Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brzdy jsem odmontoval, umím brzdit motorem, chlácholil řidič policii

Policisté na Novojičínsku kontrolovali dodávkové a nákladní automobily. A výsledky potěšující nebyly. Zhruba u třetiny zjistili závady, někdy zcela zásadní. Policie se například setkala i s tím, že nákladní vůz měl odmontované brzdové kotouče nebo zalomené brzdové hadice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59u82r46a35j 97S93e58m51a78n 3610427524309

V naší zemi je záměrně nastaven systém tak,aby za vše mohl řidič. Jde totiž o lidi,kteří budou klást minimální odpor a než by ztráceli čas lítáním po úřadech,soudech,raději zaplatí. Navíc je řidič něco jako náhradní díl.. Vysoká nezaměstnanost tak nahrává firmám. Je bežné "nelíbí se ti? Můžeš jít..." dopravní odbory většinou táhnou za jeden provaz s majiteli a tak se tu jezdí jak se jezdí. Že je tak málo nehod kamionů je jen díky rozumným řidičům. (když vezmu stav vozidel) Zažil jsem i firmu,kde minimální výška vzorku pro výměnu pneu je stanovena na 0,5mm, znám i firmu,kde často mají návěsy bez brzdových válců a jimž již některé servisy odmítají dělat údržbu a opravy,znám i firmy které nařizují řidičům ledajaké lumpárny... A když odmítnou... Odevzdej klíče a můžeš jít... Hodně řidičů tedy raději riskuje.. Musí, pokud chtějí mít práci... A nějaký zákoník práce? Ne,to je pro dnešní podnikatele jen sbírka vtipů... Řidič se těžko půjde soudit, když jen počáteční investice do sázky (naše soudy fungují jako sázkové kancelářed) je vysoká a výhra sporu i při zcela jasné věci nejistá. DUkud bude vše fungovat jak funguje, změní se jen datum...:-(

0/0
29.7.2014 10:17

M66i50r36o20s60l58a90v 96S90t73r17á86n87s56k38ý 5486242790967

Jo marně bojujeme jako řidiči nákladáků za změnu zákona aby za vozidlo zodpovídal majitel -provozovatel a za náklad odesílatel tak jako je to ve většině zemí Evropy ,to by seto potom jezdilo firma by si nedovolila neudržovat vozidla v řádném stavu a odesílatel si nedovolil přetížit auto a pustit náklad řáně zkurtován nebo zaplachtován na silnici  ALE JSME  V ČECHÁCH .Tady se vymejšlej bejkárny   a pokud se řidič ozve TAK NA PRACÁKU JE MÍSTA DOST

+6/−1
10.7.2014 18:43

J84i65n25d49ř22i12c90h 51Š69k50o13p41e35k 4205361520905

pokud bude za auto odpovídat majitel, papírově se přesunou sídla na Kypr nebo podobných pseudorepublik z hlediska zákonů a vymahatelnost pokud řádově klesne

Pokud budou tresty dostatečně vysoké a intenzivní četnost kontrol, nikdo se neriskne řídit přetížené auto, technicky nezpůsobilé a majitelům nezbyde nic jihého než do vozového parku investovat

+1/−3
10.7.2014 19:08

J35i78ř28í 78D73v43o68ř19á38k 5488193468290

Jak poznáš , že je vozidlo přetížené?

+1/0
10.7.2014 19:30

J13i63n80d44ř67i63c50h 10Š23k18o69p17e30k 4555861410805

nemáš auto, že tě to nenapadne ? Nikdy jsi na ničem či v ničem nevezl více než bylo povolenou, takže netušíš, jak přeložené auto/vlek vypadá ??

0/0
10.7.2014 21:07

D75a61n14i46e22l 45U61r28b21á31n56e40k 6827628819158

Takže poznáte od oka, jestli má tahač s návěsem 47 nebo 49 tun?

0/0
28.7.2014 20:19

P50e47t49r 60N90o52v71o11t89n21y 3699572709522

Zvazis ho a pak se podivas do technicaku, jajestli to sedi.

