Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti versus nezaměstnaní a důchodci. O letní brigády se vede boj

Studenty stále láká přivydělat si v létě na brigádě, ale získat krátkodobý „job“ je pro ně složitější než dřív. O stejná místa usilují i trvale nezaměstnaní nebo senioři. Ti mají více pracovních zkušeností, velké množství volného času a často i lepší pracovní morálku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I28v76o 67P21a66t70t63a 9582530372200

Není to studenti versus důchodci. Dokonce to není ani o hospodářské recesi. Ve skutečnosti je to vztah studenti versus politici!

Pracovníci ČSÚ Holanová a Kunc publikovali statistická data o zaměstnanosti (Dvacet let na úřadech práce: Nezaměstnaných je třikrát víc). Publikováno 6. srpna 2014. Dostupné na adrese: http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/nezamestnanost-v-cesku-1993-2013/r~9ffe4c6c1be811e48975002590604f2e/

 

V materiálu se mimo jiné dočtete:

2011 až 2013 – Posouval se odchod do důchodu

... zvyšovala (se) úroveň zaměstnanosti – hlavně díky posouvání hranice odchodu do důchodu. „Míra zaměstnanosti osob ve věku 55 až 64 let se v tomto období již přibližovala hranici padesáti procent, přitom v období 1993 až 1996 se pohybovala kolem 34 procent,“ uvádí ČSÚ.

 

Výše uvedená čísla potvrzují to, na co jsem poukázal v článku Dítě a generační solidarita II, publikovaném v únoru 2014. Rok 1996 je díky startu prodlužování věku odchodu do důchodu rokem zlomu v zaměstnanosti. Dostupné na adrese: http://sociologie.netstranky.cz/8-a-9-cast-dite-a-generacni-solidarita.html

+1/0
10.8.2014 0:58

J72a63n90a 56Š92i34m56o22n51o10v71á 2916791929561

V boji o zam,ěstnání i brigády nejde o souboj mezi studenty, důchodci, či nezaměstnanými, ale o to, kdo má kde jaké konexe. Podchytit problém znamená na půl ho vyřešit. Konexe v soukromých firmách jsou samozřejmostí, ale využívání konexí v umísťování lidí ve státních úřadech je to, co by se mělo zatrhnout.

+1/0
9.8.2014 19:12

K69a42r80e58l 90H50o33r53a 6139768350570

Osobně nemám příliš v lásce personalisty. Jistě nepochybuji, že se mezi nimi najde hodně profíků, nicméně moje zkušenosti s těmito lidmi jsou bídné. Současnou práci jsem našel tak, že jsem měl pohovor přímo s vedoucím oddělení, kterého zajímalo, co umím a ne jaké mám koníčky, jak si představuji první týden v práci či moje velmi oblíbená otázka - kde se vidím za 5 let.

+2/0
9.8.2014 18:52

P33e85t67r78a 20B25a71j25e23r90o10v84á 7965597523480

Tak to máme podobné zkušenosti. :-( Personalisté jsou většinou jen dosazené "figurky". Prostě často to byli a jsou lidé (ženy), které tam někdo dosadil a oni ani neumí s člověkem mluvit. Smutná realita.

0/0
9.8.2014 19:03

K80a36r96e74l 64H95o38r82a 6109628850860

Byl jsem svědkem výběrového řízení na pozici uklízečky(!). Trvalo tři hodiny a personální se vždy dotyčných uchazeček zeptala právě na to, kde se vidí za 5 let. Nad některými odpověďmi jsme se s kolegou docela zasmáli. Když například jedna starší paní prohlásila, že tou dobou už bude dávno pod drnem. Tím chci jen demonstrovat, že spousta personalistů je nekompetentních a jejich pozice (zvlášť v menších firmách) jsou zbytečné a nerozumím, proč si je stále naše firmy v takové míře vydržují.

+1/0
9.8.2014 19:25

M28i59c24h31a44l 11Š69e53v71č89í56k 8293636784

Budete se možná divit, ale kvalitní profesionální uklizečku je téměř nemožné najít. Ale takové otázky taky nechápu.

