Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokomotiva táhla vykolejené nákladní vagony, až se vlak roztrhl

Škodu 5,6 milionu korun za sebou zanechal nákladní vlak, který v pátek večer vykolejil u hlavního vlakového nádraží v Ostravě. Během 1,5 kilometru, kdy lokomotiva vybočené vagony táhla, se vyvrátilo několik sloupů trakčního vedení a nakonec se celá souprava roztrhla na tři části.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K78a24r23e83l 30B90a30r91t23á76č73e83k 9832449312745

doufam ze az PKP Cargo koupi AWT nebudou po nasich zeleznicich jezdit tyto vraky vlaky ....

+1/0
24.11.2014 7:06

D49a26n32i11e93l 14Ř51e15h43á26č61e41k 5797173791687

Smůla že vlak nemůže objet překážku jak autobus a poračovat dál v původní trase, proto nemůže zastavit v zastávce Ostrava - Mariánské Hory. 8-o

0/0
23.11.2014 12:02

J57i81ř72í 76E43n96g53l39i65š 1755459455841

Dnes po rozednění to by docela smutný pohled.

Místo, kde došlo k vykolejení bylo cca pár metrů pod dálničním přívaděčem směrem k zastávce Ostrava- Mariánské hory, kterou si neumětel z Plastové lupy popletl se Svinovem.

   Měl jsem pocit, že jsem zahlédl poškozený jazyk výhybky. Vzhledem k tomu, se se na místě pohybovala spousta oranžových mravenečků, nedá se vylouči, že už se pracovalo na odstarnění následků mimořádné události. Dřevěné pražce byly právě za touto výhybkou posekané. Po cestě směrem od Hlavního nádraží byly více či méně poškozené trakční sloupy a v jednom místě bylo trakční vedení přímo na vozech. Vykolejily dva vozy, každý pouze jedním podvozkem. Pokud nepočítám dvojče, tak byl vlak roztržem zhruba v polovině (za 13. vozem). Háku na šroubovce byla jen polovina. Polské dvojče stálo roztržené až u budovy stanoviště staničního dispečera Ostrava- levé.

  Skutečně mě zajímá výsledek vyšetřování. Kde byla příčina.

+6/0
22.11.2014 17:45

J97o78s90e87f 91H35a28n41y70á67š 2744729183

Teď je třeba dávat pozor i na jiné mravenečky, jinak ti oranžoví budou bez práce.

+1/0
22.11.2014 18:42

J50i14ř38í 87P21r16ů96š14a 7355112705539

To že by se na opravě nezačalo pracovat se dá vyloučit. Zpravidla se začne hned jak to vyšetřující orgány dovolí, popřípadě po odklizení vykolejených vozů.

0/0
23.11.2014 10:48

J41a52n71a 92Š45i28m67o15n29o45v46á 2706531879811

Na "zastávce" Ostrava-Svinov je historicky cenná budova z dob, kdy tam ještě bylo nádraží, pak je tam nová, taky celkem opěvovaná budova, ale to asi nebude budova nádraží, ale jenom nějaké zastávky. Ještě autor zapomněl napsat, že se to stalo poblíž vísky Ostrava, a bude to kompletní ;-D

+5/0
22.11.2014 15:35

D60a37v85i24d 97Š13a35f56r48á10n76e64k 5397484797713

Tak ono v podstatě celá Ostrava žije z historie. Smiřte se s tím, že Ostrava-Svinov je z dnešního pohledu zastávka.

0/−8
22.11.2014 15:46

V77í30t 43M59r82h55a47l 1355499163660

Článek opravdu na úrovni, jen co je pravda8-o. Když píšu článek, tak se nesnažím být odbornější, než odborník, když tomu nerozumím.

+7/0
22.11.2014 14:24

J87o15s67e67f 44Š32e33m45e76l49í86k 7719501160957

No vidíte. Kdyby nezdrhnul jistej Staník Gross k advokacii a dělal koloťuka, na kterýho se vyučil, tak by se tohle stát nemohlo.