0/0
10.7.2014 23:05

M87i80r76o57s71l56a41v 81B89u27d29a 9252562427932

Když je v našem kocourkově možné, aby majitel vozidla zodpovídal za přestupky které s ním spáchal jiný řidič, tak proč by nemohl majitel - provozovatel - zaměstnavatel zodpovídat plně za jeho technický stav. Řidič to těžko ovlivní, náhradní díly si za svoje peníze jistě kupovat nebude a práci potřebuje.

+2/0
10.7.2014 20:13

J69i40n54d87ř12i79c17h 46Š80k88o33p89e13k 4555111750135

náhradní díly kupovat nemusí, ale může odmítnout jet s nevyhovujícím autem či nákladem

"Majitel odpovídal za přestupky, které s ním spáchá jiný řidičů - jestli je tím myšlen případ, kdy majitel nechce sdělit, kdo s autem jezdil (a nechal se vyfotit při přestupku), tak pak je to v pořádku

0/0
10.7.2014 21:09
Foto

J56a67n 43M75a62c34k 5907342722675

Tak to jsem zvedavy jak zabrzdi az mu pred auto vbehne maly dite ;-€

0/−1
10.7.2014 15:47

J57i32n40d75ř95i39c17h 30Š80k25o69p68e71k 4805431940675

nijak. Prostě by se vymlouval, že mu náhle selhaly brzdy.

Něco v duchu, jako když záhadně mizí vzorek. Viditelné zejména v zimním období (auto v pořádku, ale první kopec znamená stopku)

0/0
10.7.2014 19:09

M47i66r37o35s87l51a25v 67B87u97d27a 9172152627622

Bude předvídat o trochu víc dopředu, no. Jak asi zastavil těm policistům, co?

+1/−1
10.7.2014 20:14

J38i22n59d24ř49i23c36h 60Š95k35o30p59e43k 4875951620415

jak se nechá náhlá událost předvídat ? Vjetí jiného auto do protisměru, pád nákladu, náhlý vstup člověka do vozovky ??

0/0
10.7.2014 21:10

J66i66ř52í 66K44r41a68m80p25l 4176184406886

mezi řidiči jsou neuvěřitelná paka, nejen mezi řidiči kamionů

+4/0
10.7.2014 14:16

M23i74r62o16s40l59a31v 29B55u54d20a 9162412987672

A mezi neřidiči jsou ještě větší, dokonce si ani neumí udělat řidičák. :-)

0/0
10.7.2014 20:16
Foto

M90i81r79o90s45l84a49v 48Z19a94p92l79e89t42a34l 3167285298173

Tak hadice jsem taky zalamoval už mnohokrát, ono na dojetí to bohatě stačí a věřte, že rozdíl mez brzdícími 9 a 10koly nepoznáte. A je lepší když vám brzdí 9 kol, než žádné, protož přes ruplý brzdič vám utěče všechen vzduch na 2-3 sešlápnutí. Co ale nechápu je, že někomu tojí za to sundat celý kotouč a nedá tam už rovnou nový - když je to rozdělané. zas tak velká finanční položka to není, většinou zaplatíme v servisu víc za práci, než za díly a nahodit kotouč je otázka pár minut, nejdéle trvá sundat ten starý.

+7/−1
10.7.2014 13:30

J22i54n96d36ř56i46c40h 22Š21k22o41p60e13k 4425101880425

na druhou stranu hadice zpravidla neuletí najednou, ale postupně stárne a ztrácí těsnost. Takže pokud někdo musí zalamovat hadice, je to důkaz intentivní péče o stav vozu /vleku

+3/−1
10.7.2014 13:51
Foto

M36i26r93o13s72l35a52v 20Z46a78p40l85e30t47a91l 3857345858233

Praklou hacici jsem neviděl už leta protože se na většinu vedení používají plastové a když už, tak začne fučet a hotovo. O nějaké postupné ztrátě těsnosti nemůže být řeč, při 9atm hadice drží a nebo fučí, nic mezi tím. Je očividné, že o problému nevíte zhoal nic, to je pak těžko diskutovat. Ono hadice se totiž nezalamují protože fučí ale většinou se tím vyřazuje z provozu zařízení za ním . Třeba menbránový válec. tam většinou pružina probodne menbránu a díra je hodova. Celé je to jeden výměnný díl, která je prakticky bezúdržbový - dokud funguje :-)

+1/−1
10.7.2014 14:05

J93o55s32e54f 14S72o37k36o76l 2440899472899

Další typický český ignorant. Takovým bych svěřil leda koště a lopatu, volant nikdy.

