Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemám o čem debatovat, řekl ministr. Havířovská nádražní hala zmizí

S nepořízenou odešli ze schůzky s ministrem dopravy a jeho náměstkem architekti usilující o zachování vlakového nádraží v Havířově. Ministr Antonín Prachař jim sdělil, že nemá o čem debatovat a že výpravní hala půjde k zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H47o70n96z72a 63T41a68r 3279652444412

Každý hlas se počítá [>-]

http://www.peticehavirov.cz/

http://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zbourani-nadrazi-v-havirove.html

0/0
18.3.2014 22:56

R59a25d18o13v66a93n 35D84l86u23g31o42s79z 3576141588556

Kdopak asi čeká a lukrativí prostory? Ministr se nechává manipulovat zájmovými skupinami. Takový malý organizovaný zloči napříč všemi stupni politiky, komunální počínaje, republikovou konče.

Jako ve F-M i v Havířově půjde o ztrátu nedozírných následků, jen pro osobní prospěch několika osob zainteresovaných do těchto kejklí.

Takto se zastupuje zájem voličů...

+2/0
15.3.2014 16:43

H82o86n13z68a 68T24a79r 3679512304862

Starší video s netu R^

https://www.youtube.com/watch?v=zBklOPi8obo

+1/0
15.3.2014 10:00

R60a39d71o52v45a18n 19D14l42u77g48o32s73z 3206351228146

Škoda že obdobně hloupým směrem nešli i v Ostravě svinově a nezbourali taky celou budovu a nevybudovali namísto ní moderní přepravní termiál.

Zaklínadlo dnešní doby spolu s ekologií je MODERNÍ. A přitom by stačilo přistavět moderní terminál ke stávající budově, v původní vytvořit nákupní prostory typu obchodního domu a dovolím si tvrdit, že zisky by byly i nemalé zisky. Tento trend přemísťování nákupních prostor do výpravních hal je na západě zřejmý a je pochopitelný.

Bohužel u nás musíme každé nové nákupní středisko stavět dislokovaně od hlavního dění a přemlouvat obyvatele k jejich návštěvám. Pokud nebudou stavby pro veřejnost stavěny v místech k tomu nejpříhodnějších - tj. stavba v místech největší fluktuace lidí (nádraží, letiště etc), budou další nové projekty více a více zatěžovta nejen rozpočty, ale především životní prostředí díky gigantické výstavbě betonové džungle.

+1/0
15.3.2014 16:51

J90o49s68e14f 84Š85e39m61e74l72í44k 7459501610457

A co kdyby si to koupil ten Zdeněk Žák, když je tak chytrej. Jako ministr určitě bral pěkný peníze.

+1/0
14.3.2014 20:38

M16a73r54e24k 69M85a34r70t53i70n 8809164606230

Žádnej příštřešek tam nebude, v něm se budou těžko prodávat jízdenky. Žákův slovník jsme se naučili dávno překládat. Nový terminál by údajně měl stát o kus dále, místo současných skladních budov. Tím pádem starou mohou zachovat - nechť ji tedy předají sdružení za záchranu a to na vlastní náklady budovu udržuje.

+1/−1
14.3.2014 19:04

R92a43d56o20v87a27n 81D26l12u74g10o20s77z 3716721728636

Snadnější je bourat než tvořit, to platí také o udržování již postaveného.

Troufnu si tvrdit, že v případě vhodně vypracované žádosti do evropského dotačního programu by byly poskytnuty finance i na rekontrukci stávající budovy. Proč ale nejsou vypracovány a omílá se zavádějící mantra o čerpání na nové stavby (projekty) není až takovou záhadou. Lukrativní pozemky budou zřejmě účelově využity zájmovými skupinami, což ukáže opět až čas.

Snad nikdo lucidní nemůže věřit tomu, že je budova přestavována pro balho občanů. Občané se jasně vyjádřili ve smyslu zachování stávající budovy. Tedy jjsou zde jiné, zákulisní, osobně prospěchové zájmy, které jsou standardně v příkrém rozporu se zájmy občanů Havířova.

+1/0
15.3.2014 16:56

H80o41n41z57a 28T94a64r 3369792304952

Zbourají víc než 2/3 Havířovského Nádraží !!A to co zbude opraví za hluboce nadhodnocené peníze. Bude to jen nejdražší zastávka ČD pro 77000 Město v republice Něco jako ten Domov senioru a útulek pro psy , které mohly stát dva za ty peníze které to stálo.http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova. Lidé se budou divit až zjistí co za ty peníze postaví Malé, Předražené, Zfušované.

