Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zbourat? Ne. Tak ano... Nádraží v Havířově je opět blíž demolici

Rozhodování o budoucnosti havířovského nádraží v posledním roce připomínalo houpačku. České dráhy nejdřív prosazovaly demolici zpustlé, avšak cenné výpravní budovy, pak ji odmítly - a teď ji opět chtějí. Iniciátoři aktivit za záchranu nádraží věří, že dráhy postoj změní. Ty už ale požádaly o demoliční výměr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H93o56n23z58a 29T54a51r 3669642914352

http://www.msstavby.cz/prestupni-terminal-havirov-eia-07-05-2012/Rv

0/0
11.3.2014 22:07

H70o29n82z16a 64T39a82r 3709652644232

Pořad se mluví o stavbě nového nádraží .Nic nového nevznikne !! Je to je jen prachsprostá předražená demolice za XXX milionů . Hlavní budovu zbourají a místo ní udělají parkoviště . Levá administrativní budova zůstane a bude opravena. To je ta nová budova o které se tak hrdě mluví .Stručně řečeno místo nádražní budovy bude jen prachsprostá předražená zastávka ČD.Pro Město s 77000 obyvateli Tak to je zlodějina ve velkém stylu to máme na radnici šikovné tuneláře jak nás pěkně oblbují  !!http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/265854-prilis-senzacni-brusel-havirovske-nadrazi-se-uz-nehodi/

0/0
11.3.2014 20:37

M19a17r76t93i44n 84H68a60v22e73l87k10a 1685914565927

V celé republice to probíhá podobně: "Rušení funkčního, bourání historickýho... opravy spravenýho, rekonstrukce novýho..." První právě začíná, další bude následovat po zfušované stavbě...

http://www.youtube.com/watch?v=MhDjNvmPIbE

0/0
27.2.2014 14:11

J29a57r17o41m52í12r 47F83o20b93e67r 3198731134117

Podle množství aut proudících ráno na Ostravu, to nevypadá, že by o nějaké nádraží a vlaky z něho jedoucí byl zájem ;-D

0/0
26.2.2014 21:24

M42i28l83a48n 46N63ě84m68č81a15n51s28k47ý 2702599893

Jsem 1. havířovský maturant. Nádražní budova je zvenku překrásná. Bohužel vnitřní prostor nabobtnalý a hlavně nevyužitý. Bombastický návrh nového terminálu se mi nezamlouvá. Mladí architekti 2 roky protestovali (nesnáším protesty bez protinávrhů!) a teď na poslední chvíli horkou jehlou ušili několik návrhů, které jsou horší než ten oficiální. Do dneška nikdo neřeší jak nádraží zaplnit a oživit!!! Kam chodí lidé nejčastěji - do marketu, k lékaři, mladí na disco. A co z 1. patra udělat velký taneční sál? Zázemí tam je - restaurace. Chce to k přední stěně s odstupem tak 2-3 metrů postavit další skleněnou stěnu, aby se zabránilo buď přehřátí nebo podchlazení. Na úrovni l. patra vybudovat velký taneční sál, pod ním v přízemí konečně pořádnou čekárnu, infocentrum a repre prodejnu novin a časopisů, rychlé občerstvení pro běžně procházející. A také prodloužit podchod k Lidlu. Upravit příchod od stanovišť autobusů s lehkým zastřešením. Taneční párty ve středu, v pátek a v sobotu večer, v neděli odpolední čaj s tancem. Výborné spojení vblakem i autobusem. Nechybí něco takového mladým? A dojde k oživení a hlavně využití...

+1/0
26.2.2014 8:39

T58o71m20a35s 62S33p22a20k 3713324651981

To zas bude v čekárnách nablito ;-D Nějak si neumím představit, že ve čtvrtek ráno pojedu do práce a bude mě otravovat parta 16-letých namol ožralých výrostků, kterým zrovna končí zábava ;-D

+3/0
26.2.2014 8:51

L76i75n94d57a 20N40o68v26o29t55n92á 9181591740111

A kde budou parkovat ? Vždyť tam nejsou téměř žádná volná parkovací místa.

Přilehlé parkoviště je obsazeno místními.

Dané nádraží absolutně nevyhovuje dnešním potřebám.

0/−2
26.2.2014 10:53

V88i34k63y76r 34B30o45h94u98m48i49l 76S30t17r22a26n79s63k17y 9927868576419

Takže i polistopadová doba bude mít svůj "malý" Těšnov? Dodnes se všichni strefují do jeho zbourání v Praze a nahrazení obludnou kovovou masou magistrály, která městu nakonec stejně nestačí...