0/−1
10.8.2014 11:00

P65e69t57r82a 98B47a12j51e27r16o11v69á 7615947133670

Víte ono sehnat "užitěčnou" brigádu, tak to je nadlidský úkol! Sama studuji nyní dálkově, ale i tak do té školy musím. Zaměstnání na HPP není možné. Snažila jsem se, ale všude jsem byla odmítnuta :-(  Studium bylo překážkou. Nakonec jsem vzala brigádu do konce roku v továrně, abych aspon měla něaký příjem. Z něčeho člověk žít musí. I když mi zase bude chybět praxe v mém oboru. No jo, co se dá dělat. V ČR je to prostě postavené na hlavu!

+5/−1
9.8.2014 17:00

P25e34t37r 52P65r98ů68š65a 6832363166799

To je zvláštní, že nesouhlasíte s mým předchozím příspěvkem, ale jsme na tom úplně stejně. Taky dálkově studuji každý pátek jsem ve škole. Na pohovorech slýchávám o nedostatečné praxi nebo nutnosti pracovat od pondělí do pátku.

+1/0
9.8.2014 18:06

P57e33t16r42a 94B98a36j80e98r10o24v82á 7445117523220

Tak nesouhlasím s tím, co jste napsal. Např: ty odvody. V Německu platí víc.V tom si myslím by problém nebyl. U nás se většina firem chová naprosto hloupě. Nejraději by člověka měli v práci 16h za mizerný plat.

+1/0
9.8.2014 18:23

P61e81t16r 66P84r56ů65š28a 6752973796959

Nevím kolik platí v Něměcku a je mi to ceklem jedno, ale s odvody mám dost negativní zkušenosti.

Když jsem nastoupil po škole do první "práce" měl jsem na výběr pracovat na ŽL nabo na čenro za míň peněz s tím že bude fakturovat kolega. Byla to práce na necelé tři měsíce se splatnosti tři měsíce. Takže pokud nepočítám zálohy na výplatu, tak první větší peníze jsem dostal skoro za půl roku. Už nevím kolik se platilo v roce 2009, ale opravdu netuším z čeho bych platil zálohy když po škole jsem neměl ani korunu, a s platební morálkou kterou ve stavebnictví vídávám bych na ty zálohy nemusel mít ani po prvním půlroce.

Svůj názor, že odvody jsou dost velkou překážkou hlavně pro absolventy bez peněz asi nezměním.

0/−1
9.8.2014 18:50

P13e72t56r 92H66a53n28á20k 8731164706357

Nejradši mám první týdny v září , kdy se mi v kanceláři začnou střídat zmalované dorostenky s žádostí o práci v administrativě , protože MAJÍ MATURITU a přece nebudou dělat rukama ;-DRv

+7/−1
9.8.2014 15:44

T23i13b67o10r 50N92o50v22á85k 5175820769698

přesně tak, raději zaměstnávejte dorostenky z první republiky

+2/0
9.8.2014 17:42

T30i33b91o14r 39N43o25v12á32k 5175520179578

Ta situace na trhu práce mě začíná opravdu s*át, je to čím dál tím horší. Je spousta nezaměstnaných, firmy to vědí a využívají toho. Ze západních zemí sem přivadí různé nesmyly typu assessment centrum (kdy děláte celý den s dalšími 10 lidmi na pohovoru šaška), výběrové řízení jako na pozici ředitele zeměkoule se dělá i pro uklízečky, personalisté se vám hrabou v životopisu jako staři kádrováci za komunistů a za každý detail už přijde okamžité vyřazení. Ti, kteří získali práci před rokem 2008, si ji drží zuby nehty, jsou ochotní přistoupit na snižování platu, neplacené přesčasy, buzeraci od šéfů atd., hlavně aby ji neztratili a nemuseli znovu hledat. Přemýšlím, že to tam snad poprvé v životě příště hodím komunistům.

+9/−11
9.8.2014 13:49

J38a26k90u78b 16R89o56u91s 3633270554242

hm komunisti vám jistě zajistí dlouhodobě krásný a bezstarostný život a skvělou práci... Češi jsou opravdu nepoučitelní, jsme národ i...tů Rv

+6/−4
9.8.2014 14:11

T35i34b85o92r 88N29o95v86á71k 5435610239798

nojo, holt čím dál více mladých lidí začíná být dost nas*aných, nedaří se jim sehnat kvůli velké konkurenci solidní práce, a staří páprdové na gaučích je ještě mají za nechakčenka, co nic neumí. Uvědomte si, že dnešní mladí musí na trhu práce bojovat 100-krát více než vy, několik let dozadu dostal solidní flek i trotl s "obyčejnou" maturitou. Podmínky se ovšem už změnily.

