Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádné domluvy, rovnou pokuty. Policii už došla trpělivost s chodci

Přebíhání silnice pár metrů od přechodu pro chodce, přelézání svodidel nebo nevyužívání chodníků. To vše moravskoslezská policie začne postihovat mnohem přísněji než dosud. Důvod? Loni na silnicích regionu zemřelo mnoho lidí právě vinou hazardování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a39t38e63ř53i93n45a 49V73a91š69á58k39o79v42á 5351282519105

"represe je nutná. Na chodce se zaměříme," prohlásil Zlý

;-D;-D;-D

0/0
11.1.2014 12:41

M13a77r12e36k 77K56a39š69n92ý 9775622100755

Přijďte se podívat do Ostravy-Poruby k Intersparu jak tam chodci běhají na červenou na dvou přechodech...to je věc,až se divím že tam ještě nikoho nepřejeli,hlavně v létě kdy motorkáři po Opavské jezdí jak na okruhu... Někteří chodci se fakt chovají jako ovce.

0/0
11.1.2014 7:33

A50l57e27x61a95n79d10r 39K95o54s55t13k74a 5189156519386

TO byl jeden z případů, kdy zemřel chodec.. No dobrá, ale proč chodec, když byl tak ožralý, že lezl po čtyřech? A jak pomůže tomuto konkrétnímu případu, přitvrzení v pokutách?

+3/0
11.1.2014 6:42

A78n78t72o53n38í98n 41S98e67b70e75r41a 7453728320449

No opilému jsou nějajé pokuty a zákony ukradené. To nic nevyřeší.

+1/0
11.1.2014 9:15

A52l95e42x10a42n94d31r 95K54o98s13t93k31a 5359286609906

No právě, tak nějak jsem to měl na mysli.

0/0
11.1.2014 10:19

J30o34s33e10f 43H50a89n56y85á63š 2444369163

Nejhorší na tom je, že tomu řidiči hrozí trestní postih. A to jen proto, že mu nějaký ožrala vleze přímo pod auto.

0/0
11.1.2014 12:35

K61a12t58e70ř74i75n19a 30V41a34š78á68k58o17v73á 5231482759495

daji tomu mrtvemu pokutu nejspis :-/

+1/0
11.1.2014 12:41

M50i17l44a38n 81L53u94k20e77š 8647150882691

Kdysi (před několika sty let) měla řada velkých evropských měst problémy s koňskými exkrementy takové, že se tehdejší "prognostikové" domnívali, že existence koňských povozů nakonec vyžene lidi z měst, protože na hlavních silnicích se nedalo díky smradu a neschopnosti odvážet koňský odpad žít. Doba a lidské dovednosti a objevy nakonec všechno vyřešily. Dnes se města zase snaží "odmotorizovat", což je jen eufemismus pro "odlidnit". Snížíme rychlost na 30 km/h, z hlavních silnic uděláme slalomy, z normálních velkých tříd uděláme skanzeny (např. Lannova třída v ČB, Smetanovo náměstí v Praze). Má to jeden problém. Nedá se tam pak žít, protože se to vylidní... A když se to uzavře, druhá půlka města nemá kudy jezdit... Pokutuje-li policie neukázněné chodce, velmi dobře dělá (stejně jako dobře dělá, když pokutuje neukázněné řidiče). Nedělejme z toho ale zelené politikum.

+3/−5
10.1.2014 22:43

K93a94t38e37ř28i22n15a 85V35a21š60á74k26o36v30á 5121232169445

treba se to zalidni takovymi, co nemaji auta a budou mileradi chodit na cerstvem vzduchu :-)

0/0
11.1.2014 12:42

M56a98r96e34k 17H16r48u91b19y 6697292591478

Policie a vubec statni organy delaji vsechno pro to, aby potlacily prirozeny vyber. Je jasne, kam to povede Rv

0/0
10.1.2014 21:17

M38o50j41m40í94r 68S36v22o64b88o74d90n18í18k 9790395885748

Kdo někdo absolvoval ZVS, ví, že platí ZPH (zákon padajícího ho.na). Nastavíme-li si naše soužití na pokutách, budeme mít náladu dozorců a trestanců.

