Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Polský kamion s tramvají dostal v Česku botičku, byl těžší o 39 tun

Bez potřebného povolení vyjel polský řidič kamionu s naloženou tramvají na české silnice. Daleko se však nedostal. Hned u česko-polských hranic vozidlo zastavili policisté a zjistili, že hmotnost soupravy převyšuje limit o osmdesát procent. Náklad dále nepustili a autu pro jistotu nasadili i botičku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A92d90a90m 21R63y39c52h15l48ý 1488347499693

Nějak mi není jasné o co v tomto případě jde, jestli o ochranu našich silnic a  mostů, nebo jen o papír?

+1/−1
25.4.2014 13:30

J96a26n 60M25o65t53ů56r15e44k 7760352441629

Jaká buzerace? To přeci není žádná buzerace, pokud se takto velké náklady musí hlásit a žádat o povolení.....

+5/−1
25.4.2014 11:31

Z55d47e50n16ě28k 98W93e86r15n68h63a72r57t 6487655352278

Tohle je ale opravdu administrativní buzerace. Oni ten tahač na silnice pustí, on není přetížený, ale jen potřebuje papír, schválení... Takže nejde o ochranu silnice, ale o krmení byrokratického šimla...

+2/−11
25.4.2014 6:58

P55a78v12e97l 26O88b84d91r97ž10á14l57e24k 6656764108822

Nezapomeňte, že za vydání toho "papíru" se vybírají peníze ... o tom je celý případ.

+5/0
25.4.2014 7:58

P14a63v42e29l 34M54a81t90o56u95š51e18k 5150907788274

Např. ve Švýcarsku nebo v Rakousku by něco takového na silnici patrně nepustili vůbec.

+7/−3
25.4.2014 8:35

M91i78r64o60s57l31a61v 31B35u10d92a 9812562547962

Jistě, přepravují to teleportací:-)

+4/−2
25.4.2014 9:44

D95a56v64i60d 71M83i63z30e33r29a 9161682916423

to je uplnej nesmysl, prepravis to vlakem a na uplne misto urceni budes pokladat koleje ? aby vlak prijel primo k mostu nebo k mrakodrapu, k tovarne ? uplna blbost

+1/−1
25.4.2014 9:53

S83t92a19n34i39s31l86a21v 49T35v82r11z 4206937343619

A on tn vlak nejezdi do nejakeho vetsiho blizkeho mesta? Nebo alespon do nejblizsiho mesta provozyujiciho tramvajovou dopravu?

Takovy typ nakladu ma jet po silnici jenom nejkratsi nutnou dobu.

+4/−1
25.4.2014 10:16

J98o44s12e97f 54Č60e49r39v17e42n38i57c40k40ý 9519614691873

Jasně, a v každém městě, kde se provozují tramvaje, musí být k dispozici tahač se speciálním podvozkem, který je schopen to přepravit z nádraží do tramvajové vozovny.

+2/0
25.4.2014 12:28

J50a17n 83D56v26o33ř20á84k 3163386774696

No ono při přepravě po kolejích existuje nějaký průjezdný profil, máte jistotu, že by se tramvaj po naložení na železniční vůz do tohoto profilu vešla, aby bylo možno všemi úseky bezpečně projet?? Ona přeprava nadměrných nákladů většinou provést jinak než po silnici nebo vodě nelze.

0/0
25.4.2014 13:35

M73i69r95o71s29l70a66v 92B87u32d52a 9782272967912

Do jisté míry máte pravdu, bez papíru silnici poškodí (podle vyznění článku a včerejší reportáži v TV) ale zázračný papír poškození zabrání 8-o Uznávám ale, že takový náklad by měl být pod nějakým dohledem.

0/0
25.4.2014 9:48

S38t80a19n83i30s41l32a52v 26T76v52r27z 4786867693549

Ten papir tomu poskozeni silnice a prilehleho mobiliare skutecne zabrani. A to treba tim, ze na tom papire bude sepsana schvalena trasa a schvaleny casovy harmonogram.

Diky tomu ten naklad nepojede pres misto, kde zrovna pred hodinou zazaplatovali silnici nebo kde je v tu chvili dopravni zacpa. Diky tomu na dalnicnim moste po dobu prujezdu bude promenlivymi znackami snizena rychlost nebo bude uzavreny jeden pruh v tunelu.