Odbavovací hala se mohla prodat ke komerčním učelům a zbytek  mohlo město/ČD  upravit na odbavovací halu.

Jak vnímají nádraží Havířov v zahraničí

http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#93.76,-15.00,110.0

http://velvrev.net/post/5141486056/havirov-train-station-hall

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hav%C3%AD%C5%99ov,_vlakov%C3%A9_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD,_hala.JPG Krásně opravené nádraží Ostrava v noci září.R^ http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=508732&page=2

0/0
14.3.2014 18:09

R97a32d77o35v26a68n 40D26l34u56g32o78s29z 3146981548146

Za zmíněným postupem magistrátu a ministerstva spatřuji zjištné chování osobního charakteru pro zúčastněné - rád bych se mýlil, leč nedávná historie ukazuje skutečné reálie.

Naskýtá se několik otázek. 1) zejména jakto, že je budova v tak špatném stavů, že oprava by byla nákladná. ČD jakožto firma s majoritním vlastníkem ČR svým nezodpovědným postupem (zanedbávání oprav) poškodila Českou republiku, kdy ČD řádně nespravovalo svůj majetek, který nechalo chátrat. Jaktože nezasáhly správní orgány a nenutily ČD k udržování svého majetku?

2) Proč se má bourat budova s rozsáhlým historickým významem k naši společnosti? Tato budova reprezentuje dobu jejího vzniku, vývoj architektury a mimoděk také charakterizuje soudobou společnost, tím, jak dnes vypadá, tj. projektuje chování a přístup soudobé společnosti k historickým památkám.

3) A základní otázká - qoi bono?

Politici nikdy nemluvili, nemluví a nebudou mluvit plnou pravdu o čemkoliv. Pravdou ale zůstává, že zbouráním této nádražní haly příjde nejen Havířov, ale celá ČR o památků nevyčíslitelných hodnot, kterou už nikdy nevrátí zpět.

Obdobně se ČR dobrovolně připravila o další památky - vzpomeňme na F-M (víceúčelová hala), NJ (tabačka) a mnoho dalších v ČR. Vždy stejné zaklínadlo, stavba je stará, neekologická, orpavy vyžadují výsoké náklady. Lidem ČR je veřejně lháno pro osobní benefity úředníků. Tito lidé nikdy nezastupovali zájmy občanů ČR, ale pouze své osobní zájmy. Ano, stavby byly mnohdy ve špatném technickém stavu. Je proto nutné se ptát, proč ke špatnému technickému stavu došlo. Jak vlastník spravoval svůj majetek, že dopustil situaci vyustit v takto žalostný konec. Ve všech případech spatřuji dlouhodobě promyšlené taktické postupy směřující od samého počátku k lidkvidaci cenných historických památek. Je také nutno se ptát. Neskonči stejně žalostně za dalších 20 let nyní nově plánované budovy? Když postupoval vlastník šlendriánský ke stávajícím památkám, jak máme věřit, že nedojde ke zbytečnému vynaložení.

+1/0
15.3.2014 17:18

R91a23d60o96v88a89n 48D74l12u94g97o78s30z 3406671318836

financi na nové stavby, které vlastník nebude spravovat a za 20 let opět nezbourá?

+1/0
15.3.2014 17:20

A92l33a49n 82Ř50e46p55k48a 4265406

Stále ještě můžou ti chytrolíni zachraňovat Vítkovické nádraží, to je velice podobné a tam žádné plány nejsou (tedy kromě těch na prodej, z něhož snad ale sešlo).

0/0
14.3.2014 14:24

R11a22d36o58v72a89n 71D22l28u32g16o17s82z 3136321318706

Ač nemám v lásce nátlakové skupiny, tito chytrolíny jednají pro dobro věci a není nutné je dehonestovat posměšnými texty.

Díky takovýmto chytrolínům zde v Evrpopě a ČR máme možnost obdivovat nesčetné množství památek.

Chápu, že pamtáky ala Havířovské a Vítkovické nádraží jsou pejorativně ocejchovány dobou vzniku a dle soudobého měřítka nemají právo na "život".

Bohužel jde pouze o emocionální rovinu, nikoliv racionální.

