Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z kanálu Dunaj - Odra - Labe firmy nejásají. Většina zatím nemá zájem

Miliardová stavba spojující tři evropská povodí většinu oslovených firem v Moravskoslezském kraji nezajímá, neměla by totiž pro ně větší význam. Z dvaceti oslovených společností by kanál přivítaly jen dvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a16r78e50l 61J73a41n89í71k 9758532145454

přínos českých velikánů do světových jazyků:

Čapek: robot

Klaus: tunel - tunelování

Zeman: kanál - kanálování

0/0
7.10.2013 14:18

O82t41o 94M57a59n 2144184931700

Úžasná "diskuse". Drtivá většina přispěvatelů nedá dohromady ani jednu větu správně, ale tomuhle projektu rozumí zjevně více, než samotní autoři studie proveditelnosti :-P

+1/0
3.10.2013 19:32
Foto

T86o79m34á66š 68K69e81r97t10i10s 1212433932269

souhlas :-D

0/0
5.10.2013 20:14

P77e50t92r 39J90a40r46o93š 2474651325687

bodejt. vzdyt je to kravina. luxus na ktery nemame. zato mame pomali nejhustsi zeleznicni sit v evrope. na rozvoj tohodle se maji zamerit.

+1/−1
3.10.2013 12:21
Foto

J30i57ř66í 34R23ů34ž92i59č44k90a 5690374161724

Tenhle projekt nemá chybu. Prachy propadnou klasickým tunelem rovnou do kanálu. Čí kapsa tam na jeho dně asi čeká ;-D

+2/0
3.10.2013 10:41

P29a88v77e53l 14Ř33a48p47e78k 7782186219785

Zapomeňme na tento nesmysl. Jestli něco akutně potřebujeme, pak je to zejména moderní železniční síť !!

+9/0
3.10.2013 8:22

T13o39m50á85š 86Z11e45m11a61n 3495438744975

Silniční...

0/−2
3.10.2013 9:37

P19e10t66r 43J58a32r12o83š 2674261145697

az pote co dostaneme pretizene nakladaky na koleje. jinak to nema moc smysl.

+3/0
3.10.2013 12:22

P22e28t45r 80H20a86v54e14l22k24a 7559143508839

Pan Světlík věrně kopíruje názory MZ. Nejdřív na útlum těžby (ať to zaplatí Bakala), teď podporuje stavbu kanálu.

+1/0
3.10.2013 7:49

K49v15ě37t28o37s37l20a39v 34N39y46t21r45a 9596878758297

Pokud Poláci dokončí splavnění Odry tak snad těch pár km do Ostravy by mělo nějaký smysl, ale návratnost směrem k Dunaji je v nenávratnu a do Labe utopie, ani tu dálnici z Hradce do Mohelnice nejsou schopni dodělat, ne tak kanál přes ty kopce, co by se tam asi tak vozilo?:-)

+9/0
3.10.2013 7:44

J71o33s81e27f 88M27i64k80i38n 5553294935954

Je třeba stavět "HLADOVÉ ZDI"

0/0
3.10.2013 7:43

T85o20m38a17š 48P61o77k39o97r75n41ý 6118875202503

Pochopitelně, že firmy pro které by toto dílo mělo sloužit nemají zájem, ale to je nepodstatné. Důležité, že mají zájem lidi co budou ty penízky pěkně odklánět. ;-)

+3/0
3.10.2013 7:41

A73n74t18o54n34í47n 36K41o27n12e31č26n20ý 1630567974646

Sockomunisté jsou stále stejní. Megalomanské státní stavby jsou jediným řešením, jak umí rozpohybovat ekonomiku, protože jinak jsou v sockomunismu lidé od práce demotivování. A vždycky to i stejně skončí. Zeman nebo Gottwald, nakonec z toho zase zákonitě vyleze ostnatý drát.

