Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pět let od železničního neštěstí ve Studénce. A viník stále není znám

Osmého srpna 2008, 10:32 hodin. Před pěti lety se ve Studénce na Novojičínsku stala jedna z nejtragičtějších železničních nehod v historii České republiky. Pozůstalí plánují vzpomínkové setkání na místě tragédie a určitě si postesknou, že dosud nepadl verdikt, kdo za neštěstí mnoha lidí může.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I23v82a16n 11M53a65r38e74k 6174498212

!!Viník je i přes zatloukání pravé příčiny jasný ! Ten kdo povolil v místě velmi obtížné a složité stavby nadjezdu plnou traťovou rychlost a nezavedl tam buď tzv."pomalou jízdu" či dokonce nevyloučil úplně traťové koleje a nenahradil osobní přepravu autobusy či nezavedl odklonovou dopravu po jiné trati.Takže viníkem jsou pánové za to zodpovědní ve vedení ČD a SŽDC  ! ! ! !!

0/0
9.8.2013 21:14

J42i57ř25í 97E46r18b37e20n 1423604666487

Na fakt, že most spadl, nemá traťová rychlost vliv.

A to, že most spadl, je primární příčinou nehody.

Traťová rychlost by měla vliv už jen na rozsah škod.

A kdyby se tam jelo třicítkou a most spadl na takto se šinoucí vlak, rozmačká to vagón i s cestujícími...

0/0
5.9.2013 10:36

J17a72n 39K20a31š73p90a50r 9781953960487

ODS-Dopravní stavby Ostrava

Jak je někde ODS  tak to vždy smrdí průšvihem. ;-)

0/−1
8.8.2013 11:46

J10a18n 76P28i29v18a77r56n63í68k 1358293273771

Jednalo se o veřejnou zakázku, tzn. že cena byla stlačena  možná i pod náklady, tedy ošidit se muselo toho co nejvíce od najmutí nekvalitních dělníků a po obcházení technologií, stavební dozor fungoval, jak funguje ve většině případů, tedy nefunguje. Potom na stavbě byla zainteresováno hodně lidí, kteří se stavbou byli propojeni jinak než stavebně. Možná, že měl být spadlý most a jeho nová stavba financována jak vícepráce (;-D jeden neví, jaké nesmyly někoho napadnou). Tedy soudce je v situaci, kdy nikdo za nic neodpovídá, tedy nemůže a má to zakotveno ve smlouvě, vše potřebné bylo skartováno v souladu se zákonem nebo omylem. Nakonec se zjistí, že most spadnul díky skryté materiálové vadě, kterou by neodhalila žádná běžná kontrola

+1/−1
8.8.2013 9:47

J79a24n 89F33r32o69l56í44k 6976380235554

V té době ještě žádné tlaky na cenu nebyly. Bárta byl daleko od MD. Celá stavba byla ukázkou amatérismu jak po stránce organizační ( v době posunu měl být pod most vpuštěn vlak) tak odborné. A firmě Bogl-Krýsl mezi tím spadl další most, tentokráte na Slovensku. Typuji, že až skončí Zeman a zvolíme si Klause vyhlásí amnestii s tím, že 15 let soudního procesu je přece jen trochu hodně. ;-D

0/0
8.8.2013 11:20

J17a11n 25P98i42v46a60r76n96í37k 1418183903331

Tlaky na nízké ceny u veřejných zakázek byly vždy a to od jejich zavedení. Dříve však cena nebyla tím rozhodujícím kritériem. U stavebních zakázek bylo financování vždy založeno na vícepracích.

+1/0
8.8.2013 14:15

J82a19n 83V48a47c19h92o52u92s76e59k 5557728360

jak prekvapujici. Rv

0/0
8.8.2013 9:17

J65o20s48e15f 72H11o75f40f64e36j 8880683492802

A nebude,všechno půjde nenápadně do ztracena....

0/−2
8.8.2013 9:09

J51i81ř81í 42G98a86l46a59m59b89o14š 8628636173482

Viník ani znám nebude. Jedině, že by ho určil Miloš Zeman.;-(

+4/−4
8.8.2013 8:45
Foto

S49t85a72n33i85s40l27a92v 13M27í32č16e78k 3298215585496

Ty jsi ale gumák!

+1/−4
8.8.2013 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.