+5/−4
9.8.2014 14:36

J39a89k67u12b 16R59o59u52s 3213760594422

Je mi 20 let a nemám sebemenší problém se uživit.

+3/−1
9.8.2014 16:23

V78í26t 35K84o15v13á77ř76í78k 5151567311224

Vidíte to... Trotl asi budete Vy. Mám obyčejnou maturitu a nemám problém zmenit pracovní místo. ACčkem jsem si prošel a vůbec mi nevadí. Právě proto, aby neprošel do zaměstnání žádnej trotl, se to ACčko dělá. Neprošel jste? Nebo máte z AC strach? Pak prostě ta dobře placená práce není pro Vás a znovu to dodám, jste trotl...

0/−1
10.8.2014 13:29

T12i21b65o44r 23N75o12v21á48k 5255310539848

AC žádného trotla neodhalí, tam právě že mají největší šanci trotlové vašeho typu, a proto trotlové AC tak obhajují

+1/0
10.8.2014 17:32

V13í66t 12K13o58v74á52ř23í72k 5921207801684

A proto taky nebulíme na netu, jak je to s prací těžký. :) Komunistickej pohrobek jako Vy, bude vždycky prahnout po lehkým žití... My ostatní polknem hořkou slinu a ten blahobyt si prostě odpracujeme. Tam nebo jinde... o práci se netřeseme jako pár neschopů Vašeho kalibru... Jen pro upřesnění, dejte si tu práci a srovnejte si s ostatními zeměmi EU, jak na tom jsme s nezaměstnaností... pak tady trotlujte, jak to tady špatný... Tibore...

0/−1
10.8.2014 22:36

F65r84a43n74t81i68š55e10k 94R92a25t38o44l73í47s92t63k93a 4819984126467

nesuď ostatní dle sebe!!

+3/0
9.8.2014 15:38
Foto

B74r73o30n39i14s17l48a18v 10G84a75b57r90y68š 2462669551

Kdesi jsem četl: "Začínají mě děsit lidé, kteří lidskou svobodu klidně vymění za krmení v zoologické zahradě v domnění, že komunismus je řešením sociální otázky. Nikomu se nepodařilo degradovat smysl lidské existence a hodnotu lidské práce i života jako komunismu." Vidím, že na tom něco bude.

+3/−2
9.8.2014 17:16

P75e53t89r 19P51r73ů67š83a 6362583596789

V podstatě s Vámi souhlasím,  ale za ty žvásty o komunistech jasné mínus. Nechápu jak někdo může tenhle ksind co jen v ČS nechal povraždit nekolik tisíc lidí a zlikvidoval jak morálku tak průmysl volit.

Podle mě za tu vlekou konkurenci může i částečne stát i s těmi 16% KSČ, díky dnešnímu zákoníku práce a superhrubé mzdě si každý zaměstnavatel musí pořádně promyslet a prověřit jestli se mu ten zaměstnanec vyplatí.

Vidím to skoro každý den v práci, pracuji nepřímo (švarcsystém) pro velké nadnárodní stavební firmy, ty dokonce mají většinu zakázek státních.

I přes to mají minimum svých zaměstnanců a na skoro všechny práce si najímají externí firmy, ty jsou na tom stejně mají pár svých zaměsnanců většinou projektantů a na montáže si najmou pár živnostníků a ti si dál najmou pár brigádníků většinou na černo někdy na živnost.

Takže díky vysoké "ochranně" zákoníkem práce je moje činnost nelegální a s vysokými pokutami, firmy si nenajímají zaměstnance přimo, ale přes prostředníky s tím že peníze se občas nekde "ztratí". Co by taky s těmi zaměstnancemi dělaly, když zrovna není práce, platily výplatu nebo odstupné.

Já stabilně pracuji pro tři firmy pro každou tak tři čtyři měsíce a po skončení zakázky čekám někdy déle někdy vůbec až se někdo zase ozve.

Díky vysokým odvodům většina nezaměstnaných sedí na ÚP i kdyby chtěli podnikat, nebo raději dělají na černo.