+8/0
3.10.2013 7:15

J19i40ř43í 59Z11a17h51r48a23d50n41í35k 1156853861389

Světlíku, a poručit počasí aby u Hradce pršelo umíte ve firmě taky ? :-P

+1/0
3.10.2013 6:49

M53a39r64t79i20n 48K70u47l83h96á89n46e40k 4613292449299

zatímco Evropa s Čínou řeší co nejrychlejší přepravu vlakem místo lodí,

český děděk by chtěl pouštět lodičky 8-o

+11/0
3.10.2013 6:46

J42i46ř78í 78K17o23c73u11r12e84k 6335844985908

Taky nechápu. Pokud se má něco dostat do ...třeba Rotterdamu a je toho opravdu hodně, aby se vyplatil vlak a trochu to spěchá, tak po kolejích to je za 36 hodin tam. Pokud by se opravdu spěchalo, tak to jde lehce pod 20 hodin, vlakem i kamionem. Podle toho, kolik toho je. A vlak uveze hodně set tun.

PS: UP nebo BNSF jezdí s nákladem rychlostí až 80 mph, na to nemá tirák nárok. (128 km/h).

0/−1
5.10.2013 19:16
Foto

D96a45v39i80d 19K26o43r84d97a 1908715228265

LOd na Dunaju uveze na jeden naklad zhruba tolik co dva vlaky. Maly muflon se dvema eurovanami uveze protiproudu kolem 3000 t coz jsou hodne prelozene dva az tri nakladni vlaky. Jako maly naklad se berou objemy kolem 1000 t. Napriklad ocelarna v Linci je hodne zavisla na doprave surovin po vode a vyrobky take z casti po vode jsoou dale odvazeny.

typickou komoditou pro ostravsko je uhli a zelezna ruda at jiz ta z Kriveho Rogu nebo import ze zamoraku z Brazilie. Bezny rudovec priveze +/- 40.000tun nakladu a to uz je velike sousto i pro sebelepsi a modernejsi trat ...  ani lode jsou pomale a do jiste miry zavisle na pocasi (vodostav) ale jsou zcela nejekologictejsi prepravni trakci.

Ale i ve svetle techto informaci se obavam, ze stavba kanalu Donaj Odra Labe je do znacne miry utopii ...

podotykam ze jsem zamestnanec pracujici na lodich na dunaji takze by stavba a provoz knalau byl pro me jenom prinosem ...

0/0
5.10.2013 23:25

M20i60l12u82š88e 22R90a84a52b50o58v73á 1325512152187

až budeme mít propojeny všechny dálnice se sousedními a budou v perfektním stavu, pak o takové pitomosti můžeme uvažovat.

+13/0
3.10.2013 6:18
Foto

V46l85a23d97a 96V97a49n94e32k 9483346134988

Idilická doba vorařů je dávnou minulostí!! Dnes se v dopravě preferuje rychlost  a dodávky "na čas" moderní firmy už nemají obrovské sklady a zboží jde z kamionu rovnou na linku :-P Zdržení naloděním a další překládkou by celou dopravu prodlužovalo a zdražovalo !! Těch pár věcí které by se daly po vodě převážet asi vybudování vodních cest nezaplatí .......

+9/−2
3.10.2013 6:06

V61í79t 87Ž44í11l56a 4900511828508

chachacha.

A proč se teda většina zboží dováží až z Číny, co?? :-):-)

Je přeci lepší přeložit náklad z kontejnerové lodi na menší loď, která doveze zboží až do Čech ve velkém, než každý kontejner vozit zvlášť kamionem. Vzhledem ke vzdálenosti Peking-Hamburg bude zdržení zboží plavbou Hamburg -Mělník adál už jen minimální...

+1/−1
3.10.2013 8:20

M95a86r10t21i91n 88D31y44t93r91y78c88h 7544854978281

Je lepší kontejnery přeložit na vlak nebo kamion. Většina firem preferuje dodávky na čas. A srovávat mezinárodní přepravu na takové vzdálenosti s přepravou po řece v rámci stovek kilometrů jenom ukazuje na to, že se v této problematice vůbec nevyznáte, ale přitom máte dost kuráže, abyste o tom psal. ;-D

+1/0
3.10.2013 8:26

V22í61t 62Ž87í66l72a 4650811538878

Přepravu po řece beru jako prodloužení té mezikontentální a tam je to v pohodě a musím to srovnávat! Objednávka z druhé strany zemekoule bude trvat tak strašně dlouho, že parník po Labi místo kamionu fakt nehraje roli!!!