+2/0
22.11.2014 14:05

P32e91t67r 62V38e66s48e72l68ý 2499198383986

Zastávka Ostrava-Svinov, myslel jsem, že už mě Dřišťálová tlupa nemá čím překvapit. Ó, jak jsem se mýlil...

+4/0
22.11.2014 13:57

J15o88s60e74f 91Š46e46m50e80l42í42k 7419151120137

Dyť to psala Martina, tak to tolerujte. Vy taky nerozlišujete broskvovou barvu od meruňkové, což žádná ženská nepochopí. ;-)

+2/−1
22.11.2014 14:10

I32v89a58n 92M53a85r33e55k 6664858762

"Klasika", na 99% lom hlavního listu pružnice což je specialita nejen u vozů této serie ale i u vozů Wap a Raj R^

+1/0
22.11.2014 13:39

D98a49n41i98e27l 35K93r34o40n87e88r 7214784146687

PKP...no, tak to me neprekvapuje...

+6/−1
22.11.2014 13:01

K54a50r59e35l 31M32i63š45k50a 2776902262839

Takové nehody se stávají i jiným dopravcům, než je PKP.

+2/0
22.11.2014 13:02

D22a80n42i92e88l 24K46r96o19n81e24r 7174474796717

Ano...stejne tak jako zlodej kovu muze byt i bily clovek.

+3/−1
22.11.2014 13:05

P24e43t78r 79N88o83v41o81t95n40y 3639542459132

A u havlbrodu pred 14 dny vykolejili Poláci? Nebo u Prevysova v létě?

0/0
22.11.2014 13:07

D89a31n36i18e19l 22K58r54o94n32e63r 7664714446687

Nejde o vykolejeni...ale o to, ze s tim jel dalsiho 1.5 km

0/0
22.11.2014 13:21

K44a28r82e51l 90M31i17š98k21a 2376982802989

Ale to se stalo i našim dopravcům. Navíc vyskočené vozy ve vlaku nemusíte vůbec poznat, pokud to neposkakuje po pražcích blízko lokomotivy.

0/0
22.11.2014 13:24

P46e62t34r 69N11o93v28o60t86n97y 3379672239682

U Havlbrodu s tim jel 3 km a u Převyšova se to zarylo poměrne brzo do země.

+2/0
22.11.2014 13:46

M47a55t25ú31š 22B95e22n61a22k 9808124532813

keď vidím tie podvozky tak sa ani nečudujem, že sa vykoľajil, vozne s týmito podvozkami majú zákaz jazdiť po väčšine koľají v EÚ, len ČR a SR má pre ne výnimku, samozrejme aj Poľsko kde sú tie vozne doma.

+2/0
22.11.2014 12:33

R82o32b25e80r20t 41R59. 18S42i97m93e65k 6778264188560

"Mezi hlavním nádražím a zastávkou Ostrava-Svinov" - opravdu jsem netušil, že Pendolína zastavují i na zastávkách.

+3/0
22.11.2014 12:18

M30a55r83e77k 61F68l52e94k15a85č 1847852840501

Zatímco Ostrava- Hlavní nádraží je nejmenší nádraží, je OStrava - Svinov největší zastávka jakou znám

+1/0
22.11.2014 13:19

M53i66l57o21š 45K38o71h26o26u36t 6624604155571

Je to jen důsledek toho, jak se náš sporadicky fungující stát stará o železniční cesty... Tady je celkem hezká ukázka, jak "dobře" to stát dělá. http://melnicek.tv/porady/zajimavosti/video/zeleznicni-trat-076-melnik-mseno-video/

+1/0
22.11.2014 12:08

D31a64v44i78d 13Š14a90f34r28á74n29e23k 5787294747333

Spíš mi přijde, že ty rachotiny z Polska už prostě pár desítek let přesluhují. Třeba v SRN nebo Rakousku by to nepustili na trať.

