Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barbarská práce a fraška. U soudu neštěstí ve Studénce planou emoce

Po půlroční přestávce pokračovalo soudní projednávání železničního neštěstí ve Studénce na Novojičínsku, při kterém v srpnu 2008 zemřelo osm lidí a přes devadesát cestujících bylo zraněno. Ačkoliv v soudní síni znějí zejména odborná slova z oblasti stavebnictví, nechybějí ani peprnější výrazy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a97n 22S14o78u52k13u63p 1444884176335

Hlavně to zas odročte se stejným výsledkem. Proč to nedržet u kecání třeba 10 let, že?

0/0
26.3.2014 11:50

I40v25a45n 34M95a32r93e22k 6914288252

No, v každém případě ponechat plnou traťovou rychlost (140km/h?) přes místo stavby se mi nezdá "košer" ! Snížená traťová rychlost  (když už ne výluka)  byla zavedena při stavebních akcích daleko menšího významu.  No ale věřím že veškeré drážní orgány to ponechávalo a ponechává v absolutním klidu? ! Jinak mám dojem že kolem železničního tělesa je ochranné pásmo 30m? jak je možné že se tam dělo něco o čem údajně kolejníci neměli tušení ?

Na akcích takového rozsahu byl vždy koordinátor který "koordinoval stavební práce s žel provozem ,ten byl kde a jaká byla jeho činnost ? 8-o Rv

0/0
25.3.2014 19:26

I56v44a93n 65M20a57r12e92k 6264948312

A propos,momentálně probíhá rekonstrukce dálnice D-1,jaká je tam nyní max.povolená rychlost přes místo stavby >>>130km/h? 8-o

0/0
25.3.2014 19:29

J33a50r64o38m52í84r 32N79o83v26o70t14n64ý 7889477131684

chaotická kapitalistická práce,kde je v hlavní roli stres,termín a peníze

+1/0
24.3.2014 20:28

V36á92c94l83a39v 81Z64e69l83i86n91k15a 2422940893382

Tak nějak. Když to tam šoupnem o den dřív a bez výluky tak ušetříme a pan manažer bude mít dříve na X5 v nejlepší výbavě. A ejhle ono se to "šouplo" na koleje, zmasakrovalo vlak a páni důležáci teď přmýšlejí, jak se z toho vysekat.

+3/0
24.3.2014 23:03

I18v90a 93K69r66i78s19t88o21f44o98v85á 7405393752712

No ono to s kvalitou odvedené práce nebylo valné ani za socialismu. :-P;-)Rv

+1/0
25.3.2014 7:31

P54a43v65e33l 10O47d93r68a10z68i67l 6974399747510

Tam hrály roli pouze peníze, termín a stres.;-)

+1/0
25.3.2014 9:41

M30a79r74e55k 97H52r43u11b57y 6827152721948

Akorat ze tehdy stavebni praci delali stavbari. Dneska to delaji ukrajinsti ucitele:-P

+1/0
25.3.2014 9:47

Z81d77e39n54ě21k 30O60r97š39u66l38í70k 1965350687972

A to je ještě nic proti janouškovi že jo.ten bude odsouzen možná až bude starej a v domově důchodců a pak už bude nesvéprávnej a tím to skončí.prostě mosty padají a řidiči jezdí opilí.nevím co se tady pořád řeší.samozřejmě že odpovědnost nemá vůbec nikdo...

0/−1
24.3.2014 18:26

I20v21a 59K46r92i78s15t64o83f77o28v20á 7415183492932

Ale to se mýlíte. Vy jako občan bez konexí odpovědnost máte. :-)

0/0
25.3.2014 7:32
Foto

O73l97d85ř31i39c23h 86V19y23k52y89d23a46l 1839101279734

Proč uráží barbary. Ti by takový most nestavěli.

+1/0
24.3.2014 18:00

P13a46v71e54l 36H12a12l71e74n70k42a 5113490662319

Podle mne se ten soud, včetně všech odvolání a dovolání, potáhne ještě dalších šest let. :-(

+1/0
24.3.2014 17:53

I26v43a 95K98r49i47s67t96o34f50o32v49á 7885913272982

oprava: dalších šest set let. ;-)

0/0
25.3.2014 7:32

A76d11a46m 37R70y76c48h47l95ý 1828597649523

Měli by na to vzít německé znalce a nechat to soudit švýcarským soudem.

