Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Popelářský vůz rozpáral osobní vlak. Spolujezdec z náklaďáku se zranil

Byl to pořádný náraz. Popelářské auto, které se před sedmou ráno střetlo s osobním vlakem na přejezdu v Oticích na Opavsku, doslova rozpáralo kabinu strojvůdce. Ve vlaku cestovalo pět lidí, nikdo se nezranil. Lehké zranění utrpěl spolucestující z popelářského vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a24r22t50i25n 93Š53a29f29á34ř 8606248664577

Řešení by tu bylo velmi jednoduché, bohužel v naší zemi zřejmě neproveditelné. Přejezd vybavit standardní světelnou signalizací a na silnici dát na hlavní před křižovatku semafory, které by fungovaly až společně se světelnou signalizací a umožnily by bezproblémový výjezd těm kteří přejíždějí přejezd. Semafor by tak mohl být v činnosti jen na dobu potřebnou pro rozjetí vozidla, které by takto na přejezdu uvízlo. Prostě na pár desítek sekund. Pak už by zase mohla blikat oranžová.  Prosté jednoduché, ale u nás je lepší nechat někoho zhebnout, než dát korunu na zabezpečení, když už nějaký idiot zplodí takovou dopravní zhovadilost.;-)

0/−3
4.7.2014 22:32

J82a54n 71Z29e30m47a68n 8396592554632

Taková dopravní zhovadilost, jako je přejezd těsné blízkosti, je u nás už dávno zakázána.

0/0
5.7.2014 8:22

J83i96n40d51ř76i41c87h 31Š54k54o34p80e21k 4915371950375

asi nováček, ten řidič - popelář. Protože zpravidla jezdí pořád stejný okruh, tak musí vědět kde si co může dovolit

+1/0
4.7.2014 15:33
Foto

K89a24r74e17l 41T68o41m72á52š55e92k 7354569497679

Ten nadpis je skutečně matoucí; kdyby tam nebylo, že popelářský vůz rozpáral osobní vlak, tak jsem se ani na to nepodíval

+4/0
4.7.2014 14:37

V57í65t28e62k 12V51e86č46e38r68e22k 7338119433785

To je hodně špatný přejezd, železnice vede kilometry rovnoběžně od silnice 1. třídy ve vzdálenosti cca pár metrů (možná i jen 2). KDyž ještě vyroste obilí, tak na trať není vidět, zastaví se před tratí, přejede se a hned se zase zastavuje před tou silnicí. V opačném směru to samé, hlavně při odbočování vlevo, člověk čeká na protisměr, pak se rozjede, odbočí, musí rychle, ale pak hned zastavit na místě kvůli vlaku.

0/−1
4.7.2014 14:21

P90a33v19e77l 25Z84a47t32l25o65u66k97a31l 7471629732157

Tři čtvrtě milionu škody? To snad muselo tomu motoráku minimálně zkřivit podvozek, to přece nemůže těch pár kusů sklolaminátu stát.

+1/0
4.7.2014 12:31

M85a75r25t92i38n 35H53a49v53l84í16k 4940185667963

šikovnej vodák jim to zalepí :)

+1/0
4.7.2014 13:01

M93i61r32o83s56l41a64v 30J35e50ž61e95k 8141306492828

Taky se kolikrát divím, když dráhy při nehodách počítají škodu do milionů až desítek milionů, že ty vraky co jezdí mimo hlavní tratě, mají takovou cenu :)

0/−1
4.7.2014 18:45

M64i63l35o56š 85D50v50o65ř79á69k 8345407786511

Predpokladam, ze popelari pres prejezd prejeli, kdyz jeste nikde zadny vlak nebyl a na prednosti pred hlavni asi stravili docela dlouhou dobu. Co se mi ale nezda, ze by tam byla takova tratova rychlost, ze by fira nedokazal pochopit, ze se tam jednak nevejde a jednak, ze by reginu neubrzdil. nebo to tam rozhledove pomery neumoznuji? Nevim, neznam to tam...

0/0
4.7.2014 12:18

J23a57n 67Z72e46m97a63n 8166412494652

Traťová rychlost je v tomto úseku 60 km/h.

0/0
4.7.2014 12:19

M50a73r40e42k 31O32p 9982697307516

ale jde videt na nekolikset metru dopředu, takze masnfira to proste podcenil, stejne jako popelar

+1/0
4.7.2014 12:21

M68á60r79i56a 53K95r51a23j31č11i85o77v21á 4927921320663

Přejezd je to pitomý, stalo se tady už hodně podobných nehod např. kdy na přejezdu takhle uváznul kamion.