+5/0
25.4.2014 10:23

M21i61r47o68s68l60a67v 21B79u94d75a 9982282637142

Máte pravdu, v tom nejsme ve sporu a myslel jsem, že to z druhé části mého příspěvku každý pochopí. Článek vyzněl tak, že bez papíru poškodí silnici a s papírem už ne;-D

0/0
25.4.2014 11:17

M39a29r40e81k 13Š96i53m57o38n 2504267798938

S papírem by třeba dostal od úředníků jinou trasu, kde nepoškodí čerstvé opravy, nevjede do probíhající opravy, nevjede na most, který má kvůli poškození sníženou nosnost.

0/0
25.4.2014 11:31

Z76d53e87n16ě28k 77E41č27e78r 4371333772228

Jden jen o buzeraci, chybějící razítko a hlavně poplatek! Říká něco i redaktorům - nápravový tlak? Spočítejte nápravy a jejich počtem vydělte váhu. Jednoduché, ale nezajímavé. Senzace se nekoná.

+1/0
25.4.2014 10:56

R97o14b34e64r32t 34H62o71m22o96l47k15a 2650562662131

Tady jde o to, že když by takhle přetížený jel každý kamion, tak nová sebekvalitnější silnice bude pak vypadat jako D1 po 30 letech provozu, nebo jako D1 u Ostravy. Ostatně, váš výkřik je podobný jako kdybyste prohlásil, že pokuta za jízdu na červenou je taky jen administrativní buzerace - že Vám přičtou pár bodů a zkásnou vás o 2000,- ale pustí vás dál.

0/0
25.4.2014 12:37

J19a27n 51D80v73o43ř35á17k 3693796494326

On ale nebyl přetížený, jen neměl potřebná povolení. Souprava na které byla tramvaj naložena je pro transport takto těžkých nákladů konstruována. Proč v médiích neuvedli tlak jednotlivých náprav na vozovku a zda byla v povolených mezích??? Protože by se nekonala žádná senzace! Po silnici se přepravují i těžší náklady, jen je potřeba mít povolení a stanovenou trasu, aby necestoval někde po okreskách, kde nebudou mít mosty dostatečnou nosnost.

0/0
25.4.2014 13:40

L86i59b91o16r 13R89o98t49r33e72k27l 9906278310644

kdybyste poznal tupost polskycch policajtu tak nasim za to zatleskate

0/0
25.4.2014 21:32

K55a49r10e61l 30D73v23o69ř19á81k 2964482632774

A řekli policejní ubožáci, jak tu tramvaj mají dopravit do ciziny? Že by balónem?

0/−22
24.4.2014 23:10

V27í94t 52M83r40h84a61l 1155419113740

Ono by to šlo přepravit třeba po železnici.

+13/0
24.4.2014 23:14

P57a27v79e46l 10M59a63t51o78u78š67e69k 5270297578724

"Železnice" je už pro mnohé v dnešní společnosti sprosté slovo. Bohužel to podle toho také vypadá.

+4/−2
25.4.2014 8:34

P89a81v34e16l 51M45a70t15o76u74š17e85k 5460127508174

Autorovi minusu k mému příspěvku: Co se u nás přepravuje po železnici kromě ucelených souprav uhlí, tekutých paliv, dřeva, aut a kontejnerových zásilek? Mamutí "logistická centra" se budují takřka zásadně mimo dosah železnice, mnohé areály, které vlečku měly, místo ní udělají v lepším případě parkovou úpravu a v tom horším asfaltový plac pro kamióny. Jak vypadají naše silnice?

+1/0
25.4.2014 9:07

J97a86r72o56s43l33a19v 31B43r96ü83m98m58e35r 7344643816

A  je to chyba jen a jen drah.

0/−1
25.4.2014 9:19

P21a71v32e17l 94O33b22d56r73ž68á34l52e76k 6146764388592

Ne tak úplně ... pokud máme na jedné železniční síti sloučenou osobní dálkovou, místní i nákladní dopravu, bude ta nákladní v problémech.

V době, kdy většina firem využívá logistiku JiT a nemá sklady, ztrácí železnice svou hlavní výhodu (levná doprava velkých objemů) a rostou nevýhody (doba přepravy, nutnost plánování dlouho předem, nevhodnost pro kusové zásilky).

0/0
25.4.2014 9:25

L70u40k55á10š 39Š65m72a12h72e53l 2607714562514

Ne, je to chyba státu, který nastavuje naprosto nerovné podmínky - kamiony u nás jezdí běžně přetížené, platí naprosto zanedbatelné mýtné a běžně překračují nejvyšší povolenou rychlost (aniž by je kdokoliv pokutoval). Zato vlak platí dost drahé poplatky, nejvyšší povolenou rychlost překročit nemůže a navíc stát klidně povolí postavit stavby tam, kde není napojení na železniční síť. Na západě se v tomto už chovají jinak, zejména ve Švýcarsku (kde je většina nákladních přeprav po železnici), ale i jinde.

