Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastánce nádraží v Havířově podpořil ministr. Dráhy trvají na bourání

Je tak cenné, že si zaslouží záchranu, ne demolici. To příznivci architektury míní o havířovském nádraží. A názor nezměnili ani poté, co padla šance na ustanovení nádraží památkou. Ba co víc. Boj zesílili. Demolici odmítá i ministr dopravy. Dráhy ji ale chtějí. A jsou i proti prohlášení dalšího z nádraží, vítkovického, památkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61o89s34e68f 73Š66e38m54e25l40í56k 7739381620277

Takže program pana ministra je kompletní:

1) zrušit kruhové objezdy

2) zachránit nádraží v Havířově

+3/0
7.8.2013 14:30

A32l25a83n 89Ř36e64p41k10a 4425686

Bod 1 byl odvolat Žaludu a to se mu už podařilo :-P;-D

0/0
9.8.2013 9:25

J88o23s44e58f 26Š38e43m71e57l46í15k 7819871730517

To nebyl jeho program, to byl domácí úkol od Zemana, aby se uvolnil flek pro jeho kámoše.

+1/0
9.8.2013 18:49

A44l74a13n 89Ř45e12p13k58a 4645346

Chápu, že je nádraží v Ústí nad Orlicí kulturní památkou, ale proč proboha i tyhlety dvě zrůdy? :-/ zbytečně velké, nevyužité.. kdyby o ně měl někdo v současném stavu zájem, tak už dávno přece mohl dráhy oslovit a začít podnikat... evidentně zájem není, co pak s těma velkýma halama, které budou památkou bude? Hmm?

Měl bych návrh: Ať si památkáři to odkoupí, opraví a spravují sami a pak at to je klidně památkou. Jen nevím, kde na to vezmou peníze :-D

+1/−3
7.8.2013 13:55

J55a57n 25H64a41v96l58i34n35a 9144766259193

no za statniho, odkud asi :-/

0/0
7.8.2013 15:11

M66o24n28i40k66a 15K80o26n43e94c26n84a 7303651951524

Presne tak, v Havirove jsem se narodila a nevidim nic uzasneho na zdejsi budove. Naopak se mi vice libi novy navrh, prostorne parkoviste, zastresena cast silnice, aby Vas pripadne mohl nekdo nalozit/ vylozit, aniz by Vam zmokl kufr, zastavky. Vnitrek stavajiciho nadrazi je hrozny.

0/−3
7.8.2013 16:36

M33a86r19t85i92n 90H81a84v55e91l15k18a 1325624475467

Staré nádraží díky použití kvalitních materiálů vydrželo více než padesát let prakticky bez opravy. Přijeďte se podívat do Ostravy na náměstí, jak kvalitní se staví novostavby. Projekt se přihraje kamarádíčkům, kteří se zaručeně českým materiálem z číny dají pojmu šunt nový rozměr.

+4/0
7.8.2013 21:44

M66a59r93t33i30n 83H72a90v59e53l38k24a 1295484565767

Ostravský ÚAN je dalším krásným příkladem racionalizované novostavby: 90 % pozemku se prodalo supermarketu, na zbývajících 10 % se musí na minimální ploše otáčet autobusy (klobouk dolů před jejich řidičí!), zastávky chaoticky rozložené, přístřešky vás absolutně neochrání proti pražícímu slunci, větru a pokud je déšť doprovázen větrem, zmoknete. Město zřejmě vydělalo na prodeji pozemků. Cestující krom zkrácení docházkové vzdálenosti prodělávají...

+5/−1
7.8.2013 21:51

A91l37a81n 80Ř89e16p32k72a 4325456

Myslím, že Ostravský ÚAN současnému bus provozu bohatě stačí.. K čemu proboha mít v centru města obrovské autobusové nádraží z půlky nevyužité? :-P

0/−3
8.8.2013 8:51

M54a20r23t74i18n 20H41a77v47e62l16k12a 1295124125457

Nikdo neříká, že měl ÚAN zabírat celou původní rozlohu! Přijde mi ale trapné, aby třetí největší město v republice mělo autobusák rozlohou jen o málo větší než Frýdek-Místek. Na řidičské dovednosti šoférů klade takový pidiprostor také přehnané nároky, když se musí otáčet prakticky "na fleku".Pokud si vzpomenete na střechy původního ÚANu, minimálně proti slunci fungovaly také spolehlivěji. Co je pak taková přestavba za pokrok?

+2/0
8.8.2013 11:04

A93n43t47o53n70í36n 52P58o41l39i34c64k65ý 9760532701597

A mluvil byste stejně i v případě, že by rekonstrukce (včetně masivního zateplení) stála 60 mil. Kč a zbourání a postavení nového 300 mil. Kč:?

0/0
8.8.2013 23:22

A96l48a28n 80Ř45e77p30k13a 4865696

Hmm, a kolik bude stát (stojí) údržba a provoz té obrovské haly, která je na dnešní dobu předimenzovaná? :-P Navíc až se postaví v Havířově ta vlaková zastávka pod nemocnicí, která se už roky plánuje tak si myslím, že stejně na tomhle nádraží cestujících spíš ubude - je blíž centru a obytným částím města.

0/0
9.8.2013 9:28

A18n23t85o35n62í78n 86P69o37l39i84c91k83ý 9830692251757

Součástí rekonstrukce je i zateplení a to by snížilo energetickou náročnost budovy z cca 5700 GJ na cca 1050 GJ.

0/0
9.8.2013 10:05

A79n16t22o80n84í62n 41P68o14l63i27c23k96ý 9680322661487

K tomu vždy dodávám (i když to není hezké), že je dobře, že naši předkové přemýšleli jinak a tak nám zůstaly zachovány národní divadlo, pražský hrad, spousta hradů a zámků ... i když v určité době mohly být považovány za  předimenzované "barabizny" neodpovídající moderním potřebám. A až čas ukázal, že rozhodnutí zachovat bylo správné.

0/0
9.8.2013 10:09

M49a27r53t98i12n 86H88a82v42e30l22k56a 1435964755617

To je přeci jasné! Dnes se to zbourá/nechá spadnout, aby příští generace mohly s velkou pompou začít stavět podobnou stavbu jako vzpomínku na staré časy. Ovšem už ve velmi kýčovité a původní budově nepodobné formě. Ostravský hrad je krásným příkladem... :(

0/0
10.8.2013 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.