Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostravské letiště se propadlo do ztráty. Lidé méně létají na dovolené

Po krátkém nadechnutí, kdy bylo ostravské Letiště Leoše Janáčka v Mošnově dva roky po sobě v černých číslech, se jeho hospodaření opět propadlo. Téměř třicetimilionová ztráta je výrazně největší za posledních pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48o29s76e82f 95H10o88f76f86e14j 8850793702222

Nevim,tohle mne žily nerve,Spíš mne zajímá,jakým figlem zvednou cenu elektriky,vody ,plynu a chleba.

0/0
8.8.2013 9:13

D68a43n 86M13a80c64h45o30l83d72a 8497842644512

proc to neudelala? Zeptejte se Zatorskeho, Lukši, Tošenovskeho atd. Nevim proc se na to ptate me? Podle vasich predpokladu nechapu a nerozumim tomu jak muze fungovat Brno, kdyz je hodinu Viden i Bratislava a dve hodiny Praha, s tim ze Brno ma mensi spadovou oblast. Ja bych spis navrhnul airport bus z nadrazi Svinov, pro mimo Ostravske je mosnov spatne dostupny byt tam jezdi dva busy z ostatnich mest. Napojeni na vlak je dulezite a funguje to tak vsude.

0/0
2.8.2013 17:42

D74a82n 28M79a35c22h61o96l40d23a 8707542814982

spatne zarazeno pro pana Sturce

0/0
2.8.2013 17:42

P11e39t19r 64Š59t85e77f82k94a 9151631740961

chtělo by to změnit myšlení lidí...

0/0
1.8.2013 22:08

J28a44n 14Z43b20o45ř46i12l 3139847159

Špatné dopravní spojení na letiště z okolních měst :) to je podle mě něco co lidi odrazuje... napojist přímé spojení z Havířova, Karviné apod. a na letiště a možná cestujících přibude :-P

0/0
1.8.2013 18:27

P54a58v59e71l 13S72z42t35u81r45c 4299534629841

Aha? A problém je vyřešen. Takže podle Vás bychom měli investovat cca 1 mld Kč, abychom zajistili luxusní a rychlé spojení Havířova a Karviné a bude po problému. Podobně uvažuje velká většina našich "komunálních politiků", kteří také věří, že se stane zázrak, když se postaví železnice až na letiště. Samozřejmě nikdo z těchto "přesvědčených a věřících" by do toho nedal ani korunu ze svého. Asi zase tak moc přesvědčeni a věřící nejsou ;-) Z veřejných zdrojů ale se rozdává snadno. Zejména v naší zemi, kde je veřejným tajemstvím, z čeho jsou financovány politické strany, že? Jinak malá připomínka k Vašemu příspěvku "ala" Havířov a Karviná. Myslím, že připustíte, že v kraji jsou i jiná města - třeba Ostrava, Frýdek-Místek, Nový Jičín atd. Myslíte si, že by obyvatelé těchto měst dychtivě uvítali "přímé" vlakové spojení přes Studénku pár krát denně (jistě pochopíte, že vlak nepojede ke každému charteru) na letiště, když to mají kousek autem? Už jste někdy cestoval do a z Mošnova? Mám trochu pochybnosti, jelikož si nemyslím, že by na letiště bylo špatné dopravní spojení. Autem, či busem je letiště naopak bez problémů velmi dobře dostupné, díky dálnici v podstatě luxusně.

+4/−1
1.8.2013 19:04

M35a77r73t90i87n 23P26r59i24m43a62s 4357797591191

Koukám na mapu, sem netušil že je to od Ostravy tak daleko... To bych se ani neodvažoval pojmenovat jako Ostravské leitště.

+3/−2
1.8.2013 21:10

P45e96t96r 54Š13t19e10f35k16a 9791311710371

ono se tak ani nejmenuje...