Vlak přijížděl podle fotek směrem od Opavy a auto stojící na přejezdu musel vidět  na několik set metrů. "Hradecká koza" se tady dá běžně dojet na kole a ubrzdit jeden vagónek z téhle rychlosti je otázka desítek metrů. I když má nepochybně přednost, tak odvrátit nehodu asi mohl i mašinfíra.

Obdobný přejezd byl o kilometr dál u křižovatky silniice z Otic do Kylešovic. Tam to bylo vyřešeno v rámci vybudovaného obchvatu posunutím křižovatky dál od trati a vedením výjezdu z nového kruháku přes trať nadjezdem. U křižovatky silnice přes Rybníčky by podobným nehodám zabránil jedině zákaz vjezdu náklaďáků na úsek silnice z Rybníčků směrem k silnici I/57.

+2/−2
4.7.2014 13:54

J31i85ř76í 32D23r69d16a 6221193171448

Někteří mají problém zastavit před přechodem, natož před přejezdem.

+2/0
4.7.2014 11:57

J56i69ř63í 19K36r81a61m76p21l 4296504556496

tak alesoň jednou vlak nevyhrál

0/−1
4.7.2014 11:51

O83n40d62ř86e38j 80F46e19l63c10a23n 6922964381987

Zajímavé by bylo vědět, jaká byla v tom úseku povolena rychlost pro vlak. Zvlášť když se jedná o nechráněný a signalizací zabezpečený přejezd.

+1/−1
4.7.2014 11:47

J54a67n 47Z45e61m94a53n 8666902594942

Nechráněný přejezd? Co to je?

0/−2
4.7.2014 11:51

O59n25d81ř13e26j 74F45e91l90c59a81n 6762404711977

Bez závor a bez světel.

0/0
4.7.2014 11:53

J79a55n 55Z70e22m97a82n 8166182734822

A kdepak je tento pojem definovaný? Navíc píšete o nechráněném přejezdu a signalizací zabezpečeném přejezdu, což si trochu protiřečíte vůči vlastní definici.

0/0
4.7.2014 11:55

M88i60c95h26a48e13l 91F78l64e64n15d47r 2340774109152

To chcete mít všechno přesně definované? I to, kdy a jak přesně vykonávat potřebu?

0/0
4.7.2014 12:25

J77a27n 77Z37e74m47a80n 8486962954782

Zvědavost, protože v jedné větě píše o koze i o voze ;-D

0/0
4.7.2014 12:27

P61a22v52e17l 18L29e36š24t48i75n52s56k89ý 7978745172913

Možná bude levnější tu lokálku zrušit a místo ní dotovat busy. Po kolikáté letos je tam nehoda? ;-D

0/−1
4.7.2014 11:33

M42a30r77t69i16n 29H65a38v80l97í45k 4170215987293

Kvůli 5 lidem není potřeba ani bus. Stačí místo doplácení těhle dopravních firem aby se několik okolních obcí domluvilo a zaplatilo si u nějakého soukromého dopravce jízdy minibusem. On ten provoz karosy vyjde na stejné brdo, když v něm sedí jen 5 lidí.

+1/−1
4.7.2014 11:46

P69e51t79r 35N57o55v85o20t20n38y 3349622309372

Akorát se vám ty velké autobusy nebo vlaky budou někde hromadit, když jedním směrem pojede minibus s 5 lidmi a druhým velký bus nebo vlak plně obsazen.

+2/0
4.7.2014 11:50

J79a61n 67P54r48o28v29a36z72n41í56k 6248354190821

No, vám se podle téhle logiky zase někde hromadí lidé.

+1/0
4.7.2014 11:52

P29e12t49r 55N82o15v20o71t27n60y 3169312199492

Ani ne.

0/0
4.7.2014 11:53

V45í52t97e38k 57V29e40č89e68r92e79k 7928959193325

Ráno jede z Hradce a okolí do Opavy pár set lidí a vlak se vrací na HRadec prázdný. A večer jedou ti lidi zase z práce a vlak se vrací prázdný do Opavy. Chápete?

