Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projektant se sutí počítal, s odpadem ne. Hulvácký terminál bude dražší

Nebýt potíží, předávali by 23. února stavbaři Ostravě nový dopravní terminál, který má zlepšit přestup mezi trolejbusy, tramvajemi i autobusy v Ostravě-Hulvákách. Na to si však lidé budou muset ještě půl roku počkat. Stavba se prodlouží i prodraží - o 11,5 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R59a76d47i32m 30K97o40u98t98ň53á50k 5299626697488

Projektantovi selský rozum nechyběl. Nechal si udělat sondy a podle nich se řídil. Ne každý projektant je nutně z Ostravy a navíc pamětníkem původní zástavby. Velmi nedávno byla v těsném sousedství, tj. na stejném území se shodným podložím, dokončena stavba komunitního centra, nyní zvaného Duhový dům. Investorem bylo město Ostrava a jeho zástupci, úředníci investičního odboru, se už při této stavbě dozvěděli, jaká je situace s podložím. Takže jak to, že okamžitě nereagovali a nenechali u projektu dopravního terminálu, o kterém pochopitelně věděli, že existuje, protože původně měl být realizován dříve než ono komunitní centrum, zkontrolovat řešení založení stavby a opravit projektové řešení na skutečný stav podloží? Stavbu by to nejspíše nezlevnilo, ale celková investice by byla součástí žádosti o dotaci a tedy mohla dotace pokrýt i část zvýšených nákladů, na které nyní dotace poskytnuta nebude. Ale hlavně by se s nutnými pracemi od počátku počítalo a stavba by se tedy nezpozdila a mohla být již hotová.

Pro mne jsou tedy jasným viníkem úředníci města. Jakpak asi budou za tento šlendrián potrestáni? A kolik ze způsobené škody uhradí?

+4/0
15.2.2015 22:38

M89a97r64t56i93n 96N80o37v28á36k 4333172449584

pokud měl sondy, tak vidět hned podvody je už trapárna. Stát se to může a zahrabáno u nás je všude něco. Při stavbě domu jsem viditelně byl u lesa na louce a našel jsem při výkopu starou plynovou rouru, která taky nikde nebyla a i pro plynaře to bylo překvapení. Důležité je jasně specifikovat za kolik to odvezou a nahradí správný zátěžovým materiálem.

+2/0
15.2.2015 20:09

K79a32r23e72l 78K52u87t80t98e81l10w29a55s76c94h84e14r 2141251394483

To je tak, když chybí selský rozum projektantovi, investorovi a stavební firmě.Dálnice D47 je toho důkazem.

0/−3
15.2.2015 19:36

J84a87n 51S56a71l62o95m20o13n 4939730321635

Projektantovi selský rozum rozhodně nechyběl. Prostě se ani jednou sondou netrefili do směsného odpadu, ale vždycky jen do sutě, tak udělal to co udělá každý normální člověk. On projektant nevlastní žádný rentgenový zrak aby věděl předem co ho čeká pod zemí.

+3/0
16.2.2015 7:17

L49a72d27i15s88l89a94v 11S27a65u74e93r 8777351593324

Co by chtěli. Vyhlašují soutěže na demolice a kontrola přijde až když je tam rozestřena ornice a rozsetá tráva místo, aby se to předávalo postupně s podpisy odpovědných. Ať to dají k úhradě firmě, která prováděla demolici nebo bývalým majitelům pozemku, protože tohle je vyloženě černá skládka.

+2/0
15.2.2015 17:11
Foto

R51a28d12i29m 28K41o46u34t31ň31á79k 5359846877778

Jste poněkud mimo. V době kdy se demolovalo, se ještě žádné soutěže nevyhlašovaly. Navíc způsob zbourat-zplanýrovat-zavézt zeminou mohl být požadovaný způsob řešení, co se stavební sutí.

0/0
16.2.2015 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.