Např. v Beneluxu je obvyklé, že architektura se uzpůsobuje životu občanů. Místo peněz na pokuty občané vynakládají peníze na úpravu ulic, kde řidiči a chodci žijí ve vzájemné symbióze. Většina z nich je totiž někdy chodcem a jindy řidičem. Např. v rezidenčních částech Bruselu nebo Amsterodamu řidič nemůže automobil rozjet, jelikož ulice je plná ostrůvků se zelení zasahující vozovky, přechody jsou ošetřeny prahy atd. Je to tím, že města hospodaří se svých rozpočtů a úlohou policajta je pomáhat starým lidem nebo dětem přejít mimo přechod a ochránit je před agresivními řidiči. Těch je tam mimochodem minimum, jelikož nejsou neustále naprdnutí jako my.

Policii nikdy nemůže dojít trpělivost. Naopak, nám už dávno s naší policií měla dojít trpělivost.

+5/−2
10.1.2014 20:56

L31u65b18o64s 61K86u55b46i28c58e91k 4545485964

uplne s tim souhlasim. Vzdyt pred tim mel vzdycky problemy jen ridic, vetsinou byl chodec jako obet. Chodec je taky soucasti provozu, tak proc by nemohl dostat pokutu taky.

+1/−1
10.1.2014 20:04

P70a29v44e31l 67K92r88e58j27č68í64ř 2892881533776

A neměl by si chodec taky udělat chodičák, aby směl vůbec na ulici? 8-o

+2/−1
10.1.2014 21:55
Foto

J27a73n 69D53o61č63e96k59a81l 1134226811125

Jen nesvéprávný člověk skáče pod auta, leze opilej ze škarpy, chodí v noci v tmavém po silnici, je línej si dojít 20metrů na přechod apod.! Odmítám myšlenku, že by měl stát cokoliv nařizovat nad nezbytnou míru a vodit lidi za ruku jako malé dítě! Pokud je někdo slabomyslný b*b a chová se tak, jak se tu popisuje, tak je to jeho chyba nebo nemá mít občanku! A neberu oblíbený argument "i kdyby to jen jediný život zachránilo" :-D Adepty na Darwinovu cenu nemá smysl zachraňovat.

+6/−1
10.1.2014 19:45

P23a87v25e93l 68Z39a68j50í25č89e79k 8704150656740

Tak tak vadi mi to omezovani života při honbe za životem... co je to za život...

0/0
10.1.2014 19:55

P29a20v83e69l 81B75í74n95a 1373575882243

-------------------------

Tomáš Švec:

Jak typické. Budeme pokutovat ty co přejdou ulici v případě, že na kilometry daleko neuvidí jediné auto .... -------------------------- Přesně takové uvažování o drobném porušování drobných pravidel je základem pro represe. Děkuji všem rodičům, kteří nutí děti chodit jen a jen po přechodu a dovedou jim vysvětlit, že to je pro jejich vlastní dobro a bezpečí. To že nevidíte žádné auto neznamená, že by jste neměl dodržovat pravidla, která tu jsou pro zvýšení Vaší bezpečnosti. To je jako na vlakových nádražích ... K přistupu na nástupiště používejte výhradně podchod... Tuna červených cedulí zákaz vstupu do kolejiště... Dyť přece vidím, že nic nejede... Bác ho, Pendolino... Tuhle blbou mentalitu by jsme měli vymýtit, pokud nejsme schopni dodržovat elementarní pravidla pro ochranu vlastního zdraví, tak se nedivme, že se u nás podvadí a krade od zdola nahoru...

+1/−4
10.1.2014 19:35

P66a16v62e28l 53J15e73ř64á57b38e94k 7491722634967

Obávám se, že jste informaci pochopil špatně. Má se posuzovat případ od případu. Tak věřím, že když auto žádné nebude, tak pokuta taky nebude.

Ale pokud je přechod blíž než 50 m kde chceme přejít, tak mám pocit, že zákon přímo chodcům ukládá, že ten přechod blíže jak 50 m mají použít.

0/0
10.1.2014 19:44

P56a67v14e77l 42K53r22e88j98č37í47ř 2842741653976

A píše taky zákon, jak má chodec poznat 50 metrů? To s sebou máme nosit pásmo?

