Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z neštěstí ve Studénce se nikdo nepoučil. Je to ještě horší, říká znalec

Po třech měsících pokračovalo soudní projednávání železniční tragédie ve Studénce, kde po pádu mostu před vlak zemřelo osm lidí. Vypovídal znalec na bezpečnost práce, který řekl, že už při přípravě stavby se udělala řada chyb. Dodal, že v současnosti to není ve stavebnictví lepší a podobné neštěstí se může opakovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V56l47a40d69i10m49i18r 60V19o11j44a81c13e61k 5726454839272

Co ten soudce dělá je až neuvěřitelné.Tady se potřebují lidé soudit dvacet let a potom příjde parchant  typu Klauze a všechno je na H:vno.Postižení by měly vzít zákon do svých rukou a začít by měly u soudce.

0/0
14.6.2014 0:11

O79n90d77r25á97š 39B55e37s13k40y61d 5320602405373

Tenhle případ se bude vyšetřovat ještě ve dvacátém druhém století a pak již nebude soud mít koho odsoudit. Mám dojem, že se to, tak stane. Možná, že naši potomci se pak budou moci dočíst o justici v ČR, tak jako my dnes čteme o pyramidách. a sedmi divech světa. To je realita české zkorumpované justici.!!

0/0
13.6.2014 9:40

J27o63s72e35f 44Š58l56o37u97f 1519547278911

Zkuste si někdo na Vaší zahradě postavit RD s výjezdem na komunikaci II. tř. a uvidíte kolik, a od koho budete potřebovat různých vyjádření (a to i v případě, že to je v zastavěné části obce). Nevěřím tomu, že se k projektové dokumentaci nevyjadřovaly orgány od ČD, drážního úřadu, správce či vlastník dopravní cesty atd. atd. A tam se zřejmě stala chyba, ti měli požadovat výluku. No a projektant spolu s dodavatelem potom zjistí, na jak dlouho bude výluka potřeba (minimální možná doba), a navrhnou potřebná technická a technologická opatření. V tomto případě si ale myslím, že především selhaly orgány, které dovolily provádět podobné experimenty nad nezajištěnou tratí.

+3/0
12.6.2014 20:09

J13i92n65d35ř75i84c72h 20Š59k40o49p11e23k 4715461760985

přesně tak. Nebo překopat silnici např. kvůli soukromé přípojce......

100% se vyjadřovaly. Pravděpodobně dle technologie v projektu usoudili, že omzení dopravy je zbytečné. Nikdo nemohl čekat, že to firma technologicky nezvládne

0/−1
13.6.2014 6:33
Foto

O85l49d13ř54i85c96h 98V19y48k68y32d63a78l 1739531219634

Doporučil bych panu Burdovi, aby si zjistil, jakou vazbu měl koordinátor na projektanta. Dost by se tím vysvětlilo.

0/0
12.6.2014 19:02

J33o20s74e35f 56B74r66o26ž66k32a 6334332318857

Ale ten hotový most je celkem pěkný, že?

0/0
12.6.2014 18:00

J20a59n 98M64a14c23h 3463277942650

Víte, oni taky někdy stavbyvedoucí nepustí kontrolory (někdy ani investora) na stavbu. Taky se mi to nedávno stalo.

0/0
12.6.2014 17:06

J26a36r26o49s56l79a66v 94V89o58j48t36ě12c73k39ý 4743458374296

Rada automaticky vyřadit nejlevnější a nejdražší nabídku by byla k ničemu. Fimy jsou na sebe dnes už úspěšně dobře vázané. Například Materostav, vlastní 100% akcií Subterry, může si s ní dělat prakticky co chce. Prostě jeden telefonát, aby Subetrra poslala mizerně nízkou cenu, Metrostav pošle svou levnou cenu. Subterra bude automaticky vyřazena, zakázku získá Metrostav. Metrostav si najme jako subdodavatele Subetrru. Všichni žerou na jednom korýtku a nic se nezměnilo. Jidiný rozdíl je ten, že dnes mezi sebou ještě soutěží, ale stejně si najímají jeden druhého.;-)

a takto se to dělá v [>-]

