Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava zkouší čínský elektrobus. Na jedno nabití ujede 250 kilometrů

Ostravané se v těchto dnech mohou svézt na lince 38 z centra do Bartovic krom běžných vozidel i zcela novým čínským elektrobusem BYD. Ostravský dopravní podnik jej testuje jako první v zemi, jeho výsledky pak porovná s vlastními elektrobusy, které na lince jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78a32r33t66i89n 63W14u19n86s23c75h 8865368741442

Tak a ještě budem podporovat Čínskou ekonomiku !!!fuuuuj!!

0/0
28.5.2014 16:13

J98i35n84d16ř37i75c68h 36Š58k62o34p70e87k 4765971500985

název autobusu je naprosto úžasný, to neumí vymyslet název, který by nebyl zkratkou několika slov ? ;-D

0/0
27.5.2014 18:29

P42a38v66e94l 29K97a50r71a16s 1909792839

Na jedno nabití ujede 250 kilometrů a pak se navždy zastaví ...;-D;-D;-D

0/0
27.5.2014 15:29

T71o24m16á24š 60Z96e62m93a98n 3955708134625

Zrovna MHD je ideální místo pro využití elektromobilů - není třeba velký dojezd, cesty jsou plánované, takže lze snadno podchytit dobíjení/výměnu baterií atd.

0/0
27.5.2014 14:34

J96a17n 36S39o42u31k20u24p 1344874926465

No nevím. Trasy jsou sice krátké, ale autobusy po každé jízdě nejedou na garáž na kontrolu. Na konečné se řidič natáhne a jede se dál. Proto taky myslím, že používají 38, protože jezdí přes Hranečník.

V reálu by tak těch autobusů potřebovali víc, myslím, že se nenabíjí zrovna 5 minut.

0/0
27.5.2014 15:17

K77r13i16s86t65i64á69n 77M55a74r90č20í63k 3723255113873

Většina elektrobusů je koncipována pro nabíjení na konečné (konečných) zastávkách, a díky tomu by vůz měl vydržet v provozu celý den.

0/0
27.5.2014 16:27

M15a42r42e95k 91K65o11s42t44e76l57e58c73k56ý 6883286308

O nákupech dopravního podniku v Ostravě se přece nerozhoduje podle technických parametrů!

Rozhoduje se podle toho, kolik z kšeftu kápne hejtmanu Novákovi a jeho kamarádu Dědicovi, t.č. ve vazbě. Třeba za repasovanou tramvaj dostávali přes milion.

Kolik asi tak jsou ochotní dát do kasy ČSSD Číňani?

+2/0
27.5.2014 13:37

J24a28n 58P87a22v40e15l42k84a 3507421454281

Jé, to znám. Tomu se kdysi říkalo trolejbus a mělo to tyladla.

0/0
27.5.2014 13:04

D78a57n 93M23a45c82h59o14l81d21a 8497852324302

Nápad s elektromobily chválím. Ale to je musime kupovat z číny? To je u nas nikdo nedela nebo aspon v Evrope?

+5/0
27.5.2014 11:04

A92l29a96n 10Ř43e30p45k52a 4115816

Včera v Událostech v regionech řidič, který ho právě řídil řekl, že se mu zdá lepší než ty dosavadní co DPO má ;-) Otestovat je třeba vše, však se to ještě nekupuje...

0/0
27.5.2014 12:08

D39a26n 30M11a90c59h80o59l10d98a 8577782114792

jenze ty co v ostrave jezdi jsou uz dost stare, co jsem pochopil. Myslim ze nove uz budou jinde od vsech vyrobcu. Tak nechapu proc vubec Cina. meli bychom podporit hlavne nase lidi.

+2/0
27.5.2014 14:25

J43a52n 45S69o20u46k47u47p 1364184836495

SORů jezdí po Ostravě tuším dost, ne? S věkem je to tak půl na půl bych řekl, hodně nových, ale stále dost starých (viz. dnešní cesta s 49).