Naše firma, stejně jako ty o kterých se tu mluví (železárny), mají projekty které trvají 2-3 roky. Stejně tak třeba hračky na Vánoce se v Číně objednávají i rok dopředu. Takže snad kromě jídla a šílenců, kteří neumějí plánovat, se to dá zvládnout i po řece, když se to ví dlouho dopředu.

0/0
3.10.2013 10:04

P77e85t87r 49S57p27o93r13e72r 6123193966372

Zatímco Němci začínají vozit z Číny po dráze, my začneme vozit z Hamburku parníkem.8-o

0/0
4.10.2013 13:43

P12e43t26r 88S18p16o81r90e42r 6583123386782

http://www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister/china-zug-deutsche-bahn-halbiert-transportzeit/6613850.html - ještě ten odkaz, co jsem zapomněl připojit

0/0
4.10.2013 13:44

J88a29r61o39m23í44r 39K48r10á52l 4580169514309

Firmy potřebují rychlou a relativně levnou dopravu.  Ani jedno z toho by kanál nesplnil.  Nevím, kolik je předpokládána cena za km, ale pokud by se měl v dohledné době zaplatit, nic levného to nebude.

+6/0
3.10.2013 5:38
Foto

L71a60d82i35s25l13a63v 34H85a32r56v75á72n46e15k 9865538383473

Myslím,že výstavbou by se naprosto zbytečně vyhodily další peníze.Náklady na stavbu i provoz budou mnohem větší,než se očekává.A kdo tuhle zbytečnou dopravní cestu bude využívat?

+9/0
3.10.2013 4:37

P47a15v82e20l 71J94a62n97e63č42e72k 2405128645610

nikdo ale o dobu deseti let (vystavbou) se v ekonomice objevi 60mld Kc které na oko zlepsi nase hospodářství... při rozpoctu 300mld se da předpokládat ze to nakonec bude 600mld. Naklady na provoz budou drsne, rozdily vysek tam jsou docela velke, takze ca 200 milionu rocne to bude, kolik se bude vybirat za prujezd si neumim představit, ale vic jak 4 Kc/km si nebudou moci dovolit, to to každý poveze radsi po okreskách (co je mimochodem stejne rychlejsi)... z toho plyne, ze by se rocne muselo najezdit okolo 50mil. Km aby se zaplatil aspon provozr. Když bych veril cene 300mld. a navratnosti 20 let, tak by se rocne muselo najezdit tim kanalem celkem 3,8 miliardy kilometru, to je ovšem naprosty nesmysl, protože ty lode se tam nevejdou, při navratnosti 200 let (to je nesmysl ekonomicky) by to bylo 380mil. kilometru, coz je opet nerealne, mozna se tam najezdi 20-25milionu km (a to nepocitam s tim, ze splavnost nebude celorocni urcite)... je to strasnej napad, spis nez kanal tak trochu tunel :-)

+5/0
3.10.2013 5:03

R81o74m76a23n 74M34i94r75o16s66l67a65v 4117933657146

Nebyla by lepší důkladná studie s přepokladem nákladů, využití a návratnosti ?

+5/−1
3.10.2013 2:31

J76a14r11o33m54í98r 24K52r17á11l 4360329894829

Ano, tím by se mělo začít.

+5/0
3.10.2013 5:44

P45a69v81e53l 67R71y63s 2693150717

Když to zjednoduším, tak voda sama od sebe do kopce nepoteče. Znamenalo by to jí "dost pomoci" a s tím spojené velké zásahy do přírody. Kromě toho si myslím, že nemáme k tomu dostatek celoročních vodních zdrojů-tedy vybudování dalších nádrží.

No a nakonec ani není dostatečný zájem firem.

+4/0
3.10.2013 1:45

P79e87t43r 65U38l93l41m61a48n17n 2357358597592

Většina nemá zájem? Nevadí, tohle není pro většinu. Zeman chce kanál, tak se postaví kanál. Železnice tu máme, jak za krále klacka, tunel do Berouna by byl moc drahý, vysokorychlostní tratě také. Nevadí, my tu budeme jezdit lodí.

+10/0
3.10.2013 1:36

P94a36v75e62l 69M67a33l67i53n26a 9828323948290

Je to jenom další Zemanův tunel. Co takhle dostavět dálniční síť, případně tratě rychlovlaků... moc jednoduché že?

