Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z kanálu Dunaj - Odra - Labe firmy nejásají. Většina zatím nemá zájem

Miliardová stavba spojující tři evropská povodí většinu oslovených firem v Moravskoslezském kraji nezajímá, neměla by totiž pro ně větší význam. Z dvaceti oslovených společností by kanál přivítaly jen dvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K40a49r16e77l 14J39a59n22í60k 9228812555784

přínos českých velikánů do světových jazyků:

Čapek: robot

Klaus: tunel - tunelování

Zeman: kanál - kanálování

0/0
7.10.2013 14:18

O93t56o 55M36a43n 2164494651830

Úžasná "diskuse". Drtivá většina přispěvatelů nedá dohromady ani jednu větu správně, ale tomuhle projektu rozumí zjevně více, než samotní autoři studie proveditelnosti :-P

+1/0
3.10.2013 19:32
Foto

T51o54m83á76š 18K65e38r69t24i67s 1942323982639

souhlas :-D

0/0
5.10.2013 20:14

P24e33t50r 86J37a70r70o69š 2404921605507

bodejt. vzdyt je to kravina. luxus na ktery nemame. zato mame pomali nejhustsi zeleznicni sit v evrope. na rozvoj tohodle se maji zamerit.

+1/−1
3.10.2013 12:21
Foto

J47i33ř21í 60R37ů78ž50i55č97k60a 5920374311924

Tenhle projekt nemá chybu. Prachy propadnou klasickým tunelem rovnou do kanálu. Čí kapsa tam na jeho dně asi čeká ;-D

+2/0
3.10.2013 10:41

P82a89v96e23l 60Ř55a94p92e40k 7132926299225

Zapomeňme na tento nesmysl. Jestli něco akutně potřebujeme, pak je to zejména moderní železniční síť !!

+9/0
3.10.2013 8:22

T94o23m81á24š 89Z26e66m28a14n 3585638404255

Silniční...

0/−2
3.10.2013 9:37

P81e52t65r 63J40a22r65o43š 2864791715267

az pote co dostaneme pretizene nakladaky na koleje. jinak to nema moc smysl.

+3/0
3.10.2013 12:22

P42e14t55r 54H91a17v66e17l65k54a 7429253458129

Pan Světlík věrně kopíruje názory MZ. Nejdřív na útlum těžby (ať to zaplatí Bakala), teď podporuje stavbu kanálu.

+1/0
3.10.2013 7:49

K20v63ě74t78o41s43l81a44v 72N51y36t76r72a 9796638778187

Pokud Poláci dokončí splavnění Odry tak snad těch pár km do Ostravy by mělo nějaký smysl, ale návratnost směrem k Dunaji je v nenávratnu a do Labe utopie, ani tu dálnici z Hradce do Mohelnice nejsou schopni dodělat, ne tak kanál přes ty kopce, co by se tam asi tak vozilo?:-)

+9/0
3.10.2013 7:44

J42o19s96e57f 21M21i73k21i50n 5953324595364

Je třeba stavět "HLADOVÉ ZDI"

0/0
3.10.2013 7:43

T20o49m27a37š 11P11o68k17o48r37n44ý 6978415142273

Pochopitelně, že firmy pro které by toto dílo mělo sloužit nemají zájem, ale to je nepodstatné. Důležité, že mají zájem lidi co budou ty penízky pěkně odklánět. ;-)

+3/0
3.10.2013 7:41

A25n44t86o53n86í46n 98K16o47n54e98č52n10ý 1660897474596

Sockomunisté jsou stále stejní. Megalomanské státní stavby jsou jediným řešením, jak umí rozpohybovat ekonomiku, protože jinak jsou v sockomunismu lidé od práce demotivování. A vždycky to i stejně skončí. Zeman nebo Gottwald, nakonec z toho zase zákonitě vyleze ostnatý drát.

