Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostravské letiště se propadlo do ztráty. Lidé méně létají na dovolené

Po krátkém nadechnutí, kdy bylo ostravské Letiště Leoše Janáčka v Mošnově dva roky po sobě v černých číslech, se jeho hospodaření opět propadlo. Téměř třicetimilionová ztráta je výrazně největší za posledních pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69o77s23e78f 34H70o63f94f43e21j 8450863172112

Nevim,tohle mne žily nerve,Spíš mne zajímá,jakým figlem zvednou cenu elektriky,vody ,plynu a chleba.

0/0
8.8.2013 9:13

D13a49n 24M81a98c12h79o76l55d32a 8877732814722

proc to neudelala? Zeptejte se Zatorskeho, Lukši, Tošenovskeho atd. Nevim proc se na to ptate me? Podle vasich predpokladu nechapu a nerozumim tomu jak muze fungovat Brno, kdyz je hodinu Viden i Bratislava a dve hodiny Praha, s tim ze Brno ma mensi spadovou oblast. Ja bych spis navrhnul airport bus z nadrazi Svinov, pro mimo Ostravske je mosnov spatne dostupny byt tam jezdi dva busy z ostatnich mest. Napojeni na vlak je dulezite a funguje to tak vsude.

0/0
2.8.2013 17:42

D22a37n 57M78a34c36h87o95l55d97a 8737582264842

spatne zarazeno pro pana Sturce

0/0
2.8.2013 17:42

P84e53t85r 29Š20t69e77f60k61a 9931501320821

chtělo by to změnit myšlení lidí...

0/0
1.8.2013 22:08

J91a32n 89Z90b59o88ř90i81l 3159627659

Špatné dopravní spojení na letiště z okolních měst :) to je podle mě něco co lidi odrazuje... napojist přímé spojení z Havířova, Karviné apod. a na letiště a možná cestujících přibude :-P

0/0
1.8.2013 18:27

P61a80v23e17l 92S26z18t49u85r93c 4919114459671

Aha? A problém je vyřešen. Takže podle Vás bychom měli investovat cca 1 mld Kč, abychom zajistili luxusní a rychlé spojení Havířova a Karviné a bude po problému. Podobně uvažuje velká většina našich "komunálních politiků", kteří také věří, že se stane zázrak, když se postaví železnice až na letiště. Samozřejmě nikdo z těchto "přesvědčených a věřících" by do toho nedal ani korunu ze svého. Asi zase tak moc přesvědčeni a věřící nejsou ;-) Z veřejných zdrojů ale se rozdává snadno. Zejména v naší zemi, kde je veřejným tajemstvím, z čeho jsou financovány politické strany, že? Jinak malá připomínka k Vašemu příspěvku "ala" Havířov a Karviná. Myslím, že připustíte, že v kraji jsou i jiná města - třeba Ostrava, Frýdek-Místek, Nový Jičín atd. Myslíte si, že by obyvatelé těchto měst dychtivě uvítali "přímé" vlakové spojení přes Studénku pár krát denně (jistě pochopíte, že vlak nepojede ke každému charteru) na letiště, když to mají kousek autem? Už jste někdy cestoval do a z Mošnova? Mám trochu pochybnosti, jelikož si nemyslím, že by na letiště bylo špatné dopravní spojení. Autem, či busem je letiště naopak bez problémů velmi dobře dostupné, díky dálnici v podstatě luxusně.

+4/−1
1.8.2013 19:04

M62a22r94t61i74n 63P37r12i52m95a73s 4657177231691

Koukám na mapu, sem netušil že je to od Ostravy tak daleko... To bych se ani neodvažoval pojmenovat jako Ostravské leitště.

+3/−2
1.8.2013 21:10

P34e12t78r 89Š30t66e39f56k69a 9661451850111

ono se tak ani nejmenuje...

+1/0
1.8.2013 22:10
Foto

P45r87o98k30o53p 32V96a76n94t30u39c98h 2377582371275

Namátkou - Oslo Torp (Sandefjord) je 118 km od Osla, Stockholm Skavsta je 100 km od Stockholmu, London Luton je 56 km od centra Londýna a London Stansted 48 km. Není na tom nic divného, pojmenovat letiště podle blízkého velkého města. Navíc na letiště jezdí linka ostravské MHD.

