- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No to je hrůza, už i elektronika bonzuje. Ale myslím si že je to dobrá věc už jen proto, když si při těžké nehodě nemůže posádka přivolat pomoc sama.
Skvela vec je to...
...dokud mi nikdo nenarizuje ji mit v aute.
Ano, přesně o tom to je. Aby se nenašel nějaký úředník, který se pokusí tu fízlkrabičku se solidním potenciálem nás šmírovat, nařídit všem.
většina tady brečí nad možností šmírování, předpokládám, že všichni jako mobil používají stále nokii 5110, protože v případě dnešních "chytrých" telefonu dáváte o sobě info i třetím stranám, jen díky tomu, že máte jejich aplikaci ...
Existuje snad zákonná povinnost nosit u sebe zapnutý mobil?
Mimoto informace, které o mně má nějaká sw firma, ty mi vadí podstatně méně než to, co o mně ví stát.
Takže životy zachráněny nebudou, protože k případu vyjeli pouze hasiči, nikoliv život zachraňující tým záchranářů. Pacient bude ošetřen +- stejně, jako by systém v autě nebyl. Přínos oproti autům bez systému tedy nevidím.
pokud se nepletu, tak systém volá na 112 tzn. operátor vyhodnocuje co všechno tam pojede a pokud nevidíte přínos, v rychlosti, přesnosti informací a hlavně přesnému místu nehody ...
Jsem pro zavedení systému ECall. Já se nějakého šmírování nebojím, neprovádím nic nezákonného. Pokud si nějaký chytrák bude sbírat mé údaje o pohybu, tak se nad údaji může i udělat Pro mne je důležité aby byla pomoc rychle u havárie.
A já to nechci. Neprovádíte nic nezákonného dokud to nebude zákonem zakázáno a postihováno! Co a kdy to bude ví jen "velký bratr"
V ramci PR kampane bude ted takovych clanku asi vic. Vtipne je, ze treba tenhle hezky popisuje pripad, kdy bonzovaci zarizeni rozhodne nikam volat NEMELO a zpusobilo svemu majiteli zbytecne komplikace.
pokud vím, tak ten systém volá, tj. hlásí souřadnice hlasově. Takže operátor uslyší něco ve stylu: nehoda vozidla Ford, aktivace airbagů, rychlost střetu 56km/h, souřadnice padesát šest stupňů ... pro opakování hlášení stiskněte jedničku, pro přepojení na posádku stiskněte 2.
Systém obsahuje stále aktivní GPS, má možnost datové komunikace a mikrofon na palubě vozu. eCall tedy plně splňuje technické předpoklady k tomu, aby mohl být teoreticky zneužit (či se souhlasem soudu využit) k odposlouchávání a sledování polohy auta, jeho směru a počtu pasažérů v něm.
Montáž eCallu měla být od roku 2015 povinná ve všech nových vozech v EU. Zatím se termín posunul na rok 2019.
eCall obdržel anticenu pro Velkého bratra. Z povahy příslušné legislativy vyplývá, že znemožnění provozu eCallu či jeho odstranění bude postihováno.
Troufám si tvrdit, že k této nehodě by se volala maximálně tak odtahovka, jinak by si to všichni vyřešili bez účasti hasičů a, zejména, policie. Takže kontraproduktivní.
Jinak, k samotnému e-callu, pokud to bude nepovinný doplněk, který si člověk může přidat dobdrovolně a kdykoliv vypnout, proč ne. Uvažoval bych o tom. Ale jsem zásadně proti tomu, aby to byla povinná šmírovací součást vozidla, k čemuž se nejspíš schyluje a tento článek je toho součástí.
No jo no. Lidi už se začali bránit pokutám z automatických radarů, tak stát musí vymyslet další možnost, kde se dají vybrat pokuty.