+1/0
25.4.2014 12:09

R50a52d13o34s39l28a10v 13K62l60a98u68d63a 5834788654912

Ti "ubožáci" musí dodržovat platné zákony. Nemůžou si dělat co chtějí.

+10/0
24.4.2014 23:24

P17e70t98r 63R92o18h81á81n15e58k 1153319797606

tak tramvaj jedině po kolejích ;-D

+2/0
25.4.2014 0:09

Z84d27e27n82ě98k 72W79e46r19n59h67a77r94t 6107695122878

Pochopitelně, že by se to mělo raději vozit na vagonech.

+3/0
25.4.2014 7:00

K33a16t60e52ř10i56n86a 57P44é31r52o34v68á 2940808817985

a sama

0/0
25.4.2014 9:58

J24o51s45e10f 78Č92e22r70v60e49n95i24c22k80ý 9229134701813

Ti "policejní ubožáci", jak píšeš, jen chtěli příslušný doklad, který je k takovéto přepravě na našem území potřeba.

+6/0
25.4.2014 6:05

R25a28d18o83s69l40a35v 64K50l37a22u50d63a 5854948944852

Podle mě by se po silnici měl přepravovat takhle nadměrný a těžký náklad jen v případě, že není jiná možnost. Tahat tímto způsobem přes půlku Evropy tramvaj se mi zdá jako velmi hloupej nápad.

+7/0
24.4.2014 22:49

L27i65b86a 53R23u48s81n49á17k 2890434315501

Jo, položit jí koleje do Bulharska by bylo lepší :-)

+1/−9
24.4.2014 22:59

R39a30d97o23s64l63a90v 40K80l15a74u23d51a 5844588194842

?8-o

+3/0
24.4.2014 23:00
Foto

J19i28r26i 93J93a47l82u37v12k78a 3358439624497

Ještě jsem neviděl Poláka, který by si u nás z dopravních předpisů dělal hlavu.

+12/0
24.4.2014 21:42

P90e43t10r 96R90o51h50á31n41e14k 1543459597216

já neznám čecha, který by si z dopravních předpisů dělal hlavu, ale pouze u nás v kocourkově.

0/−1
25.4.2014 0:10
Foto

T40o70m62á33š 40M31i79h24a14l55i44k 1829254843625

Ale tu nejde len o povolenie... ale za prekročenie váhy sa platí aj poplatok - automaticky sa ráta s nejakým poškodením cesty... za také niečo sa platí...

+2/0
24.4.2014 21:29

J83o64s95e28f 64Č82e79r51v86e67n66i43c87k85ý 9229494571863

Nikde v článku není napsáno, že došlo k přetížení na jednu nápravu.

0/0
25.4.2014 6:06

P70e96t41r 26R12u13m40p68l76i38k 4539617179363

nevím, co to bylo za blbce, ale po ferdinance jezdí normálně vlaky s tramvajema a doufám, že ministerstvo jim to povolení dá jen k nejbližšímu nádraží.;-O

0/−1
24.4.2014 20:15

P65e67t56r 48H58á27l94a 6384596285756

Za dané legislativy to byla chyba dotyčného, ovšem jsem přesvědčen, že je špatná legislativa. Stačila by oznamovací povinnost 3 dny předem.

+2/−7
24.4.2014 18:24

M64a72r87e91k 37Š90i16m85o95n 2534877318678

Oznamovací povinnost podle mě není dobré řešení. Nějaký Polák si naplánuje cestu, dostane se s tím pod nějaký podjezd a zasekne se tam na dva dny, protože se s tím nebude moct otočit.

+6/0
24.4.2014 20:14

Z62d92e86n94ě16k 50W97e34r60n39h77a30r39t 6737895402918

A nějaký papír tomu zabrání?

0/0
25.4.2014 6:59

M42a46r22e49k 46Š40i52m76o48n 2474477758208

Papír tomu Polákovi předepíše trasu, kde žádná oprava, podjezd ani můstek nejsou, protože má plán oprav. Taky zabrání tomu, aby se dva nadměrný náklady potkaly. To by zastavilo provoz na dva dny.