0/−2
10.7.2014 14:33

P53e90t78r 12N35o13v48o28t54n25y 3209662109352

"prakticky bezúdržbový - dokud funguje"  výměna z preventivních důvodů, dokud ještě díl funguje, to u kamionů neexistuje? nebo se radši všechno řeší takhle partyzánsky?

0/−3
10.7.2014 14:41

P89a73v49e73l 77H55u86č94í86n 2136701881404

Ano, co funguje, do toho se nevrtá, u Vašeho osobáku také preventivně nemění naráz všechny těsnící gumičky(proto jsou více okruhové brzdy, kontrolky atd.), pokud ale dojde k závadě, musí se opravit. I u kamiónu to tak zpravidla platí. Pokud dojde k poškození tlakové soustavy, vozidlo se samo zabrzdí, svítí kontrolky, a mělo by se opravit. Pokud to někdo, tím, že vyřadí poškozenou součást obejde, je to špatně. Nemluvím o nouzovém dojetí, ale dále s tím jezdit je už hazard. Viz demontovaný kotouč jak je uvedeno  v článku.

+7/0
10.7.2014 14:55

J45i98n74d75ř56i41c50h 42Š39k67o88p60e30k 4475931490395

souhlas až na to nouzové dojetí.

Nouzové dojetí je přesně definované a určitě to nesmí být na úkor bezpečnosti ostatních účastníků. Prostě primitiv chtěl ušetřit za odtah či opravu

+1/0
10.7.2014 19:10

J22i86ř14í 46D46v62o37ř70á21k 5918123578140

Další odporník.

0/0
10.7.2014 19:32
Foto

M74i40r45o72s13l29a78v 49Z63a35p59l92e60t15a60l 3227575178913

Co všechno na autě měníte Vy z preventivních důvodů???? Já myslím že nic krom náplní.

0/0
10.7.2014 21:45

P55e56t90r 83N84o92v97o46t47n15y 3449482479832

Taky ale nejezdím 40t kamionem.

0/0
10.7.2014 23:00

J34i91n58d24ř57i43c74h 69Š89k58o61p53e52k 4845561760575

to nic nemění na tom, že v momentě kdy je problém s brzdami (případně se je řidič snaží amatérsky spravit) se má auto odstavit a buď opravit nebo odtáhnout. Náklad zpravidla nikdy není tak rychle podléhající zkáze, že by se musely dělat takovýhle improvizace.

+1/0
10.7.2014 16:46

J63i83n20d12ř56i83c56h 60Š79k14o81p41e44k 4285851220195

u osobáku taky neflikujete brzdovou trubičku páskou, aby se ještě pár km nechalo jet

0/0
10.7.2014 16:47

I36v22a 11V97a98l73č27í84k66o41v31á 1409498221881

Co to je:"pružina probodne menbránu a díra je hodova"?

8-o

0/0
10.7.2014 17:54

J70i56n80d64ř36i80c77h 18Š12k63o77p39e91k 4375551400755

prostě jinak řečeno, že když je technický stav kousek od šrotu, snadno brzdy něco poškodí a chudáci řidiči to pak musí takhle flikovat

+1/0
10.7.2014 19:06
Foto

M41i43r58o43s74l59a63v 20Z92a26p89l51e34t29a39l 3907925708863

Membránový válec funguje jednoduše - ve válci je membrána tlačící po napuštění vzduchem na tyč, která pak pohybuje pákou k brzdovému klíči. A aby se membrána sama vracela zpět, je tam pružina. A ta pružina může do membrány udělat díru - čímž začne při zabrždění vzduch unikat.

0/0
10.7.2014 21:20

J46i31ř84í 37D57v14o98ř43á31k 5448343578200

Máš papíry alespoň na trojkolku?Jseš úplně mimo mísu.