+8/0
3.10.2013 7:15

J84i45ř40í 86Z58a44h77r61a19d10n93í80k 1626593791169

Světlíku, a poručit počasí aby u Hradce pršelo umíte ve firmě taky ? :-P

+1/0
3.10.2013 6:49

M56a94r15t19i77n 71K89u20l43h79á81n12e58k 4673492579899

zatímco Evropa s Čínou řeší co nejrychlejší přepravu vlakem místo lodí,

český děděk by chtěl pouštět lodičky 8-o

+11/0
3.10.2013 6:46

J83i22ř94í 72K40o66c98u18r91e77k 6455154345838

Taky nechápu. Pokud se má něco dostat do ...třeba Rotterdamu a je toho opravdu hodně, aby se vyplatil vlak a trochu to spěchá, tak po kolejích to je za 36 hodin tam. Pokud by se opravdu spěchalo, tak to jde lehce pod 20 hodin, vlakem i kamionem. Podle toho, kolik toho je. A vlak uveze hodně set tun.

PS: UP nebo BNSF jezdí s nákladem rychlostí až 80 mph, na to nemá tirák nárok. (128 km/h).

0/−1
5.10.2013 19:16
Foto

D94a28v45i53d 70K83o38r80d23a 1548305538775

LOd na Dunaju uveze na jeden naklad zhruba tolik co dva vlaky. Maly muflon se dvema eurovanami uveze protiproudu kolem 3000 t coz jsou hodne prelozene dva az tri nakladni vlaky. Jako maly naklad se berou objemy kolem 1000 t. Napriklad ocelarna v Linci je hodne zavisla na doprave surovin po vode a vyrobky take z casti po vode jsoou dale odvazeny.

typickou komoditou pro ostravsko je uhli a zelezna ruda at jiz ta z Kriveho Rogu nebo import ze zamoraku z Brazilie. Bezny rudovec priveze +/- 40.000tun nakladu a to uz je velike sousto i pro sebelepsi a modernejsi trat ...  ani lode jsou pomale a do jiste miry zavisle na pocasi (vodostav) ale jsou zcela nejekologictejsi prepravni trakci.

Ale i ve svetle techto informaci se obavam, ze stavba kanalu Donaj Odra Labe je do znacne miry utopii ...

podotykam ze jsem zamestnanec pracujici na lodich na dunaji takze by stavba a provoz knalau byl pro me jenom prinosem ...

0/0
5.10.2013 23:25

M62i75l12u51š59e 46R90a77a46b83o43v26á 1385152112857

až budeme mít propojeny všechny dálnice se sousedními a budou v perfektním stavu, pak o takové pitomosti můžeme uvažovat.

+13/0
3.10.2013 6:18
Foto

V93l54a15d18a 94V86a82n22e24k 9783726604138

Idilická doba vorařů je dávnou minulostí!! Dnes se v dopravě preferuje rychlost  a dodávky "na čas" moderní firmy už nemají obrovské sklady a zboží jde z kamionu rovnou na linku :-P Zdržení naloděním a další překládkou by celou dopravu prodlužovalo a zdražovalo !! Těch pár věcí které by se daly po vodě převážet asi vybudování vodních cest nezaplatí .......

+9/−2
3.10.2013 6:06

V98í49t 51Ž86í87l46a 4410881358848

chachacha.

A proč se teda většina zboží dováží až z Číny, co?? :-):-)

Je přeci lepší přeložit náklad z kontejnerové lodi na menší loď, která doveze zboží až do Čech ve velkém, než každý kontejner vozit zvlášť kamionem. Vzhledem ke vzdálenosti Peking-Hamburg bude zdržení zboží plavbou Hamburg -Mělník adál už jen minimální...

+1/−1
3.10.2013 8:20

M67a43r15t57i44n 12D37y42t77r37y93c28h 7104254458821

Je lepší kontejnery přeložit na vlak nebo kamion. Většina firem preferuje dodávky na čas. A srovávat mezinárodní přepravu na takové vzdálenosti s přepravou po řece v rámci stovek kilometrů jenom ukazuje na to, že se v této problematice vůbec nevyznáte, ale přitom máte dost kuráže, abyste o tom psal. ;-D

+1/0
3.10.2013 8:26

V75í91t 89Ž37í80l72a 4390741478448

Přepravu po řece beru jako prodloužení té mezikontentální a tam je to v pohodě a musím to srovnávat! Objednávka z druhé strany zemekoule bude trvat tak strašně dlouho, že parník po Labi místo kamionu fakt nehraje roli!!!

