Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto vletělo do neosvětleného nakladače, stroj ani neměl povinné ručení

Na Opavsku narazilo auto do nakladače, přičemž policisté poté zjistili, že za volantem pracovního stroje seděl opilý řidič. Navíc nakladači fungovala jen část osvětlení a ani neměl povinné ručení. Škoda přitom přesahuje dvě stě tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e31t25r 93N57e95s59v47a45d93b17a 2964395596679

A neměl by jet řidič tak aby stihl reagovat? Ne že bych obhajoval řidiče nakladače, ale řidič OA taky není úplně bez viny :/. Nepřiměřená rychlost a nejspíš se ani moc nevěnoval řízení:-/

+2/−1
21.10.2014 21:22
Foto

M49a88r85e12k 20B32a59š60i33s30t72a 7133442203190

Tak pokud na tom bude dělat Opava potom lituji toho řidiče. Může se mu stát, že soud řidiče Nissana zbaví jakékoliv viny, ovšem magistrát si dupne a nebude rozhodnutí soudu brát v potaz. Z řidiče UNC se vyklube nějaký známej pana ouřady a bude zle. Myslíte že tohle není možné, bohužel ......

0/0
21.10.2014 19:07

A57n74t58o78n38í72n 91S42v17o55b11o58d37a 3234453759242

Jezdím do servisu a tam mne to kontrolovali, světla sviti spis na krajnici a na značky

0/0
21.10.2014 17:24

A39n92t34o18n78í79n 21S64v58o70b90o72d84a 3924253379352

Zase blbe zarazeny příspěvek, idnes umi

0/0
21.10.2014 17:25

J46a42r48o60s31l94a57v 55L77e55b19e73d32a 3466879537570

... a na chodce a neosvětlené bicyklisty.

0/0
22.10.2014 9:28

R72a51d84i11m 77P93o46l23á79š12e10k 9686323629859

JJ, doba socialistická, kdy po osmé večer do pěti ráno projelo po silnici jedno auto za půl hodiny a tudíž se mohlo na silnici blbnout třeba se strojem bez povinného ručení a v mizerném technickém stavu,  je dávno pryč.

+1/0
21.10.2014 13:39

J30a11r76o13s37l63a18v 97K76a61d11l33e12c 5891369332131

Dle debaty jinde jsem si myslel, že se to může stát jen v Rusku na letišti... a hle, jsme zase v Čechách...;-D

+4/−1
21.10.2014 13:29

F29r36a29n72t52i34š67e47k 12K46o50c92o56u86r55e92k 4332539303694

Letiště a cesta na vesnici, je přeci jen rozdíl.

+1/0
21.10.2014 16:13

J84a26r93o64s53l17a48v 76Z70a43j33i53c77e95k 6494941427227

Opavsko neni v Cechach!

0/0
21.10.2014 16:38

T76o75m18á64š 35Z27e66m14á29n74e54k 5400788466156

Oba porušili pravidla. To je nesporné. Jistě, většině z nás zatrne, protože málokdo věnuje řízení takovou pozornost, aby se byl  vždy schopen vyhnout překážce takového typu, zkrátka objektu, který nemá na silnici co dělat. Asi je to tak i v pořádku (po stránce duševního zdraví), ale vyhláška hovoří jasně. Na vině je i řidič osobáku. To nakolik se každý z nich podílí na vině určí až soud.

+4/−6
21.10.2014 13:15

J63a28n 12S42a64l29o45m85o90n 4769670221965

To bysme klidmě mohli použít místo všech pravidel silničního provozu to jedno jediný kterým se řídí v Egyptě a jiných arabských zemích. Kdo je nabouranej zepředu, ten za to může. ;-D

+9/0
21.10.2014 13:26

M25a60r47t60i60n 21H75a53v60l29í90k 4760975487863

Takže čelní srážka je automaticky spoluvina? ;-D

+1/0
21.10.2014 14:09

J73a31n 39S64a86l47o23m76o46n 4619770911415

No, v podstatě se pak oba řidiči přímo na místě hádaj kdo měl uhnout první. ;-D Je to takovej zvláštní systém, ale docela jim to prý funguje. :-)

+1/0
21.10.2014 14:17

J89a26n 86N67ě14m68e88c 2680368936793

Hlavně dupat, aby chodci nosili za tmy svítící vesty ;-D

+6/−3
21.10.2014 13:13

J67a70n 60N12o97v21á65k 9657802577217

Tak zrovna ten blb, co si to štrádoval dneska v půl sedmé ráno po pravé straně silnice v černém oblečení, ačkoliv vlevo vede chodík, by si tím ušetřil pocákání z louže kterou jsem projel, když jsem se mu vyhybal. A je klika, že nejel proti nikdo, kdo by mi v tu chvíli svítil do očí, protože i takhle byl dotyčný trouba na cestě prakticky neviditelný.

