Diskuze

Ostrava před Prahou. V pondělí začnou vlaky zajíždět až k letišti

Zatímco Praha železniční napojení k letišti stále plánuje, na severovýchodě země se za pár dnů tato varianta stane skutečností. V pondělí vyjedou z Ostravy k mošnovskému letišti první soupravy CityElefant. Po padesáti letech je to první nová železnice v tuzemsku, navíc nikde jinde v Česku koleje k letišti nevedou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LH

Bombastický novinářský nadpis "Ostrava před Prahou", a pak se člověk dočte, že tam za den pojede 10 spojů, jednou za dvě hodiny.

2 1
možnosti
TA

Doufám, že si článek přečetl JS, aby viděl, jak má článek vypadat :-P

0 0
možnosti
JZ

J89a55n 91Z21b59o12ř85i47l

8. 4. 2015 14:19

Ostravské letiště by mělo smysl pro nízko-nákladové dopravce. Ze Slovenska i z Polska je dobré spojení a z Prahy taky. Je škoda, že se je nedaří nalákat. Možná že by letiště mělo vysoké poplatky za odbavení takových letadel ? Nevím...

0 0
možnosti
RJ

I nízkonákladoví dopravci potřebují poptávku. V Ostravě není business, není tam žádný turistický cíl, není tak bohaté obyvatelsvo, aby běžně někam létalo letadlem, nejsou tam gastarbeiteři jako v Polsku.

A jestli myslíte, že by tam kvůli o pár stovek levnější letence jezdili Pražáci? Proč? Pražské letiště nemá poplatky zas tolik vysoké (má je nižší než např. Mnichov nebo Vídeň).

1 0
možnosti
JS

J34a41n 84S88l40o95v35í20k

8. 4. 2015 12:14

Mošnovské letiště má tak trochu smůlu, že mu ve velkém konkuruje nedaleké mezinárodní letiště v polských Katowicích. Nyní ke všemu vede z Ostravska až k polskému letišti nová dálnice.

1 0
možnosti

To letiště má hlavně smůlu, že o něm rozhodovali ti politici, co o něm rozhodovali. A přesně v době, kdy v Katovicích přistávaly jenom vlaštovky a větroně, zatímco v Mošnově mohla sedat i Mrija nebo podobné bestie.

1 0
možnosti
Foto

Proc by se jednou nemohlo "zbytecne" investovat taky do Ostravy,nez jenom porad do Prahy...kazdy den to cteme Opencard,Blanka vsak tam jsou jeste vetsi blbouni nez v Ostrave :D !!Jako reklama pro letiste je to nahodou super az na to,ze opravdu tam leta malo letadel,ale investice do budoucna to je....ja ziju a pracuju v UK a letam z London Stansted do Ostravy pravidelne,protoze tam je muj domov...ja jsem spokojen ;)

1 1
možnosti

J70a86n 45Č62e44k67a78l

8. 4. 2015 11:16

Už jste to tu jednou psal, takže odpovím znovu stejně - co třeba protože Blanku i Opencard zatáhla Praha ze svého městského rozpočtu, zatímco tohle zaplatil stát potažmo MS-kraj?

1 1
možnosti
BG

Nejsem si jistý, jestli je ten název zvolený správně. Je to možná detail, ale vzhledem k pojmenovávání ostatních stanic bychom se měli držet zavedených zvyklostí. Jako je "Česká Ves bazén", "Trutnov střed", "Děčín východ", tak by mohlo být "Mošnov letiště", pro cizince "airport" po vzoru dvojjazyčných názvů na Třinecku. Je to první název železniční stanice s čárkou. A ani tam nemusel být název Ostrava.

0 0
možnosti
PN

Ostrava je před Prahou. Když se jede z východu.

3 0
možnosti
JJ

Jediné hlavní pozitivní je, že se opravila aspoň část kolejí na Kopřivnici, kde je hezká rovná trať a najednou ani 810ka nemusí skákat...

1 0
možnosti
PP

P18e17t36r 62P38a89c84k67a

8. 4. 2015 9:53

"Kdyby nebylo dotace, určitě bychom o železnici neuvažovali. Je to velmi nákladná investiční akce." - Takže vyhozené peníze.

Onehdy jsem jel na pražské letiště poprvé v životě MHD. Bylo to naprosto v pohodě, kromě nasazeného typu autobusu z Dejvické na letiště. Ten dopravě lidí se zavazadly vůbec nevyhovuje, Místo budování rychlodráhy za moc miliard vám navrhuji: Dejte 2 miliardy mě, Za jednu koupím a budu provozovat 20 báječných autobusů s prostory na zavazadla a všechny lidi na to letiště v pohodě a pohodlně zavezu. A tu druhou miliardu si užiju.

0 1
možnosti
RJ

A opravíte za to i kus trati směr Příbor? Uvedená částka není jen na odbočku na letiště, to je jen 3 km kolejí a zastávka.

0 0
možnosti
JJ

J71a54n 43J32e90n68i75c

8. 4. 2015 9:40

Jj, na jednu stranu si čteme, jak je problém vyčerpat evropské dotace a na druhou stranu si čteme, jak "účelně" tyto dotace používáme. Tohle je úplně mimo mísu. Za tu cenu měli posílit autobusovou dopravu a kdyby na to dali 900mega, tak by ty autobusy mohly jezdit několik desítek let zdarma...

No důležité je, že si do kraje natáhneme dalšího investora s výrobou světel. A naše skvělá vláda to ještě zadotuje. Proč ne, když se ty dotacepak použijí na přeztažení lidí z NJ a Mohlenice, kde už jsou velké a zavedené fabriky na světla. Vážně jsou to pak rovné podmínky na trhu... Někdy mám vážně pocit, že někomu hráblo...

1 1
možnosti