Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Desítky milionů za požár vozovny zaplatí Opava, majetek nebyl pojištěn

Opravy i pořízení nových vozů po nedělním požáru vozovny opavského dopravního podniku bude muset město podle všeho hradit ze svého. Trolejbusy ani hala, kde v neděli hořelo, totiž nebyly pojištěny. Škoda způsobená požárem se přitom vyšplhala na desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38o61s31e70f 53T20l62a13m96s42a 9109118463327

Tohle chaspeláctví a chasmindžákovství je neuvěřitelné. To je neslýchané. Takže, čistě hypoteticky. Kdyby to nějaký autobus DP Opava, plný lidí, napálil do zdi, nebo se někde převrátil a došlo by k těžkým zraněním, nebo nedejbože úmrtím, opavský dopravní podnik by neměl na úhradu odškodnění a platit by to muselo město z peněz daňových poplatníků?Tohle by se ihned mělo řešit!Vidím, že Opavu řídí hezká sebranka.;-O

+1/−3
21.10.2013 16:42
Foto

J55i63ř96í 47O78p13á14l40k20a 5931130428917

Čistě hypoteticky na toto všechno myslí zákonné pojištění...Rv

+2/0
21.10.2013 18:13

J26a21r25d54a 88F34a22r17s84k21ý 6875593

Správná úvaha. Další otázka kdo odstoupí?? Primátor nebo Ředitel DP. Primátor plusové body, ředitel mínusové body.

0/0
22.10.2013 7:56

M76a13r50e84k 90O68p 9612487257286

celé vedení DPMO a Opavského magistrátu!

0/0
22.10.2013 11:32

J77a52n 26H74a31v96r50d36a 4670216279459

Tak toto je ukázkový případ, kdy by mělo být podáno trestní oznámení na lidi, co se podíleli na rozhodnutí o nepojištění veřejného majetku. Takto přeci dobrý hospodář nemůže fungovat, to je úplně základní selhání při správě veřejného majetku!

Neumím si představit, že firma, která provozuje 60 vozidel, je nemá pod pojistkou.

+7/−4
21.10.2013 15:26

B90e80n 86P21a76v33k24a 1707523187861

Mně to přijde stejně, jako vám. A upřímně jsem se tím tak trochu vyděsil, protože žiji, a to zřejmě naivně, v představě, že města mají ze zákona hmotný majetek pojištěn. Na to se teda musím někoho zeptat.

+3/0
21.10.2013 15:36

M12a36r10e89k 35O13p 9449793530103

souhlas a požadovat náhradu škody !!!

0/−1
21.10.2013 16:02

D92a47v11i71d 58D89o19b43e83š 3305482587

A já zase říkám začněme počítat. 34 trolejbusů (x120.000Kč/rok)+34 autobusů (dejme tomu 80.000Kč/rok)+garáže (určitě statisíce-miliony). To je dejme tomu 8 milionů. Pokud by škoda byla 50 milionů, tak "můžou" takto vyhořet každých cca 6 let. Je ale pravda, že by pojištění asi pokrylo i havarijní, přírodní pohromu a možná i krádež :-D. Nakonec tedy odhaduji, že se "neplacení pojišťovnám" vrátí za 10-15 let. Řekl bych, že jsou v plusu, určitě tak často nevyhoří, tolik vozidel nezničí nebo se garáž nezaplaví.

+4/0
21.10.2013 16:05

L40u22c68i96e 78B90a37r33t54o74ň68o64v24á 5470318177255

To mi chcete namluvit, že během 10 - 15 let neobnovují nic v hale, nekoupí ani jeden nový trolejbus, ....divné počty. Ten vámi "vrácený" trolejbus během 15 let už třeba neexistuje...

0/−3
21.10.2013 16:14

D33a32v40i73d 44D96o43b85e48š 3285432147

Pouze vycházím z uvedené škody, počtu vozidel. A naopak nezapočítávám takové "detaily" jako amortizace, protože je v článku uváděná nějaká odhadnutá relativně "reálná" škoda, jež už asi zohledňuje stáří vozidel, stav budovy apod. Dalším zásadním faktorem by mohla být spoluúčast.