+4/0
21.10.2014 13:26

H69o46n12z35a 58F11á82t10o97r 2819285434620

A to ten prablb neměl ani odrazky? Ty "svítí" docela dost - pokud nechybí a nejsou od bahna z pole.

+2/0
21.10.2014 12:49

J44a42n 32S71a38l58o28m46o37n 4599960261855

To by mě zajímalo proč zjišťují kdo nese větší vinu. Je to přece jasné jak facka. Neosvětlený a neoznačkovaný pracovní stroj na silnici prostě nesmí bez doprovodu! Navíc rozhodně ne s opilým řidičem. Ten řidič Nissanu fakt za nic nemůže, prostě si ho všiml pozdě, protože měl jen tlumená světla a ty svítí tak do dvaceti metrů dopředu a to když jedete 90, tak je docela málo.

+5/0
21.10.2014 12:29

J20a77r35o95s21l20a82v 78L56e49b64e78d19a 3866849367940

Jestli vám svítí tlumená jen 20 metrů, tak si je seřiďte (jestli máte vůbec auto...).

Ale jinak souhlas.

+2/0
21.10.2014 12:38

J96a48n 36S96a67l65o87m93o37n 4319390731415

Ne, už nemám auto a světla jsem měl seřizovaná pravidelně profíkem. Pokud vím tak tlumená světla dělají takový zvláštní obrazec kdy u středu vozovky svítí poměrně blízko (těch 20 metrů byl typ, ale moc daleko od toho nebudu a mluvím o hlavním proudu světla, ne o tom rozptýleném kuželu) a u krajnice naopak svítí docela daleko, tam to jde nad stovku. No ale ten nakladač nebyl asi na krajnici. :-)

+1/0
21.10.2014 12:49

A86n14t19o72n89í15n 74S12v70o17b59o83d86a 3914663919282

Ja bych si tipnul, ze mne svitu 75 metru

+1/0
21.10.2014 12:55

A71n42t20o41n62í58n 88S88v52o22b46o11d82a 3884533149242

Sviti 75 metru, proroze mam svetla vyse nez je ma prumerne auto

+1/0
21.10.2014 13:02

J62a59n 69S46a96l79o61m91o35n 4409750221795

Já měl akorát Škodu 105 a pak Peugeot 205, takže malý a nízký. I když ten Peugeot svítil docela hezky. :-)

+1/0
21.10.2014 13:04

D73e30n11i19s 59W95i63t98z33k55u 5293832479917

tak si je nechte seštelovat a přestaňte ostatním svítit do očí

0/0
21.10.2014 14:57

J37a10n 87S28a16l79o72m38o16n 4329800731625

Možný to je, každopádně to není nic moc když se jede rychleji a to nemluvím o tom když se jede do zatáčky, to se bez adaptabilních světlometů dává blbě. :-)

0/0
21.10.2014 13:02

T58o49m36á27š 23Z75e72m47á25n10e73k 5390568496256

Mě je seřizoval profesionál a mám to tak, že za tmy na průměrné, rovné silnici 3 třídy, se mi zdá přiměřených 80 km/h.

0/0
21.10.2014 13:19

J39a13n 49S62a58l86o33m90o47n 4229690421175

Já to psal v jiný větvi. Ve Škodě 105 i po profesionálním seřízení světel bylo na tlumený světla moc 60 km/h. V Peugeotu 205 to šlo klidně i na těch 80 km/h. Ono je to asi taky o typu světlometů a žárovek.

0/0
21.10.2014 13:24

M44i23r77o37s84l43a15v 59K95a38š16p17a74r 3542227101241

Tak nevím, jet 90  s potkávačkama je fakt vo hubu!

+2/0
21.10.2014 14:23

J88a59n 40S56a98l12o81m27o25n 4749350571885

Někdy i to musíte, když se v protismeru vynoří jiný auto, ale já to jen tak plácnul. Nevíme kolik jel a podle toho jak málo byl nárazem zničenej bych řekl, že to nebylo víc jak 40.

0/0
21.10.2014 14:32

D14a52v43i64d 12N11o31h45e53l 4226442648422

Proč o hubu? Pokud je proti mě silnější provoz, tak si na dálkový ani nevzpomenu. Blbců co dálkový vypínaj těsně přede mnou potkávám nepočítaně.