+1/0
15.3.2014 17:25

V60ě95r93a 87Š11a93f36r80a59n71o63v55á 7662227800577

Funkční architektura má sloužit lidem a ne lidé architektuře. Tato stavba již při uvedení do provozu  měla technické nedostatky( v zimě zima, v létě skleníkový efekt, nedostatečné větrání, málo míst na sezení, nedostatek parkovacích míst a obyvatelé městské části  Šumbark , se musí   celé nádraží obcházet  tzv. myší dírou, kde jezdí auta  - po dešti a noci  je to  adrenalinový zážitek) které se  jejím stářím jenom umocňují.

+3/−3
14.3.2014 12:50

H87o36n47z53a 31T17a17r 3179212444242

Podchod lze prodloužit .Budova lze upravit aby byla bezbariérová. Zateplení pláště budovy a výměna zasklení zajistí tepelnou pohodu.A o tom je rekonstrukce Jenže lidé víc věří zájmovým skupinám které prosazují jen své obohacení a v Havířove to funguje výborně už hodně dlouho.

+1/0
14.3.2014 18:26
Foto

D19a30v26i61d 78M84a59s53á37r 9392173852557

Fascinuje mě, že pro zachování budovy jsou většinou ti, kteří tam byli možná tak jednou a nebo ho viděli jen na fotkách. Pro člověka, který tudy téměř denně prochází, je to však poněkud jiné. Smrad, špína, zima ... No prostě hnus velebnosti. A pokud by rekonstrukce vyšla dráž, jsem pro nové nádraží.

+4/−5
14.3.2014 10:10
Foto

D98a11v36i26d 55M16a51s57á29r 9552643782987

A ještě doplním, že ta budova jako taková nic moc teda, ale to není podstatné.

+2/−5
14.3.2014 10:11

R53a88d81o52v85a28n 26D59l42u19g83o69s17z 3676521288806

Takové budovy lidlu, tesca, kauflandu, intersparu, albertu atd. to je výkvět moderní architektury.

0/0
15.3.2014 17:30

A50l91a54n 30Ř79e89p61k15a 4925666

A za to, že máte pravdu Vás mínuskují ;-);-D

+1/−1
14.3.2014 14:23

R56a62d65o47v62a25n 40D70l71u83g53o88s68z 3956651918526

Je nutné položit dotaz soudobému vedení ČD, proč nechali zajít situaci tak daleko, že je v budově smrad, špína a zima. ČD si neplní úlohu správce majetku a svou nečinnosti se snaží poštvat lidi proti budově, která za nic nemůže.

Hlavním vinikem není a nikdy nemůže být samotná budova. Hlavním vinikem jsou ČD, které neplnily funkci řádného správce státního majetku a nechaly zajít svou nečinnosti, neopravami budovu do stavu, ve kterém se momentálně nalézá.

Ad rekonstrukce - i na rekonstrukce stávajícího nádraží lze využít dotační tituly evr. strukt. fondů. O tom se nějak podivně taktně mlčí. Rozhodně by tedy oprava nevyšla dráž.

+1/0
15.3.2014 17:29

H55o47n47z98a 39T48a15r 3729332774822

Mě zase fascinuje to jak je lidem lhostejné ze budova postavená s kvalitních materiálů která stala obrovské peníze se jen ta zbourá .Přitom muže po rekonstrukci dlouho sloužit dál !!.

Je mi jasné ze prostý člověk to neřeší Jeho hlavně zajímá kolik stojí pivo v hospodě a chleba v Kauflavdu  ;-(

http://havirov-historie.cz/historicke-clanky/vlakove-nadrazi

http://expo58.blogspot.cz/2010/08/nadrazi-v-havirove.html

http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#107.46,-17.60,109.3

http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova

0/0
19.3.2014 9:19

M63a36r76e59k 29K70o62s93t94e56l67e38c46k95ý 6673736918

Na čo je (vojaku) treba kášňa (nádraží)? Ja som bol dobrý vojak a nikedy som kášně něpotreboval! Vziť krompača kášně rozbourovat!

Na čo také velké stromy?“ ukázal na několik stoletých cedrů, chráněných památkovým úřadem. „Popílit! Všetky popílit!

Čo bolo, to bolo, terazky som majorom (ministrem, primátorem...)!

+5/0
14.3.2014 8:58

H81o95n88z38a 37T43a23r 3669922364172

Pro nezasvěcené. Pan Primátor je bývalý voják s povolání .

