Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neovladatelný vlak s uhlím ujel v Paskově sedm kilometrů, pak vykolejil

Jednadvacet vagonů naložených uhlím ve čtvrtek odpoledne vykolejilo u dolu Paskov na Frýdecko-Místecku. Vagony s lokomotivou ujely z vlečkové stanice Důl Staříč a postupně nabraly až devadesátikilometrovou rychlost. Mimo kolejnice se dostaly po sedmi kilometrech, většina se převrátila na bok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T20o59m25á64š 91V85a93l27d12e95r 7873430809

Hlavně, že nikoho nezabili fušeři. Ale jinak se nedivím. Všude na draze kvůli penězům kašlou na kvalitu a honí čas. A přitom třeba osobní vlaky mají pořád zpoždění.:-( Dispečeři provozu na dráze kašlou na ostatní účastníky provozu a klidně nechávají závory spadnuté  a rozsvícené světla na přejezdech i přes hodinu. Bordel je slabý výraz pro skutečný stav na celé dráze. Od kolejí až po samotné vlaky.

0/0
22.2.2015 15:36

J13i78ř48í 47K79o93v52a80ř34í47k 5520880454639

Já tedy nevím. Posunovat s loženou soupravou, která není průběžně bržděná, tj. propojená  vzduchem tak aby mohly zabrzdit všechny vagóny, není podle předpisů u ČD Cargo možné. Jak je to u AWT, IDS a dalšími to je vidět. V televizi říkali, že to vážilo 1000 tun. Ať se nezlobí, ale čtyřosý vysokostěnný ložený vůz váží minimálně 70 tun a těch vozů tam bylo 21. Navíc kdyby strojvedoucí brzdil byť jenom lokomotivou, nemohlo by se to rozjet rychlostí 91 km/h.

+1/0
20.2.2015 20:00

M88i97r78o30s74l23a20v 16Z24i45k38m11u88n93d 7199693114613

Posunovat se soupravou ložených vozů nezapojených na průběžnou brzdu může jen totální blbec ...

Než začnu posunovat s tolika vozy - byť jen prázdnými, tak budu vyžadovat, aby byly zapojeny na průběžnou brzdu ...  

Pokud by byla lokomotiva, stojící na soupravě, zabrzděna jen lokomotivní (přímočinnou) brzdou, tak se ta souprava sama o sobě jen tak nerozjede ....

+2/0
20.2.2015 16:30

V92í37t30ě89z21s51l71a76v 37K84l84o21z72í75k 3561329144297

Mirku, denne takto bez prubehu na vlecce AMO posunuji v souladu s predpisy, u posunu je na mne jestli rozhodnu zda mam dost brzdicich procent jen s masinou atd.

0/0
22.2.2015 7:20

M32a74r22t29i69n 95B63ř12e18z77i14n58a 8708645460892

Zde je popis funkce brzdy vlaku -  tlaková brzda.

http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/brzda.html

+2/0
20.2.2015 14:54
Foto

D95a17v43i97d 86K37o58m96á84r35e31k 3133720620548

Nějaká divná souprava, když se nedokáže sama zabrzdit, kort když je připojená k lokomotivě. Při sunutí snad brzdy nefungují?

0/−1
20.2.2015 14:53

M65i88c89h47a35l 48P72a66v33l35á18t 9423923724789

Za urcitych okolnosti funguji brzdy jen na lokomotive. Nemelo by se to stat, ale stalo se. Samotna lokomotiva nema na vetsim spadu sanci tu soupravu ubrzdit.

+2/0
20.2.2015 15:28

M23i29c74h81a79l 48P88a15v41l93á26t 9253443444739

PS: Pri spravnem zapojeni samozrejme brzdi souprava cela a takovy problem nemuze nastat. Cela souprava "to ubrzdi".

0/0
20.2.2015 15:29

J60i39ř54í 33K48ü68h80r 2270206500326

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

Popis nehody kdy brzdila jen lokomotiva a pár vagonů.

Kvalita nic moc, je to dost staré.

+2/0
20.2.2015 16:19

M50i19k72u77l94á64š 34L15é22v11y 5372905824151

Celkem bych rád věděl jak může nastat situace, že strojvedoucí nemůže nijak ovládat lokomotivu. Vždyť při prvním, zatím nepatrném pohybu by snad mělo být bezproblémové vlak ubrzdit. Neví někdo jak to je u nákladních vlaků? Tam nejsou vzduchem natlakované brzdy? Pak by stačilo vzduch vypustit rychlobrzdou podobně jako u osobních vlaků funguje nouzová brzda...