0/0
21.10.2013 16:23

G37a67b87r47i53e94l87a 31F37o33l53t51y29s55o28v77á 3469578201683

Některé ty trolejbusy jsou staré min 20let, otázka je, které z trolejbusů zhořely, jestli ty novější, nebo ty staré.

0/0
21.10.2013 20:27

V12í28t60e96k 17V83e95č24e34r21e39k 7728939293275

Přesně tak - je to o počítání a ne vždycky se vyplatí pojišťovat. Samozřejmě teď po bitvě vědí zdejší generálové, že se to pojišťovat mělo. Pojištění bývá předražené, často je tam spoluúčast, a je otázka, co by pojišťovny řekly na 20 let staré trolejbusy, jestli by za ně daly aspoň 10 Kč. Krádež trolejbusů je málo přravděpodobná (ačkoliv zrovna ty opavské bývají kombinované s dieselem).

+2/0
21.10.2013 16:15

T16o79m26á69š 52Ž43i84t87n98ý 6781880541871

přesně tak - je to manažerské rozhodnutí kde každá volba má plus i mínus.

ušetřím pojistné a ponesu si riziko sám - nebo zaplatím někomu ať převezme moje rizika? Ono takový velký požár zase tak pravděpodobný není a tak moc často se neděje.

+2/0
21.10.2013 16:17

J78o64s49e89f 17T73l12a19m17s89a 9409688983727

Pozor, on to nezaplatí sám. Půjde to z peněz daňových poplatníků!

0/0
21.10.2013 16:44

K95a25r93e79l 56Š10o38u21m97a29l 1864673358

Problém vaší kalkulace vězí v příliš vysokém počtu neznámých. Cenu pojistky trolejbusu víme pouze z citace z článku. Ostatní čísla jsou dokonce naprosto vymyšlená. Předpokládám, že město Opava má i další majetek - budovy, vozidla. A v takovém případě se dá zcela jistě vyjednat velmi podstatná sleva na pojistném. Takže celková částka pojištění majetku+havarijních pojistek může být i podstatně nižší než ve vámi uváděném příkladě a hlavně může být pojištěn podstatně rozsáhlejší majetek. Dále by bylo dobré vědět, jak často opavský dopravní podnik bourá a kolik ročně vydává na následné opravy. To jsou vechno informace, které by mě skutečně zajímaly. Protože obecně mě představa nepojištěného obecního majetku, popř. nepojištěné společnosti provozující autodopravu upřímně děsí. Vždycky totiž platí, že nemá cenu pojišťovat předvídatelná rizika - na ty je lepší se preventivně připravit. Pojišťovat se má to, na co se připravit nedá.

0/0
21.10.2013 17:34

M27a39r61e28k 28O39p 9172457697716

přesně tak, počítat onen náklad pojištění dle informace z článku je nesmyslné

dle mého se pojištění nebude lišit od pojistek za kamióny, autobusy CK apod, ale kdo chce, ten bude vždy mlžit

0/0
22.10.2013 11:35

M48á64r30i27a 17K98r89a85j11č52i70o87v71á 4157971410533

Ono těch neznámých bude asi víc. Škoda činí sice 50 miliónů, ale jen naprostý naiva by předpokládal, že pojišťovna zaplatí plnou částku. Záleželo by na spoluúčasti, vlastním šetření pojišťovny, které je apriori postaveno na tom z každé pojistné události se nějakou kličkou vylhat. Výsledkem pak bude, že nechat majetek nepojištěn bylo řešení s nejnižším finančním dopadem.

0/0
23.10.2013 7:47

T59o66m66á29š 13P49a47l83i78č54k71a 3213399919360

kdo šetří má za tři ....

+1/0
21.10.2013 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.