+1/0
4.7.2014 14:03

M21a31r46t12i90n 18H87a77v79l25í26k 4180435167483

Tak je převezu vlakem, ne? No teď vážně. Pokud aspoň jedním směrem pojede ten bus vytížený, tak je jasný, že nepojede dodávka. Ale většinu tras po vesnicích jezdí fakt bus s důchodcema od doktora v počtu 5 ks. To může zastat ta dodávka oběma směry. Nelze to udělat obecně. Je potřeba sednout s kalkulačkou. Jenže když obce dotují poloprázdné spoje, dopravce nemá důvod měnit situaci.

0/0
4.7.2014 11:53

M26a18r78t90i29n 42H27o65u16b78a 6923591189698

takze taky vazne: 1.ti duchodci se musi nejak k doktorovi a od doktora dostat. od toho je ZDO. 2. obejdnatel ZDO obejdnava prepravu a dela odhady prepravenych osob, od toho se pak odviji cena za tokovou prepravu. protoze lae objednatel (urad) neni tak hloupy, jak je mu casto predhazovano, neni ochoten platit nakup vice vozu na jednu trasu a pak se stane, ze v nektere casy jezdu velky autobus plne obsazeny a v jine casy jezdi tentyz velky autobus obsazeny malo je to porad lacinejsi, nez mit 1 velky autobus na provoz do spicky a dalsi autobus pro dopravu mimo spicku. 3. krom toho je statisticky prokazano, ze v rannich spickach se prepravuji lide vice do mest, v odpolednich pak z mest. Pokud tedy ten vlak rano vyrazel z Opavy na venkov malo obsazeny, tak to nicemu neodporuje, protoze je predpoklad, ze zpet v 7 hodin jel obsazeny plne.

+1/0
4.7.2014 12:08

V62í85t94e86k 59V94e24č13e40r11e60k 7668729813215

Vy jste hrozný chytrák. Ten vlak jel od Opavy, takže prázdný. Opačným směrem praská ve švech. Večer zase naopak. Kolik vám ten bus převeze kol a kočárků? Navíc - teď jsou prázdniny, nejezdí školní mládež.

To se v každé takové diskusi najde pár hrozných inteligentů, kteří navrhnou nahradit vlak autobusem. Proč nejdete dál? Autobus jde nahradit kolem, kolo dobrýma botama, boty hrubýma ponožkama a nakonec vlastně vůbec nikdo cestovat nepotřebuje!

+4/0
4.7.2014 14:06

J49a84n 33F50r51o84l10í12k 6766750155554

Vždy když čtu takové zprávy tak mě fascinuje údaj o počtu cestujích typu "oběma pasažérům se nic nestalo", "všichni tři se jen lekli" .... Tady to bylo celých pět osob. Jo dopravní obslužnost nás něco stojí.;-)

+1/0
4.7.2014 11:04

Ř24e67h19o40ř 10V27l25a92s30á39k 2574484911456

Vlak před sedmou z Opavy do Hradce jede pravděpodobně hlavně proto, aby po sedmé mohl naopak jet z Hradce do Opavy.

+4/0
4.7.2014 11:09

M85a16r28e34k 55O59p 9162257317546

ale pak je najednou petice s tisíci podpisy pro zachování trati a nadávání na vládu jak vše rozkradla...přesné!!!!

0/0
4.7.2014 11:09

M51a18r32t69i60n 18H28o81u14b80a 6563931989118

a to si predstav, ze treba kdyz rano autobus vyjizdi z garazi na vychozi, tak jede uplne prazdny. ji dopravni obsluznost neco stoji

+4/0
4.7.2014 11:20

M43a50r78t61i80n 90H46a41v15l65í78k 4800765317253

Jak píšu výše. Třeba i v tom rusku běžně místo autobusu jezdí dodávky pro 13 osob. Náklady nesrovnatelně nižší, než kvůli 5 lidem honit velkou karosu.

+1/0
4.7.2014 11:47

P97e39t91r 22N67o32v76o56t64n84y 3119572539662

Berte to tak, že ten vlak jel pro lidi do toho Hradce. A nějak se tam dostat musí.