+1/0
1.8.2013 22:10
Foto

P92r60o98k89o51p 57V84a66n71t20u24c71h 2887942431265

Namátkou - Oslo Torp (Sandefjord) je 118 km od Osla, Stockholm Skavsta je 100 km od Stockholmu, London Luton je 56 km od centra Londýna a London Stansted 48 km. Není na tom nic divného, pojmenovat letiště podle blízkého velkého města. Navíc na letiště jezdí linka ostravské MHD.

0/0
1.8.2013 23:00

P19a76v92e82l 26S46z48t31u98r58c 4749344529671

Společnost Ryanair bude spokojena, když dosáhne cca 40 tis. odbavených cestujících. Jinak řečeno, dá se očekávat, že tato společnost (potažmo vedení letiště a vedení Kraje) počítá s reálným optimistickým odhadem cca 80 tis. cestujících za rok. To je nějakých 20 až 30% z celkového počtu odbavených cestujících. Jinak řečeno, těžiště provozu spadá a s největší pravděpodobností spadat bude do oblasti charterových letů. Jinak zlehčovat tuto realitu tím, že nedaleké Katowice padají taktéž je zcela zavádějící, jelikož obě letiště jsou v dnešní době neporovnatelná. Nehledě na skutečnost, že po vybudování dálnice je dnes dosažitelnost na polské letiště mnohem lepší, přestože ještě chybí cca 10 km úsek (ten se ale velmi rychle dokončuje). Shrnuto a podtrženo, Mošnov byl, je a zcela jistě v nejbližší budoucnosti zůstane sezónním letištěm. Místo přijetí této skutečnosti se Kraj všemožně rvát další stovky miliónů korun z peněz daňových poplatníků k dalším zcela nesmyslným investicím - viz tady: http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988.

+3/0
1.8.2013 16:17

P20e65t50r 87Š66t62e44f71k83a 9311731520721

dny Nato to napraví :-)

0/0
1.8.2013 22:12
Foto

P85r81o81k24o24p 66V18a96n13t38u87c21h 2557222761905

Těch 80 tisíc je ale jedna linka. Kde je napsáno, že nepřibudou další, když se tady Ryanairu dobře daří? Katovice taky nějak začínaly. A dosažitelnost katovického letiště rozhodně lepší není, s tím nesouhlasím. Letěl jsem teď třikrát z Katovic a kdyby byla stejná linka v nabídce z Ostravy, letím z Ostravy, protože prakticky ze všech koutů MS kraje budou Katovice vždy o něco přes 100 km dále než Ostrava. A na letiště u Ostravy se dá taky pohodlně dostat po dálnici až ke Studénce a odtamtud už je to do Mošnova jen pár km.

+1/0
1.8.2013 23:06

P92a81v60e23l 14S98z58t30u10r38c 4809814469921

Kde je napsáno, že nepřibudou další? To není tak těžké uhodnout. Zkuste prosím uvažovat v širších souvislostech. V tomto regionu (tady mám na mysli region zahrnující nejenom dvě letiště v Mošnově a Katovicích, ale taktéž dnes poměrně snadno dostupná letiště v Brně a Krakově) existuje jistá kapacita potřeby létat, která není nekonečná. V současné době jsou prostě takříkajíc "karty rozdány" a snažit se postupně dohánět Katowice (a dnes už bohužel i Krakov a Brno) je nesmyslné a představují obrovské riziko finančních ztrát. Nízkonákladové linky jsou na zmiňovaných letištích dobře zavedené a Mošnov mohou používat občas k taktickým cílům ve svůj prospěch a bohužel na účet našeho kraje. Jako například v současné době Ryanair, který využívá slevového programu letiště pro nově příchozí společnosti. Slevy obvykletrvají tři roky, což byla shodou okolností doba, po kterou Ryanair v Prazepůsobil v Praze. Je to jako s celou řadou investičních pobídek.Firmy ji maximálně využijí a pak velmi často pod nejrůznější záminkou zmizí.