Naše firma, stejně jako ty o kterých se tu mluví (železárny), mají projekty které trvají 2-3 roky. Stejně tak třeba hračky na Vánoce se v Číně objednávají i rok dopředu. Takže snad kromě jídla a šílenců, kteří neumějí plánovat, se to dá zvládnout i po řece, když se to ví dlouho dopředu.

0/0
3.10.2013 10:04

P90e39t49r 68S68p96o67r68e46r 6733883386482

Zatímco Němci začínají vozit z Číny po dráze, my začneme vozit z Hamburku parníkem.8-o

0/0
4.10.2013 13:43

P20e86t45r 94S33p19o79r48e36r 6503153706492

http://www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister/china-zug-deutsche-bahn-halbiert-transportzeit/6613850.html - ještě ten odkaz, co jsem zapomněl připojit

0/0
4.10.2013 13:44

J97a97r13o94m14í40r 20K98r21á97l 4910199674969

Firmy potřebují rychlou a relativně levnou dopravu.  Ani jedno z toho by kanál nesplnil.  Nevím, kolik je předpokládána cena za km, ale pokud by se měl v dohledné době zaplatit, nic levného to nebude.

+6/0
3.10.2013 5:38
Foto

L60a41d78i70s92l46a52v 79H50a45r77v15á64n66e94k 9645878443973

Myslím,že výstavbou by se naprosto zbytečně vyhodily další peníze.Náklady na stavbu i provoz budou mnohem větší,než se očekává.A kdo tuhle zbytečnou dopravní cestu bude využívat?

+9/0
3.10.2013 4:37

P29a97v68e64l 50J69a58n27e48č97e88k 2525848645220

nikdo ale o dobu deseti let (vystavbou) se v ekonomice objevi 60mld Kc které na oko zlepsi nase hospodářství... při rozpoctu 300mld se da předpokládat ze to nakonec bude 600mld. Naklady na provoz budou drsne, rozdily vysek tam jsou docela velke, takze ca 200 milionu rocne to bude, kolik se bude vybirat za prujezd si neumim představit, ale vic jak 4 Kc/km si nebudou moci dovolit, to to každý poveze radsi po okreskách (co je mimochodem stejne rychlejsi)... z toho plyne, ze by se rocne muselo najezdit okolo 50mil. Km aby se zaplatil aspon provozr. Když bych veril cene 300mld. a navratnosti 20 let, tak by se rocne muselo najezdit tim kanalem celkem 3,8 miliardy kilometru, to je ovšem naprosty nesmysl, protože ty lode se tam nevejdou, při navratnosti 200 let (to je nesmysl ekonomicky) by to bylo 380mil. kilometru, coz je opet nerealne, mozna se tam najezdi 20-25milionu km (a to nepocitam s tim, ze splavnost nebude celorocni urcite)... je to strasnej napad, spis nez kanal tak trochu tunel :-)

+5/0
3.10.2013 5:03

R29o17m57a79n 22M33i95r28o57s67l27a97v 4747533147566

Nebyla by lepší důkladná studie s přepokladem nákladů, využití a návratnosti ?

+5/−1
3.10.2013 2:31

J19a57r21o48m97í90r 75K37r11á44l 4290149804619

Ano, tím by se mělo začít.

+5/0
3.10.2013 5:44

P91a91v49e52l 47R86y16s 2183310737

Když to zjednoduším, tak voda sama od sebe do kopce nepoteče. Znamenalo by to jí "dost pomoci" a s tím spojené velké zásahy do přírody. Kromě toho si myslím, že nemáme k tomu dostatek celoročních vodních zdrojů-tedy vybudování dalších nádrží.

No a nakonec ani není dostatečný zájem firem.

+4/0
3.10.2013 1:45

P78e21t96r 33U70l82l73m44a51n78n 2937738257232

Většina nemá zájem? Nevadí, tohle není pro většinu. Zeman chce kanál, tak se postaví kanál. Železnice tu máme, jak za krále klacka, tunel do Berouna by byl moc drahý, vysokorychlostní tratě také. Nevadí, my tu budeme jezdit lodí.

+10/0
3.10.2013 1:36

P38a41v30e77l 76M13a91l47i95n75a 9348573318160

Je to jenom další Zemanův tunel. Co takhle dostavět dálniční síť, případně tratě rychlovlaků... moc jednoduché že?