0/0
21.10.2014 14:58

J74i43ř54í 83B42r20o90ž 5339335202117

Koukám, že tady to je samý opatrný, předvídavý řidič. Zřejmě ještě tito pánové nezažiliv noci  v zatáčce ležícího ožralu, či když jim skočí před auto z lesa srna. Zažil jsem oboje a v druhém případě  mi byly dobré reflexy na dvě věci. Stejně tak se ve mně nemohlo krve dořezat, když rovněž v noci za vrcholem prudkého stoupání stáli dementi s neosvětleným fáčkem, kterému došel benzín a v protisměru jel kamion. Ti co se vedle toho fáčka motali se podruhé narodili.

Pro mne je jednoznačně na vině ten řidič nakladače.

+16/0
21.10.2014 12:20

A59n45t20o95n19í69n 67S78v12o16b33o62d73a 3194513219772

Neosvetlena prekazka silnicniho provozu s opilym ridicem, tady neni treba resit, kdo je vinik, zde je to jasne, nakladac ani ridic nemeli na silnici byt. Takze budeme vsude jezdit krokem a vyhlizet neosvetlene nakladace, cyklisty atd. Jinak podle vyhlasky se ma prekazka silnicniho provozu viditelne oznacit

+8/0
21.10.2014 12:17

J77i44ř46í 95B91o65l37f 8475727408425

No hlavně chudák řidič toho osobáku. Auto zničené a co si na kom vezme? Může to zkusit na ČKP, ale to jen tak 50 na 50, nebo pak žalovat majitele, nebo řidiče toho UNC (nejlépe oba) o náhradu škody a té se taky nemusí dočkat, resp. se jí možná dočká, ale než to třeba vymůže exekutor, tak to bude trvat roky a roky...

Nezávidění hodná situace ...:-/

+4/0
21.10.2014 12:15
Foto

J24i65ř65í 80C42h41o15c65h89o35l35á83č 5544643620356

nevím přesně ale měl by to dostat zaplaceno a pak to čkp vymáhat po viníkovi

+5/0
21.10.2014 12:25

J50a80n 79S74a89l98o22m54o87n 4739150671795

Myslím, že ČKP je povinna mu to zaplatit. Kde pak ty prachy veme ona je čistě její problém, ale s tím si umí ČKP velice dobře poradit. ;-D

+3/0
21.10.2014 12:30

J82i57ř46í 38B34o64l45f 8505527298425

Ale hlavně bude záležet na tom, jak to uzavře PČR. Pokud by to měla být spoluvina typu "nepřizpůsobil", tak pak se bude krátit a pak ještě amortizovat a já nevím co přesně ...

0/0
21.10.2014 13:23

J14a84n 30S52a51l59o90m40o39n 4399860661915

No, to jsou ty vychytávky pojišťoven aby pojišťovna ušetřila. Ono pod to "nepřizpůsobení" lze schovat strašně moc věcí. Je to nejvíc buzerační pravidlo.

+1/0
21.10.2014 13:27

J65i51ř25í 53B21o91l68f 8355477858175

Kluci, to sice ano, ale ČKP bude v tomto případě určitě argumentovat oním "nepřizpůsobil" a "měl předvídat". dostat z nich prachy, to je opravdu na soud a tam to nakonec podle mě skončí ... 

Hezký den a bacha na nakladače, pluhy a podobně :-)

+1/0
21.10.2014 13:20
Foto

M76a87r54e29k 10B27a84š97i60s47t70a 7153772683120

Já potkal v sobotu na hlavní silnici číslo 11 dokonce neosvětlenou vlečku taženou za ploužícím se traktorem, na vlečce nebyli ani odrazky ;-D;-D;-D;-D

0/0
21.10.2014 19:09

Z38b81y73n38ě49k 95P89r54o72c82h48á90z39k59a 8605163653976

Do zatáčky jedu vždy tak, abych do ní viděl na takovou vzdálenost, kdy při své rychlosti stihnu bezpečně zastavit, jinak je to opravdu ruská ruleta sázet na to, že tam kam nevidím je volná silnice.

+3/−7
21.10.2014 12:13

J23o74s62e14f 71H40a21n54y87á16š 2534949463

Já to vidím tak, že: Řidič byl pod vlivem. Zadní světla i ukazatele směru (čeho dle idnes?) nefungovaly, protože neexistovaly!!! Na základě toho bych řidiči ŘP odebral, ne-li přímo sebral a dále bych zjišťoval, kdo nese větší vinu na nehodě, zda řidič nakladače nebo ten, kdo jej přinutil k tomu, aby s takovým vozidlem a jeho výbavou vůbec vyjel na veřejnou komunikaci.

