- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bombastický novinářský nadpis "Ostrava před Prahou", a pak se člověk dočte, že tam za den pojede 10 spojů, jednou za dvě hodiny.
Doufám, že si článek přečetl JS, aby viděl, jak má článek vypadat
Ostravské letiště by mělo smysl pro nízko-nákladové dopravce. Ze Slovenska i z Polska je dobré spojení a z Prahy taky. Je škoda, že se je nedaří nalákat. Možná že by letiště mělo vysoké poplatky za odbavení takových letadel ? Nevím...
I nízkonákladoví dopravci potřebují poptávku. V Ostravě není business, není tam žádný turistický cíl, není tak bohaté obyvatelsvo, aby běžně někam létalo letadlem, nejsou tam gastarbeiteři jako v Polsku.
A jestli myslíte, že by tam kvůli o pár stovek levnější letence jezdili Pražáci? Proč? Pražské letiště nemá poplatky zas tolik vysoké (má je nižší než např. Mnichov nebo Vídeň).
Mošnovské letiště má tak trochu smůlu, že mu ve velkém konkuruje nedaleké mezinárodní letiště v polských Katowicích. Nyní ke všemu vede z Ostravska až k polskému letišti nová dálnice.
To letiště má hlavně smůlu, že o něm rozhodovali ti politici, co o něm rozhodovali. A přesně v době, kdy v Katovicích přistávaly jenom vlaštovky a větroně, zatímco v Mošnově mohla sedat i Mrija nebo podobné bestie.
Proc by se jednou nemohlo "zbytecne" investovat taky do Ostravy,nez jenom porad do Prahy...kazdy den to cteme Opencard,Blanka vsak tam jsou jeste vetsi blbouni nez v Ostrave :D !!Jako reklama pro letiste je to nahodou super az na to,ze opravdu tam leta malo letadel,ale investice do budoucna to je....ja ziju a pracuju v UK a letam z London Stansted do Ostravy pravidelne,protoze tam je muj domov...ja jsem spokojen ;)
Už jste to tu jednou psal, takže odpovím znovu stejně - co třeba protože Blanku i Opencard zatáhla Praha ze svého městského rozpočtu, zatímco tohle zaplatil stát potažmo MS-kraj?
Nejsem si jistý, jestli je ten název zvolený správně. Je to možná detail, ale vzhledem k pojmenovávání ostatních stanic bychom se měli držet zavedených zvyklostí. Jako je "Česká Ves bazén", "Trutnov střed", "Děčín východ", tak by mohlo být "Mošnov letiště", pro cizince "airport" po vzoru dvojjazyčných názvů na Třinecku. Je to první název železniční stanice s čárkou. A ani tam nemusel být název Ostrava.
Ostrava je před Prahou. Když se jede z východu.
Jediné hlavní pozitivní je, že se opravila aspoň část kolejí na Kopřivnici, kde je hezká rovná trať a najednou ani 810ka nemusí skákat...
"Kdyby nebylo dotace, určitě bychom o železnici neuvažovali. Je to velmi nákladná investiční akce." - Takže vyhozené peníze.
Onehdy jsem jel na pražské letiště poprvé v životě MHD. Bylo to naprosto v pohodě, kromě nasazeného typu autobusu z Dejvické na letiště. Ten dopravě lidí se zavazadly vůbec nevyhovuje, Místo budování rychlodráhy za moc miliard vám navrhuji: Dejte 2 miliardy mě, Za jednu koupím a budu provozovat 20 báječných autobusů s prostory na zavazadla a všechny lidi na to letiště v pohodě a pohodlně zavezu. A tu druhou miliardu si užiju.
A opravíte za to i kus trati směr Příbor? Uvedená částka není jen na odbočku na letiště, to je jen 3 km kolejí a zastávka.
Jj, na jednu stranu si čteme, jak je problém vyčerpat evropské dotace a na druhou stranu si čteme, jak "účelně" tyto dotace používáme. Tohle je úplně mimo mísu. Za tu cenu měli posílit autobusovou dopravu a kdyby na to dali 900mega, tak by ty autobusy mohly jezdit několik desítek let zdarma...
No důležité je, že si do kraje natáhneme dalšího investora s výrobou světel. A naše skvělá vláda to ještě zadotuje. Proč ne, když se ty dotacepak použijí na přeztažení lidí z NJ a Mohlenice, kde už jsou velké a zavedené fabriky na světla. Vážně jsou to pak rovné podmínky na trhu... Někdy mám vážně pocit, že někomu hráblo...