0/0
10.7.2014 19:31

J11i55n98d16ř63i55c95h 96Š26k54o43p63e87k 4655761430475

mám, proto vím, že většině problémů lze předcházet údržbou a náhlé poruchy se řeší opravou, nikoli vyřazením podstatné části

0/−1
11.7.2014 7:04

P47e98t66r 68D92u53c55h15o10s39l74a25v 3422754673

takových kontrol by mělo být mnohem víc a častěji, a každej trotl co takhle  ohrožuje ostatní účastníky provozu by měl přijít o řid. prukaz:-(

+4/−2
10.7.2014 13:08

J68i78r50i 78R30u33s37n47o74k 4885302757503

Takovy by mel prijit ne o ridicak, ale o zivot.

+1/0
10.7.2014 13:16

A73l69e47x32a10n82d95r 35K89o51s17t11k52a 5109626259306

jenže když to udělá s kamionem vážícím 20 tun (čili lehčí náklad) tak při tom zabije XY nevinných lidí.

+2/0
10.7.2014 13:54
Foto

M80i83r78o75s93l18a25v 97Z22a24p19l61e91t78a72l 3777155418393

A kde takovou nehodu máte? Zato vím o stovkách nehod, kdy řidiči osobáků zabili násobně víc nevinných. Mrtví nejsou o váze vozu ale vždy o okolnostech, když pako ve 150 napálí do stromu, zabije celou osádku, Když kamion naboří do domu, může ho zbořit, můžou tam být mrtví ale taky nemusí. Když osobák smetl 9lidí na zastávce, taky nevážil 20tun... Odpovědnost je na absolutně každém řidiči, jak řidiči osobáku, tak kamionu, každý může zabíjet a ne že ne.

+5/0
10.7.2014 14:40

J90i52n25d58ř78i41c78h 36Š42k76o77p32e74k 4315531170455

nehoda kamionu má horší následky, větší škody a déle se likviduje

0/−1
10.7.2014 16:48
Foto

M96i74r78o61s32l34a86v 67Z86a73p97l72e44t33a46l 3677325338773

Jenom tlachy  a hloupé kecy.

+1/0
10.7.2014 21:48

J65i34n10d43ř25i81c81h 30Š43k90o44p39e47k 4705361790395

pokud bys uměl počítat, přijdeš na to sám, že kamion díky své hmotnosti musí udělat větší škodu při nehodě. Ale to asi chci moc, že

0/−1
11.7.2014 7:05

E62d77a 68D28r37á90b90e67k 7799622963527

Nekoukali na tom návěsu pod takový ty rezervní kola co se spouští jen když je hodně naložíno? Jinak dost neuvěřitelný příběh o návěsu bez brzd.

+2/0
10.7.2014 12:55
Foto

M40i64r51o96s75l51a21v 96Z40a62p78l49e13t52a75l 3527445608113

Ono ve svém důsledku je to policisty poněkud zveličené, stejně jako dkyž chytili Tatru bez předního kola. velký humbuk a přitom v návodu pro vojáky je přesně popsán postup, jak kolo sundat a jak zatížit aby nepadalo auto na stranu kde kolo není a jak dojet do servisu. Stejné je to i s tímto - dalších děvět kol bylo v pořádku (jinak by tu asi byly fotky) a ty ubrzdí to samé co10kol.

+4/−3
10.7.2014 13:37

J17i53n17d15ř53i64c59h 37Š43k18o75p44e28k 4845771130365

srovnávat postup dojetí pro vojáky (v terénu, v akci) a silniční provoz je nesmysl a blábol

+4/−2
10.7.2014 13:40
Foto

M91i41r71o29s25l81a97v 98Z98a29p25l84e24t48a32l 3297605898983

Nesmysl ani blábol to není, u tater ložiska odcházela běžně a vždy se tak chlapi vraceli na dílny. To jen dnešní svět je při...raný z takových věcí. Operuje se tu pak s brzdnýma drahama a bůhví čím, přitom stačí jet pomalej a brzdná dráha je tím kompenzována. Na laně taky nejezdíte po dálnici 130... prostě idiocie dnešního světa.