0/−1
2.8.2013 6:01

D70a19n 73M72a61c48h27o43l60d67a 8437702174372

neni duvod aby nepribyly dalsi, i pres Katowice. Ostrava ma spadouvou oblast mozna 1,5 - 2 mio lidi, kteri vetsinou litaji z prahy, Vidne nabo Katowic. Neni proc by tyto lidi nemohli litat z nekolika dobre zvolenych linek provozovanych nizkonakladovkou. Nehlede na to ze muzou pritahnout i Polaky treba jinymi letovými casy, mozna cenou, to uz bybylo na spolecnosti a na mire nakladu letiste Mosnov a Katovice

0/−1
2.8.2013 10:18

P61a76v20e49l 66S80z90t48u23r38c 4689854339601

Pokud se budeme bavit o nízkonákladovkách, tak z Vámi zmíněné spádové oblasti lidé lítají kromě Katowic také z Krakowa a Brna, z Vídně skoro vůbec a Praha je už docela z ruky, to spíše opět polská Wroclaw. Nebudu se s Vámi přít o tom, zda je za této situace dostatečný prostor pro Mošnov, zejména, když v dozorčí radě fungují v podstatě stále stejní "odborníci", kteří za uplynulých cca 8 let dokázali to, co dokázali. Tedy až na Ryanair s optimistickým odhadem 80 tis.pasažérů za rok, nic. Momentálně se tito "odborníci" soustředí na utopení několika stovek miliónů korun na vybudování železnice na letiště, které je v podstatě letištěm sezónním, a to ještě jak se píše v článku zájem lidí o charterové lety ubývá. To je prostě realita a věřit tomu, že za těchto okolností se podaří přitáhnout další low-costy je velmi pochybné, neřku-li naivní. Ten problém není rok, ani dva starý, táhne se už více než dvě volební období a stále slyšíme stejnou písničku.

0/0
2.8.2013 15:06

D23a84n 84M36a59c19h66o78l46d82a 8607382724582

podle Vasich predpokladu nechapu jak muze za pul roku z Ostravy litat 40 tis. lidi do Londyna, vzdyt trh je nasycen a neni kde ze :D rika Vam neco konkurencni prostredi? Asi ne co. Nikde neni psano ze Ostrava nemuze prebrat cestujici jinym lletistim, kdyz na to prijde. Ostrava a okoli ma pres milion lidi, kdyz pripocteme jesenicko a mozna Olomouc, pripadne Zilinu a okoli, tak se dostanem na slusnou spadovou oblast. Myslite snad ze tech 40 tis. lidi do Londyna jsou novi cestujici? Ne, prevazne se jedna o ty, kteri litali z Prahy a Katowic (Krakow je uz uplne mimo). O tom jak se letiste vede to uz je jina pohadka. Ostrava proste potencial ma, jen to nekdo musi chytnout za spravny konec. Londyn ukazuje ze to jde a poptavka na nizkonakladovy tady je. Je rozdil se trmacet do Katovic nez pristat 10km od Ostravy.

0/0
2.8.2013 17:21

P31a91v79e43l 91S30z67t33u28r40c 4259654129321

A proč to tedy už dávno Ostrava neudělala, když ten potenciál má?  Nejdříve si zjistěte fakta, potom trochu přemýšlejte a potom se vyjadřujte k tématu. Podle Vašich argumentů to vypadá, že vůbec netušíte, která bije.

0/0
2.8.2013 17:32

P94a45v13e74l 24S65z30t74u81r17c 4209964699821

Ještě poznámka k dostupnosti letiště v Katovicích - v předchozím příspěvku jsem neměl na mysli srovnání dostupnosti letišť v Mošnově a Katovicích, ale srovnával jsem dostupnost letiště v Katovicích dnes a v nedávné minulosti, kdy cesta z OVY na toto letiště trvala skoro 2 hodiny. Mošnov je samozřejmě pro lidi z našeho kraje velmi dobře dostupný. O to víc je zarážející úporná snaha Kraje utopit další stamilióny v budování "lepší přístupnosti" letiště železnicí. Tímto "podnikatelským uvažováním" Katovice ani jiná letiště zcela jistě nedoženeme ;-)

0/0
2.8.2013 6:16

J39i36ř88í 37H17l41i27s30n58i35k93o13v91s89k66ý 9543201922171

Miniletiště? Přistávací dráha jako jediná v ČR byla stavěna pro ruské těžké bombardéry. Podívejte se na délku dráhy, šířku. Americké strategické B52H nemohou přistát jen tak někde. V ČR pouze v Ostravě, tedy v Mošnově.