+4/0
20.2.2015 14:36

P76a83v57e52l 19H33u38č32í58n 2736781861694

Pokud je to na spádu a soustava není propojena, či není v soustavě vzduch, což po určitém čase vždy ze soustavy unikne, nemá lokomotiva šanci. Fyzikální zákony tam platí stále. Ubrzdíte rozjíždějící se auto z kopce za zadní nárazník?

+4/0
20.2.2015 14:53

M33i20r41o12s63l40a56v 97J79e42ž63e98k 8601896382318

Souhlas. Takový případ se jednou stal při nehodě v Háji ve Slezsku.

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

+2/0
20.2.2015 15:08

M72i32r47o71s27l70a84v 32Z73i11k26m92u27n59d 7979983174943

Když tam sladce spinká spánkem spravedlivých ....

+1/−2
20.2.2015 16:32

J10i94ř79í 97S73t59e35h17l95í50k 9937536575432

Zajímavý,že se to stalo včera odpoledne a až po 22 hodinách se dostalo ven.To si AWT(PKP Cargo)mysleli,že to ututlatí.Na ČD se jen škrábnou a místní žlutý fanatik má hned článek;-D

+2/−7
20.2.2015 14:22

B10o10h85u50s40l25a51v 61K35r18á38l62í23k 2621790299436

Ukřivděnej odborář z ČD se ozval ;-D

+2/−2
20.2.2015 15:02

J63i90ř64í 88S43t50e73h58l87í45k 9197746435382

Nejsem odborář,ale jen strojvedoucí ČD a vidím jakej je u soukromníků "pořádek"

+1/−3
20.2.2015 15:24

M29i52c82h92a27l 72P56a67v91l53á47t 9683703694209

No jiste, odboraskemu, eh prominte, statnimu podniku CD se nic takoveho nikdy nestalo. Tato slavna zumpa na penize funguje naprosto bezchybne! :o)))

0/−1
20.2.2015 15:27

J45i72ř37í 75S16t39e62h91l53í66k 9597216915512

Ty tam děláš,že to víš nebo jen sedíš u počítače?

+1/0
20.2.2015 15:38
Foto

P79a41v86e91l 79M18a20r40t69i62n55e86k 9955985211503

Ja treba na te vlecce pred lety delal vlakvedouciho a pred tim i u drahy. Predpisy se dodrzovaly uplne stejne, jediny rozdil byl, nemuseli jsme nosit blembaky na palici.

0/0
20.2.2015 17:47

M73a78r14t48i52n 72L80a97s37e98v66i59č 2386366667614

No on je podobný bordel i u ČD, co si budeme povídat .....

0/0
20.2.2015 16:29

T64o25m21á21š 60F76u90k 2610981156137

čd vozí osobní vlaky,ale takový bordel budeš se divit tam není

0/0
20.2.2015 18:08
Foto

J74i29ř29í 42Š63r80á13m91e79k 3178527989171

Odhadem z mapy mi vychází převýšení cca 50 m na těch 6 km.

0/0
20.2.2015 14:22
Foto

P59a88v63e79l 51M60a11r42t94i93n32e79k 9865105891953

Nepamatuji si už, ale určitě se to dohledat. Traťové promile a brzdové procenta. Ten spád je tam opravdu drsný.

0/0
20.2.2015 14:27

J87i51ř48í 47S69t16e77h17l65í13k 9777356435862

To je tak,když se vměšují do dopravy soukromníci.Předpisy je nezajímají,udělat práci s jedním člověkem,nedodržovat pracovní doby,hlavně když hrabeme.

+4/−10
20.2.2015 14:20

P53a21v25e14l 60H70u22č20í20n 2486131691794

Stalo se to i dříve, při zkouškách brzd, kdy zůstal uzavřený kohout ovládací větve(po brzdové zkoušce), tím se souprava automaticky zabrzdí, ovšem netěsnostmi po čase vzduch unikne a dojde k samovolnému odbrzdění soupravy. Nákladní vlak z Opavy se sice sám  nerozjel, rozjela ho lokomotiva, aniž zkontrolovali soustavu. A pak už stačil strojvedoucí jen vyskočit z rozjetého vlaku, po 20km jízdy v Háji u Opavy, než vlak zastavil najetím do nákladní(naštěstí) soupravy.

