Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od července do září. Motoráky se vrátí na trať mezi Opavu a Jakartovice

Rozhodnuto. Vlaky se na zrušenou trať mezi Opavou a Jakartovicemi vrátí v červenci a o víkendech budou jezdit až do září. Motoráky vypraví zatím neznámá pražská společnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a63r39o93s17l83a35v 37K71a22d34l56e70c 2953563661375

Zatím neznámá pražská společnost... kurňa, co jsme to za stát....:-);-D

+1/0
2.6.2014 9:26

P24e58t96r 29M52a54l53ý 7772367268807

Jenomže s lidmi s dvacetiletou praxí s provozováním drážní dopravy.

+2/0
2.6.2014 22:01

Ř82e88h36o96ř 34V66l61a48s11á22k 2164384101606

Dokud se nerozprodají pozemky, tak vždycky žije naděje na obnovu.

+3/0
2.6.2014 8:40

A15l25e51x83a79n91d75r 97K87o76s20t35k24a 5979186849256

Problém železniční dopravy (u lokálek) jsou hlavně ohromné náklady. Strašlivě těžký železniční podvozek se prostě nerozhýbe bez velkých nákladů na energii (naftu, elektřinu, jedno co) Nešlo by na tratích, kde se nemůže potkat s jiným vlakem provozovat něco odlehčeného? Autobus pro stejný počet lidí váží polovinu a podle toho také méně žere, nešlo by na něj prostě namontovat železniční kola?

+1/−2
2.6.2014 8:39

J79a66n 54Č53e81k84a37l 7319145444184

Přesně z této myšlenky a konstrukce vznikly motorové vozy. Tam není zas takový rozdíl v nákladech na provoz, třeba zrovna samotný vůz ř.810 má spotřebu cca 25l/100, a také může být obsluhovaný jediným člověkem.

Nedokážu posoudit rozdíl v nákladech na údržbu a opravy, ale rozdíl je určitě v ceně dopravní cesty. Autobus používá silnici, za kterou nijak přímo platit nemusí, vlak si musí jízdu po "svoji silnici" zaplatit...

+5/0
2.6.2014 9:25

A64l24e18x29a96n67d47r 39K11o93s56t33k15a 5839106599856

Mě právě přijde, že i ta 810 táhne na podvozku x tun kovu naprosto zbytečně. Nárazníky, spřáhla, daleko mohutnější pérování, od toho jsou potřeba silnější brzdy, motor, převodovka atd.

0/−1
2.6.2014 9:47

J97a52n 62Č39e26k96a35l 7709555164334

Ano, ale to už je dáno systémem "kolo-kolejnice" - vlak musí mít tužší konstrukci kvůli vibracím a nárazům, které systém "pneumatika-asfalt" tlumí jinak... a také asi i kvůli odolnosti při nehodě, protože má delší brzdnou dráhu... a to se asi dá těžko nějak víc odlehčit... už takhle mají motoráky lehčí typy spřáhel a nárazníků, a nemohou díky tomu mít za sebou připojeno cokoliv z kategorie "těžších".

+2/0
2.6.2014 10:00

M39i23r61e75k 57T66u43r73e68č90e38k 4553602780822

Typicky trend dnesni svobodne, demokraticke a pravdolaskave spolecnosti -  rusit vsechno co je dobre a ma smysl...

+3/−1
2.6.2014 8:37

T31o33m43á49š 69K80n35a51i32f60l 6803780477270

Tom trendem je rušit to, co sd nevyplatí. Je to správný trend.

+2/−3
2.6.2014 9:05

A81l57e51x61a24n10d86r 42K80o74s47t50k36a 5899936699956

Stát bere od občanů nemalé peníze a tvrdí, že za ně dostávají nějaké služby.

+2/0
2.6.2014 9:25

T12o59m42á74š 12K37n15a46i51f13l 6713380247760

A vy je snad nedostáváte?

0/0
2.6.2014 9:26

T87o94m55á86š 42K86n93a46i78f94l 6873510677120

Mimochodem, jezdi jim tam autobus. Takže tu službu dostávají, jen v jine podobě.

+2/−2
2.6.2014 9:27

A28l53e44x56a62n64d78r 28K15o51s79t29k45a 5249716959256

A co až (dle vašeho mínění oprávněně, přece se nevyplatí) zruší i autobus? Já to zažil na chalupě, když se v místě styku dvou oblastí MHD dohodly obce na obou stranách, že přece nebudou platit "zbytečné" autobusy a k nám asi 3 roky přes léto nejelo NIC. Bylo to super, mistní na to dodnes vzpomínají jako na nejhorší roky v existenci vesnice.

+1/0
2.6.2014 10:27

M13a66t97ě58j 54V80o13n61d81ř12i64č80k46a 4864590698136

Ta vaše "jiná podoba" vypadá tak, že některé obce jsou značeně odříznuty od světa, neboť vlakovou zastávku měli v obci, ale autobus zastaví až na kilometry (!) vzdálené zastávce. Není to úplně obvyklé, nicméně v případě této tratě to tak je. :-(

0/0
3.6.2014 16:27

J27a97r68o24s75l59a97v 69K89a13d16l22e50c 2783733821795

Nevyplatí se mít tolik občanů, tak co s tím chcete provést...;-D;-D;-D na ty prachy společnost dojede...:-)

0/0
2.6.2014 9:27

J84a84n 69Č52e72k71a41l 7949795614234

Pokud víte o jiném modelu, sem s ním. Ale motivace zlepšením vlastního života, ať již formou peněz či jinou, zatím překonána nebyla...

0/0
2.6.2014 10:06

J46a68n 64Č29e59k41a95l 7739375104374

A co vám brání si založit firmu a tu trať provozovat za své? Aha, to ne, ať to platí ostatní, že?

+3/−1
2.6.2014 9:16

V17á10c87l64a77v 95B48u40r32e89š 5979655116749

Co má společného stav nádražní budovy v Heřmanicích s ukončením dopravy dole v Jakartovicích?:-/

+2/0
2.6.2014 8:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.