Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Desítky milionů za požár vozovny zaplatí Opava, majetek nebyl pojištěn

Opravy i pořízení nových vozů po nedělním požáru vozovny opavského dopravního podniku bude muset město podle všeho hradit ze svého. Trolejbusy ani hala, kde v neděli hořelo, totiž nebyly pojištěny. Škoda způsobená požárem se přitom vyšplhala na desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92o88s86e73f 80T12l17a37m94s84a 9589468273157

Tohle chaspeláctví a chasmindžákovství je neuvěřitelné. To je neslýchané. Takže, čistě hypoteticky. Kdyby to nějaký autobus DP Opava, plný lidí, napálil do zdi, nebo se někde převrátil a došlo by k těžkým zraněním, nebo nedejbože úmrtím, opavský dopravní podnik by neměl na úhradu odškodnění a platit by to muselo město z peněz daňových poplatníků?Tohle by se ihned mělo řešit!Vidím, že Opavu řídí hezká sebranka.;-O

+1/−3
21.10.2013 16:42
Foto

J36i90ř45í 63O36p46á40l65k85a 5491160988707

Čistě hypoteticky na toto všechno myslí zákonné pojištění...Rv

+2/0
21.10.2013 18:13

J72a63r45d57a 33F84a82r63s23k50ý 6605593

Správná úvaha. Další otázka kdo odstoupí?? Primátor nebo Ředitel DP. Primátor plusové body, ředitel mínusové body.

0/0
22.10.2013 7:56

M60a65r25e64k 10O38p 9202727627626

celé vedení DPMO a Opavského magistrátu!

0/0
22.10.2013 11:32

J83a72n 40H63a36v10r36d12a 4460676819409

Tak toto je ukázkový případ, kdy by mělo být podáno trestní oznámení na lidi, co se podíleli na rozhodnutí o nepojištění veřejného majetku. Takto přeci dobrý hospodář nemůže fungovat, to je úplně základní selhání při správě veřejného majetku!

Neumím si představit, že firma, která provozuje 60 vozidel, je nemá pod pojistkou.

+7/−4
21.10.2013 15:26

B43e73n 59P37a34v60k44a 1507223497841

Mně to přijde stejně, jako vám. A upřímně jsem se tím tak trochu vyděsil, protože žiji, a to zřejmě naivně, v představě, že města mají ze zákona hmotný majetek pojištěn. Na to se teda musím někoho zeptat.

+3/0
21.10.2013 15:36

M13a75r79e25k 11O85p 9219943360183

souhlas a požadovat náhradu škody !!!

0/−1
21.10.2013 16:02

D20a78v72i26d 69D58o81b37e20š 3145912777

A já zase říkám začněme počítat. 34 trolejbusů (x120.000Kč/rok)+34 autobusů (dejme tomu 80.000Kč/rok)+garáže (určitě statisíce-miliony). To je dejme tomu 8 milionů. Pokud by škoda byla 50 milionů, tak "můžou" takto vyhořet každých cca 6 let. Je ale pravda, že by pojištění asi pokrylo i havarijní, přírodní pohromu a možná i krádež :-D. Nakonec tedy odhaduji, že se "neplacení pojišťovnám" vrátí za 10-15 let. Řekl bych, že jsou v plusu, určitě tak často nevyhoří, tolik vozidel nezničí nebo se garáž nezaplaví.

+4/0
21.10.2013 16:05

L32u51c15i71e 14B58a37r21t50o44ň87o37v87á 5550848357265

To mi chcete namluvit, že během 10 - 15 let neobnovují nic v hale, nekoupí ani jeden nový trolejbus, ....divné počty. Ten vámi "vrácený" trolejbus během 15 let už třeba neexistuje...

0/−3
21.10.2013 16:14

D35a72v55i32d 32D93o86b21e63š 3125612237

Pouze vycházím z uvedené škody, počtu vozidel. A naopak nezapočítávám takové "detaily" jako amortizace, protože je v článku uváděná nějaká odhadnutá relativně "reálná" škoda, jež už asi zohledňuje stáří vozidel, stav budovy apod. Dalším zásadním faktorem by mohla být spoluúčast.

