Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakem z Ostravy do Prahy za dvě hodiny? K trati už jsou připomínky

Moravskoslezský kraj má protnout vysokorychlostní trať, po které vlakové soupravy pojedou více než třísetkilometrovou rychlostí. Ačkoliv se zahájením výstavby se počítá nejdříve v roce 2030, objevily se první spory kvůli plánované trase už nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T43o95m48á56š 52O97r71a69v82e53c 9562949755167

a to po ni budou porad jezdit ty stolete prasecaky?

+1/−3
20.3.2014 15:59

K53r16i19s12t12i69á53n 59M67a53r73č34í25k 3633345643143

A kdy jste jel naposled po této trati, že vozy které po té trase jedou nazýváte "stoletými prasečáky" ?

+3/0
20.3.2014 16:37
Foto

T97o22m78á65š 90O31r27a72v40e59c 9462849305157

loni Rv

0/0
20.3.2014 16:41

J37a80n 98A78l68á98n 4335424812603

Už mě to začíná docela štvát, jak si všichni vymýšlí pseudodůvody... Tak se můžou odstěhovat do hor a budou tam mít klid. Nám vede 200m za domem D1 a nikdo se nás za komunistů (naštěstí) neptal... Žádám tedy všechny ze Studénky, aby laskavě přestali D1 využívat... hluk jejich aut jedoucích na Prahu mě ruší ;-€. S touto logikou se dostaneme skutečně daleko... Btw. u mě to vyřešila kvalitnější okna a neslyším nic.

+4/0
20.3.2014 15:48

M74i51r74e31k 37Z43á47v15o77d55n43ý 7262197250328

"Ne, to není úryvek ze sci-fi románu. Přesně tak si představuje budoucnost české železnice Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) po výstavbě vysokorychlostní trati." // Aha, takže je to ze sci-fi románu :)) Nicméně by bylo fajn, kdyby alespoň opravili trať Přerov - Brno :))

0/0
20.3.2014 13:17

M87i46r71e52k 32N68e39r62u25š91i35l 4450946358402

V době, kdy se už velice úspěšně prosazuje technologie MagLev, je 20-ti leté plánování kolejového konvenčního rychlovlaku asi tak perspektivní, jako kdybychom chtěli znovu oprášit výrobu parních lokomotiv ...

0/−3
20.3.2014 12:46

J71a26n 60P13r23i25c98h88y38s91t54a68l 8381868873

Ve vete "Jenže poloměr zatáček u plánované trati je kvůli vysoké rychlosti vlaků natolik dlouhý, že se trať musí od dálnice odklánět už u Studénky." si opravte nespravne slovo "zatacek" na spravne "oblouku".

Na zeleznici se zadne zatacky nevyskytuji.

+3/0
20.3.2014 11:57

P27e65t76r 89N32e36c80h20a22n31i21c36k82ý 7953906488210

Tady jsou na železnici vždy zatáčky před každým semaforem ;-D

0/−1
20.3.2014 12:03

R73i16c39h81a22r95d 98G32e97n17š78e96r62o39v52s73k96ý 2365575554716

:-D TGV maji frantici uz nejaky patek, u nas bude za 30 let. az my budem mit rychlovlaky, vyspelejsi staty uz budou mit osobni teleporty ;-D

+2/0
20.3.2014 11:50

J97a59n 60A13l39á90n 4865424132973

Oprava: dokud tu budou bydlet zabednění sobci, co chtějí bydlet ve městě, blízko u služeb a komunikací a přitom je nechtějí zase moc blízko, tak tu budeme jezdit leda tak na koních...

+4/0
20.3.2014 15:50

A89l80e79š 62B98a14j75g31a65r 2537906251567

Tak už máme mezinárodní letiště (otestované An-225 a B-52), hrbolatou dálnici, Pendolino, ještě přibude 300km/h rychlovlak a možná i průplav Dunaj - Odra.... 

To všechno se bude hodit, až budou lidi z tohohle umírajícího regionu co nejrychleji zdrhat.

A poslední zhasne.