+2/−1
21.10.2014 12:12

K46a83r18e63l 86W61a19t45z20k86o 9436817467606

Jak můžou světla nefungovat když neexistují? ;-D ;-D ;-D

+1/0
21.10.2014 12:32

T35o55m47á10š 40Z14e16m64á92n49e33k 5200428266946

Průlom v celém případu.

0/0
21.10.2014 13:22

M17i83c10h76a45l 12K17o30z95d72e54r56k62a 4120875291

Podle těch indicií - řidič pod vlivem, chybějící osvětlení a papíry... se to tváří na jednoznočnou chybu zemědělce.

Na druhou stranu, narazit do něčeho co je na silnici, to je taky dost výrazná chyba a jednoznačné nepřizpůsobení stavu a povaze vozovky. Skoro by se dalo říct že v tomto případě alkohol ani nehrál žádnou významnou roli.

Člověk má vždycky předpokládat že na silnici může potkat chodce v tmavém oblečení, neosvětleného cyklistu, může tam ležet strom nebo ožralý soused. A vždycky musíme být schopni na překážku reagovat a zastavit před ní.

A je vidět, že ikdyž je technická pořádná otrava, k něčemu to je, že nám někdo každé dva roky povinně kontroluje brzdy a světla, když je mezi námi dostatek lidí, kteří se o tyto "detaily" nestarají.

+2/−2
21.10.2014 12:07

V31á34c79l85a97v 50P15o23u90s39t81k89a 3680401762

Pokud někdo s vědomím že nesvítí a je pod parou vjede s takovým strojem v noci na silnici, pak nepomůže ani svěcená.

+3/−1
21.10.2014 12:14

F28r92a50n13t12a 42T15i10m57a28n 7340508361840

Pokud by tam místo toho stroje šel chodec, který pod parou být legálně může a svítit rozhodně nemusí, a ten řidič to do něho napral, tak by to spíš odnesl ten řidič

0/0
21.10.2014 12:29

J56a53n 61S15a29l11o84m62o39n 4959660771865

Taky ne tak jednoznačně jak si myslíte vy.

0/0
21.10.2014 12:32

J85a16r30o26s61l65a95v 36L63e21b98e85d85a 3266339317670

Však se dočkáte povinných reflexních pro chodce... už se na tom pracuje.

A mimochodem - chodec jdoucí řádně po okraji vozovky nezasahuje do silnice tolik, jako zemědělský stroj.

+1/0
21.10.2014 12:41

J73a98n 78S37a44l84o29m84o48n 4389900651625

A když jde po správné (levé) straně vozovky, tak vás většinou vidí mnohem dřív než vy jeho, takže i ožrala se stihne uhnout, případně to "zaparkovat" do příkopu. :-)

0/0
21.10.2014 12:51

A53n45t34o55n29í93n 37S12v71o84b40o58d91a 3414613299422

Na okreskach jezdim u stredu vozovky, jiz se mne to vyplatilo, neprejel jsem spiciho kluka na silnici, odvezl jsem ho domu a nadal jsem mu do debilu. Ale neosvetleny nakladac jedouci po okresce, to bych asi necekal

+1/0
21.10.2014 13:14

P83e60t40r 71K32o66z98á58k 8515317107404

Vy jste Vaši úvahu vzal z trochu jiného konce. Ono především ten stroj neměl na veřejné komunikaci co dělat! To je zásadní. A poku byl v takovém stavu, měl mít alespoň doprovod ( ani to si nejsem ale jistý, jestli je vůbec legální ). Jestli to bylo mimo obec, kde mohu jet více jak 50km/h a dostihl ho v nepřehledném místě v zatáčce, neosvětleného, není to takový problém pomalu jedoucí nakladač trefit.

Jedno ale je jisté. 100% naše cinklé zákony na zemědělce neuvalí, takže část viny přenesou na řidiče osobného vozu, který má na Nissanu totálku a od pojišťovny dostane kulové, protože UN žádnou pojistku nemělo. Takže bude značně obtížně soudní cestou vymáhat nějaké peníze za své zničené auto! Pána v os. voze je mi dost líto. Nedopustil se žádného přestupku a stejně je ten nejvíce poškozený. Ale tak snad mu v tom pomůže Česká kancelář pojistitelů.

+1/0
21.10.2014 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.