+1/0
10.1.2014 21:57

V10i36k61t76o50r 95Š19e26d25i22v75ý 8696341550566

Když neumíte odhadovat vzdálenosti, tak pásmo noste. Nebo choďte výhradně po přechodech. Váš problém, jak to uděláte.

+2/−2
10.1.2014 22:38

J86i23n24d71ř95i63c83h 44Š98k24o38p68e77k 4535871170725

ale mají to těžký, když neumí odhadnout vzdálenost. Třeba směrovka nákupní centrum 200 m (v cizím městě) a chudák neví, jestli tam stihne dojít nebo dříve pojde hladem

0/0
11.1.2014 13:24

Z37d95e61n54ě52k 63J47a80n43o91u43t 1532865954351

Heslo moravskoslezské policie: Jestli se rozzlobíme, budeme Zlý ! ;-D

+1/0
10.1.2014 19:18

V75l84a65s51t30i89m31i97l 85P97r92a98u95s 6184120536864

Když je povinné svícení, uvítal bych povinnost chodců (za snížené viditelnosti,např. mimo osvětlení obce, mimo obec-např jak jde mezi obcemi), reflexní prvky, LED blikačky, čelovky, cokoli co udělá chodce viditelným za tmy. Fakt je zážitek za šera potkat člověka v tmavém oblečení na poslední chvíli).

+9/−4
10.1.2014 19:03

Z26d23e24n80ě90k 19J15o78n32á37š 9511769866180

Souhlasím, opravdu je to nebezpečné a přitom stačí tak málo.

+3/0
10.1.2014 19:11

P33a38v72e26l 56Z62a65j18í85č39e12k 8624580446610

Jistě na hlavu lampu omotat se do popelarske vesty a v rukou nest projistotu vystrazni trojuhelnik. :D Jen pockam az to nejakou tu chytrou hlavu napadne v ramci boje proti umirani. Ja myslim ze ridic by mel vide a umet ridit. A normalni chodec prece autu nepoleze do cesty nebo nejde tam kde by neslo uhnout pripadne ma odhad. Ti kteří ne zhynou naprosto prirozena věc. Pak jsou tu ještě nestasne nahody ale ty jaksi nezmizi. No vlastne mohlo by tomu napomoci zakaz vychazeni po setmeni, kdyz je slunce nizko a tak...

+3/0
10.1.2014 19:44

Z93d93e27n77ě28k 71W94e86r30n96h62a37r98t 6537135222748

Souhlasím a totéž pro cyklisty...

+2/0
10.1.2014 19:12
Foto

J56i34ř76í 51Š42r51á92m66e56k 3238607659461

Ti už tuto povinost mají. To, že ne každý ji dodržuje, je věc jiná

+1/0
10.1.2014 19:21

P39e25t20r 60L54o19u79n 7819980874352

Už dávno a velmi tvrdě měli po neosvětlených cyklistech jít. V dnešní době LED blikaček je to přímo neomluvitelné.

0/0
11.1.2014 8:42

Ř75e44h27o13ř 59V53l43a38s14á35k 2214264911676

Já bych spíš na krajnici stavěl tmavé figuríny, a kdo je srazí, tomu bych sebral řidičák. ;-D

Pěšky jde člověk často nečekaně (ujede autobus, porouchá se automobil, pohádám se s kamarádem, který mne měl odvézt) a je to takový základní způsob dopravy. Přizpůsobovat se má ten, kdo má nějakou zvláštní potřebu, třeba jezdit v noci automobilem rychleji, než vidí.

+4/−5
10.1.2014 19:18

V36l46a13s26t62i34m64i71l 19P45r18a28u28s 6714130346484

Příklad ze života. Bydlím v Českém Středohoří. Po silnici si štráduje matka, děti, kočárek. Tam nejezdí socka, silnice 5 kategorie, taková silnička, kde já jezdím tak 40 - 50. Jednak očekávám výskyt kamikadze chodců tak nepředpisově vybavené lesní zvěře (bez vesty a tak). Zodpovědná matka by si vzala aspoň baterku, na kočárek navěsila výstražnou vestu za pade, stačí málo.... Tohle zažívám denně !!!! Denně se tam motají, v co možná nejtmavším oděvu.