+11/0
3.10.2013 1:13
Foto

T27o49m11á35š 46K26e28r78t78i13s 1402603552689

Mimochodem tento projekt se začal v minulosti několikrát realizovat, a světe div se, bylo to zároveň s naší D1. A kdo nevěří, tady je důkaz: http://mapy.cz/#!x=16.551703&y=48.194837&z=11

0/0
5.10.2013 20:19
Foto

B38o81ř96e28k 34M39e19z54n85í39k 3540693400409

Co z toho děláte takovou vědu, kurnik. Jakejch 300 miliard, proboha. Vezměme si příklad z Cimrmana, dle něj by bylo potřeba maximálně 3000 kopáčů, 1000 koleček, 1000 lopat a 1000 krumpáčů plus 10 rezervních kusů od každého. V okolí kanálu by díky kopáčům a jejich důkladnému hnojení poté vznikly krásné áleje a blumenzónen. Aji v Nýdrlendu by nám takovej kanál záviděli. A že jich tam je. Tož Milošu, nedej se !

+6/0
3.10.2013 0:23

J25o30h98a22n 60Z66i27n12g76e68l 2361985936581

Kdyby se těch 300mld vrazilo radši do výzkumu jaderné fůze, mohli bysme v roce 2025 vozit všechno letadlem.

+4/−1
2.10.2013 23:57

M62a26r46e25k 57H32r19u23b77y 6157332911968

Kdyby nebyly cirkevni restituce, mohla byt uz polovina kanalu doma ;-)

+2/−6
3.10.2013 0:11

P71a62v70e80l 76J84a87n63e57č13e27k 2105878515350

cirkevni restituce nebudu obhajovat, ale jejich schvaleni ma vetsi pozitivni prinos nez kanal, po kterem se nebude jezdit. konecne se uvolnila plomba na pozemky ve vice jak 9 tisících obcích. Pokud se ví, co církve dostanou dostanou zbytek pozemků (zhruba v hodnotě 180mld Kč) obce a ty jej mohou prodávat, upravovat, stavět průmyslové zony aj. samozřejmě prmyslové zony malé, kterých je v CR stále fatální minimum... plomba byla vydána na pozemkya domy v hodnotě 220mld Kč takže pokud církve dostanou za avizovaných 37mld (zbytek peníze), tak je ten balík správně a to je přínos pro ekonomiku jako hrom, naproti tomu kanál v ČR podání bude tunel jako svině (rzpočet ca 300mld bude tak dvojnásobný jako vždy) který se bude stavět několik let (možná desítek) a po celou dobu výstavby nebude použitelné nic, dokud ty řeky nespojíte! to radší kupte uzemi v hondurasu a postavte novy "panamsky" pruplav, tam na poplatcích ty peníze jednou vyberete zpatky * to jsem prehnal ja vim, ale pokud se ma napumpovat do ekonomiky 600mld aby se stavelo, je daleko lepsi postavit dalnici MB-Ostrava, LBC, Hradec, a další + dostavet koridory, efekt bude daleko vetsi i ekologicky...

+7/0
3.10.2013 4:57

P15a38v91e34l 44K59u91n68c 9912389228188

Vám 30 let nějak rychle uteklo! Do října 2013 (kdy žiju já) včetně se z jejich finanční žásti nevydala ani koruna.

+1/0
3.10.2013 7:34

Z31d11e52n92ě88k 67Š69o54n48k15a 8866595241164

300 mld do vyzkumu jaderne fuze je jen malý plivanec.... a pochybuju že by to najednou urychlilo vyvoj o 40 let... :D

0/0
3.10.2013 16:39
Foto

B93o14h22u29m25i68l 79P82r18o49c23h98á56z46k79a 9922789524630

Dopad na životní prostředí: obrovský. Ekonomický přínos: nejistý. Náklady: ASTRONOMICKÉ. Verdikt: blbina.

+12/−1
2.10.2013 23:46

J75i65ř62í 15Z20a38h41r28a96d86n98í50k 1416193381659

a já začal stavět loděnici ;-D;-D;-D.

+1/0
3.10.2013 6:51

T86o56m72á22š 52Z38e47m92a12n 3785888204325

Za těch 300 mld. (s korupčním koeficientem 600 mld.) by šlo dostavět značnou část dálniční sítě.