0/0
21.10.2013 16:23

G91a35b55r57i72e94l24a 16F46o97l95t69y44s83o87v81á 3139968121933

Některé ty trolejbusy jsou staré min 20let, otázka je, které z trolejbusů zhořely, jestli ty novější, nebo ty staré.

0/0
21.10.2013 20:27

V29í31t95e98k 56V28e59č50e56r75e97k 7488989953115

Přesně tak - je to o počítání a ne vždycky se vyplatí pojišťovat. Samozřejmě teď po bitvě vědí zdejší generálové, že se to pojišťovat mělo. Pojištění bývá předražené, často je tam spoluúčast, a je otázka, co by pojišťovny řekly na 20 let staré trolejbusy, jestli by za ně daly aspoň 10 Kč. Krádež trolejbusů je málo přravděpodobná (ačkoliv zrovna ty opavské bývají kombinované s dieselem).

+2/0
21.10.2013 16:15

T41o96m21á39š 11Ž28i35t57n35ý 6621590121321

přesně tak - je to manažerské rozhodnutí kde každá volba má plus i mínus.

ušetřím pojistné a ponesu si riziko sám - nebo zaplatím někomu ať převezme moje rizika? Ono takový velký požár zase tak pravděpodobný není a tak moc často se neděje.

+2/0
21.10.2013 16:17

J65o71s13e58f 58T25l75a64m65s88a 9319978303447

Pozor, on to nezaplatí sám. Půjde to z peněz daňových poplatníků!

0/0
21.10.2013 16:44

K87a86r49e15l 84Š71o92u59m92a73l 1694453968

Problém vaší kalkulace vězí v příliš vysokém počtu neznámých. Cenu pojistky trolejbusu víme pouze z citace z článku. Ostatní čísla jsou dokonce naprosto vymyšlená. Předpokládám, že město Opava má i další majetek - budovy, vozidla. A v takovém případě se dá zcela jistě vyjednat velmi podstatná sleva na pojistném. Takže celková částka pojištění majetku+havarijních pojistek může být i podstatně nižší než ve vámi uváděném příkladě a hlavně může být pojištěn podstatně rozsáhlejší majetek. Dále by bylo dobré vědět, jak často opavský dopravní podnik bourá a kolik ročně vydává na následné opravy. To jsou vechno informace, které by mě skutečně zajímaly. Protože obecně mě představa nepojištěného obecního majetku, popř. nepojištěné společnosti provozující autodopravu upřímně děsí. Vždycky totiž platí, že nemá cenu pojišťovat předvídatelná rizika - na ty je lepší se preventivně připravit. Pojišťovat se má to, na co se připravit nedá.

0/0
21.10.2013 17:34

M26a36r68e57k 21O86p 9422437337966

přesně tak, počítat onen náklad pojištění dle informace z článku je nesmyslné

dle mého se pojištění nebude lišit od pojistek za kamióny, autobusy CK apod, ale kdo chce, ten bude vždy mlžit

0/0
22.10.2013 11:35

M81á48r94i63a 46K62r46a35j37č41i24o24v45á 4417911770473

Ono těch neznámých bude asi víc. Škoda činí sice 50 miliónů, ale jen naprostý naiva by předpokládal, že pojišťovna zaplatí plnou částku. Záleželo by na spoluúčasti, vlastním šetření pojišťovny, které je apriori postaveno na tom z každé pojistné události se nějakou kličkou vylhat. Výsledkem pak bude, že nechat majetek nepojištěn bylo řešení s nejnižším finančním dopadem.

0/0
23.10.2013 7:47

T22o16m77á39š 87P23a28l59i37č96k40a 3203209879110

kdo šetří má za tři ....

+1/0
21.10.2013 15:22







Najdete na iDNES.cz