+11/0
3.10.2013 1:13
Foto

T49o96m42á23š 43K94e60r74t21i79s 1862783162939

Mimochodem tento projekt se začal v minulosti několikrát realizovat, a světe div se, bylo to zároveň s naší D1. A kdo nevěří, tady je důkaz: http://mapy.cz/#!x=16.551703&y=48.194837&z=11

0/0
5.10.2013 20:19
Foto

B69o51ř75e19k 44M31e93z72n44í86k 3170453140559

Co z toho děláte takovou vědu, kurnik. Jakejch 300 miliard, proboha. Vezměme si příklad z Cimrmana, dle něj by bylo potřeba maximálně 3000 kopáčů, 1000 koleček, 1000 lopat a 1000 krumpáčů plus 10 rezervních kusů od každého. V okolí kanálu by díky kopáčům a jejich důkladnému hnojení poté vznikly krásné áleje a blumenzónen. Aji v Nýdrlendu by nám takovej kanál záviděli. A že jich tam je. Tož Milošu, nedej se !

+6/0
3.10.2013 0:23

J29o89h49a54n 71Z45i42n97g19e91l 2221255636431

Kdyby se těch 300mld vrazilo radši do výzkumu jaderné fůze, mohli bysme v roce 2025 vozit všechno letadlem.

+4/−1
2.10.2013 23:57

M60a63r81e82k 88H26r73u82b73y 6167222601968

Kdyby nebyly cirkevni restituce, mohla byt uz polovina kanalu doma ;-)

+2/−6
3.10.2013 0:11

P55a33v97e35l 36J59a56n28e91č89e46k 2335448575370

cirkevni restituce nebudu obhajovat, ale jejich schvaleni ma vetsi pozitivni prinos nez kanal, po kterem se nebude jezdit. konecne se uvolnila plomba na pozemky ve vice jak 9 tisících obcích. Pokud se ví, co církve dostanou dostanou zbytek pozemků (zhruba v hodnotě 180mld Kč) obce a ty jej mohou prodávat, upravovat, stavět průmyslové zony aj. samozřejmě prmyslové zony malé, kterých je v CR stále fatální minimum... plomba byla vydána na pozemkya domy v hodnotě 220mld Kč takže pokud církve dostanou za avizovaných 37mld (zbytek peníze), tak je ten balík správně a to je přínos pro ekonomiku jako hrom, naproti tomu kanál v ČR podání bude tunel jako svině (rzpočet ca 300mld bude tak dvojnásobný jako vždy) který se bude stavět několik let (možná desítek) a po celou dobu výstavby nebude použitelné nic, dokud ty řeky nespojíte! to radší kupte uzemi v hondurasu a postavte novy "panamsky" pruplav, tam na poplatcích ty peníze jednou vyberete zpatky * to jsem prehnal ja vim, ale pokud se ma napumpovat do ekonomiky 600mld aby se stavelo, je daleko lepsi postavit dalnici MB-Ostrava, LBC, Hradec, a další + dostavet koridory, efekt bude daleko vetsi i ekologicky...

+7/0
3.10.2013 4:57

P53a65v27e31l 15K39u39n83c 9332359628258

Vám 30 let nějak rychle uteklo! Do října 2013 (kdy žiju já) včetně se z jejich finanční žásti nevydala ani koruna.

+1/0
3.10.2013 7:34

Z39d54e16n74ě48k 59Š84o44n51k85a 8936865881144

300 mld do vyzkumu jaderne fuze je jen malý plivanec.... a pochybuju že by to najednou urychlilo vyvoj o 40 let... :D

0/0
3.10.2013 16:39
Foto

B86o41h71u90m45i64l 81P25r55o30c49h94á39z91k26a 9932239114110

Dopad na životní prostředí: obrovský. Ekonomický přínos: nejistý. Náklady: ASTRONOMICKÉ. Verdikt: blbina.

+12/−1
2.10.2013 23:46

J95i40ř88í 46Z83a70h84r83a72d92n11í79k 1326443261349

a já začal stavět loděnici ;-D;-D;-D.

+1/0
3.10.2013 6:51

T52o51m61á44š 26Z59e56m38a59n 3535978644555

Za těch 300 mld. (s korupčním koeficientem 600 mld.) by šlo dostavět značnou část dálniční sítě.