+3/−1
1.8.2013 16:14

P44a82v11e78l 85S24z17t37u55r20c 4719324939591

Z hlediska parametrů přistávací dráhy máte jistě pravdu, jistě není pochyb o tom, že tady mohou přistávat největší letadla. To ale nijak nesouvisí s obsahem článku, ve kterém se primárně řeší ekonomika běžného provozu. Z tohoto pohledu je možné mluvit o "miniletišti". Problém je v tom, že Kraj už proinvestoval stovky miliónů a chystá se na další podobné "investice". S ohledem na současný vývoj ve společnosti musí někde tyto promrhané peníze chybět. A vlastně už chybí...

+1/0
1.8.2013 16:24

J84i92ř90í 51H86l58i69s14n73i86k77o79v21s72k39ý 9183371952271

Já jen reagoval na miniletiště

0/−1
1.8.2013 17:10

P89a35v98e38l 57S13z23t10u13r71c 4209854139101

V pohodě. Já jsem se Vám zase snažil vysvětlit, že v kontextu článku to v podstatě skutečně "miniletiště". To, že na něm mohou přistávat největší letadla světa je sice prima, ale z hlediska ekonomiky aktuálního provozu to v podstatě nehraje roli. Pokud se nepletu, tak svého času existovala dle mého soudu zajímavá idea, že by tato nadstandardně vybavená přistávací plocha mohla být využita v souvislosti se servisem velkých letounů. Myslím, že i něco v tomto směru běží, ale obávám se, že se všechno děje naprosto živelně nebo naopak s nějakým nejasným záměrem, který by snad mohl posloužit pouze vybraných soukromým subjektům. Všechno je to prostě velmi podivné, netransparentní a hlavně nám v této oblasti takříkajíc ujíždí vlak. Nebo spíše už ujel...

+1/0
1.8.2013 18:49

J52a17n 96H75a13v33l44i47n40a 9194246109153

ehm, no ten servis tam je, ze ano, ale jaksi ho vlastni, svete div se!, mistr Zatorsky...a kvalita servisu stoji, dle mych informaci, za starou backoru... ke vsemu pry skoncily dotace. JInak castecna zachrana je lakovna patrici Irum, ti maji zakazek dostatek a delaji tam i velmi pekne kousky specialnich livery: http://www.planes.cz/cs/photo/1171937/sukhoi-superjet-100-ra-89009-aeroflot-afl-su-ostrava-osr-lkmt/

0/0
2.8.2013 8:53

J12a43n 97H46a81v74l14i14n34a 9854636439473

jinak je s podivem ten pokles, protoze minimalne za pristavaci poplatky musi inkasovat vice nez kdy predtim.....diky lakovane..takovy.Azerbajdzan airlines si tam nechava prelakovat celou flotilu a porad tam je provoz

+1/0
1.8.2013 14:44

M73a58r65t41i62n 10P74a79p68r65o41s 3424338725813

Předělal bych toto miniletiště na atrakci a vozil bych tam zahraniční turisty. Každý, koho znám ze zahraničí, kdo přiletěl do OV se smál, jak malé je toto letiště. 

Proč na tom nepostavit business plan? ;-D

+1/−2
1.8.2013 14:27

J52a94n 89H24a56v97l20i65n15a 9344376219973

jste zjevne toho moc nepocestoval nebo spis ti vasi znami :-/ LKMT je klasicke regionalni letiste, solidne vybavene a s dlouhou drahou....

+10/0
1.8.2013 14:42

J95o27s31e43f 41Š64e59m85e80l97í55k 7249351340437

Pokud hodnotíte letiště podle velikosti bufetu (jakl jste asi zvyklý), souhlas.

Pokud porovnáte dráhy (to je to, kam přistávají letadla), větší v ČR není.

+2/−1
1.8.2013 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.