+4/0
10.1.2014 19:26

W80a89l59t48e81r 97C59e37r51m87a49k 1494548711876

Tmavý oblek mají, neboť jdou z pohřbu spoluchodce.

+1/0
10.1.2014 19:37

M73i57r37o55s55l26a37v 77S89t66u25d97á40n55k28a 9930579246759

Skromnym odhadem bych rekl, ze naprosto vsichni jezdi pomaleji, nez vidi...

+2/0
10.1.2014 19:26

P71a43v92e17l 98J93e24ř76á23b79e92k 7821452864807

Reflexní pásek který se sám udrží okolo rukávu stojí okolo 40,- Kč a stočený se vejde do každé kapsy či kabelky.

Takže není žádný problém aby ve svrchním oblečení jsme měli jeden reflexní pásek.

Za další, chodec má chodit proti jízdě automobilu, tedy po levém okraji. Potom i když nemá nic světlého, řidič ho dřív vidí podle obličeje.

To podstatné co jsem dělal a stále dělám, když jdu v noci a proti jede auto, sejdu z okraje až na hranu příkopu, nezřídka i do něj a stojím dokud auto neprojede. To mne naučili rodiče jako malého kluka a tak nějak to mám pořád zažrané pod kůži.

Mimochodem, pokud je chodec v tmavém obleku vidět na 18 m, tak auta by měla jezdit tak okolo 30 - 40 km/hod.

Až vás někdo večer touto rychlostí poveze, tak sám ho budete hecovat, aby zrychlil.

+2/−1
10.1.2014 19:27

Ř71e72h54o74ř 55V58l23a74s61á17k 2364794651786

S tím chozením do příkopu to vypadá jako rozumná strategie, akorát na frekventovaných silnicích by člověk tímhle způsobem nikam nedošel.

Na tom, že by auta v noci měla jezdit 30 - 40 km/hod (mimo dálnice a rychlostky) nic špatného či podivného nevidím. Sám tak často v noci jedu, ale závisí na konkrétní situaci - někdy není problém jet daleko víc - jsou i jasné noci.

A když mne někdo veze, tak ho opravdu nehecuji, aby jel rychleji.

0/−1
10.1.2014 20:02

J37a22k76u15b 60Š63p88r78i42n59g42e74r 9321542422

Jedna věc je jet kilometr 40tkou a věc druhá je třeba jet do jiného města vzdáleného 30km také 40tkou. Proto jsou dálková světla.

+1/0
10.1.2014 20:21

Ř12e85h52o34ř 84V80l71a44s43á48k 2244634171236

Tak člověk jede hodinu, kdyby jel devadesátkou pojede půl hodiny. To není něco, kvůli čemu stojí za to porušovat pravidla.

Ale mezi městy jsou dnes už obvykle docela slušné silnice, kde ani v noci není potřeba čtyřicítka, leda sem tam (prudší zatáčka  nebo oslnění protijedoucími)

0/−1
10.1.2014 20:27

R51e29n66a12t98a 17H28a39v93l65í54č30k39o97v32á 3309226553365

Pravidlo VIDĚT A BÝT VIDĚN je sice staré, ale stále platí!

+3/0
10.1.2014 19:44

J31i36ř31í 54N17o30v45o87t97n22y 2978471223689

Myslím, že už je těch povinností, příkazů, zákazů, směrnic a nařízení nějak přespříliš a bohatě by stačilo upravit legislativu tak, že řidič nebude za sražení "neviditelného" chodce poptahován v případě, že ho srazí.

+3/−1
10.1.2014 19:25

V22l40a60s35t56i92m60i76l 57P65r23a35u62s 6594580876164

Tedy já nevím jak Vy, ale já raději život v prevenci činy než jakýmsi Zákonem. Zabiji matku s dítětem, budu mít výčitky, dle soudu za to nemohu. S tím mám žít, ač za to nemohu??? Sorry, to nemohu akceptovat, nechť má reflexní prvek, než odstavec v Zákoně.

0/−2
10.1.2014 19:30

J27i86ř42í 61N15o30v83o77t14n85y 2188801263349

S tím ovšem nemohu souhlasit, protože ubývá zdravého selského rozumu a přibývá různých nařízení a věcí co nedávno nebyli potřeba. Lidé pak degenerují a nejsou schopni bez manálu k životu existovat a stávají se ještě většími ovcemi, se kterými si mocní mohou dělat co chtějí.