+1/−3
9.8.2014 16:31

D21a21l78i31b89o21r 23R44o77z61s16y90p94a18l 7480803536159

Viníkem nejsou vysoké odvody, ty jsou v podstatě v celé EU stejné. Viníkem je špatná vymahatelnost práva. Jedna firma jede na švarcsystém a druhá by měla normální zaměstnance. Je jasné, že ta 2. není schopná za těchto podmínek té 1. konkurovat. Aby přežila musí to řešit úplně stejně. Pokud se s tímhle nic neudělá, nic se tady nezmění, jen přibude fixlujících firem. Babiš sliboval zlepšení, ale prozatím se nic neděje.

0/0
9.8.2014 20:59

P11e36t17r 27P37r19ů91š94a 6112153456129

Napsal jsem to zmateně, za tuto situaci může právo. Sice ne jeho vymahatelnost, ale jeho nesmyslnost.

Proč je švarcsystém nelegální?, proč nemůžu pro někoho pracovat na ŽL je jedno jestli se svým nebo jeho nářadím, nebo u někoho na dílně. Ty firmy pro které pracuji mají i nějaké svoje montéry, ale když je větší zakázka co mají dělat? Zaměstnat někoho na HPP a platit mu potom odstupné nebo si ho držet i když pro něj není práce, na DPP vám nikdo schopný pracovat nebude nehledě o podmínkách.

Mě tahle práce absolutně vyhovuje. Uživím se, vydělal jsem si na vlastní vybavení i auto, můžu si domluvit kdy budu pracovat, takže můžu při práci studovat.

Jen k těm odvodům, když jsem nabízel práci několika svým známým co sedí po škole na UP, tak se děsily toho že budou platit zálohy skoro 4 tisíce měsíčně přitom za práci dostanou (možná) zaplaceno až za několik měsíců. Na HPP bych je nezaplatil, na černo ani na DPP bych je kvůli kontrole nevzal.

0/0
10.8.2014 15:42

O54s56k69a95r 88K16o53v66a79ř54í11k 8877933696627

zlikvidoval průmysl ;-D... máte to nějaké pomotané

0/0
10.8.2014 11:04

P94e11t12r 92P24r78ů35š32a 6522603836119

Možná to mám pomotané, vždyť jsem tu dobu nezažil... Můžete mi teda vysvětlit kdo tady vyhnal původní majitele továren, které následně nutil vyrábět a investovat bez ohledu na skutečnou poptávku. Kdo uvalil embargo na západní zboží a technologie. Kdo "znárodňoval" a někdy utajoval patenty. Proč jediný podnik co byl schopen "vyrobit " počítač bylo JZD a jen díky krádežím vědeckotechnické rozvědky.

I když v ČS s ČR probíhala privatizace nejlépe z celého východního bloku, tak i přes to hromada firem zkrachovala, většinou podfinancovaná se zastaralým vybavením i technologiemi s vedením které nebylo schopno přeorientovat na nové trhy nebo rovnou podnik vytunelovalo.

V Anglii jsem slyšel od pár známých, že Škodovka je kvalitní auto když to  teď vzali do rukou Němci. Jak je na tom Baťa, Škoda, ČKD, kolik se zaplatilo za licence CZ 75, kolik se vytěžilo uranu a za kolik se prodal.

+1/0
10.8.2014 14:54

R85a36d88e15k 77Č42o33s 3146456938158

Nevím, jak jiní manažeři, ale já mám s brigádníky naprosto katastrofální zkušenosti. Z třiceti, kteří pošlou CV jich 10 vůbec nepřijde na domluvený pohovor, další nebudou jednoduchou manuální práci dělat za 90,-Kč/hod, a z těch, které si vyberu zůstane tak jeden funkční. Ostatní první den zaspí a potom už se jim nechce, nebo sedí celé hodiny a tupě zírají do blba... Kdyby to byla jednorázová zkušenost, tak to ani nekomentuju, ale opakuje se to několik let a je to čím dál tím horší...

+10/−1
9.8.2014 13:34

P12a94v23e73l 59K98u47c22h57t74a 4246901917184

Práce za socialismu typu brigád bylo nesrovnatelně víc, vždy jako student jsem mohl vybírat. Za měsíční práci na poště - noční třídění balíků jsem bral cca 1500 Kč, což bylo v r.1967 slušné (noční směny obden, ale nechalo se v noci nějaký čas zdáchnout).

