Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pět let od železničního neštěstí ve Studénce. A viník stále není znám

Osmého srpna 2008, 10:32 hodin. Před pěti lety se ve Studénce na Novojičínsku stala jedna z nejtragičtějších železničních nehod v historii České republiky. Pozůstalí plánují vzpomínkové setkání na místě tragédie a určitě si postesknou, že dosud nepadl verdikt, kdo za neštěstí mnoha lidí může.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I90v16a93n 55M19a49r51e71k 6724748442

!!Viník je i přes zatloukání pravé příčiny jasný ! Ten kdo povolil v místě velmi obtížné a složité stavby nadjezdu plnou traťovou rychlost a nezavedl tam buď tzv."pomalou jízdu" či dokonce nevyloučil úplně traťové koleje a nenahradil osobní přepravu autobusy či nezavedl odklonovou dopravu po jiné trati.Takže viníkem jsou pánové za to zodpovědní ve vedení ČD a SŽDC  ! ! ! !!

0/0
9.8.2013 21:14

J96i88ř80í 80E26r80b41e92n 1493794716677

Na fakt, že most spadl, nemá traťová rychlost vliv.

A to, že most spadl, je primární příčinou nehody.

Traťová rychlost by měla vliv už jen na rozsah škod.

A kdyby se tam jelo třicítkou a most spadl na takto se šinoucí vlak, rozmačká to vagón i s cestujícími...

0/0
5.9.2013 10:36

J17a17n 19K14a29š77p71a51r 9801373500177

ODS-Dopravní stavby Ostrava

Jak je někde ODS  tak to vždy smrdí průšvihem. ;-)

0/−1
8.8.2013 11:46

J62a22n 50P19i23v87a63r18n46í49k 1628393933901

Jednalo se o veřejnou zakázku, tzn. že cena byla stlačena  možná i pod náklady, tedy ošidit se muselo toho co nejvíce od najmutí nekvalitních dělníků a po obcházení technologií, stavební dozor fungoval, jak funguje ve většině případů, tedy nefunguje. Potom na stavbě byla zainteresováno hodně lidí, kteří se stavbou byli propojeni jinak než stavebně. Možná, že měl být spadlý most a jeho nová stavba financována jak vícepráce (;-D jeden neví, jaké nesmyly někoho napadnou). Tedy soudce je v situaci, kdy nikdo za nic neodpovídá, tedy nemůže a má to zakotveno ve smlouvě, vše potřebné bylo skartováno v souladu se zákonem nebo omylem. Nakonec se zjistí, že most spadnul díky skryté materiálové vadě, kterou by neodhalila žádná běžná kontrola

+1/−1
8.8.2013 9:47

J69a22n 15F86r66o35l28í48k 6866470105454

V té době ještě žádné tlaky na cenu nebyly. Bárta byl daleko od MD. Celá stavba byla ukázkou amatérismu jak po stránce organizační ( v době posunu měl být pod most vpuštěn vlak) tak odborné. A firmě Bogl-Krýsl mezi tím spadl další most, tentokráte na Slovensku. Typuji, že až skončí Zeman a zvolíme si Klause vyhlásí amnestii s tím, že 15 let soudního procesu je přece jen trochu hodně. ;-D

0/0
8.8.2013 11:20

J32a93n 10P32i63v68a47r73n28í13k 1408313783601

Tlaky na nízké ceny u veřejných zakázek byly vždy a to od jejich zavedení. Dříve však cena nebyla tím rozhodujícím kritériem. U stavebních zakázek bylo financování vždy založeno na vícepracích.

+1/0
8.8.2013 14:15

J25a62n 30V67a53c78h19o37u17s59e46k 5937708250

jak prekvapujici. Rv

0/0
8.8.2013 9:17

J87o23s34e12f 19H77o65f69f18e24j 8840933912302

A nebude,všechno půjde nenápadně do ztracena....

0/−2
8.8.2013 9:09

J71i66ř81í 82G17a15l19a65m27b29o92š 8308356933862

Viník ani znám nebude. Jedině, že by ho určil Miloš Zeman.;-(

+4/−4
8.8.2013 8:45
Foto

S49t85a69n97i31s84l14a77v 37M22í11č93e55k 3548165815596

Ty jsi ale gumák!

+1/−4
8.8.2013 9:00







Najdete na iDNES.cz