0/0
1.8.2013 23:00

P43a37v18e93l 79S60z91t22u21r25c 4109334659341

Společnost Ryanair bude spokojena, když dosáhne cca 40 tis. odbavených cestujících. Jinak řečeno, dá se očekávat, že tato společnost (potažmo vedení letiště a vedení Kraje) počítá s reálným optimistickým odhadem cca 80 tis. cestujících za rok. To je nějakých 20 až 30% z celkového počtu odbavených cestujících. Jinak řečeno, těžiště provozu spadá a s největší pravděpodobností spadat bude do oblasti charterových letů. Jinak zlehčovat tuto realitu tím, že nedaleké Katowice padají taktéž je zcela zavádějící, jelikož obě letiště jsou v dnešní době neporovnatelná. Nehledě na skutečnost, že po vybudování dálnice je dnes dosažitelnost na polské letiště mnohem lepší, přestože ještě chybí cca 10 km úsek (ten se ale velmi rychle dokončuje). Shrnuto a podtrženo, Mošnov byl, je a zcela jistě v nejbližší budoucnosti zůstane sezónním letištěm. Místo přijetí této skutečnosti se Kraj všemožně rvát další stovky miliónů korun z peněz daňových poplatníků k dalším zcela nesmyslným investicím - viz tady: http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988.

+3/0
1.8.2013 16:17

P93e38t76r 36Š66t63e95f52k21a 9831261920381

dny Nato to napraví :-)

0/0
1.8.2013 22:12
Foto

P81r48o90k92o17p 11V39a36n38t37u91c31h 2837952851195

Těch 80 tisíc je ale jedna linka. Kde je napsáno, že nepřibudou další, když se tady Ryanairu dobře daří? Katovice taky nějak začínaly. A dosažitelnost katovického letiště rozhodně lepší není, s tím nesouhlasím. Letěl jsem teď třikrát z Katovic a kdyby byla stejná linka v nabídce z Ostravy, letím z Ostravy, protože prakticky ze všech koutů MS kraje budou Katovice vždy o něco přes 100 km dále než Ostrava. A na letiště u Ostravy se dá taky pohodlně dostat po dálnici až ke Studénce a odtamtud už je to do Mošnova jen pár km.

+1/0
1.8.2013 23:06

P38a31v73e21l 70S35z11t31u10r91c 4739304899261

Kde je napsáno, že nepřibudou další? To není tak těžké uhodnout. Zkuste prosím uvažovat v širších souvislostech. V tomto regionu (tady mám na mysli region zahrnující nejenom dvě letiště v Mošnově a Katovicích, ale taktéž dnes poměrně snadno dostupná letiště v Brně a Krakově) existuje jistá kapacita potřeby létat, která není nekonečná. V současné době jsou prostě takříkajíc "karty rozdány" a snažit se postupně dohánět Katowice (a dnes už bohužel i Krakov a Brno) je nesmyslné a představují obrovské riziko finančních ztrát. Nízkonákladové linky jsou na zmiňovaných letištích dobře zavedené a Mošnov mohou používat občas k taktickým cílům ve svůj prospěch a bohužel na účet našeho kraje. Jako například v současné době Ryanair, který využívá slevového programu letiště pro nově příchozí společnosti. Slevy obvykletrvají tři roky, což byla shodou okolností doba, po kterou Ryanair v Prazepůsobil v Praze. Je to jako s celou řadou investičních pobídek.Firmy ji maximálně využijí a pak velmi často pod nejrůznější záminkou zmizí.