+4/0
24.3.2014 17:20

J53a17n 73P84i68r96k13l 2863118764354

Divím o co tomu "slavnému soudu" jde. V Olomouci-Holice jsem dozoroval za stavební společnost bourání a stavbu nového nadjezdu. Ceny SŽDC za snížení rychlosti vlaků nebyly neúnosné a most byl bez problémů postaven. V době této nehody jsem byl již na přestavbě  železničního koridoru Bratislava-Rača - Trnava a se slovenskými kolegy, kteří pracovali na železnici 40 let jako já, jsme si řekli, že za tuto nehodu může stavební dozor investora a zhotovitele, včetně stavbyvedoucího  mostu. Odborný znalec se v tomto duchu rovněž vyslovil. Tak o co tady vlastně jde? A toho "chytráka" advokáta který vše zpochybňuje nakopat do p....e! 6 let se toto "vyšetřování" táhne a rozsudek nikde? Tak to co advokátovi udělat i soudci!Rv

+12/−1
24.3.2014 17:15

J45a49n 47K14o14t61i23l 9793561708

no to snad nemyslíte vážně!!! Chtěl bych vidět, co byste psal, kdybyste na místě obžalovaných seděl vy, také byste svého obhájce a soudce kopal do ...., Každý se může hájit, jak chce, nepoužívá-li k tomu nezákonné prostředky, což zpochybňování znaleckých posudků rozhodně není. Je věcí policie, jak věc vyšetří a předloží soudu, který pak rozhoduje. Netahejte do toho advokáty, prosím. Ti dělají jen svou práci, stejně jako lékaři, učitelé apod. Lékař také léčí kuřáka, který si zasvinil vlastní blbostí tělo a nemůže říci "to je kuřák, toho neléčím, ať si trpí, když hulí. tak se zamyslete...

+1/−6
24.3.2014 18:06

Z65d10e12n39ě60k 48O93r58š13u66l87í13k 1535790437572

kotil podle tebe je oukej že se to potáhne dalších 6 let, obvinění zemřou a bude vymalováno že jo.koukám že ty máš život dost jednoduchej co?a o advokátech mám svý mínění.ti pro pár desítek tisíc kaček jsou schopni jít přes mrtvoly.jestli je to morálně a etický správný vůbec neřeší.prachy bližší než košile.mrtví je nezajímají.

+3/0
24.3.2014 18:28

B64l30a94ž23e22j 75M33o20t91y30č39k44a 8437437685780

taky mě štve, že pravda a spravedlnost u soudu trpí pod tíhou peněz.

0/0
25.3.2014 8:43

M17a80r87e16k 70H55r17u57b18y 6387972201478

_Odpovednost_ je presne to slovo, ktere tak marne hledate ;-):-P

0/0
25.3.2014 9:48

M41i94c66h70a55l 95N92o83v43o58t88n75ý 2913470391

Můžu se zeptat, kolik byla ta nehorázná částka za snížení rychlosti vlaků?

Já jen že např. na rozjezd nákladního vlaku o 2000 t z 50 km/h na 100 km/h je potřeba při 100% účinnosti 160 kWh, takže reálně cca 400-500 Kč v elektřině nebo mnohem víc v naftě. A např. pro běžný rychlík o hmotnosti 400 tun z 50 km/h na 160 km/h to je 100 kWh, takže cca 200-300 Kč. Takže při stovce rychlíků/osobních vlaků a dejme tomu dvaceti nákladních to dělá při uvažování těch nižších částek 28000 Kč, měsíčně tedy kolem TŘIČTVRTĚ MILIONU jen na trakční energii!!! A to navíc to snížení rychlosti sníží propustnost toho úseku a tím pádem je vyšší pravděpodobnost, že nějaký těžký vlak bude muset uhnout rychlíku a zastavit, i když by jinak třeba nemusel.

0/0
26.3.2014 15:09

M18i59c24h68a96l 18N95o71v91o36t85n19ý 2223460141

Ještě pro doplnění jsem spočítal reálné množství vlaků, které projely za jeden pracovní den ve Studénce v současné době - cca 110 nákladních vlaků a cca 150 vlaků osobní dopravy, to znamená že takové omezení na 50 km/h na hlavní trati reálně stojí výrazně přes milion korun měsíčně...

0/0
26.3.2014 15:26

A82n77n23a 71K59i34r71š72o86v46á 9756940725323

Já ta nadpis nějak nerozuměla 8-o

+1/0
24.3.2014 17:14

J97a40n 78K18o77t48i58l 9233381238

tak si zkuste zopáknout český jazyk :-)

0/0
24.3.2014 18:08
Foto

O39l45d33ř73i43c68h 86V80y47k38y74d20a62l 1299861149464

To není jen bordel Eurovie a spol. Ono to smrdí v celém rezortu stavebnictví. Veřejná soutěž.....vyhraje ten nejlevnější zhotovitel, k tomu se přiřadí projekt od nejlevnějšího projektanta, na TDI se také dá ušetřit....Je zajímavé, že z tohoto případu vyklouzl koordinátor BOZP.

