Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muzeum marně čeká na miliony, které by železniční legendu zbavily rzi

Nadšenci z Technického muzea v Kopřivnici už delší dobu touží opravit legendární vlak z roku 1936. Takzvaná Slovenská strela sice po jarní očistě prokoukla, potřebovala by ale hlavně zbavit rzi a obnovit interiér i pohon, což by stálo až dvacet milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H72o57n66z35a 10T80a45r 3269772764452

https://www.youtube.com/watch?v=PNXwoGLDHes

0/0
7.9.2014 16:52

H15o36n78z65a 95T84a78r 3619742734882

Nejvíc mě fascinuje její hybridní pohon 

od moravského Edisona - Josefa Sousedíka[>-]

http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_M_290.0

http://www.speaker.cz/localbahn/view.php?cisloclanku=2006071401

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/210452801240016/

http://shop.allforpower.cz/index.php?route=product/product&product_id=58

0/0
7.9.2014 16:39

J59a45n 70Z55e91m67a35n 1196815294676

Kdyby pro Strelu chtěli udělat víc, než čekat, až jim někdo nasype miliony, tak už je dávno někde pod střechou, kde se aspoň zastaví chátrání.

0/0
7.7.2014 19:45

J51o19s96e55f 81Č22v60a89n26č16a52r78a 2462219303111

Kdyby to byli opravdovi nadsenci, tak to udelaji ve volnych chvilich, a nebudou cekat, az jim neco spadne do klina.

+2/−9
7.7.2014 8:24

D49a41v81i48d 71A22u97l67i16c88k39ý 2357531585512

a proč čekají až jim někdo něco dá? tady ta republika je na tom vážně špatně! lidé pořád čekají až jim někdo něco dá, nebo jim řekne co mají dělat......

+1/−6
7.7.2014 8:00

V66í62t85ě68z36s56l97a39v 96K48l23o83z72í53k 3911909184797

Dávno měla běžet na fejsu stránka o střele a kontu pro její záchranu, dále v pokladně kasička  v podobě střely a v několika světových jazycích vysvětlení proč se sbírka pořádá. Osobně bych klidně stovečkou přispěl a takových jako já by jistě bylo více. Tatra je pojem!!![>-]

+14/0
7.7.2014 6:39

L46a33d69i49s47l28a78v 95W98e87i74s 5330305640717

Lepší dát peníze na opravu takovéhoto krásného unikátu, než je utápět v pofidérních spolcích, které se prý pokoušejí začlenit...nezačlenitelné.

+16/0
7.7.2014 6:33

Z56l10a21t82u35š61e 73J91e43l52í51n33k97o23v94á 1625952477262

Škoda že si člověk nemůže nemůže vybírat, na co by šla alespoň část jeho daní - na školství, opravu kostela ve vesnici ateistů a zaplacení faráře, nebo na opravu technického unikátu... .

+6/0
6.7.2014 23:39

P72a21v28e96l 22S48o49u57č59e98k 7504322257915

Al Pacino dela strojvudce na strele?!?8-o

+1/0
6.7.2014 23:10

M29i10r95e90k 79T35u54r84e59č76e16k 4933762550962

"...čekáte na miliony..." ? O ty zadejte kmotry a miliardare napojene na statni penezovod. Nebot ty statni "miliony" se nachazeji bezpecne na soukromych anonymnich nedohledatelnych uctech v danovych rajich...

+3/−4
6.7.2014 22:23

M84i91c22h36a82l 47M97a45l81a23t 8700864218261

Co na tom vlaku budou dělat za dvacet milionu? Zbavovat ho rzi? To jako budou dělat pozlacenými ocelovými kartáči a zlatými bruskami? Docela by mě zajímly detaily takového tendru.