Zaučování - pokud jsem ukázal jako mladík zájem, nebyl problém Ten starý nebo starší ale měl jistotu, že ho nenahradím, pokud nešel do penze nebo výš. Sice se také honily náklady a stavy pracovníků, ale bylo to takové lidštější než dnes.

+5/0
9.8.2014 12:37

J90i65n76d32ř14i18c22h 86Š29k26o76p73e76k 4685641880335

přesně tak, Na stavu dnešní pošty je vidět, že ji řídí absolutně lidi bez myšlení i koncepce.

Aktuální příklad: Pošta omezila až téměř zrušila střídače, takže když na poštách v obcích střediskové velikosti jedna (za přepážkou) onemocní, nebo má dovolenou, pošta musí zkrátit otvírací hodiny (protože potřebuje i vypravoval listonoše, atd.). Výsledkem jsou fronty, lidi naštvaní, často na úřednici, která za to nemůže.....

+1/0
9.8.2014 12:55

B67o88h97u17s78l50a29v 35K83r39á13l19í86k 2941440809246

Česká pošta se bohužel celkově stává těžce nesolidní firmou.

+4/−1
9.8.2014 13:12
Foto

B21r65o11n10i37s81l28a81v 77G45a10b81r40y82š 2322339161

Tak si to můžeme celé shrnout: mladí jsou k ničemu, protože jsou mladí. Nemají žádné zkušenosti, žádnou pracovní morálku, nikde je nemůžou zaměstnat, protože nemají dostatečnou praxi a do té doby chodil 17letý student do školy, kde se učil jen teorii a o praxi nemá ani ponětí. Jestli tohle bude číst nějaký zaměstnavatel, může mi vysvětlit, jak si mladí lidé mají hledat práci, když i pro ně je krátkodobá brigáda téměř nedosažitelná? Kdo nahradí ty důchodce a lidi s lepší pracovní morálkou? Mám pocit, že pokud tatínek nebude mít dobré kontakty, obyčejný smrtelník se k práci asi jen tak nedostane.

+14/−1
9.8.2014 11:02

R35a91d84e38k 49J46a50n47a74t14a 9135986344812

To je jednoduché, dokud se ve škole učí samé neužitečné věci, naučit se něco užitečného sám.

+1/−1
9.8.2014 11:08

O95n58d64ř13e63j 88M95a85l69ý 3264393433503

I ten, kdo se učí "užitečné věci" musí někde získat praxi.

+8/0
9.8.2014 11:15

Z46d94e11ň16k79a 12V61e12s59e52l73á 8749255627340

A kde se má naučit něco užitečného sám? Zaměstnavatelé obvykle chtějí doložitelnou praxi, což to, že se někdo naučí něco sám doma, jaksi nesplňuje... :-/

+2/0
9.8.2014 11:24
Foto

B32r78o28n56i94s48l50a26v 36G28a43b36r30y64š 2742559931

A jak to bývalo v minulosti? Ten šedesátiletý stavební inženýr, který je machrem ve svém oboru, se taky někde musel něco naučit? Jak je možné, že ho po maturitě, případně až po promoci vzali někam na praxi nebo na brigádu, když nic neuměl a vše uměl jen teoreticky ze školy?

0/−1
9.8.2014 11:43

S98l98á54v46e67k 34L10o47k31v32e53n83c 3897870114633

Zcela upřímně - než mi došlo, že tahle otázka nejspíš není jen provokace (s tou se mi čas ztrácet nechtělo), ale je takhle položená, protože tě to zajímá a nepamatuješ tu dobu, chvilku to trvalo.

Do r. 89 když někdo dodělal školu (učení), tak někam nastoupil.

Z učení to bylo zcela jednoduchý - učil jsem se pro fabriku, skončil jsem vyučením a hned mi bylo sděleno místo, kam v té fabrice nastoupím. Žádné hledání místa se nekonalo. Celou dobu učení mi fabrika dávala kapesné a vše potřebné, za dobu učení jsem nic neplatil, ale po vyučení jsem musel podepsat, že ve fabrice za to vyučení musím odpracovat 3 roky. Pak jsem mohl klidně jít třeba do jiné fabriky nebo si najít jinde místo.