0/−1
2.8.2013 6:01

D33a76n 86M31a19c73h30o32l91d31a 8367972644112

neni duvod aby nepribyly dalsi, i pres Katowice. Ostrava ma spadouvou oblast mozna 1,5 - 2 mio lidi, kteri vetsinou litaji z prahy, Vidne nabo Katowic. Neni proc by tyto lidi nemohli litat z nekolika dobre zvolenych linek provozovanych nizkonakladovkou. Nehlede na to ze muzou pritahnout i Polaky treba jinymi letovými casy, mozna cenou, to uz bybylo na spolecnosti a na mire nakladu letiste Mosnov a Katovice

0/−1
2.8.2013 10:18

P84a15v81e66l 19S43z82t62u52r81c 4679554479681

Pokud se budeme bavit o nízkonákladovkách, tak z Vámi zmíněné spádové oblasti lidé lítají kromě Katowic také z Krakowa a Brna, z Vídně skoro vůbec a Praha je už docela z ruky, to spíše opět polská Wroclaw. Nebudu se s Vámi přít o tom, zda je za této situace dostatečný prostor pro Mošnov, zejména, když v dozorčí radě fungují v podstatě stále stejní "odborníci", kteří za uplynulých cca 8 let dokázali to, co dokázali. Tedy až na Ryanair s optimistickým odhadem 80 tis.pasažérů za rok, nic. Momentálně se tito "odborníci" soustředí na utopení několika stovek miliónů korun na vybudování železnice na letiště, které je v podstatě letištěm sezónním, a to ještě jak se píše v článku zájem lidí o charterové lety ubývá. To je prostě realita a věřit tomu, že za těchto okolností se podaří přitáhnout další low-costy je velmi pochybné, neřku-li naivní. Ten problém není rok, ani dva starý, táhne se už více než dvě volební období a stále slyšíme stejnou písničku.

0/0
2.8.2013 15:06

D91a25n 37M18a45c22h13o24l44d61a 8857222874162

podle Vasich predpokladu nechapu jak muze za pul roku z Ostravy litat 40 tis. lidi do Londyna, vzdyt trh je nasycen a neni kde ze :D rika Vam neco konkurencni prostredi? Asi ne co. Nikde neni psano ze Ostrava nemuze prebrat cestujici jinym lletistim, kdyz na to prijde. Ostrava a okoli ma pres milion lidi, kdyz pripocteme jesenicko a mozna Olomouc, pripadne Zilinu a okoli, tak se dostanem na slusnou spadovou oblast. Myslite snad ze tech 40 tis. lidi do Londyna jsou novi cestujici? Ne, prevazne se jedna o ty, kteri litali z Prahy a Katowic (Krakow je uz uplne mimo). O tom jak se letiste vede to uz je jina pohadka. Ostrava proste potencial ma, jen to nekdo musi chytnout za spravny konec. Londyn ukazuje ze to jde a poptavka na nizkonakladovy tady je. Je rozdil se trmacet do Katovic nez pristat 10km od Ostravy.

0/0
2.8.2013 17:21

P38a51v83e71l 69S98z46t94u19r16c 4219554429701

A proč to tedy už dávno Ostrava neudělala, když ten potenciál má?  Nejdříve si zjistěte fakta, potom trochu přemýšlejte a potom se vyjadřujte k tématu. Podle Vašich argumentů to vypadá, že vůbec netušíte, která bije.

0/0
2.8.2013 17:32

P34a14v62e63l 35S60z39t76u93r27c 4619524979691

Ještě poznámka k dostupnosti letiště v Katovicích - v předchozím příspěvku jsem neměl na mysli srovnání dostupnosti letišť v Mošnově a Katovicích, ale srovnával jsem dostupnost letiště v Katovicích dnes a v nedávné minulosti, kdy cesta z OVY na toto letiště trvala skoro 2 hodiny. Mošnov je samozřejmě pro lidi z našeho kraje velmi dobře dostupný. O to víc je zarážející úporná snaha Kraje utopit další stamilióny v budování "lepší přístupnosti" letiště železnicí. Tímto "podnikatelským uvažováním" Katovice ani jiná letiště zcela jistě nedoženeme ;-)

0/0
2.8.2013 6:16

J69i29ř79í 95H54l75i33s10n96i95k84o48v31s96k16ý 9303951882791

Miniletiště? Přistávací dráha jako jediná v ČR byla stavěna pro ruské těžké bombardéry. Podívejte se na délku dráhy, šířku. Americké strategické B52H nemohou přistát jen tak někde. V ČR pouze v Ostravě, tedy v Mošnově.