+1/0
20.2.2015 14:46

K35a96r62e75l 79N22o94v91o64t14n61ý 4476530205555

Dneska je to bráceně...:) Pokud vzduch unikne, souprava se zabrzdí!!!

0/0
20.2.2015 14:55

P24a47v81e75l 97H17u50č20í63n 2816481281834

Ale ze spojovacího ,potrubí, ten pokles tlaku je impulsem pro brzdič, aby do brzdící soustavy pustil tlakový vzduch. Jedině, že se používají pružinové válce, pak ano. O nových systémech nevím, jsem přeci už jen stará škola. Pak se omlouvám.

+1/0
20.2.2015 14:58

K76a41r10e43l 98N36o52v20o13t36n97ý 4226470945875

To "Dnes je to obráceně.." je jen takové odlehčení, nemající přímy vztah k tématu, je to odkaz na film Světáci (kdo si vzpomíná):)

Pokud je mně známo, tak na starších nákladních vagonech se stále používají pružinové brzdy, ty dvouokruhové, o kterých píšete Vy, se používají u osobní dopravy a snad u novějších dálkových nákladů.

0/0
20.2.2015 15:39

V17í63t66ě17z60s65l95a71v 66K37l70o71z84í85k 3971939404937

Pokud vzduch unika pomalu z hlavniho potrubi mimo mez citlivosti brzdy, coz je asi neco pod desetinu baru za minutu tak brzda nezabrzdi, pokles by musel byt razantnejsi.

0/0
22.2.2015 7:25

M21a24r32t13i28n 47L27a67s45e21v21i83č 2626606217614

To co píšete je trošku jinak - sice ano -  kohout mezi HDV a soupravou byl uzavřen, ale to nezpůsobilo automatické zabrždění. Celý mechanismus toho neštěstí byl ten, že sice vlak rozjeli, ale tím, že byl kohout uzavřen, tak celý vlak byl bržděn jen lokomotivou a nikoliv celou soupravou - proto byla ta souprava neubrzditelná - ona ta souprava laicky řečeno ani nevěděla, že má brzdit, resp. lokomotiva jí to neměla "jak sdělit" že má brzdit - je to to samé, jako by měl trabant ubrzdit za sebou připojený kamion s návěsem....

+3/0
20.2.2015 15:09

P12a10v24e41l 67H27u80č69í43n 2166381631674

Při uzavření toho kohoutu přes něj unikne vzduch z ovládací větve a souprava se zabrzdí, pak se  "oklepávají pakny", ale když to zůstane zabrzděno, po čase vzduch unikne a odbrzdí se. A navíc pak nedojde k plnění soustavy z kompresoru lokomotivy. A dobře říkáte, že vagóny neví, že lokomotiva brzdí.

0/0
20.2.2015 15:27

M34a14r42t66i28n 36L80a64s13e44v29i89č 2916306837594

No, nevím, ale poprvé slyším, že by se zkouška brzdy (jak vy říkáte "oklepávat pakny") dělala tím, že by se zavíraly kohouty.

Podstatou zkoušky brzdy je nejen zkontrololovat, zda souprava zabrzdí a tedy reaguje na snížení tlaku vzduchu v průběžném potrubí ovladačem brzdiče průběžné brzdy na lokomotivě. 

Nicméně to co říkáte by se dalo dělat a občas jsem to i vídával (nevím a netvrdím, že to je v souladu s předpisy), kdy dojede souprava, uzavřou se kohouty na lokomotivě a na prvním voze, rozpojí se hadice a pak se teprve otevřením kohoutu na voze upustí vzduch z potrubí a tím dojde k zabrždění soupravy. A právě z důvodu netěsností a nedoplňování vzduchu kompresorem z lokomotivy je pak nutné i takto odstavenou soupravu zajistit i jinak - ruční brzdou nebo klíny.

0/0
20.2.2015 16:27

P81a73v20e60l 33H83u96č78í98n 2356931431624

Právě, že jsem to vídával i já, proto jsem to zmínil... a je to jedna z možností, proč právě ujede souprava(nezajištěná klíny, či mechanickou brzdou), nebo pak rozjetá nezabrzdí. A ty "pakny" přeci oklepávají(měli na to kladívka na dlouhé násadě), ovšem máte pravdu, že je to asi jeden z mnoha úkonů zkoušky brzd.

0/0
20.2.2015 18:41

J69i22ř19í 62K10ü20h16r 2780266440336

https://www.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok

A těch kilometrů je tak 15...

