaměstná" Vězeňská služba :-)

0 0
možnosti
AJ

A52l82e60š 54J26í33l96e14k

4. 7. 2013 11:53

Techniků je nedostatek a není divu. Ono totiž studovat technický obor není jen tak. Matematiku, nebo fyziku totiž neokecáte, tu se prostě MUSÍTE naučit a hlavně jim POROZUMĚT! Místo toho nám vznikající obory jako "Regionální rozvoj", nebo "Mezinárodní teritoriální studia" (ano i takové tu máme) a mnoho podobných (a jistě nebytných) které se dají (s trochou nadsázky) jednoduše "okecat".

4 0
možnosti
PL

To je jasné, že je v kraji nedostatek techniků, když se technika dá studovat jen v Brně a v Praze ;-D Vondráku Vodnráku...

1 1
možnosti
AM

Nebudu vam brat iluze, ale zapomnel jste na radu dalsich mest napr. Liberec, Ostravu, Plzen

A pokud si predstavujete, ze slovo technika ma cosi spolecneho s nazvem CVUT resp VUT, tak to jste na tom hur nez by se mohlo na prvni pohled zdat.

;-D

1 0
možnosti
SB

No jo málo techniků. Ale historiky umění a sociology můžeme vyvážet do světa;-D

10 0
možnosti
AJ

A27l98e50š 67J66í41l72e76k

4. 7. 2013 11:54

Ještě bych přidal právníky a "produkty" manažerských "vysokých" škol ;-)

1 0
možnosti
ZS

Souhlasím s panem Zelinkou. Jednak technici nejsou zaplaceni a mnohdy byli v rámci zeštíhlování podniků vytlačeni odborníci, kteří požadovali perfektní a kvalitní práci, což se nehodilo do krámu mnohým, kteří v rámci zalíbení se a podbízení se zahraničním zákazníkům, slibovali nemožné.

5 1
možnosti
VS

Co si mám představit pod pojmem - podbízení se zahraničním zákazníkům? Pokud zákazník něco chce, je to obyčejně něco jako zákon - Náš zákazník, náš pán. Kde by podle Vás technici měli být biti, když něco chce zákazník?

0 0
možnosti
EK

nejsou technici?

aha.

tak co třeba řešit tuhle věc systémově a nabídnout studium tak čtyřicátníkům, kterých se na vysoké školy bez ohledu na obor dostalo 10 %?

myslím, že by se našlo dost takových, kteří by s placeným pojištěním a malým příspěvkem rádi změnili obor. Makat budou muset dalších 30 let, tak se to vyplatí, ne?

6 0
možnosti
JK

To, co navrhujete, zavání sociálním inženýrstvím. Což mmch není technický obor...

Chyba je

a) u firem - chceš šikovnécho chlapa? Tak nabídni plat pro šikovného chlapa a ne plat pro lopatu.

b) u škol - školy mají problém se zpětnou vazbou. Chybí jim informace o kvalitě výuky a vyučujících, tím pádem na školách setrvávají lidé, o kterých se ví akorát  "kolik jich vyhodil".

c) u státu - nechceš pracovat? Neboj my se o tebe postaráme ... za peníze těch, co platí daně a příliš vysoké daně nutí firmy utíkat do "levnějších krajin". Čína, Indie. On se totiž (nejen Český) stát pohybuje na sestupné části Lafferovy křivky.

1 0
možnosti