+1/0
4.7.2014 11:52

M45a50r85t15i84n 83H75o97u35b34a 6843231459518

podle pana Havlika by bylo lepsi prevezt ho tam nakladakem, aby vlak nejel prazdny

0/0
4.7.2014 12:00

M53a88r82t85i12n 82H73a87v43l36í76k 4330855847933

Tak já vím. Na váš názor nemám a máte samozřejmě 100% pravdu. Ale je celkem zajímavé, že jinde tato minidoprava funguje a v ČR jezdí poloprázdný vlaky a velké karosy, protože by se přece nekde museli hromadit. Rv

0/0
4.7.2014 13:03

V59í33t47e78k 94V63e79č73e95r92e54k 7278729153175

No on jel pro lidi na Hradec a cestou zpět v něm jelo určitě 50 lidí. A kdyby byl školní rok, tak zrovna tu v tom vlaku by jelo i 150. No a večer to máte zase naopak. Chápete? Prostě lidi jezdí do práce a školy do většího města a ne naopak a večer se zase vracejí do domovů.

Jiné řešení by bylo nakoupit 10 vlaků místo 1, všechny dopoledne posílat jedním směrem a večer opačně.

+2/0
4.7.2014 14:25

T31o79m33a67s 81B97a97l73w78a78r 7126249182806

Z některých příspěvků jsem logickou dedukcí usoudil, že některé uživatele to po kliknutí na nadpis článku háže rovnou do diskuze. Dá se to někde nastavit a nebo je tahle funkce jen pro vyvolené? Já jen, že bych si taky ušetřil to čtení a rovnou se tu čertil ;-)

+1/0
4.7.2014 11:02

P97ř97e81m47y11s86l 16H27e80i71n78z 8914883415849

Nehody tam bývají docela často, ale vždy se jedná o chybu řidiče auta... Nedodržení předepsané rychlosti, popř. vjetí do křižovatky, aniž by byl volný průjezd...

+1/−1
4.7.2014 10:59
Foto

M20i68r79o43s14l95a10v 28Z13a94p61l58e67t98a92l 3497705918963

Pletete si pojmy s dojmy.

+1/0
4.7.2014 11:29

T94o72m79a70s 28B10a80l50w18a53r 7746919662236

Na druhou stranu. Dobrá zpráva pro Krnovské opravny a strojírny. Připlácnou tam kousek žlutýho trabanta a lokotka bude zase jako nová ;-)

+1/0
4.7.2014 10:54
Foto

H63a20n97a 67M19u22s80i79l94o85v85a 9525284171338

PAne Vodicko, kdyz uz neumite cist, tak aspon zkouknete obrazky...;-D

0/0
4.7.2014 10:53

V40a11c85l93a93v 67P15e49r50o79u61t63k87a 6558527204381

nemohl by někdo kdo to tam zná dát přednější odkaz na místo? / nspř. google maps/ Zajímalo by mne jak blízko přejezdu se nachází ta křižovatka a zda je možná její úprava.

0/0
4.7.2014 10:47

T47o93m56a10s 35B39a58l21w27a98r 7856939272986

Máte stavební firmu? ;-D

+1/0
4.7.2014 10:50

M92a56r19e17k 67O80p 9972977187246

zeleznicni trat je soubezna s cestou, nechapu, jak tam ten ridic mohl vjet, to bych neudelal ani v osobaku, mista tam je hodne malo

https://www.google.cz/maps/place/44346/@49.9032657,17.8844759,19z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x4713d9b78ebf71c9:0x35d9c2ee6f858274

není to tak davno, co tam byla také nehoda - clanek bude mozna i zde

0/0
4.7.2014 10:53

M69a28r15e55k 33O34p 9372847577476

https://www.google.cz/maps/@49.903258,17.884522,3a,75y,235.97h,80.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1sjR9Oz-zIy890NVVzbLEvaA!2e0

na streetview místa je vidět, jak to vypadá, když tam stojí dodávka, takže je jasné, že tam ten popelář vjel naprosto nesmyslně.

0/0
4.7.2014 10:55

J57i71ř17í 97L11a52t74o76ň 4936809209316

Ten úsek je sice přehledný, ale cesta z Opavy na Hradec je docela frekventovaná. Nejde tedy usoudit, kdy tam najel. Navíc chybí informace zda odbočoval doprava nebo doleva. V tu chvíli ten vlak ještě nemusel být vůbec vidět.

+1/0
4.7.2014 11:12

P50e86t15r 53N80o87v70o21t39n39y 3799862809302

Najel na přejezd, když za ním nemohl pokračovat dál.

0/0
4.7.2014 11:45

J83i34ř85í 88L24a38t56o68ň 4376859589186

A vy jste u toho byl?

0/0
4.7.2014 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.