+4/−3
10.7.2014 13:50

J33i58n97d42ř25i23c76h 88Š64k28o59p64e34k 4495491590125

na laně max. 60 a po dálnici k nejbližšímu sjezdu.

Prostě se pozastavuji nad tím aplikovat postupy pro vojáky v běžném provozu

+3/−2
10.7.2014 13:56

P87a81v90e70l 18H16u54č45í44n 2526281681524

Máte pravdu v tom, že se to tak kdysi řešilo, myslím dojetí Tatry bez předního kola, či přívěsu, kde se chybějící kolo (po zadření ložisek a poškození osy) nahradilo trámkem "šprajcnutým" pod nápravu. To však platilo zhruba před třiceti lety, kdy se za pomalu jedoucím autem udělala kolona max. pěti  aut. Dnes už to tak opravdu nejde.

+3/−2
10.7.2014 14:04
Foto

M25i66r93o77s78l77a92v 97Z55a16p47l92e43t80a48l 3637895448743

No tak kolona, to je to nejmenší, když se k věcem přistupuje rozumně, občas necháte rychlejší předjet atd, dojedete v pohodě :-) A třeba kutilové, co osb desky přivážou gumicukama a potom je za jízdy musí držet rukama aby neuletěly, nebo naloží vozík kubíkem štěrku a na vrch ještě přivážou kolečka a pak se  šinou rychlostí 40km/hod, ti kolony neřeší vůbec a nikdo je ani nekritizuje :-)

+3/−1
10.7.2014 14:16

P88a30v40e78l 97H38u25č52í53n 2966801691584

V pohodě dojedete vždy, což o to, ale jde o ohleduplnost, vždyť tak zablokujete průjezd městem. Já se nevyjadřuji k tomu, že se nedá dojet, kdysi jsme tahali i osobní vleky za autobusy, které měly rejdové čepy, u kterých se poškodila spojovací tyč. Přední kola šla šejdrem a smykem, muselo se jet prostředkem silnice a dojelo se. Ale jak píšu výše, ten provoz tehdy a nyní se nedá srovnat.

0/0
10.7.2014 14:45

J29i21n12d92ř69i56c69h 71Š65k13o42p75e53k 4765731350155

ohleduplnost ? U řidičů kamionů ??

To je tak max. v západní Evropě, u nás těžko. Sice ze sebe dělají chudáky, ale za negativní obraz si mohou sami. Např. tvrdí, že dál od krajnice jezdit musí kvůli stromům, ale už nedodají, že na tyhle silnice nižších cest sjíždí právě z důvodu, aby nemuseli platit mýto..... Překračování rychlosti (jak je možné, že při omezovači 80 km/h) jezdí v reálu kolem 100km/h (odhad dle osobáku) ?

Jak je možné, že ignorují hmotnostní omezení např. mostů ?? Místo nasazení řetězů v zimě radši zablokují oba pruhy a ještě mají kecy, že silničáři neuklízí cesty do poslední vločky..............

Žádná ohleduplnost u řidičů náklaďáků v ČR není

0/0
10.7.2014 19:19
Foto

M80i54r18o53s79l32a83v 87Z95a48p63l34e49t10a73l 3457885738323

vaše odhady - třeba podle rychloměru osobáku je právě ta demagogie kterou mnozí rádi šíří. Vaše tachometrová stovka je cca 90km/hod (kdybyste technice rozumněl, tak nejezdíte tachometrových 50 a občas kounete na ty tabule ukazující rychlost - většinou ukazují 43-45km/hod) a na to jsou omezovače nastaveny, někdy jsou jen na 85, 82, na 80 nikdy.

0/0
10.7.2014 21:54

J77i55n93d42ř73i13c32h 26Š96k12o53p61e50k 4265471260365

jezdím dle zkutečnosti, vím kolik tacho proměřuje. Takže 100 - 110 tachometrových je u mě v reálu 95 - 100 km/h (dle radarů), takže nechápu, jak takové rychlosti může dosáhnout kamion, ty mají limit 80 km/h v reálu (cca 90 km/h dle tacho)

0/0
11.7.2014 7:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.