Což by nepomohlo jen těm co vozí rudu a uhlí, ale všem podnikům a jejim zaměstnancům a všem dalším uživatelům silniční sítě.

A lodní doprava v horních tocích je něco dosti jiného než kanály v severoevropské pláni. (rovina od Francie přes Benelux a Německo až do Ruska). To je jak srovnávat cyklodopravu v Kodani a v Praze.. Tady to opravdu nemá smysl.

+8/0
2.10.2013 23:40

R74a54d36e44k 94H47o49d41a98ň 9126897821493

Kolik do toho ti odborníci co to propagují, či co by toho v budoucnu chtěli využívat vrazí vlastních peněz, např. ve formě akcií toho průplavu? Že nic? Tím se vše vysvětluje.

+1/−1
2.10.2013 23:37

H82a95n18u97š 81H88o28r80á91k 9461154396203

Vodni dilo se blbe posuzuje z hlediska jednoho ucelu - krome malejch vodnich del to nikdy nevyjde. I kdyby na sebe kanal nevydelal lodni dopravou, ma jeste nekolik externalit. Jednak negativnich(zasahy do krajiny, moznost zavleceni nepuvodnich druhu ryb), jednak pozitivnich - turistika(uz jen tohle jsou desitky milionu rocne navic), pomerne vyrazna protipovodnova funkce(a to se nepocita snadno), moznost prevadeni vody z povodi do povodi(nekterym smerem i s energetickym ziskem). Takze celkovy vyjadreni a presna prognoza zisku/ztraty je dost obtizna disciplina.

+3/0
3.10.2013 0:40

J47i27ř68í 12R40y48s 3304947316414

Myslím si ,že odmítání tohoto nápadu by nemělo být důsledkem nenávisti k presidentu Zemanovi,ale bylo by potřeba se s návrhem popř.projektem blíže seznámit a nechat si vysvětlit odborníky na dopravu výhody a přínosy.

+1/−1
2.10.2013 23:27

J71i16ř45í 70Š87e34j87n53o81h39a 4122553514833

Výhody: teoreticky by mohl kanál ulevit silniční síti, práce pro stavaře, zisky pro spekulanty s pozemky

Nevhody: odebral by zakázky nevytížené železnici, (naštěstí vondí doprava je tak pomalá a nespolehlivá, že se tam žádnípodnikatelé nepohrnou, ze stejného důvodu preferují kamionyp řed železnicí) další zbtečný zábor  zemědělské půdy, devastace vzácných bitopů a další  zbytečné předlužování státu Rv

Snad nám na to EU nedá žádnou dotaci. I  k ní musíme přihodit dluhy ;-€.

PS:Zemana nenenávidím, ale patrně poněkud  uvízl v minulosti. Technicky v nějakíém 18.století.Před vynálezem želenice.

+7/0
2.10.2013 23:42

R13a96d10e91k 51H81o17d31a14ň 9836107311713

S projektem o který nemají potenciální zákazníci zájem se netřeba "seznamovat a řešit přínosy". Ty nebudou, v důsledku čehož se poprvé prodrbají peníze na stavbu, a následně na údržbu něčeho, co nepřinese žádný zisk.

0/0
2.10.2013 23:49

M95a71r51e61k 53H60r63u45b91y 6457272391568

Dovolim si pripomenout, ze tuhle myslenku jako prvni prosazoval Karel IV. ;-)

A to byl dokonce cisar, nejenom Zeman :-P

+3/0
3.10.2013 0:13

D14a92g32m10a17r 91Č75a84m98k42o48v38á 6530486347509

Za Karla IV. ovšem nebyly kamiony, nebyla železnice.

+3/0
3.10.2013 7:19
Foto

M12a60r70t66a 61D90o81u40b76r57a93v87o47v21á 4610814615947

co to tady zase melete v diskuzi o fondech EU? jak jste na to přišli, že to jsou naše peníze, snížené o to, co se cestou ztratí? my do EU přispíváme jen zlomek toho, co z něj dostaneme .rozdíl platí bohaté státy.

že je tu pak rozkrademe či použijeme na blbosti, je naše věc a naše ostuda.

+4/−3
2.10.2013 23:26







Najdete na iDNES.cz