+6/0
20.3.2014 11:39

R82i56c81h78a47r38d 55G47e45n75š22e24r54o35v52s30k18ý 2655295104266

a dva tisice se asi budou moct zabalit jako reklamace v amazonu a nechat odeslat do nemecka ;-D

0/0
20.3.2014 11:51

P97e27t10r 39N47i97v75n70i14c63k56ý 3512754145307

PROČ s Ostravy do Prahy přes Brno? 8-o

0/−4
20.3.2014 11:26

J59o53s58e86f 65D61r23á67s65a17l 2734605551

velká aglomerace, napojení na Víde'n, pravděpodobně i důvody stavebně technické

+1/0
20.3.2014 11:42

O23n10d34r90a 97Z57d65r55a52h40a49l 4615840425811

protoze lidi, kteri vi, ze "z Ostravy" se pise se "z" obcas cestuji i do jinych mest nez do Prahy

+3/0
20.3.2014 13:04

T28o70m47a50s 14N92o75v59o78t62n48y 3131406608929

Vzhledem k tomu, že v Brně se nejsou schopni už 20 let domluvit, kde bude nové či rekonstuované nádraží a minimálně dalších 50 let se stavět ani nezačne díky zeleným bezmozkům a občanským sdružením, tak rychlodráha je jen krásný plán na papíru. A i kdyby se to řešilo provizorně, tak se zase natáhne jízdní doba tím, že vlak bude 45 minut kličkovat přes Brno....

0/−3
20.3.2014 11:15

R65o86l51a62n70d 79M72i58k92l20o57s77z 8287143950129

Rychlovlak, 300 km/h, Praha-Brno-Ostrava za dvě hodiny a není to sci-fi. Aha hmm... tak jo :D

+2/−1
20.3.2014 10:24

J32o79s93e95f 28D66r68á66s78a63l 2304705511

te´d se rozhodujeme, že za 30 let postavíme něco, co v té době bude dávno zastaralé. Smysl by to možná mělo v případě, že by se začalo stavět zítra. V našich reálných podmínkách je i 2040 utopie

+4/0
20.3.2014 9:58

P93e27t14r 62N85e53c96h98a23n62i19c69k76ý 7363916358730

Kapacity a technický stav jsou na hraně dnes a my začneme stavět za 15 let, to máte pravdu, že je opravdu na palici. Ale že by to bylo zastaralé v té době? Možná, ale vadí to něčemu. Nebo za 30 let nás čeká doba, že 2 hodiny z Prahy do Ostravy budou příšerně moc?

+4/0
20.3.2014 11:14

P71e62t75r 40N68i18v43n42i35c95k29ý 3722984495187

Když se mezi tím vyvine antogravitační pohon, tak to rozhodně bude PŘÍŠERNĚ MOC. ;-D

0/0
20.3.2014 11:28

J30a63n 75H15a94v91l74i16n96a 9874696699343

s touhle rychlosti vystavby to nema ani cenu planovat...nevim, co na tom chcou 15 let planovat

+1/0
20.3.2014 9:57

J28o90s74e42f 92D16r10á54s40a82l 2854825711

nejsou na to peníze, trasa se bude tak 5x měnit, do toho soudy kvůli žabičkářům a neúspěšným soutěžitelům....

+3/0
20.3.2014 9:59

P37e88t33r 33B10u73k53a87l 8157112313961

Nez se u nas vybuduje vysokorychlostni trat tak v Japonsku uz budou cestovat teleporty. :-P

+7/0
20.3.2014 9:46

D43a97n 64M64a87c69h97o83l24d51a 8607622364652

no to urcite, zatim maji problemy prenest cast atomu. Za 15 let budem radi kdyz prenesou jednoduchy vicebunecny organismus. Tyto rychlostni zeleznice budou kazdopadne prinos, vidim ale jen asi takovouto kostru: Berlin - Praha - Brno - Viden (a dal na oba smery). Praha - Mnichov, Gdaňsk - Waršava - Katowice - Ostrava - Brno - Vídeň (případně Bratislava - Budapešť).

+2/0
20.3.2014 10:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.