0/0
27.5.2014 15:19

A64l53a42n 12Ř96e43p14k91a 4405166

A furt známá fráze "podpořit naše lidi" :D 1) otestovat se musí vše, jen prostá podpora našich výrobků bez testu těch cizích není dobrá 2) ta čína nakonec klidně může být ve všem lepší, než náš (český či evropský) výrobek a proč pak kupovat náš?R^

0/0
28.5.2014 8:15

D16a19n 25M15a66c96h59o45l95d86a 8137452794402

pochybuju ze bude lepsi nes nas nebo evropsky. Mozna levnejsi. At si toho otestujou klidne vice, nemam s tim problem, ale nikde se nepise ze testuji i konkurenci

0/0
28.5.2014 8:45

P17a55v84e77l 10O84d62r15a23z57i22l 6124299437320

A proč by nemohli mít lepší výrobek? Čaj taky mají neporovnatelně lepší.

0/−1
28.5.2014 15:21

H11o94n24z85a 44F18á83t51o53r 2309645334830

Elektrobusy mají jednu velkou výhodu - lze zpětně využít energii při zpomalování, takže pokud s nimi nejede úplné čuně, tak mohou být dost efektivní.

Ovšem jiná věc je, že test takového autobusu bych prováděl v zimních měsících a na té nejkopcovitější trati. Pak by se ukázalo, zač je toho technologie.

+5/0
27.5.2014 11:02

B15r10a42n95i41s29l50a82v 88Z16o10c93h17a 7525149118571

Zaujímavé, že Európa s takou bohatou priemyselnou tradíciou dováža autobusy z Číny. Môžete namietať, že ide o medzinárodnú deľbu práce a špecializáciu. Ono by na tom skutočne nebolo nič zvláštne a bolo by to normálne, keby v Európe nebola vo väčšine krajín vysoká nezamestnanosť. Česko má predsa bohatú tradíciu vo výrobe automobiloa a autobusov, má inžinierov, remeselnú tradíciu, má technickú infraštruktúru. A pritom Česká republika dovezie z Číny autobusy, zaplatí Číne peniaze a zároveň platí vlastným občanom podpory v nezamestnanosti. Tak kde je chyba? Ja mám blbé tušenie, že Európa smeruje práve týmto spôsobom. Stále viac sa budú dovážať tradičné európske výrobky z Číny a iných mimoeurópskych štátov a stále ťažšie si budú mladí ľudia v Európe hľadať prácu.

+6/0
27.5.2014 10:54

V54l93a40s11t73i84m18i31l 92T94e98n71c42e34r 4790300397300

Asi tak - kdysi si lidi u nás při práci zpívali. Dnes už oba tyhle zvyky zanikly.

0/0
27.5.2014 10:58

D18a57l78i16b86o24r 80R28o15z18s84y50p11a41l 7470513716199

Napsal jste to přesně.

0/0
27.5.2014 11:26

J39a53n 13S35t56o86d20o35l55a 7831260723750

Přesně tak. A nejzajímavější v Číně je to, že tam v akumulátorových vozidlech hodně pokročili. Už před pěti lety byla většina skůtrů na ulicích elektrická a že jich tam jezdí, Číňané na tom jezdili běžně, skůtry na benzín byly ve výrazné menšině. Autobusy a automobily jsou pochopitelně náročnější, ale že se v Evropě zasekl vývoj, je zřejmé. Je možné, že elekromobily i autobusy se nakonec neprosadí, ale zaráží mě evropská netečnost.

0/0
27.5.2014 15:31

V23í85t23ě83z91s10l75a87v 52G86o91r66g12o23ň 4177549978402

A nebylo by už lepší je udělat natahovací - na klíček ;-):-)

+2/0
27.5.2014 10:50

P94e82t17r 21B98o75c15e31k 7316282760873

ja chci autobusy na plyn a elektriku v Praze !!!!!!

