Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šotouši a tři sta volných míst. K ostravskému letišti začaly jezdit vlaky

Mezi Ostravou a letištěm v Mošnově začaly jezdit vlaky. Desetkrát denně mají vozit nejen cestující, ale také zaměstnance firem sousední průmyslové zóny. Redaktor iDNES.cz se jedním z prvních spojů svezl. Lidí byla v soupravě jen hrstka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K18v77ě14t13o12s62l76a49v 45N78y72t70r67a 9596188368737

Na začátek celkem slušné obsazení, v Posázaví přes týden ani tolik lidí nejezdí, a to už tam vlak jezdí přes sto let. Ty 3 km na konečnou nic divného, u MHD je to také celkem normální, je to jen trochu posunutá konečná, náklady se zdají vysoké, ale když to zatáhla EU tak aspoň trochu užitečné. Jsou mnohem horší projekty. Pokud se průmyslová zóna dodělá, nemusí to být marné. Trochu předčasné závěry, tunel Blanka se také dělá přes čas a pořád se jen tuneluje. Pokud bude dostupná veřejná doprava, bude to minimálně ekologičtější. Až se dobuduje nákladní terminál může to být zajímavější, nakonec z Mošnova mohou létat největší letadla světa, což jinde není běžné ani možné. Nepostavilo se to na pár let...:-)

+6/0
13.4.2015 19:03

R98o30m70a52n 98S92t74o83n39e85k 1629843919671

největší nákladní letadla světa už občas z Mošnova lítají :-)

0/0
13.4.2015 20:25

J83i91n15d27r27a 23V66o29š60t84a 1204624729862

Napsat článek o tom, že právní den provozu není hned dost cestujících, to už taky vyžaduje určité mentální nastavení. Tím samozřejmě nechci říct, že by snad autor byl hloupý člověk, ale hodnotit vytíženost trati tři hodiny po zahájení provozu, může jen opravdu velký pitoma.

+6/0
13.4.2015 17:20

M52i74r38o85s21l58a26v 38Z57i34k19m84u39n28d 7729753244643

Račte se podívat do letového řádu ... z Prahy do Ostravy létá ATR 72 s necelou padesátkou cestujících ... přistavena je souprava s kapacitou cca 300 sedaček ...

To, že vlakem nebude téměř nikdo jezdit je patrné ze srovnání letového a železničního jízdního řádu ...

+1/−3
13.4.2015 17:42

P52e21t88r 78N61a42j90d23e16k 7787696843421

Vedle letiště je průmyslová zóna a obec Mošnov. Těch 5 km navíc ze Studénky jednou za 2 hodiny opravdu moc stát nebude a může to to letiště dost zatraktivnit.

0/0
13.4.2015 19:53

B45r29o86n41i63s56l75a72v 43Š51i54m43o80n18í42k 5822475562837

Lépe stamiliony rozházet nebo rozkrást, než je nevyčerpat...

0/−1
13.4.2015 17:10

Z70d54e20n61ě96k 72J22o95n94á97š 9511469676710

Prostě letiště získalo touto tratí nový potenciál a je otázkou, zda ho dokáže využít. Nyní se pořád ČR ještě vzapamatovává z recese, ale za takových 5 let může být situace jiná a ten vlak chválím, ten projekt není postavený pro současné potřeby, ale pro ty budoucí. Což někteří nechápou....

+8/0
13.4.2015 16:37

L91a72d64i51s86l18a29v 47P91l18á68n43e44k 7800330581399

V Ostravě umí vyhazovat peníze na nepotřebné. Místo aby pomohli lidem sehnat práci ( zejména je motivovat a rekvalifikovat ), tak postaví trať na nejméně využívané letiště v republice a 10x denně vypraví prázdný vlak ( na to by stačil jeden vůz motoráčku ). Rv

0/−5
13.4.2015 15:46

P68e32t84r 23N86a35j66d89e67k 7517596803731

Bohužel o tom jak pomoct lidem sehnat práci rozhodují v Praze..... A ten vlak nejede jen na letiště, ale i do průmyslové zóny která bude v budoucnu zaměstnávat až 10 000 lidí.

+4/0
13.4.2015 16:05

R91o15m86a70n 87S45t76o40n60e47k 1649333629111

kdyby postavily zastávku hned vedle průmyslové zóny kolem které trat vede tak by i zvedla zaměstnanost

0/−1
13.4.2015 16:32

J92i62ř38í 40H72o46d68a81n 6234817573140

Teď jsem tu někde četl ze v pardubicích ubylo cestujících

0/−1
13.4.2015 16:39

P47e97t61r 28N66a68j65d27e25k 7627566733911

Výborně, teď by to ještě chtělo nasadit takové letištní taxy aby to přitáhlo nízkonákladové letecké společnosti. Kdo má pořád jezdit do Katowic......

