Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokálka vezla smuteční věnce, z Opavy do Jakartovic vyjela naposledy

Stovky lidí se o víkendu loučily s železniční tratí mezi Opavou a Jakartovicemi, kde po 122 letech končí osobní doprava. Krajský úřad už nechce dotovat výrazně ztrátový provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i32c58h95a86l 11K29ř54í36ž 1144540701942

Jak je možné že bus je třikrát levnější než vlak?

0/0
7.4.2014 9:20

J65o86s86e65f 12K78u88b74e92š 9805575289414

Porizovaci cena vlaku je vyse nez busu (i kdyz zde jezdily asi stare 810). Vlak plati pomerne hodne penez za dopravni cestu...

0/0
7.4.2014 9:26

P34e42t58r 94F80o59l88t63y49s 7115171390878

Čímž se přelévají peníze z jedné ruky do druhé, protože SŽDC je státní organizace. A co druhá ruka upustí, o to se už nikdo nezajímá, hlavně, že je pod tou rukou připravená vždy nějaká kapsa...

+1/0
7.4.2014 10:07

P68e29t35r 72N15e96c39h12a62n60i83c75k49ý 7303586228720

Přesně tak. STÁT dává peníze kraji, ten vezme STÁTNÍ peníze a zaplatí z nich vlak u ČD, které z těch platí STÁTNÍ SŽDC za dopravní cestu. Věřím, že pokud je poplatek 88kč, tak si ČD u kraje vyžádají zaokrouhlených 90, pokud náklady na poplatky jsou třeba 920000, tak si řekne kraj o meloun. Každý tento úkon zaměstnává několik úředníků, převod peněz něco stojí, dává prostor k tomu, aby část peněz "někam uhnula" a skutečné provozní náklady se vlastně nikdo nedoví X

0/0
7.4.2014 11:41

J51o10s76e55f 76P86o94ž41i33v93i80l 8414266857790

Navíc údržba trati stojí víc než silnice.

0/0
7.4.2014 9:30

M36i24c19h69a49l 30K74o60n88e39č70n80ý 8739282402381

Železnice potřebuje na jeden spoj podstatně více zaměstnanců než autobus.

0/0
7.4.2014 13:55

J39a51n 76Č58e16k62a41l 7909415394414

Jsem železniční fanoušek, ale každý rozumný člověk musí uznat, že platit prázdné vlaky jen z nostalgie nemá smysl...

+2/0
7.4.2014 8:57

J81o12s57e70f 45K74u14b49e34š 9215885729514

To urcite ne, ovsem nad vikendovym nebo prazdninovym provozem se popremyslet asi mohlo...

+1/0
7.4.2014 9:27

P75e49t87r 25N15e15c30h22a91n65i51c89k48ý 7363726728810

Mělo se popřemýšlet nad tím, jestli neexisutje koncepce, která ty vlaky naplní. Ne všechno bude chyba vlaků nebo trati. Pokud prostě ten vlak jezdí v blbý čas a ještě jede souběžně bus, tak je ta koncepce na houby.

0/0
7.4.2014 11:43

K28r38y19š88t92o57f 40L68a34n16í69k 1789150275505

jsem zvedavy, zda vznikne nejaka spolecnost, ktera by provozovala nejakym zpusobem alespon ty vikendove vyletni vlaky, ale docela o tom pochybuji.

0/0
7.4.2014 9:29

M77i34c82h66a73l 26K84o35n18e28č88n46ý 8169802962481

Sotva. Dráhy dostávají dotace od státu a krajů s tím, že zajišťují "dopravní obslužnost". Víkendové výletní vlaky jsou "zábava", která si na sebe musí vydělat, zvlášť kdyby je provozovala soukromá společnost. Pochybuji, že by socanské kraje platily dotace na rekreaci lidí.

0/0
7.4.2014 14:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.