+1/0
27.5.2014 10:49

F35r43a87n44t19i37š24e28k 63N58á70v43a51r11a 4255436881842

Už prosím pochopte, že elektromobily jsou slepá vývojová větev.

Baterie je chcemická věc, která velmi trpí klimacikými výkyvy. A má tak omezenou trvanlivost. A vůbec to není žádná levna věc.

Když už, tak autopusy na vodík, ten myslím budoucnost má.

+6/0
27.5.2014 10:48

J96i28n10d85ř85i76c91h 15H74r23a17b86e78c 6533687741982

Jenže elekřinu prozatím nejde vyrobit otočením vypínače a Temelín je v nedohlednu.Vodík jo ale naftoví magnáti nemají zájem.

+1/0
27.5.2014 10:57

D66a33l23i77b97o27r 83R21o40z33s46y77p57a74l 7880873416439

Ten vodík je ještě daleko, pro začátek by stačilo jezdit na CNG.

+1/0
27.5.2014 11:29

T79o69m34á57š 11Z66e26m31a48n 3145568704915

K osobnímu využití je elektormobil hodně špatný, ale pro MHD to skoro nemá chybu.

0/0
27.5.2014 14:35

F88i81l35i26p 75Č65e70r29n30ý 9822115735463

ať se zeptají řidičů v čsad vsetín, jak se jim jezdí sice v autobusech (ne elektrobusech) čínské výroby.... co od nich vím, tak všichni nadávají....a říkají jim pinpongy. klasická čína, do našich podmínek skoro nepoužitelná. a to ještě nebyla žádná zima... od cestujících jsem taky neslyšel žádné kladné hodnocení...a nejlepší bylo, že když se ten pinpong porouchal, všechno vyplo, zhaslo a cestující museli vydržet dvě hodity v tom horku ve vnitř, protože to nejde zevnitř otevřít. museli počkat, až přijel servicák Rv

+1/0
27.5.2014 10:41

M67a68r96t65i41n 96M90o21t34y94č38k42a 6741217207804

klasické elektromobily napájené z baterií jsou slepá vývojová větev.. V dohledné době nebudou baterie, které by dojezd auta protáhly na úroveň konvenčních pohonů.. Dlouhodobá budoucnost je v palivových článcích.. Dneska v obyč autech hybridy a v tomhle případě bych asi radsi vsadil na konvenční trolejbusy s diesel agregátem...

+2/0
27.5.2014 10:37

M94a44r17t83i62n 53D87u74f49e72k 3212747728604

Jak jste přišel na to, co uvádíte v první větě?

0/0
27.5.2014 10:41

J49a50n 55N37o30v57á61k 6514484246723

Před nedávnem jsem uvažoval, že bych si koupil vlastní palivový článek. při ceně 160 000 Kč za článek o el. výkonu 800 W mě přešla chuť. Palivové články (až jednou zlevní) se asi budou používat, ale nejspíše jen jako range extender do elektromobilu, který si pronajmete, když budete 2x za rok absolvovat nějakou dlouhou štreku. Vždyť už dneska stačí 50-60 km dojezd na baterie u plug-in hybridů na pokrytí 90% všech reálně najetých kilometrů.

Jinak 250 km dojezd je pro MHD víc než dostačující. Tolik ten bus neujede ani za celou šichtu. Ale stejně se mi líbí ty elektobusy z USA (firmu jsem bohužel zapomněl), které mají na střeše "žraločí ploutev" a na každé zastávce si přes ní cucnou.