Studenti si po škole hledali místo, většinou to už ale měli předem domluvené, kam nastoupí. O místa nebyla nouze, všude se sháněli lidi. Takže po škole člověk někam nastoupil (většinou na nějaké pomocné místo) a dostal k sobě někoho zkušeného, kdo ho učil. Pokud se student osvědčil, podle vzdělání většinou absolvoval tzv. kolečko po firmě, aby se co nejvíc naučil. Kolečko spočívalo v tom, že třeba ve strojařině začínal třeba jako plánovač (pomocný dispečer) na dílně. Třeba po půl roce, když získal trochu přehled, začal dělat dispečera. Pak šel dělat třeba do technologie jako pomocník. Pak dělal technologa. Když byl dobrý, přesunul se třeba do konstrukce jako pomocník. Pak už byl třeba samostatný konstruktér.

Chodilo to takhle, aby se člověk co nejvíc naučil, získal přehled, co a jak ve firmě chodí. Prostě každá firma si svoje lidi zaučila a vyškolila včetně třeba různých oprávnění a průkazů (řidičský na vysokozvih, svářečské průkazy atd). nebylo to jako dnes, kdy každá firma chce hotového člověka se všemi znalostmi a průkazy hned při nástupu.

Dřív prostě nebyl problém pro začínající. Stačilo umět učivo ze školy a ostatní ses učil "za pochodu" po nástupu k firmě.

+10/0
9.8.2014 12:17
Foto

B73r17o50n68i43s93l98a29v 68G81a72b52r81y95š 2362139571

Ne, opravdu to není provokace. Zajímá mě to, protože zatím nemám dosud rozhodnuto, kam půjdu.

Situace je taková: vystudoval jsem strojní průmyslovku a před dvěma lety dopravní inženýrství. Už během bakalářského studia jsem měl brigádu v jednom dopravním podniku a v jedné konstrukční kanceláři. Přes 3,5 roku jsem souběžně vykonával dvě odlišné profese. Ale toužil jsem po tom si své vzdělání prohloubit, takže jsem nastoupil na doktorské studium, které, jak doufám, ukončím v řádném termínu za rok. Mezitím si mě vyhlédla další firma zabývající se dopravou, kde jsem cca od počátku letošního roku. Do tramvaje si kvůli špatnému zraku sednout nemůžu, abych svoji práci nedělal jen od stolu. Ale mám certifikát z CADu, ovládám dva jazyky, z toho jeden světový, píšu všemi deseti, což by stačilo na mistrovskou státnici ze psaní. Přesto jsem v očích jiných jen teoretik a mám pocit, že to, co umím já, umí každý mnohem lépe. A rozhoduju se, zda zůstat na akademické půdě a budu dělat vědu, nebo půjdu do praxe. Věda ovšem není praxe, a tak budou lidi z praxe nadávat, co jsem to zase vymyslel. I když na vědě nelze zbohatnout, baví mě bádat. S praxí je to horší, protože když se někde zeptám, jestli by nebylo místo pro dopravního technologa, odmítnou mě s tím, že se spíš ještě bude propouštět. Navíc jsem zjistil, že u mnoha dopravců osobní dopravy nepracuje žádný dopravní inženýr, samí ekonomové anebo třeba stavaři s dopravní praxí. A pak se všichni diví, že to někde jezdí špatně nebo vůbec, že se mrhá penězi, a přitom někteří mí kolegové mají výborné nápady a inspirují se v zahraničí. Málokde však vidím, že se něco, co jsme vymysleli, aplikovalo do praxe. Měl jsem štěstí, že jsem před čtyřmi lety mohl vytvořit koncepci noční dopravy v Liberci.

Je mi proto líto toho, že do škol nechodí náboráři a firmy nevychovávají studenty už od počátku studia, člověk je tak odkázaný sám na sebe. Takové případy existují, ale je jich velmi, velmi málo.

+2/−1
9.8.2014 12:39

B74o74h69u25s66l96a77v 80K34r72á94l66í36k 2481270789626

V tomhle oboru, myslím si, stojí všechno na známostech. V lepším případě se člověk může někde chytit drápkem už když je někde na praxi nebo například někam nahlédne při psaní diplomky atd. A taky když někdo z vašich spolužáků bude třeba zakládat nějakou projekční kancelář nebo získá fleka na nějakém úřadě, tak když bude něco potřebovat, vždycky se radši obrátí na někoho, koho zná a ví, co od něj čekat, než se naslepo spoléhat třeba na výběrová řízení. Nemyslím rovnou nějaké podvody, ale třeba že ti dá echo - u nás hledají to a to, nechceš se přihlásit?