+3/−1
12.6.2014 16:54

J74a74r84o27s82l22a13v 79Š18i49m97á27č16e24k 6194187299588

Takhle průhledně to nedělají ani u Metrostavu. Zejména proto, že třeba VINCI, COLAS, SKANSKA a podobní tu též vlastní vícero formálně samostatných společností a mohli by jít se svou nabídkou "na odpis" ještě níže (pak by dolní verze Metrostavgrůpe mohla zůstat ve hře a třeba i uspět!) Dojednat funkční kartel prostě není jen tak.

0/0
12.6.2014 18:29
Foto

O27l69d85ř64i38c43h 71V47y82k57y35d34a38l 1769191979304

Nejedná se pouze o VVR na stavbu - zde bylo myšleno, že obecně jsou ceny na činnost koordinátora BOZP natolik podtržené, že neumožňují kvalitní dohled. Vybírá se nejlevnější projektant, nejlevnější dozor....Nesmyslná nařízení, která zavazují komisím vybrat nejlevnějšího dodavatele je cestou do pekel.

0/0
12.6.2014 18:34

A89n41t19o43n37í52n 10V58á55c90l41a41v21í91k 3648192263285

Zlatíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí !!!!!!!!!!!

Zlatíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí !!!!!!!!!!!!!!

Kapitalisti. Jsem šťastný že se můžeme ,,nažrát banánů '' !!!EU;-€;-€;-€

+1/−11
12.6.2014 16:41

J66a42n 19M46o50h55y44l38a 6552549839201

Pořád se radši "pokochám" v novinách tím, že na jednom ministerstvu je víc kopírek než lidí než abych jen četl kolik kdo vypěstoval pšenice zatímco na hranicích se střílí lidi.

+7/0
12.6.2014 17:01

A31l17e18š 93K28e76d20z25i88o27r 2856161816521

XBohužel počet obětí současného systému již dávno překročil počty usmrcených na hranicích.....;-D

+2/0
12.6.2014 19:01

P40a15v70e64l 70M24o22r57a51v64e20c 3532909622978

Myslíte si snad že za komunistů podobný šlendrián nebyl? Byl, ale nesmělo se o tom psát natožpak svobodně mluvit!

+2/0
12.6.2014 18:54

R97o96m55a74n 45S69t33o33n27e73k 1869983119381

všechen šlendrián je pozůstatek po komunistech !!

0/0
12.6.2014 21:07

O49l56d13ř63i96c24h 39L67e89b83e68d96a 5727645521830

Hlavní vinu má ten, kdo nezajistil výluku na trati. Manipulace mostem možná někomu připadá běžnou záležitost, je to ale laický přístup. Vždy je třeba počítat s tím, že něco selže, nebo že to dělníci bez řádného vedení zmotají. Pojištění u pojišťovny nestačí.

+6/−2
12.6.2014 16:21

J74i85n56d26ř90i29c39h 41Š46k81o16p81e53k 4905821250205

pokud to práce nevyžadují (např. dle technologie), navýluku to házet nejde.

Dle tvé logiky by se měla uzavřít silnice, protože se může stát, že finišer při pokládce asfaltu sejme autobus ??

+3/0
12.6.2014 16:25

O28l12d17ř16i88c92h 48L67e40b16e71d16a 5477955671790

Máte pravdu, že pokud to nevyžadují.... Ale já tvrdím, že v případě manipulace mostem to vyžaduje již pouhý rozum a co se skutečně stalo to potvrzuje.

+4/0
12.6.2014 16:49

J42i97n11d51ř83i47c29h 26Š71k26o25p18e56k 4235971100525

na rozum se v dnešní době nehraje, co není psáno neexistuje. A tak je třeba k tomu přistupovat.

