Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastánce nádraží v Havířově podpořil ministr. Dráhy trvají na bourání

Je tak cenné, že si zaslouží záchranu, ne demolici. To příznivci architektury míní o havířovském nádraží. A názor nezměnili ani poté, co padla šance na ustanovení nádraží památkou. Ba co víc. Boj zesílili. Demolici odmítá i ministr dopravy. Dráhy ji ale chtějí. A jsou i proti prohlášení dalšího z nádraží, vítkovického, památkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45o34s44e94f 14Š24e32m44e67l42í39k 7309731740667

Takže program pana ministra je kompletní:

1) zrušit kruhové objezdy

2) zachránit nádraží v Havířově

+3/0
7.8.2013 14:30

A26l22a38n 19Ř12e62p90k38a 4915356

Bod 1 byl odvolat Žaludu a to se mu už podařilo :-P;-D

0/0
9.8.2013 9:25

J75o74s64e30f 69Š97e71m17e20l90í37k 7609491490767

To nebyl jeho program, to byl domácí úkol od Zemana, aby se uvolnil flek pro jeho kámoše.

+1/0
9.8.2013 18:49

A41l59a62n 48Ř14e59p58k13a 4455656

Chápu, že je nádraží v Ústí nad Orlicí kulturní památkou, ale proč proboha i tyhlety dvě zrůdy? :-/ zbytečně velké, nevyužité.. kdyby o ně měl někdo v současném stavu zájem, tak už dávno přece mohl dráhy oslovit a začít podnikat... evidentně zájem není, co pak s těma velkýma halama, které budou památkou bude? Hmm?

Měl bych návrh: Ať si památkáři to odkoupí, opraví a spravují sami a pak at to je klidně památkou. Jen nevím, kde na to vezmou peníze :-D

+1/−3
7.8.2013 13:55

J56a63n 13H88a75v53l94i51n69a 9384496669233

no za statniho, odkud asi :-/

0/0
7.8.2013 15:11

M96o43n66i22k62a 82K39o64n71e87c41n70a 7133371891874

Presne tak, v Havirove jsem se narodila a nevidim nic uzasneho na zdejsi budove. Naopak se mi vice libi novy navrh, prostorne parkoviste, zastresena cast silnice, aby Vas pripadne mohl nekdo nalozit/ vylozit, aniz by Vam zmokl kufr, zastavky. Vnitrek stavajiciho nadrazi je hrozny.

0/−3
7.8.2013 16:36

M74a26r71t29i63n 23H44a68v28e44l47k41a 1185794215377

Staré nádraží díky použití kvalitních materiálů vydrželo více než padesát let prakticky bez opravy. Přijeďte se podívat do Ostravy na náměstí, jak kvalitní se staví novostavby. Projekt se přihraje kamarádíčkům, kteří se zaručeně českým materiálem z číny dají pojmu šunt nový rozměr.

+4/0
7.8.2013 21:44

M74a45r65t15i46n 47H95a29v16e10l84k74a 1705284725267

Ostravský ÚAN je dalším krásným příkladem racionalizované novostavby: 90 % pozemku se prodalo supermarketu, na zbývajících 10 % se musí na minimální ploše otáčet autobusy (klobouk dolů před jejich řidičí!), zastávky chaoticky rozložené, přístřešky vás absolutně neochrání proti pražícímu slunci, větru a pokud je déšť doprovázen větrem, zmoknete. Město zřejmě vydělalo na prodeji pozemků. Cestující krom zkrácení docházkové vzdálenosti prodělávají...

+5/−1
7.8.2013 21:51

A15l63a93n 21Ř76e47p59k83a 4975976

Myslím, že Ostravský ÚAN současnému bus provozu bohatě stačí.. K čemu proboha mít v centru města obrovské autobusové nádraží z půlky nevyužité? :-P

0/−3
8.8.2013 8:51

M92a27r45t96i56n 90H76a13v94e66l71k83a 1505374305527

Nikdo neříká, že měl ÚAN zabírat celou původní rozlohu! Přijde mi ale trapné, aby třetí největší město v republice mělo autobusák rozlohou jen o málo větší než Frýdek-Místek. Na řidičské dovednosti šoférů klade takový pidiprostor také přehnané nároky, když se musí otáčet prakticky "na fleku".Pokud si vzpomenete na střechy původního ÚANu, minimálně proti slunci fungovaly také spolehlivěji. Co je pak taková přestavba za pokrok?

+2/0
8.8.2013 11:04

A23n63t37o69n96í10n 71P30o36l54i85c10k60ý 9370842801167

A mluvil byste stejně i v případě, že by rekonstrukce (včetně masivního zateplení) stála 60 mil. Kč a zbourání a postavení nového 300 mil. Kč:?

0/0
8.8.2013 23:22

A47l53a77n 82Ř18e53p92k97a 4675326

Hmm, a kolik bude stát (stojí) údržba a provoz té obrovské haly, která je na dnešní dobu předimenzovaná? :-P Navíc až se postaví v Havířově ta vlaková zastávka pod nemocnicí, která se už roky plánuje tak si myslím, že stejně na tomhle nádraží cestujících spíš ubude - je blíž centru a obytným částím města.

0/0
9.8.2013 9:28

A15n53t30o22n65í89n 34P33o94l55i38c10k92ý 9550252701117

Součástí rekonstrukce je i zateplení a to by snížilo energetickou náročnost budovy z cca 5700 GJ na cca 1050 GJ.

0/0
9.8.2013 10:05

A15n75t52o67n80í89n 77P12o83l52i68c14k19ý 9440702391767

K tomu vždy dodávám (i když to není hezké), že je dobře, že naši předkové přemýšleli jinak a tak nám zůstaly zachovány národní divadlo, pražský hrad, spousta hradů a zámků ... i když v určité době mohly být považovány za  předimenzované "barabizny" neodpovídající moderním potřebám. A až čas ukázal, že rozhodnutí zachovat bylo správné.

0/0
9.8.2013 10:09

M65a76r15t41i29n 19H36a13v89e35l77k46a 1595314675477

To je přeci jasné! Dnes se to zbourá/nechá spadnout, aby příští generace mohly s velkou pompou začít stavět podobnou stavbu jako vzpomínku na staré časy. Ovšem už ve velmi kýčovité a původní budově nepodobné formě. Ostravský hrad je krásným příkladem... :(

0/0
10.8.2013 5:58







Najdete na iDNES.cz