+3/−1
24.3.2014 17:02

J85a36n 31P31i23r32k49l 2923958174114

PANE VYKYDAL JSTE VEDELE JAKO JEDLE. Projektant projektuje co nejdráže, protože má z ceny stavby za projekt 10%. To asi nevíte.;-D

0/−2
24.3.2014 17:16
Foto

O44l96d55ř69i48c98h 42V24y11k96y38d28a59l 1949561449574

10%? To znáte asi jiné projektanty.

+1/0
24.3.2014 17:24

D87a76v58i30d 72C12h71m85e17l91i25k 3228824

Tak tohle rozhodně není pravda (!)

0/0
24.3.2014 18:56
Foto

O79l47d61ř85i46c49h 82V15y70k62y85d71a12l 1489561189714

No...možná u drah to tak funguje.

0/0
24.3.2014 19:06

D36a65v87i91d 15C28h58m79e70l94i82k 3828414

Projekty pro dráhy jsou za trest a rozhodně není cena určována na závěr, jako podíl z rozpočtové ceny projektu ...

0/0
24.3.2014 19:18
Foto

O17l27d11ř27i26c90h 65V72y57k16y61d51a26l 1239711579694

Potom mi není jasný příspěvek pana Pirkla. Ale osobně jsem měl na mysli především poměry např. ve stavebnictví, které jsou v mnoha případech vysoutěžené ceny mimo realitu. Od toho se odvíjí i úroveň BOZP a kvality provedení.

0/0
24.3.2014 19:25

D63a24v77i44d 65C58h34m90e74l28i12k 3158744

P. Pirkl možná narážel na to, že v cenících projektových prací je cena stanovena procenty z investice. Ale - za prvé se napřed soutěží o projekt a to znáte jen odhad ceny díla a za druhé - soutěží se a ceníková cena nikoho moc nezajímá

Ad cena vs kvalita - máte bohužel pravdu

+2/0
24.3.2014 19:35

J54i98n31d38ř55i68c70h 83Š31k65o51p97e77k 4585351490885

nemáš pravdu.

Samozřejmě, pokud se soutěží dle neúplného projektu stavby, je prostor na problémy a vícepráce, ale to je čistě povinnost zadavatele nechat zpracovat dokumentaci do odpovídající podrobnosti

0/0
24.3.2014 18:31
Foto

O15l85d31ř10i40c67h 14V96y51k67y75d36a51l 1719631669824

U nás jsou asi lacinější projektanti. Občas mám podezření, že projektant neprovedl místní obhlídku.

0/0
24.3.2014 18:38

J61i61n30d86ř66i12c86h 85Š41k58o35p46e87k 4985971510855

to je problém projektanta.

Pokud budu mít kvalitní smlouvu, ve které projektant zodpovídá za kvalitu a úplnost projektu, je mi naprosto jedno jako investorovi, zda se na místo stavby podívá nebo vše nakreslí od stolu

0/0
25.3.2014 6:46

V23l26a83d74i23m40í26r 41R14o11z93e57h78n93a87l 5408930967726

Vyštřování skončilo - zapoměňte

+1/0
24.3.2014 16:55

R29o11m47a83n 44B24í98l19ý 5780605635677

Když slyším Eurovie, tak mi skřípou zuby.

0/0
24.3.2014 16:48

I76v83o 65K57r47i82s17t 5471312131

proc se nikdo nepta ceskych drah jakto ze v tomto useku nebyla snizena rychlost vlaku?proc pod nosnikovou konstrukci jezdily vlaky 100 km v hodine?ja vam reknu proc protoze ceske drahy chtely 1 mil dene za spozdeni v tomto fregventovanem dopravnim uzlu

+1/0
24.3.2014 16:47

K55a62r11e91l 37M61a64t46o15u92š11e34k 2323835753

ČD jezdí s vlaky, SŽDC zajišťuje provoz na trati

0/0
24.3.2014 17:37

S41t49e60p24a31n 47T80o50t42h 8268739235458

Tak do toho nemela firma jit, kdyz to neumi zajistit. Je to mezinarodni trat a tak si cesky drahy nemuzou jen tak mirnix tyrnix zpomalit trat. Tou dobou se nad trati delat proste podle harmonogramu nemelo a pri zasouvani mostu mela byt vyluka. To uz padlo nekolikrat u soudu.

0/0
24.3.2014 17:45

V50á57c86l59a51v 26Z55e83l81i51n85k46a 2532410543702

Pan soudce by měl začít myslet hlavou a ty místní motáky tak či onak propojené s regionem a firmami vykázat do patřičných mezí. S použitím zdravého rozumu mu bohatě postačí to, co o celé věci napsal prof. Jiří Studnička ze Stavební fakulty ČVUT. Super posudek neřekne nic jiného, než už zaznělo od tohoto člověka. Fundovanějšího odborníka na ocelové konstrukce už budou hledat hodně těžko a to i v zahraničí.