U nás dělali kruháč a projektant se seknul ve výškách, takže kanalizace z kruháče byla o metr níž než přípojka, na kterou se to mělo připojit. Udělali to přesně dle projektu, pak to rozkopali a předělali. Na zdravý rozum nejde spoléhat

0/0
12.6.2014 18:28

O85l53d62ř44i76c84h 92L18e58b60e22d67a 5357985841470

Všechno je otázka míry rizika. Jestliže se někdo bojí nesouhlasit kvůli místu, nese zas jiné riziko. Jak píšete o všemožných hloupostech co se dělají, tak to je proto, že vlastně o nic nejde když jde jen o peníze těch druhých. Když někdo neumí odlišit, kdy dělat pitomce a kdy přestává legrace, může mít výsledek jako ve Studénce. Představte si, když něco spadne na koleje a nejde to hned uklidit, jak budete telefonovat a běhat podle trati aby do toho vlak nevjel. A to by nebyla ani taková náhoda co se stala.

0/0
12.6.2014 19:03
Foto

J12a20r91o81m73í36r 80H81l90u44b71e76k 2396210264181

Mám kamaráda, kterému tam zemřel syn. Nejsem stavař ani dopravák, takže nesoudím. Všelijakých předpisů máme dost. Zásadní chybu však vidím v tom, že tam ten vlak, v době kdy most vysouvali, vůbec jel. Takže chyba v komunikaci. Kvůli ořezávaní stromů se výluka udělá, kvůli vysouvání mostu nad trať, ne. Viníky jsou všichni zúčastnění, ale ani jednoho bych nepodezíral, že v tom byl úmysl něco ošidit, někomu ublížit. Pro soudce těžké.

+1/−1
12.6.2014 16:20

J70i62n60d52ř15i44c65h 22Š17k42o35p86e16k 4585461270395

výluka se dělá, když je nutná z povahy prací - dotaz na projektanta a použitou techologii

Pokud o ni nikdo nepožádá, jen tak nemůže dorazit stavbyvedoucí za výpravčím a říci mu Pepo, na 3 h + - ná tam nic nepouštěj

+2/0
12.6.2014 16:27

A69l54e13x16a28n77d59r 72K79o53s42t23k25a 5789466449146

Totální výluka normálně ani není nutná, ael naprosto normálně (a zažil jsem to třeba i v Rakousku, Španělsku..) je to, že při průjezdu stavbou jede i rychlík krokem.. Aby se to okolo netřáslo, aby třeba nápor vzduchu nesrazil či nevcucnul dělníka.. A aby v případě nutnosti stihl zastavit.

+3/0
12.6.2014 16:53

J95i71n47d42ř42i66c54h 78Š73k40o10p92e75k 4415971530475

no jasně, ale bezpečnost by měla být řešena v projektové dokumentaci

+1/0
12.6.2014 18:26
Foto

J68a66r23o11m52í83r 10H78l34u89b33e98k 2916630874521

Na takových stavbách musí být koordinátor. Ten má za úkol aby nedošlo ke střetu zájmů. Stavbaři chtějí stavět, dopravci jezdit. Někde se musí najít kompromis. K tomu zjevně nedošlo.

0/0
12.6.2014 19:06

J11i61n73d79ř95i37c86h 57Š36k54o47p59e79k 4145221430685

koordinátor ano, ale představa, co bude stavba obnášet včetně výluk, zpomalení vlaků musí být součástí PD i stavebního povolení - podmínky provedení díla

0/0
12.6.2014 20:13

V76í19t79e30k 12V53e86č46e63r18e76k 7318799803765

Kdyby jel krokem, tak ten most vylisuje třeba jeden vagón. To by bylo mrtvých ještě více

+1/0
12.6.2014 23:27

J21i50n73d78ř33i73c50h 40Š78k64o74p97e46k 4505971290775

důkazy o šizení jsou. Stačí záběry na "kvalitně podložený most" při přítomnosti vozíků