0/0
20.2.2015 16:21

J40a95n 97Ž65o94f51č74i95n 5952195601410

škoda 20 mega? To asi někdo zapomněl dopsat nulu. Vždyˇjsou skoto všechny vozy zkroucené v rámu, nápravy taky nebudou úplně OK. tohle všechno vyměnit nebo opravit bude dražší. 20 mega odhaduji tak na samotném železničním svršku.

0/−1
20.2.2015 14:08

M27i13c43h49a17l 62C67h91a41l46u12p43a 6328200369913

Nebo to mysleli tak, že je to tak stará technika, že už nemá hodnotu :-).

0/0
20.2.2015 14:14
Foto

J19i77ř80í 64Š39r85á29m36e84k 3418837569591

Třeba to chtěli poslat jako surovinu do hutí rovnou i s uhlím.

0/0
20.2.2015 14:16
Foto

P96a46v52e19l 80M90a59r65t70i97n26e58k 9525915931923

Taky se divím.

0/0
20.2.2015 14:15

Z64d42e83n25ě82k 85D28u38f94e12k 2414834178

To je nějaký divný chlapci, asi máte v Paskově docela slušný bordel na tej vašej železnici.

0/0
20.2.2015 14:07

M64a75r77t20i41n 44K98ř58í34ž 9513282760357

To jsou dneska zprávy:

 - Zeman se svezl vláčkem po Kvasinách, nasedl i do „svého“ nového superbu

- Neovladatelný vlak s uhlím ujel v Paskově sedm kilometrů, pak vykolejil

0/0
20.2.2015 14:06

P48a78v64e16l 86S93o35b43o30t97k98a 5400764

To si děláte srandu, že jo? 

Jak je možné, že vlak se sám rozjede a není ho možno zastavit? Co je to za předpotopní soupravu?

To jako na té trati normálně vlaky nejezdí protože je neubrzditelná?

+1/−5
20.2.2015 13:52

M20a28r24t24i77n 59J74i58r15o32u47s47e20k 7576935445408

To mě taky praštilo do učí. Přece každý ten vagon musí být brzditelný, tj nejspíš nepřipojili hydrauliku. Vlaky přece nebrzdí lokomotiva! ;-D

0/−3
20.2.2015 13:54

T90o64m47á56š 47F49u72k 2880241466587

další odborníci.....

+4/−1
20.2.2015 14:00

T72o43m76á77š 78F64u33k 2800431206727

Pokud něco nezajistíš tak se to rozjede ne?auto taky nech na kopci bez brzdy a kvaltu a je fuč

+4/0
20.2.2015 14:02

P68a11v76e42l 55H26u67č75í46n 2416981891174

Nevím zda  je to nyní jinak, ale brzdí je tlakový vzduch z jímek na vagónech a impulsem je pokles tlaku ve spojovací hadici s lokomotivou, pokud ovšem je zapojená, či nezastavený přívod do plnící větve. Když však jsou  jímky prázdné, není co pustit do brzdových válců. Sama lokomotiva nemá šanci.

+3/0
20.2.2015 14:09

M43i92c29h72a77l 50C34h63a22l26u84p71a 6548680679553

Třeba to nezapojili kompletně, takže vlak nebrzdil a samotná lokomotiva to neubrzdí.

0/0
20.2.2015 14:15

T33o22m10á30š 28F95u46k 2790141926567

Váhu 21 ložených wapek odhaduji na 1640 tun.Na místě to lok udrží(nevím kolik je tam spád)ale za jízdy pokud vozy nebrzdí tak ne a na spádu vůbec ne.

0/0
20.2.2015 13:40
Foto

P30a48v10e27l 73M53a69r44t85i44n59e12k 9915845191563

Vůbec mi není jasné, jak to udělali. Vexl je na odjezdu a s nalozenyma se tam nemanipuluje, ten se odemyka až je hotova brzdenka a povoleni k odjezdu. Na víc klíč je v zámku v boudě a odemkne ho vypravci dalkove a až potom můžu postavit vexl do tratě.

0/0
20.2.2015 13:47
Foto

R83o90m70a11n 57K98r30a22t28o98c69h88v47i55l 1497688848939

to je fakt česky???

+3/0
20.2.2015 13:48
Foto

P14a25v21e98l 21M27a83r34t80i20n73e19k 9175455181483

Ajzlbonacky.

+6/0
20.2.2015 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.