0/0
25.4.2014 11:35

Z81d77e46n88ě85k 65W40e98r31n19h30a50r14t 6427205712978

No, dejme tomu, tohle má jistě logiku. Ale v praxi docela pochybuju, že by nějaký ouřada plánoval dopravci trasu s ohledem na všechny tyhle věci, které píšete, ověřoval si u všemožných správců komunikace po celé trase napříč republikou, jestli někde něco neopravují, jak jsou všude vysoké mosty a podobně. Mám vcelku jasnou představu, jak naše úřady fungují a nezdá se mi, že by někdo vyvinul až takovou aktivitu...

0/0
25.4.2014 13:04

Z27b25y55š14e21k 50T18a27b25o61r44s28k67y 1135592589498

Tak pro neznalé:

Novináří se v tom nevyznají - souprava nebyla přetížena, pouze řidič neměl k přepravě v ČR patřičné Rozhodnutí o přepravě nadměrného nákladu.

- souprava s 3+7 nápravami může vézt náklad o celkové hmotnosti do cca 90t při jednotlivých tlacích na nápravu 9t.

- mnohem více ničí vozovky přetížené kamiony s plachtou, dále však hlavně soupravy přepravující sypké materialy a snad nejvíce soupravy přepravující dřevěné klády.

- souhlasím s častějšími kontrolami hlavně PL přepravců, neboť stále více ubírají práce českým přepravcům.Za Rozhodnutí o přepravě nadměrného nákladu se platí nemalé peníze, další náklady jsou  doprovodná vozidla a v některých případech i statické vážení soupravy na kritických mostech. Toho všeho je takový přepravce ušetřen, pokud se rozhodne všechny tyto náklady obejít a jet tzv. načerno.

Pak samozřejmě v cenové soutěži zvítězí, neboť je nejlevnější. Převážná část těchto přeprav se provádí v noci pod rouškou tmy.

+37/−2
24.4.2014 17:42

A57l98e82š 49K87e34d10z91i20o37r 2906981426971

X 1. No jo, ale pak by to nebyla taková SENZACE a lá IDNES, kdyby v nadpisu článku stálo: Přes ČR přejížděl kamion bez potřebných povolení

2. Sem se nechodí pro seriozní informace, sem se chodí lidi bavit...

3. Zdejší redaktoři v honbě za čteností opíší i zjevný nesmysl, páč přemýšlet, to se zde nenosí....

4. Po několikaletém úsilí čtenářů a diskutujících, se někteří redaktoři už skoro naučili jakej je rozdíl mezi multikárou, ávií a kamionem;-D;-D;-D

+13/0
24.4.2014 18:48

V41l15a49d29i31s29l15a70v 36A37d70a70m13e94c 2805628161698

Nadpis má nalákat, aby jsme koukli sem a viděli, že vpravo je reklama na lego, počítač či kafe. ldnes potřebují aby sem lidi koukli a pak šup na reklamu. Máme to zadarmo a tak musíme vydržet trocha mystifikace.

0/0
24.4.2014 22:02

P90e64t84r 20Z87d58e39n89ě55k 2214109234

abychom !!

0/0
24.4.2014 23:58

V26l27a82d63i12s22l28a82v 38A39d43a85m71e55c 2775268311148

Tu fintu v pravidlech znám, ale slovo abychom zní příšerně. To přes ústa nepustím. A tak to dopadá i přes klávesnici :-P

0/0
26.4.2014 10:04
Foto

M21i57r30o31s18l76a22v 31Z26a90p89l40e72t92a69l 3237205528873

Jde o překročení maximální hmotnosti soupravy ale přetížená ta souprava rozhodně nebyla. Celkem 11náprav na 87 tun je v to samé jako 48tun na 6 nápravách které jsou povolené, prostě je to to samé, jako dva kamiony za sebou. Ale že ho chytili je dobře, mimo jiné překročil i povolenou délku soupravy, jsou to profíci kteří rozhodně věděli, že si povolení zařídit musí a vykašlali se na to, zakázku získají nejnižší cenou a pak takhle šetří. Nás policajti drbou kvůli 4cm  délky přes limit, tak aď se mají dobře aj poláci :-)

+27/0
24.4.2014 17:39

M92i67r44o32s41l61a30v 97B47u41d79a 9222682517102

Nejhorší je, že to vše odnese řidič i když je možné, že mu to zaměstnavatel vykompenzuje, ale kdo ví. Nepojedeš? Pojede jiný a ty máš padáka, tak to dnes chodí.

+8/0
24.4.2014 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.