Což by nepomohlo jen těm co vozí rudu a uhlí, ale všem podnikům a jejim zaměstnancům a všem dalším uživatelům silniční sítě.

A lodní doprava v horních tocích je něco dosti jiného než kanály v severoevropské pláni. (rovina od Francie přes Benelux a Německo až do Ruska). To je jak srovnávat cyklodopravu v Kodani a v Praze.. Tady to opravdu nemá smysl.

+8/0
2.10.2013 23:40

R52a34d90e79k 84H87o17d55a52ň 9346167731793

Kolik do toho ti odborníci co to propagují, či co by toho v budoucnu chtěli využívat vrazí vlastních peněz, např. ve formě akcií toho průplavu? Že nic? Tím se vše vysvětluje.

+1/−1
2.10.2013 23:37

H96a52n61u29š 69H71o93r74á91k 9511714496653

Vodni dilo se blbe posuzuje z hlediska jednoho ucelu - krome malejch vodnich del to nikdy nevyjde. I kdyby na sebe kanal nevydelal lodni dopravou, ma jeste nekolik externalit. Jednak negativnich(zasahy do krajiny, moznost zavleceni nepuvodnich druhu ryb), jednak pozitivnich - turistika(uz jen tohle jsou desitky milionu rocne navic), pomerne vyrazna protipovodnova funkce(a to se nepocita snadno), moznost prevadeni vody z povodi do povodi(nekterym smerem i s energetickym ziskem). Takze celkovy vyjadreni a presna prognoza zisku/ztraty je dost obtizna disciplina.

+3/0
3.10.2013 0:40

J79i79ř42í 17R34y27s 3854297276504

Myslím si ,že odmítání tohoto nápadu by nemělo být důsledkem nenávisti k presidentu Zemanovi,ale bylo by potřeba se s návrhem popř.projektem blíže seznámit a nechat si vysvětlit odborníky na dopravu výhody a přínosy.

+1/−1
2.10.2013 23:27

J76i87ř52í 58Š37e26j95n97o36h37a 4512793584853

Výhody: teoreticky by mohl kanál ulevit silniční síti, práce pro stavaře, zisky pro spekulanty s pozemky

Nevhody: odebral by zakázky nevytížené železnici, (naštěstí vondí doprava je tak pomalá a nespolehlivá, že se tam žádnípodnikatelé nepohrnou, ze stejného důvodu preferují kamionyp řed železnicí) další zbtečný zábor  zemědělské půdy, devastace vzácných bitopů a další  zbytečné předlužování státu Rv

Snad nám na to EU nedá žádnou dotaci. I  k ní musíme přihodit dluhy ;-€.

PS:Zemana nenenávidím, ale patrně poněkud  uvízl v minulosti. Technicky v nějakíém 18.století.Před vynálezem želenice.

+7/0
2.10.2013 23:42

R96a34d38e91k 60H76o42d49a17ň 9456317371743

S projektem o který nemají potenciální zákazníci zájem se netřeba "seznamovat a řešit přínosy". Ty nebudou, v důsledku čehož se poprvé prodrbají peníze na stavbu, a následně na údržbu něčeho, co nepřinese žádný zisk.

0/0
2.10.2013 23:49

M20a27r81e56k 92H76r35u21b51y 6807292451478

Dovolim si pripomenout, ze tuhle myslenku jako prvni prosazoval Karel IV. ;-)

A to byl dokonce cisar, nejenom Zeman :-P

+3/0
3.10.2013 0:13

D74a54g72m22a38r 38Č10a82m31k36o91v57á 6360666727439

Za Karla IV. ovšem nebyly kamiony, nebyla železnice.

+3/0
3.10.2013 7:19

M48a44r22t16a 88D30o87u19b55r93a85v80o60v84á 4810564725247

co to tady zase melete v diskuzi o fondech EU? jak jste na to přišli, že to jsou naše peníze, snížené o to, co se cestou ztratí? my do EU přispíváme jen zlomek toho, co z něj dostaneme .rozdíl platí bohaté státy.

že je tu pak rozkrademe či použijeme na blbosti, je naše věc a naše ostuda.

+4/−3
2.10.2013 23:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.