+4/0
12.6.2014 16:36

M88i40l24o53š 18S31a97l18o86š42e42k 7294193361563

Třeba jsem nepochopil,proč v úseku pod mostem nebyla nahlášena pomalá jízda a to má jednoznačného viníka,který ji měl nahlásit.Nebo si byl víc jak 100% jistý,že se nemůže nikdy nic stát?............:-(

0/0
12.6.2014 16:20

J72i69n47d38ř40i42c20h 93Š36k77o10p65e37k 4545501940645

má to viníka, pokud projekt opravy mostu uváděl nutnost výluky/zpomalení dopravy

0/0
12.6.2014 16:28

M87i98l42o48š 66S32a13l29o74š70e46k 7404183211693

Pokud to tam projektant nenapsal,tak je velkej lajdák....;-)

0/0
12.6.2014 16:40

J38i28n34d75ř13i69c88h 45Š77k45o87p75e17k 4645701620455

ne nutně. Nikdo z nás projekt neviděl, takže je možné, že při dodržení postupu prací a technologie by žádná výluka třeba nebyla

0/0
13.6.2014 6:34

J47a76r40o20m92í17r 16S47t43r18a64š71i73l 63S27t66. 3404374180295

Mám  Velký soucit k Vám postiženým !!

A nyní k příčině -skutku.... Vím, že  přirozené je se bránit. Jenže Vážení, kdo jste konstruovali přemostění, tak  jste zatažení tvrdě do věci.

Měli by jste se všem  omluvit s největší pokorou !! A dát samozřejmě na ruku pořádné odškodné! To je za prvé  a pak  jasně soud  udělá další verdikt.

    Jestli si někdo myslí, že ohloupí a dělá všem, aby byl čistý, tak bohužel nebude !!

     Přijdou jednou soudy a ty kvalifikují !!

+1/0
12.6.2014 16:04

J73i90n94d98ř62i63c12h 77Š56k94o63p14e17k 4105921410795

tak samozřejmě, buď odpovídá projektant za špatným projekt nebo firma za špatné provedení. Třetí variantu nevidím

+2/0
12.6.2014 16:09

V58á44c20l28a38v 68Z60e33l72i14n81k70a 2182760373612

Pan Ondruš bude tak dlouho kecat o výluce, až v někom z pozůstalých bouchnou saze a udělá "výluku" na panu Ondrušovi. A bude mít mou plnou podporu, protože takové cynické hovádko si nic jiného nezaslouží.

+2/0
12.6.2014 16:00

J43i70n55d81ř41i56c39h 14Š37k89o48p53e60k 4645721700845

výluku má cenu vytahovat jen v případě, že ji projektant doporučil/nařídil. Jinak je to jen právnické plkání

+1/0
12.6.2014 16:04

P85a80v91e97l 11M45a32t43o74u89š58e29k 5170477288364

Ten, kdo měl někdy možnost přičuchnout k podobným stavbám, mi možná dá za pravdu, že potenciální riziko průšvihu je při nich značné. Problém č. 1 je to, že firma, která stavbu získá, ji zpravidla vůbec nebo téměř vůbec neprování, nýbrž si najímá firmy menší, často zahraniční (hlavně slovenské apod.). Když se na stavbě takových drobných firem sejde několik, je téměř nemožné je řídit a koordinovat. Slovník se pak často omezuje na několik výrazů, které mnozí z nás důvěrně znají např. z vojenského prostředí. Problém č. 2: dnes na stavbách rozhoduje každý, kdo má díru do pr.. Akce se konají za zády druhých, každý druhý si myslí, že on jediný je ten nejchytřejší a všemu rozumí. Přitom má stěží učňák, často i v úplně jiném oboru. Nechci zobecňovat, ale přinejmenším na části staveb takové problémy panují. Pak se opravdu nelze čemu divit. Přitom např. práce se zvedací hydraulikou je dosti náročná na soustředěnost a pracovní kázeň.