0/0
9.8.2014 13:11
Foto

B22r24o16n21i10s10l78a85v 63G94a80b27r50y94š 2282949191

To je sice možné, ale když jsem se zúčastnil některých jednání, kde se mluvilo o tom, že by se mohlo udělat to a támhleto, dopadlo to tak, že třeba ze sedmi projektů vyšel jen jeden. A sice takový, který nebude mít na přilákání nových cestujících nebo úspoře financí vliv. I když stojím o to, aby MHD byla výdělečná, je to sci-fi. Veřejná doprava nikdy výdělečná nebude, ale zase je potřeba ji dělat pro lidi. Ne ji udržovat při životě. Velice proto chválím plzeňskou MHD nebo IDS JMK, případně i MHD v Mariánských Lázních, kde ta technologie opravdu stojí za to. Vozový park už je pak další problém.

0/0
9.8.2014 13:20
Foto

B24r27o84n96i75s38l68a43v 70G97a41b92r29y64š 2922899681

Zapomněl jsem dodat, že některá výběrová řízení jsou některým dopravcům ukradená (viz OpenCard, nákup tramvají 13T a 14T jen proto, že se líbí vedení města). A nebudu pracovat na ničem, co ty mrchy z radnice shodí se stolu, protože nebude jezdit linka kolem jejich domu nebo že nebude jezdit autobus kolem jejich známého, protože mu to slíbili. Už je nezajímá, že to ušetří peníze a zlepší třeba dostupnost nějaké lokality.

0/0
9.8.2014 13:24

P81e30t91r56a 73N94o83v60á70k25o59v39á 7398536104568

Ad ta věda či praxe: a víte, kolik v té vědě budete brát? Viděl jste tabulkové platy? Podle mě se s Ph.D. můžete do vědy kdykoli vrátit obohacen o praxi, která bude kolegům chybět. Navíc praxe bude velice pravděpodobně mnohem lépe placená, když vás sami chtějí. Takže bych se nerozmýšlela. kontakty s vědou můžete udržovat i nadále.

0/0
11.8.2014 9:52

S21l30á41v80e85k 83L54o71k50v11e67n85c 3657980114903

Dnes je bohužel trend získat pokud možno hotové lidi, vytěžit z nich, co se dá a pak je klidně hodit přes palubu.

Postřeh, že na mnoha odborných místech pracují lidé, kteří nejsou z oboru, ale jen tak nějak zaučení, je, podle mého názoru, správný. Ono to toitž zaměstnavatele vyjde levněji. Vezme neodborníka, pod tlakem ho donutí něco se naučit, pak něco vytvořit, ale stále mu nemusí zaplatit tolik jako odborníkovi, protože mu může předhazovat, že není odborník. A třeba, když se to hodí, tak s poukazem na to, že není odborník, ho vyhodit.

Za sebe můžu říct, že se stále snažím učit se něco nového, protože zastávám teorii, že nikdy nevím, kdy se mi to může hodit.  

Pokud začneš praxí a pak půjdeš do vědy, budeš mít určitě v mnoha věcech náskok před čistě teoretiky. Vidím to v praxi (jsem strojař). Měli jsme v práci konstruktéra, kdysi prošel kolečko ve velké firmě. pak přešel k nám.Co vymyslel, to sedělo. Lidi na dílně ho brali. Když odešel do důchodu, nastoupil jiný, ale taky žádný mladík. Ovšem teoretik. Sice mu to pálí, ale praxe mu chybí. Jeho nápady, když přijdou k nám na dílnu, tak to většinou je Kdo to dělal? Jo X? a chlapi jen mávnou rukou. Je běžný, že výtvory ho praktici z dílny nechají třeba 4x předělat, aby se to vůbec dalo vyrobit. To jen jako postřeh ze života.