+3/0
22.11.2014 12:29

M56i72l33o91š 54K36o18h65o79u79t 6844134385571

jo, jsou to starý plečky, ale za tohle patrně nemohla stará lokomotiva,. Viděl bych to spíš na kombinaci mizerné údržby tratě i vozů

+1/0
22.11.2014 12:36

M24a11r63t94i73n 50H51a15n81z79a58l 8288489819915

V SRN nevim, ale v Rakousku to bohuzel na trat pousti. Vozime uhli do Rakouskych teplaren a elektraren prevazne v polskych vozech. Ano, obcas se stane, ze polovinu vlaku vyradime kvuli technickemu stavu v predavaci stanice, ale jestli to tak delaji i polaci, kteri zajizdeji az k nam na svou licenci, to je otazka... Jinak predloni vykolejil jeden vlak z polskych vozu Falls/Wap ve stanici Brück a.d.Mur a rozoral pul nadrazi... Bohuzel nikdo jiny tolik vozu nema.

0/0
22.11.2014 14:17

K32a58r51e50l 92N79o89v37á23k 2130933560775

Pořád se něco ruší a pak takto dopadne. Dříve byla funkce "strážce trati" který sledoval jízdu vlaku. Dnes vlak sleduje pouze výpravčí ve stanici a ti se také postupně zruší.

+4/−3
22.11.2014 12:06

J98i33ř29í 86E95r69b59e27n 1593834556347

Když vykolejí poslední vagony 700 m dlouhého vlaku, za jak dlouho doběhne strážce trati k telefonu, aby zavolal na následnou stanici, ať ten vlak zastaví? A kam až mezitím dojela lokomotiva, pokud jel vlak "jenom" 70 km/h (= 20 m/s)?

+2/−1
22.11.2014 13:53

A80d50a89m 52P42u35r86k35r72t 5576312438628

http://jihlava.idnes.cz/vykolejeni-nakladniho-vlaku-v-pribyslavi-fga-/jihlava-zpravy.aspx?c=A141114_092239_jihlava-zpravy_mv

V krátké době (během dvou týdnů) podruhé. Čímž nechci říct "že to na dráze flákají", jen prostě podivení, nevzpomínám si dříve na podobnou nehodu.

+3/−1
22.11.2014 11:38

M45a77r34t73i50n 90N79o92v72o15t58n60ý 3706326781324

Takové nehody se stávají pořád. Neusuzujte z toho, o čem se dočtete na iDnes.

http://www.dicr.cz/kratke-zpravy

+5/0
22.11.2014 12:02

O73t72t74o 94J25e21h38l98i84č79k76a 5160317153502

Dělal jsem na dráze přes patnáct let. Musím kvitovat rekonstrukce tratí, ale ten zbytek! V jakém stavu jsou dnes vozové jednotky (Cargo) a některé tratě! To, jak nám politici spravují 25 let silnice a železnici je toto jen důsledkem. Proč vlak vykolejí? Jsou jen dva důvody-stav trati-stav vozů. U tratí ukradené upevňovací prvky, u vozů zadřená ložiska, či opotřebené soukolí nad normu(šlendrián).

+1/−1
22.11.2014 11:35

J11a84n 34F60r91o35l53í18k 6916750415184

Ano, údržba u státního podniku je asi katastrofální. ;-)

0/−2
22.11.2014 11:46

J44a40n 90Š71e13s18t12á97k 3848569479464

a ředitelé drah s půlmilonovými platy štreky nespravují?;-D

+1/0
22.11.2014 12:08

V33ě49r34a 88L69o24r72e71n67c64o57v75á 5466700854

"působením síly se celá souprava roztrhla". asi nějaká tajemná síla ;-D

0/−2
22.11.2014 11:23

P96e30t63r 81R29u83m13p92l67i92k 4189727969283

prosím tě, zdrž se, tohle je od techniky a nehledej chyby. Zapojovalas někdy vagony? Nebo by sisi pošpinila ručičky?