+2/−13
6.7.2014 22:15

M41a44t11ú29š 17B15e93n93a65k 9148674902283

Len obyčajný náter prevádzkovaného rušna stojí okolo milóna, toto je väčšie ak je to značne hrdzavé tak sa nečudujem tej sume okolo 5 miliónov. 20 milionov by bolo ak by to chceli uviesť do prevádzky schopného stavu s kompletnou obnovou interíeru, bohužiaľ obnova železničných vozidiel je veľmi nákladná vec, stačí sa opýtať ľudí z rôznych spolkov, pričom tí to robia svojpomocne.

+7/0
6.7.2014 23:01

V35l67a29d16i53m72í11r 62H23o57l19ý 8884191806117

když jsem viděl na fotce to vybrakované oddělení pro kuřáky a kabinu strojvůdce, tak na interiérech bude práce hodně. K tomu opravit pohon, to také nějakou korunu stát bude a samozřejmě zbavení rzi a nový nátěr. Snad se peníze seženou, protože se jedná o naprostý unikát.

Škoda jen, že se již dříve neinvestovalo do nějakého zakrytého stání, kde by Strela nebyla vystavena povětrnostním podmínkám. To by nějaké peníze ušetřilo.

+4/0
6.7.2014 23:11

R59o18m65a64n 67M73r42ó45z71e92k 8577488901902

To víte, Kopřivnice je z Prahy daleko. Tam do NTM dopravili i parní lokomotivu.

+4/−2
6.7.2014 23:49

R97a55d31i24m 56P79o20l23á93š63e42k 9476243789309

JJ. Stačilo by v Praze udělat o kilometr méně cyklostezky a hned by bylo  v Kopřivnici na opravy 20 Slovenských Strel.;-D

+10/−3
7.7.2014 5:14

J52a19n 27S95t23e91h15l95i11k 9365607606351

Každý by chtěl dotace. Ale ty jsou z DANÍ

+1/−4
6.7.2014 21:30

A83n43t59o24n62i70n 32B59l62a67z94e33k 4318492937711

No a z ceho jineho by mely byt.....?

+3/0
7.7.2014 3:07

T10o34m36á28š 65K50u50c47h30a94ř 3777151498351

Tomu novému muzeu jsem nikdy nepřišel na chuť. Víc se mi líbilo to ve starých prostorách, mělo to atmosféru. A to, že Strelu vystavili venku, takže z ní člověk odspoda vidí akorát kola, mi taky přišlo divné.

+4/0
6.7.2014 20:13

R22o30m29a58n 87M19r30ó82z32e60k 8187978911552

Hlavně tam neberou platební karty, což už je standard.

+1/0
6.7.2014 23:49

M59a10r88t70i65n 11H39o36r35ň34á16k 7281921182

Můžou na to udělat sbírku nebo hodit na hithit a nabízet za podporu jízdenky, věřím že by se našlo dostatek sponzorů z řad veřejnosti.

+4/0
6.7.2014 19:51

V75í42t 74H54o53l22l42e81r 8137122902166

je to škoda že ten přístřešek není větší a že rezne a hnije ale až ji opraví bude opět jako nová ale ztratí jako všechny ostatní vozy co se rekonstruují punc autentičnosti let od vzniku tedy alespon podle mne

+4/0
6.7.2014 18:12

O61n79d50r13e66j 57M52a57r91e69c93e87k 3440838340825

to je pravda, na druhou stranu x desitek let stara vec renovaci proste potrebuje. Nemuze zit vecne z prvotnich soucastek. Dulezite je aby to prezilo. jinak souhlas:-)

+14/0
6.7.2014 18:54

M93i92c33h81a90l 37M73a55l27a42t 8530474438271

Pokud by se prováděla pravidelná údržba a mazání, žádná rez by tam nebyla a mašina by jezdila dalších sto let.

0/−3
6.7.2014 22:16

M28a84r68t74i93n 76K55y83p31r 2482695494594

Pravidelná údržba v běžném provozu zahrnovala i velmi rozsáhlé generální opravy. Mimochodem jak si třeba představujete pravidelnou údržbu konstrukce skříně ukrytou pod obklad a izolaci? Myslíte si, že její protikorozní ochrana přežije věčně?

+5/0
6.7.2014 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.