Má velmi slušné vystupování ale s jeho názorem S větší části zbourat havířovské nádraží jednoznačně nesouhlasím.;-( Toto  rozhodnutí nemohl učinit jen jeden člověk to mohla rozhodnout jen skupina lidí.Na diskuzích někteří píší o tom proč jsou lidé proti zbouraní až tet . Jenže jde o to ze to mnozí to pokládali jen za špatný vtip jako události roku 1993 kdy se rozdělila republika [>-]

http://martin-vertesi.wz.cz/tvorba/clanky/osmanczyk.php

+1/0
15.3.2014 10:29

M57a92r23t83i42n 76K43u93l34i34š 4276166116696

Ve Stuttgartu jim za války spojenci nádraží kompletně rozbombardovali. A svěe div se - místní pak postavili úplně přesnou kopii. Škoda že tam tehdy neměli nějakýho takovýho Babišova chytrolína, mohli tam místo toho mít daleko "lepší" parkoviště.

No a že z toho jsou nadšený zástupci města, je jasný. Dokážu si představit, jak se jim lesknou dolarový esíčka v očích, když slyší mantru "DOTACE". Kolikpak z nich má asi firmy, který se na tom budou podílet?

+9/−1
14.3.2014 8:52

T45o83m26á11š 51B40a64y56e32r 1764441494541

"Zachod... zachod zbourame. Tasky dovezeme z NSR. A dvorek vybetonujeme." Skoda te budovy.

+9/−1
14.3.2014 8:24

P29a23v19e65l 91V63i14n11k81l71e34r 1610135110438

No stará budova je komunistický hnus, nové vypadá fajnově, spíš se divím, ti co protestují, že jim dobrovolně chtějí postavit nové nádraží!!

+1/−7
14.3.2014 8:23

E49r74i74k 93Ž28l92u52v27a 3226253629717

komunistický? ;-D, pokud se vám nelíbí, tak snad mezinárodní hnus...

+5/0
14.3.2014 8:25

H60o34n26z77a 43T87a57r 3299842674412

Je to západní styl né východní !.Mate to kapánek pomýlené . Chápu .Pro prostého člověka je vše co bylo postaveno před rokem 1989 je komunistický.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/265854-prilis-senzacni-brusel-havirovske-nadrazi-se-uz-nehodi/

http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#473.61,-81.46,110.0

+1/0
14.3.2014 18:46

J63a11n 10B86o72h59a64t96ý 7497950248812

Mně ta stará budova nijak nevadí, vypadá celkem elegantně. Podle mě nahrazovat něco, co funguje, je především v dnešní době úspor a chybějících peněz na rozpadající se infrastrukturu poněkud luxus. Ale je otázka, jestli nádraží je schopno vyhovět dnešní potřebám z hlediska provozu.

+7/−1
14.3.2014 8:22

R56o81m25a56n 11S12t10o92n13e30k 1129783849131

jenže ona moc nefunguje:-) byl jste někdy uvnitř? je to docela zážitek,jeden zaplivaný putyk. všechno je špinavé, a celé to prostředí vypadá dost hrozně !!tohle nádraží potřebuje bud demolici nebo dost zásadní rekonstrukci

+3/0
14.3.2014 9:39

J46a14r82o25s74l17a20v 73N93ě40m29e92c 7613244740

Nefunguje, jelikož ji vlastník nechává dlouhodobě neudržovanou. Na špínu stačí hadr a rejžák, ne bagr! ... ale chápu takovou triviálnost, jako že špína lze uklidit v této době nikdo nemyslí, že ;-)

+7/−2
14.3.2014 10:46

P56a78v77e43l 61Z86a85j55í28č91e64k 8214600316250

jenze dneska je progresivni misto hadry pouzivat bagr, vrcholem progresivniho stavitelstvi a umeni politiku je myslim fukusima nebo jak se to tam jmenuje

+1/−1
14.3.2014 11:10

R83a44d23o60v23a34n 31D17l70u82g87o84s36z 3176491848276

Za dlouhodobou nečinnost správce budovy nemůže budova samotná. Je-li nyní budova ve stavu v jakém je, mám značné obavy, že stejně dopadne i nově postavené soukoli budov. Prostě, pokud se nebude opravovat, bude také špinavé, smradlavé a nevytápěné. Není to o budově, ale o přístupu majitele, který se snaží cestující přesvědčit o hlouposti ale budova je špatná, koukejte na nepořádek. V celém jednání ČD a města spatřuji zjištné postupy v zájmu svého soukromého obohacení.

0/0
15.3.2014 17:35

L46i72b33o11r 50T51y50m59e58š 8635338207949

Zprominutím ta nová koncepce je podle mne hnus. To původní stavba má daleko lepší vzhled. Není všechno nové lepší...

+15/−3
14.3.2014 7:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.