+3/0
22.11.2014 11:41

D16a65v54i47d 87Č36e52r10n63o48h77o12r69s49k79ý 1826254346416

kdyz mozek nestaci k pochopeni tak nastupuje magie co ;-D

+8/0
22.11.2014 11:52

M32i15l76o31š 73S27a61l30o56š65e94k 7614503741523

Asi nějaká tažná síla ;-)

0/0
22.11.2014 12:59

J60i97ř12í 37D58v44o43ř95á65k 5258133278240

Tak to sis s tvou inteligencí právě "naběhla na vidle ". P.S. Učivo čtvrté třídy základní školy.

+2/0
22.11.2014 13:20

P62e22t83r 77R82u41m74p23l38i44k 4799297359163

pozná fíra to cukání?

+1/−1
22.11.2014 11:17

V95ě43r68a 85L37o37r26e87n80c80o86v75á 5966870184

kde myslíte? ;-D

+3/−2
22.11.2014 11:23

P21e15t70r 10R47u66m43p81l26i77k 4189987399323

chlap pozná cukání třeba v šulinku, vy baby nepoznáte nic, vy se v autech ani nedíváte do zpětnýho zrcátka. Vy vůbec nechápete, že ta lokotka ty vozy táhla.!!;-O8-o

+5/−1
22.11.2014 11:48

D63a32v18i33d 38Č47e62r96n38o75h89o96r74s40k13ý 1906174446866

pokud ti to nevypadne hned za masinou tak nemas sanci :-)

+1/0
22.11.2014 11:31

P14e27t38r 19R28u86m48p61l61i51k 4189287379863

díky.

0/0
22.11.2014 11:38

D65a27v57i77d 52Š67a50f55r23á76n93e20k 5507904127773

Ta polská lokomotiva ET41 z roku 77, to snad byla prehistorie už v době výroby ;-D

Koukám, se jim roztrhla i ta mašina.

Docela se divím, že tohle na naše koleje může, když všem ostatním dělají dráhy problém, i kdyby se nakrásně jednalo o Taurus.

+3/0
22.11.2014 10:59

T35o70m73á22š 34K14n35a23i88f45l 6883850107550

No .. jenže většina těch problémů , které komplikují schválení pro naše tratě, je právě kvůli modernosti těch lokomotiv (a zastaralosti našeho HW), kdy ty lokomotivy účinně ruší české zabezpečovací zařízení ...

Tenhle "šrot" ... je přesně to, na co jsou naše tratě stavěny.

Apropo - a co je na tom, že je to loko z r. 77? tohle není auto, který obměnuješ co pět let.

+5/0
22.11.2014 11:15

P30e56t61r 19R19u23m54p23l63i75k 4469587149613

jančuru s vectorem  už pustili na trat?

0/0
22.11.2014 11:15

P24e18t45r 57N58o83v26o46t53n24y 3619602919442

To u nás potkáte daleko starší lokomotivy.

0/0
22.11.2014 12:35

J87i16ř78í 64E54r66b56e47n 1573404816887

Ve Francii či Švýcarsku běžně jezdí mnohem starší stroje. Když fungují spolehlivě a necrčí z nich olej, tak elektrické lokomotivy můžou být ve výborné kondici i sto let v provozním stavu. U naftových je to horší, tam je opotřebení rychlejší...

+2/0
22.11.2014 13:59
Foto

D32a21v17i97d 75K75r10á73s97e80n10s41k36ý 7267390827

Božínku. Tak železniční uzel Ostrava-Svinov je podle redakce jen "zastávka", a vykolejené vagony jsou prý jen "vybočené".

Vykolejení znamená skutečně jakýkoli stav, kdy se kolo vozu dostane mimo kolejnici, nikoli jen "vagony převrácené ze stráně". A "vybočená" může být jedině kolej v extrémním horku. Pošlete ty články občas na odbornou korekturu.

+12/0
22.11.2014 10:31

D13a47v57i57d 31Š19a34f56r96á81n13e46k 5147764597153

V němčině existuje pro příspěvky vašeho typu termín Fachidiot.

Přesto, že článek podle vás není odborně správně, troufnu si tvrdit, že většina lidí pochopila, o co se jedná.

+2/−12
22.11.2014 11:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.