+3/−1
1.8.2013 16:14

P41a89v39e97l 32S86z36t75u61r57c 4669194279101

Z hlediska parametrů přistávací dráhy máte jistě pravdu, jistě není pochyb o tom, že tady mohou přistávat největší letadla. To ale nijak nesouvisí s obsahem článku, ve kterém se primárně řeší ekonomika běžného provozu. Z tohoto pohledu je možné mluvit o "miniletišti". Problém je v tom, že Kraj už proinvestoval stovky miliónů a chystá se na další podobné "investice". S ohledem na současný vývoj ve společnosti musí někde tyto promrhané peníze chybět. A vlastně už chybí...

+1/0
1.8.2013 16:24

J75i34ř88í 35H25l10i65s47n33i17k66o77v86s39k42ý 9703721312721

Já jen reagoval na miniletiště

0/−1
1.8.2013 17:10

P72a66v79e40l 30S57z19t28u10r71c 4529404859671

V pohodě. Já jsem se Vám zase snažil vysvětlit, že v kontextu článku to v podstatě skutečně "miniletiště". To, že na něm mohou přistávat největší letadla světa je sice prima, ale z hlediska ekonomiky aktuálního provozu to v podstatě nehraje roli. Pokud se nepletu, tak svého času existovala dle mého soudu zajímavá idea, že by tato nadstandardně vybavená přistávací plocha mohla být využita v souvislosti se servisem velkých letounů. Myslím, že i něco v tomto směru běží, ale obávám se, že se všechno děje naprosto živelně nebo naopak s nějakým nejasným záměrem, který by snad mohl posloužit pouze vybraných soukromým subjektům. Všechno je to prostě velmi podivné, netransparentní a hlavně nám v této oblasti takříkajíc ujíždí vlak. Nebo spíše už ujel...

+1/0
1.8.2013 18:49

J47a54n 71H26a93v80l87i23n93a 9654316419533

ehm, no ten servis tam je, ze ano, ale jaksi ho vlastni, svete div se!, mistr Zatorsky...a kvalita servisu stoji, dle mych informaci, za starou backoru... ke vsemu pry skoncily dotace. JInak castecna zachrana je lakovna patrici Irum, ti maji zakazek dostatek a delaji tam i velmi pekne kousky specialnich livery: http://www.planes.cz/cs/photo/1171937/sukhoi-superjet-100-ra-89009-aeroflot-afl-su-ostrava-osr-lkmt/

0/0
2.8.2013 8:53

J10a96n 43H89a83v44l46i54n43a 9954936679773

jinak je s podivem ten pokles, protoze minimalne za pristavaci poplatky musi inkasovat vice nez kdy predtim.....diky lakovane..takovy.Azerbajdzan airlines si tam nechava prelakovat celou flotilu a porad tam je provoz

+1/0
1.8.2013 14:44

M16a81r65t74i80n 76P80a20p48r83o70s 3534788505833

Předělal bych toto miniletiště na atrakci a vozil bych tam zahraniční turisty. Každý, koho znám ze zahraničí, kdo přiletěl do OV se smál, jak malé je toto letiště. 

Proč na tom nepostavit business plan? ;-D

+1/−2
1.8.2013 14:27

J58a71n 23H18a88v13l19i30n65a 9804676949483

jste zjevne toho moc nepocestoval nebo spis ti vasi znami :-/ LKMT je klasicke regionalni letiste, solidne vybavene a s dlouhou drahou....

+10/0
1.8.2013 14:42

J22o14s58e76f 57Š26e74m16e56l28í84k 7549591430607

Pokud hodnotíte letiště podle velikosti bufetu (jakl jste asi zvyklý), souhlas.

Pokud porovnáte dráhy (to je to, kam přistávají letadla), větší v ČR není.

+2/−1
1.8.2013 16:21







Najdete na iDNES.cz