+2/0
10.1.2014 19:42

V53l24a68s13t51i39m69i45l 97P70r17a10u67s 6934580416384

V pasáži selského rozumu s Vámi rád souhlasím. Ovšem český člověk bez nařízení neudělá pro sebe, pro svou bezpečnost, téměř nic. Já to vidím každý den, cestou do práce a z práce. Ač jedu po blbě osvětlené vsi max 30, mimo obec max 50 (horská silnička, nepřehledná, často užívaná přespolními chodci). Tito chodci jsou tmaví, bez jakýkoliv bezpečnostních prvků, to je dle Vás normální?? Dle selského rozumu, já bych si vzal čelovku, klidně reflexní vestu za 50. Ovšem tupý človíček bez nařízení to neudělá se slovy, nic to nenařizuje. To je dle Vás normální?

0/−1
10.1.2014 20:21

Ř70e20h79o46ř 41V90l84a43s35á73k 2264744751356

Proti reflexním prvkům nic, ale chůze s čelovkou je někdy nepříjemnější než bez ní - pokud alespoň trochu svítí měsíc či hvězdy, tak se člověk tou čelovkou akorát sám trochu oslepí, že pak vidí jen nejbližší okolí, které je jí osvětlené.

0/0
10.1.2014 20:29
Foto

S32v42a95t19a83v33a 89M22o89r45a19v85c73o66v56á 2878544165

V Norsku je to běžné nosit reflexní vesty, čelovky, blikačky. V ČR chtějí být všichni neviditelní.

+1/0
10.1.2014 19:28

F92r16a71n48t35a 49T19i87m94a85n 7750628431230

Povinné svícení chodců nemá oporu v zákoně, takže těžko to po chodcích vymáhat. Chodec jdoucí podle zákona (po levé straně chůze, nic víc nemusí), a přesto sražený autem = obrovská šance dostat z řidiče statisícové odškodné za ušlou újmu na zdraví

0/0
10.1.2014 21:27

J64a73k96u26b 44K14u45b51a 5928604344165

To je sice krásné, ale často si všímám po celé Praze jakých si přechodů-nepřechodů. Například v Dejvicích mezi kulaťákem a Podbabou. Z ostrůvků tramvajových zastávek nevede klasická zebra, ale je tam akorát snížený obrubník, ukončené zábradlí, no prostě všechno jako kdyby to měl být přechod, akorát tam není na zemi nijak označený. Nechápu proč

0/0
10.1.2014 18:49

R79o84m12a39n 36Č42e66c54h36u50r85a 6232549107329

Protože tam nemají chodci přednost?

0/0
10.1.2014 23:28

J18a69k56u98b 34K70u21b69a 5388624204465

To je sice krásné kdo by tam měl nebo neměl mít přednost, ale pokud tam vleze automaticky dítě nebo kdokoliv jiný tak zavřou mě a ne je.

0/0
10.1.2014 23:40

A61n55t67o10n90í62n 32A19l81b55r37e41c49h22t 5569986204732

A duchodce na kolech ve meste na silnici to je tragedie

+1/0
10.1.2014 18:49

M73a17t73ě56j 45L27a31n48g 6644760270746

Jako chodec se vždy aspoň 3 krát rozhlídnu než vlezu do silnice.

Jako řidič nemám rád chodce co skáčou pod kola aniž by se rozhlídli.

+8/0
10.1.2014 18:49

O65n76d80ř73e66j 62L72o27š76o40t98h 1725905685571

Já to dělam stejně, přecházim buď když je dost času přejít a nebo až tehdy, když vidim, že mě řidič zaregistroval a začal brzdit, obráceně je to celkem o hubu, žádná paragraf mi z hrobu nebo nemocnice nepomůže.

+5/0
10.1.2014 18:55

M98a98t23ě96j 47L61a64n15g 6734290390166

A nechápu chodce a cyklisty proč jezděj tudy

http://www.mapy.cz/s/94cx

když tudy je to mnohem bezpecnější a ještě mě jako řidiči nepřekážej

http://www.mapy.cz/s/94cB

0/0
10.1.2014 18:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.