Jak dlouho ještě chtějí tuhle frašku hrát? Až v někom z pozůstalých bouchnou saze a začne to "řešit" po svém? Jako otec si nedokážu představit, že by mi tam zůstal kluk na prahu dospělosti a já se pak musel dívat na takovouto nechutnou komedii a na to, jak se nějaké právnické ludry navážejí do znalců, kterým nesahají ani po kotníky. První na řadě by byl patrně ten advokát, ze kterého vypadla ta slova o hadovi. Boha jeho s jakou chutí bych mu tu hajzláckou papupu rozmydlil tak, že by byl hodně dlouho nezpůsobilý veřejného vystupování. Pokud by vůbec ještě někdy a někde vystupoval s výjimkou hlavní role v krematoriu.

+4/0
24.3.2014 16:40

J65o51s60e81f 81Š15e43m56e33l10í64k 7739221670747

Gabdzyl, Danielo. Josef Gabzdyl. Patriot.

0/0
24.3.2014 16:40

A62l48e29x94a57n15d51r 82K16o37s90t59k96a 5739766769156

Na jednu stranu, nejsem inženýr. Ale rozhodně by konstrukce, která drží několik set tun mostu, visícího do prostoru, neměla být tak šejdrem, že tam musí vrazit dřevěné klíny. A druhá věc, pokud se dělá takováto práce a nelze dopravu zcela zastavit, vždy se tam dává výrazné omezení rychlosti. Tak proč zde nebylo?

+6/0
24.3.2014 16:33

I35v78o 76S74a22r41o 5628457237398

Soudce je od toho, aby rozhodl a ne se alibisticky skrýval za posudky a superposudky. Tady nejspíš chybovali, kryli šlendrián či nedodržovali normy všichni zúčastnění.

+3/−2
24.3.2014 16:28

A36l51e60x80a71n23d75r 33K97o34s45t96k64a 5249686549536

Jenže ten soudce musí rozsudek o ěco opřít. Těžko tam může napsat: most spadl, protože byl špatně udělaný, říkali to na TV NOVA.

+3/0
24.3.2014 16:34

D90a54v45i82d 55N32o58v48o42t90n10ý 2507162655599

No jen doufám že vy nikdy nebudete soudit ... Pokud tedy nejste supergénius který ví všechno o všem.

+1/0
24.3.2014 16:51

E43v75a 25D40r54o56z29d45o31v49á 7779517685385

Není to tak jak si představujete a jak bychom chtěli, aby se soudilo. Soudce o zatížení konstrukcí ví houby.

Posudek Vám určí co bylo a nebylo dodrženo.

0/0
24.3.2014 17:13

M24a62r15e67k 87H71r90u77b55y 6797282111428

Hmm, a co proste poslat do lochu vsechny co se na vystavbe podileli?;-)

+1/0
24.3.2014 16:25

M38i31l74a81n 90H68o85f63m87a97n 9379981953700

Kdyby to bylo za Protektorátu, tak by se to nestalo a i kdyby, bylo by to rozsouzeno následující den a rozsudek vykonán do 24 hodin.

Teď chápu co mnoha lidem vadí na dnešním vyjádření paní ministryně Válkové o Protektorátě. Jsou to čeští lemplové, kteří nechtějí nést následky za svoje lemplovství. Hlavně že jsme vlastenci, že?

+2/0
24.3.2014 16:13

J18i24ř42í 77S80t88o20d27ů38l93k81a 3286926677

Asi bych rozhodl jednoduše, všichni obviněni co se dohadují kdo za to může včetně těch právníků zavřít minimálně na 10 let + zaplatit veškerou škodu + zakázat další činnost v oborech stavebnictví.

Se vůbec divím, že při dnešních technologiích je tohle možné. Rozhodně je to chyba za kterou zodpovídají všichni zůčastnění, včetně provozovatele toho vlaku. Studénce se dá po kolejích vyhnout hned 3-mi směry a nechápu, že tam vůbec při takových pracích můžou pustit vlak nacpaný lidmi.

Prostě všechny firmy které se podíleli na této stavbě jsou zodpovědné stejným dílem. Pokud někdo udělal chybu a ten druhý ji mohl zjistit převzal za tu chybu zodpovědnost a mohl bych pokračovat. Když je někdo neschopný a musí kvůli tomu umřít lidé měl by platit minimálně humálním způsobem (vězení), když už není to oko za oko :-/

+1/−5
24.3.2014 15:58

P64a29v44e22l 53O23b89d24r55ž67á85l82e82k 6736364638772

Provozovatele vlaku do toho netahejte. Ten měl práce nad tratí nahlášené až na jiné dny ... a na ty byla samozřejmě připravená výluka.

Že stavbaři, kromě jiného, nedodržovali i harmonogram - to opravdu není problém železničářů.

+9/0
24.3.2014 16:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.