+1/0
26.2.2014 8:00

T86o77m54a39s 43S65p62a59k 3593604441861

Aktivisté, památkáři a studenti architektury tam zřejmě nikdy nebyli. Kdo tam byl, tak ví, že je to naprosto nechutná smradlavá budova, ekonomicky neúnosná, vhodná tak akorát pro bezdomovce.

+4/−2
26.2.2014 7:30

B56o93ř97e45k 63Ž80a75n55d17a 1420196619136

Rozhodně lepší, než co tam chtějí postavit teď. Ta poslední fotka to bylo jak stánky na tržnici.Rv

+4/−1
26.2.2014 7:37

D13a 74Š38e11b66e86s52t57a 3460845328930

Nejsem aktivista ani památkář ani student architektury a říkám, že demolice je totální p<|>covina. To si jen osazenstvo magistrátu chce zase vydělat pár kaček, protože už nemají dost možností, kde by si co uškudlili. Nádraží je snad jediná architektonicky zajímavá budova ve městě kromě sorely. Stačilo by se jen trochu zamyslet. Protstoru u nádraží je spousta. Pokud se pak někdo pozastavuje nad nedostupností bezbariérových nástupů na peróny, tak není problém to udělat i dnes za provozu tj. stejně jako tomu bylo i na jiných nádražích v ČR... 

Terminál? Proč stavět autonusový terminál uprostřed ničeho? To má 99% lidí dojíždět z části podlesí MHD na terminál, aby se dostali na autobus do Ostravy? No nevím a myslím, že si raději pořídí nějaké kouřící staré auto a budou jezdit do Ostravy autem...

+3/−1
26.2.2014 8:24

M85a78r42e49k 88C88h42m43i60e27l 8270444985364

Věřte, že oni aktivisté, památkáři a studenti v té budově strávili spoustu času, někteří i týden v kuse za ne zrovna teplého počasí. Jejich dojmy jsou ale přesne opačné, než jak je popisujete vy. Čím déle tam totiž jste a máte možnost nahlédnout do všech zákoutí, tím více se ukazuje jak úžasnyý potenciál ta budova má. No a náklady na vytápění se dají snížit o 80% zateplením střechy a výměnou oken.

+2/0
26.2.2014 8:49

M26i41c50h97a77l 26M50e36č68i36a61r 1910710179865

Teším sa ako sa bude za 60 rokov bojovať za nebúranie Novej Karoliny v Ostrave... zrazu to nebude hnusná krabica, ale cenná architektúra očividne..

+3/−2
25.2.2014 22:01

M50a70r71t13i59n 84H48a36v66e27l10k75a 1115854845407

:-D Co je průměrné dnes, nebude cenné zítra. To se můžete dozvědět od každého sběratele. Jediné, že by v budoucnu zbourali všechna tesca a další krabice. Je to asi tak pravděpodobné, jako by mohl být historicky cenný Trabant. S timto nádražím si "vyhráli" už při stavbě. Přežilo min. půl století prakticy bez oprav. To nebude šunt..

+2/0
27.2.2014 13:58

A39l74a50n 55Ř12e58p67k68a 4815676

A představili ti památkáři a studenti architektury vůbec doteď nějaký reálný projekt jak by si oni představovali to současné nádraží i s tím zamýšleným autobusovým terminálem a parkovištěm? Nebo jen kecají, ale nic reálného z nich nevypadne? :-P:-)

+5/−1
25.2.2014 20:21

A26d52a80m 57G26u80z55d91e88k 6540232839

Návrhy, jak může dopravní terminál se stávající budovou vlakového nádraží vypadat, vznikají již několik let. Již měsíc je v prostorách nádraží výstava "Nádraží žije!" Jednotlivé panely můžete vidět na facebookových stránkách sdružení:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.703024129742353.1073741831.296686297042807&type=1. 

Dalších osm návrhů, které v letním semestru řeší studenti z Fakulty architektury VUT v Brně, bude k vidění v polovině května.

+6/−1
25.2.2014 21:05

D24a86v88i73d 32Č97e11r25n63o50h38o96r86s50k25ý 1156374816126

a daj na to taky studenti peníze ? :-)

0/−1
25.2.2014 21:29

A89l45a42n 41Ř66e78p49k46a 4535826

To by nemuseli. Stačilo by možná, aby to nebylo dražší než demolice a výstavba nového terminálu a peníze by bylo kde vzít.. ;-)

+4/0
25.2.2014 21:57

A22n40t70o55n24í86n 60P80o78l60i66c53k27ý 9270872551927

to ani nemusí, ta rekonstrukce má vyjít na cca 1/2 nákladů bourání a stavění nové budovy.

+2/0
26.2.2014 2:22

M16a10r75t28i20n 85H64a77v50e82l29k20a 1345854535287

Kolik peněz jste dal Vy na nádraží, školu, nemocnici ve Vašem městě? ;-)

+1/0
27.2.2014 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.