+1/0
27.5.2014 11:52

P11a76v57e39l 86O42d90r58a18z48i86l 6664669617150

R^R^

0/0
28.5.2014 15:20

L25u18k90á91š 34K78o45š61ť44á88l 6907287836887

Zas není tak daleko doba, kdy překonat v autě 50 km/hod. byl "nadlidský" úkon hodný metálů, kdy letadla létala "krokem" a nikdo si neuměl představit, že počítač se vejde do kapsy. Aneb, uvidíme, co budoucnost přinese :-)

0/0
27.5.2014 12:20

J32a43n 92S68o69u88k51u21p 1274194846785

"Dlouhodobá budoucnost je v palivových článcích." ;-D Tohle sem prvně slyšel 15 let zpět. Jako, ne že bych tomu apriori nevěřil, ale..

0/0
27.5.2014 15:20

D83a23n51i10e63l 88V69o68ň51k46a 6431578321

To jsou mi novinky. V Hradci Králové testují elektrobus již několik měsíců.:-/

http://www.dpmhk.cz/cs/node/404

0/0
27.5.2014 10:34

M48a32r41t94i94n 96K51a71r73á29s25e53k 9738973918268

Cetl jste clanek? SORu u nas jezdi kopec, clanek je o testovani cinskeho elektrobusu....

+1/0
27.5.2014 10:51

K72a96r72e82l 49D98u61b 9485918871361

Problém elektrobusů je v kapacitě baterií.  Při kombinaci  trolejbusu s elektrobusem by nemusela být tak velká. Páteřní štreku  s trolejí, a odbočené tratě s baterií, která se na té páteřní trase dobije.

0/0
27.5.2014 10:26

T39o24m29á80š 95B59a21ř46i50n29k79a 2313235867369

V autobusu  čínské výroby jsem cestoval,nikomu ten zážitek nedoporučuju.

+2/0
27.5.2014 10:16

M22a48r31t84i20n 25D71u76f35e73k 3452837488974

Máte na mysli úroveň interiéru?

0/0
27.5.2014 10:43

J32a78r56d12a 19C24h41o59v10a44n56e24c 6861545753529

My jsme dříve vyváželi do celého světa trolejbusy i tramvaje ... a teď budeme z Číny dovážet elektrobusy. No hlavně že jsme v tej EU, že...:-/

+2/−1
27.5.2014 10:14

T27o51m68á62š 72V49y98b70í13r26a24l 4528529548312

jakou to má souvislost s EU?

+2/0
27.5.2014 10:17

K23a36r97e51l 96D10u74b 9205778221791

Velkou.

+1/−1
27.5.2014 10:27

T88o31m49á62š 11V83y31b58í31r28a42l 4798459598392

takže jako kdybychom nebyli v EU, tak dál vyvážíme tramvaje do celýho světa, chápu to dobře? ;-D

+2/0
27.5.2014 10:37
Foto

L57u41k15á96š 27N17o56v88o34t10n59ý 6566337558268

250 km v ideálních podmínkách? Takže to je tak 50 km v reálném provozu, 25 km v mrazu (pokud ta klima nemá vlastní naftový agregát). Suma sumárum, nepoužitelné, pokud do toho nezapojí nějaké rychlonabíječky na konečných nebo bezdrátové nabíječky přes střechu na zastávkách.

+9/0
27.5.2014 9:48

J75o57s83e59f 68Š19e48m63e63l23í67k 7309941100937

Místo jízdenek se budou při nástupu odevzdávat 4 tužkové baterie.

A kdo donese baterku z auta, dostane měsíčník. ;-)

+1/0
27.5.2014 10:38

P93a27v16e47l 69O27d78r71a24z61i80l 6734599377100

O elektromobilech diskutuje spousta diletantů, ale vy jste svou příšernou neznalostí vyloženě unikátní.

0/0
28.5.2014 15:18

M34a74r35e74k 12F65l31e60k98a69č 1477912510431

Na jedno nabití ujede 250 kilometrů. Problém vidí dopravní podnik hlavně v tom, že autobusy nejsou nabíjecí:-)

+4/0
27.5.2014 9:45

M13a49r36t92i33n 16F65i38l27i18p56c58z78y21k 3451161385743

Asi by bylo lepší testovat je v mrazech.

+11/0
27.5.2014 9:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.