Netroufnu si radit. Ale cením, že se snažíš. To zas tak zcela běžné není. Občas se mi povede se někde dostat k mladým - brigádníkům nebo čerstvým absolventům nějaké školy. Jsou lidi, co se snaží (měl jsme jednoho takového jako kolegu) a s nima je radost pracovat. Kluk se chtěl učit. Takže v něčem (pc, programování stroje, nápady z CAD programu) učil on mne, praxi a různý finty já jeho. Pak ho šéf vyhodil, protože na něj náš vedoucí nakydal špínu (nepravdivou). A dostal jsem kluka, kterýho zajímalo všechno jinýho než to, co mělo. Ovšem nahoře dobře zapsán, takže ač nic neuměl a ani neměl zájem, na daném místě zůstal. Paradoxně časem (když sem ho to tak nějak naučil, co jsem si kde vyzkoumal a vymyslel) nahradil i

+2/0
9.8.2014 13:38

S58l68á73v36e48k 44L28o43k33v35e59n78c 3397140264973

...nahradil i mne (opět to bylo o pomluvách a o penězích - jemu logicky mohl platit méně než mě).

Takže jediný varování - chraň si svoje "know-how".

Ať se daří a hodně štěstí.

+1/0
9.8.2014 13:41
Foto

B83r80o98n32i22s13l84a36v 58G51a54b15r19y27š 2612699341

Samozřejmě bych to nedělal jen pro peníze, ale abych pomohl oboru a udělal si jméno. Rád bych se do něčeho zapojil. Ale to taky není jednoduché. To už je o štěstí být na správném místě ve správný čas. Díky za vysvětlení. :-)

0/0
9.8.2014 17:12

H11a70n64k27a 60C22h92e86n 7177559355155

Ještě v r. 2005, před krizí, se dala najít slušná práce rychle - já ji měla zároveň s diplomem :) Teď mně přijde, že je to fakt džungle...

+2/0
9.8.2014 16:44

B25o66h33u13s82l15a66v 75K88r87á73l41í25k 2831920389196

Ono záleží taky na tom, co je to za práci. V některých zaměstnáních se zase hodí, pokud je student čerstvě nabušenej ze školy  a ještě všechno nezapomněl. Pokud se někdo ve škola naučil tři jazyky a třeba matiku a fyziku měl za jedna, tak pokud to nepoužívá, za dvacet let už z toho nemusí umět nic a ta maturita a ty diplomy už mu jsou jen na ozdobu. Některým šéfům zase může vyhovovat, že mladý člověk je tvárnější, rychleji se učí, ochotněji se přizpůsobí a podřídí, a ostatně, co si budeme namlouvat, ono to mládí má nějaké přednosti i z hlediska estetiky a atmosféry. Člověk středního věku zase mívá pocit, že nemá cenu si vylepšovat kvalifikaci a něco nového se učit, protože školy chrlej každej rok stovky a tisíce lidí, kteří to všechno už umějí a nedá se jim konkurovat.

+1/0
9.8.2014 12:49

O25n71d65ř35e76j 67S48i98n46g71e86r 7217241657768

Me spise rozciluje práce duchodcu ve statni zprave. Teple místo, nemusi podavat zadne vykony, tabulkove platy. Jejich praci by většinou daleko lepe zastal mlady clovek.

+5/−7
9.8.2014 10:53

J79i21n90d28ř51i32c13h 60Š84k79o45p37e38k 4495421670825

to neplatí automaticky. A o tom, že se nemusí pracovat, by se dalo taky polemizovat

0/−1
9.8.2014 12:56

O82n71d45ř88e10j 37S56i28n33g65e20r 7277541607328

Pravda, mohou se najit výjimky. Ale pokud se rozhlednu kolem sebe, tak me tvrzeni plati na 100%. A prosil bych minusove klikace o názor.

+1/−1
9.8.2014 13:02

B20o93h30u33s65l50a16v 16K63r85á84l88í49k 2391980669776

Tak tuhle státní zprávu jsem asi ještě nečetl. Jinými slovy - pokud někdo při korespondenci s budoucím zaměstnavatelem dělá například hrubky, za jaké by se v minulosti propadl hanbou do země i sedmák na základce, tak to taky může odrazovat - ne každý úřad má na to, aby každému úředníkovi platil ještě osobního korektora, a i ten technik nebo hospodskej musí umět občas něco napsat tak, aby zákazník neměl pocit, že komunikuje s frekventanty pomocné školy. Totéž platí i pro faktické znalosti a dovednosti.

+2/0
9.8.2014 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.