+4/0
12.6.2014 15:59

J51i73n38d46ř59i47c11h 15Š15k90o47p30e16k 4715181410215

ano, to jsou současné problémy, ale nic z toho nezbavuje odpovědnosti za řádné provedení díla firmu, která s investorem podepsala smlouvu. Ručí ona, pokud je problém s kvalitou, musí si ho následně řešit se svým spletencem subdodavatelů

+3/0
12.6.2014 16:03
Foto

J84i32r94i 44J63a42l35u33v47k66a 3668799844307

A za Hitlera by je už stihli i popravit.. Rv

0/0
12.6.2014 15:49
Foto

J51i30r27i 18J90a43l33u35v48k79a 3868919194977

No dovolte ! Proč mi odpověď na jiný příspěvek skočí jako nový ? Rv

0/0
12.6.2014 15:50

P11e36t12r 80Š27í18p31e25k 5322909879

"stavební dozor na staveniště nejezdí, protože není na benzin"

Tak tady by byly dvě možnosti: buď aby na KAŽDÉ stavbě musel být PŘÍTOMEN  stavební dozor po celou pracovní dobu nebo aspoň aby byly vybrané rizikovější druhy činností, které by se prostě NESMĚLY PROVÁDĚT bez přítomnosti stavebního dozoru PO CELOU DOBU PROVÁDĚNÍ TÉ ČINNOSTI.

+2/−1
12.6.2014 15:43

J41i13n23d21ř80i44c34h 30Š69k94o10p88e62k 4275961870595

tak hloupý zdůvodnění nepřítomnosti TDI jsem ještě neviděl.

Investor dá představu o stavbě, z toho plyne četnost výskytu TDI na stavbě. Že to dotyčný finančně podstřelil, investora zajímat nemusí, protože na základě smlouvy za stavbu zodpovídá TDI

+2/0
12.6.2014 15:59

A83d25a57m 70R32y36c31h21l63ý 1848627759983

Takto to vypadá, když zakázku dělají subdodavatele a firmy přes outsorcing. Kdyby všechno dělala jedna firma, tak se to nestane a kdyby se to stalo, tak se viník rychle najde

0/0
12.6.2014 15:42

J36i96r36k30a 59A40n20d24r66y44s 1628709490135

To by ty firmy krome lidi, kteri jim "vyhravaji" zakazky, musely zamestnavat i delniky. No fuj ;-)

+5/0
12.6.2014 15:46

J11i47n49d63ř29i29c70h 41Š16k43o26p18e75k 4905101270585

když to investor povolí, proč by to firmy nedělaly

0/0
12.6.2014 15:59

A70d53a70m 68R12y61c42h67l66ý 1768457269793

Ano a potom nikdo za nic nemůže a jsou takové problémy jako v tomto případě

0/0
12.6.2014 16:35

J93i10n82d33ř30i72c24h 31Š42k55o37p93e90k 4925141500635

může, pro investora je důležitá smlouva mezi ním a první firmou. Po té chce plnění, kvalitu a sankce. Že to firma  přeprodá dál, je její problém a musí pak sankce vymáhat dále, pokud je nechce zaplatit sama

0/0
12.6.2014 16:37

A29d23a48m 85R90y26c77h43l98ý 1848167959623

Tak proč ten soud trvá tak dlouho, když je to podle vás tak jasné?????

0/0
12.6.2014 16:47

B52r35o25n36i48s25l35a52v 69Š36i13m37o37n97í43k 5732215682387

Kdyby se bezpečnostní předpisy dodržovaly doslovně a do nejmenšího detailu, tak nepostvíte an budku pro špačky

+1/−7
12.6.2014 15:29
Foto

P12a57v31e76l 93P13o83k14o88r31n86ý 2176354790132

Nejen bezpečnostní, ale obecně předpisy, pak by nevyjely třeba ani vlaky.

+1/−3
12.6.2014 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.