+2/0
13.4.2015 15:29

J87a80n 97S18ů84r30a 4895343333732

To není zdaleka jen o taxách, ale potenciálu letiště a počtu lidí, které může nasát. Zkuste si udělat kružnice se stejným poloměrem a středem v Katovicích a středem v Mošnově. Mošnov nemá bohužel takovou spádovost, jako Katovice

+1/0
13.4.2015 15:40

P37e39t20r 86N44a15j20d91e14k 7227836973771

No vzhledem k tomu, že nízkonákladovky jdou po ceně a ty letadla často lítají na zapadlá letišťátka, kde třeba přiletí jen 10 letadel za den, tak bych takový pesimista nebyl. MS, Olomoucký a Zlínský kraj mají 2,5 milionu obyvatel, nevidím důvod proč by se tu třeba Wizzair nemohl začít létat.

+2/0
13.4.2015 15:51

J78a41n 80S95ů67r45a 4855393153632

Proč už tam dávno tedy nelétá? Čekal na vlak?:-)Jinak si zkuste najít spojení třeba z Přerova vlakem na Mošnov, jak psal někdo z diskutujících níže. 10 letadel je v Mošnově realita pár dní v sezóně. Jinak trend se výrazně mění, lowcosty z těchto zapadlých letišť jdou čím dál častěji na hlavní. Malý příklad - Lipsko a letiště Altenburg, kde kdysi byly i dvě linky Ryanairu. Už nejsou, naopak jsou v Lipsku na hlavním letišti.

0/0
13.4.2015 15:53

P47e83t64r 69N72a38j61d67e79k 7237346333881

Jenže Mošnov není zapadlé letiště, je to nejbližší letiště pro 2,5 miliónů lidí, z Přerova do Brna jízdní doba nejmíň 1:15 a to pouze na nádraží.... do Mošnova v pohodě pod 1 hodinu přimo před letištní halu, pokud se upraví JŘ aby navazoval přestup ve Studénce. Doba se mění a mění se i lidi. Kdysi každý považoval za normální si na letiště dojet do Prahy, dneska už by si málokdo koupil zájezd u cestovky, pokud by nebyl odlet z Mošnova.

+2/0
13.4.2015 16:17

J55a80n 30S21ů14r70a 4525603183892

A druhé, významnější letiště s podstatně větší nabídkou letů, hodinu od Ostravy.  Přerov mi nachází tedy IDOS na Mošnov nejméně 1 hodinu a 23 minut. Na 71 km trošku dost.

0/0
13.4.2015 16:19

P13e28t76r 14N33a31j88d47e43k 7317746713121

Protože JŘ jsou blbě sestavené a nebral se na to ohled. Jinak většina rychlíků stojí ve Studénce, tedy Přerov-Studénka 45 minut a Studénka-Mošnov 9 minut.

0/0
13.4.2015 16:36

J79a45n 46S63ů52r53a 4145833533552

A kdo je objednává a sestavuje? MS kraj.

0/0
13.4.2015 16:37

P52e34t24r 47N33a80j67d62e12k 7397936613501

Co není může být........

0/0
13.4.2015 16:40

J95i33ř37í 46K90o75c89u12r23e82k 6775504755668

Rychlíky objednává Ministerstvo dopravy. Posunout rychlíky nelze libovolně, neboť z Brna do Přerova vede jednokolejka a rychlíky se na ní potkávají každou půlhodinu.

0/0
14.4.2015 0:21

V17o10j17t14ě15c58h 72T33r78l18i83c65a 4656741685711

Se hlavně zaspalo dříve, když měl Mošnov před Katowicema náskok. Socan Lukša tehdy odmítal aby z Mošnová létaly nízkonákladovky, chtěl se soustředit na klasické aerolinky, asi si myslel, že sem bude létat US Airways z New Yorku nebo co. Teď se škemrá, aby ryanair přihodil Barcelonu Bergamo nebo Dublin. Ale už je pozdě, ujel vlak :-/

+2/0
13.4.2015 16:03

R42a18d28e93k 50J39a24n17a22t18a 9635536394512

Jak jsem napsal v jiné diskuzi. Ostravaci si nejsou schopni přiznat, že v Katowicích je prostě z mnoha důvodů větší poptávka po leteckém spojení, lhostejno, zda kraj ty letištní poplatky aerolinkám zadotuje nebo ne.

a) v té aglomeraci bydlí více lidí

b) je tam průmysl, proto je to i pro business zajímavější, v ostravě to spíš upadá

c) lidí jsou tam bohatší než v ostravě, průměrný plat v katowicích je kolem 28 tísíc (víc než ve Varšavě!), v Ostravě cca 22.

d) poláci více pracují v zahraničí než češi

+6/0
13.4.2015 15:47

P46e95t56r 23N60a61j94d34e88k 7127776713541

Jinými slovy mělo 2,5 miliónu obyvatel v regionu nadále dojíždět na letiště do Katowic nebo Vídně? Nevidím pro to jediný důvod...

0/0
13.4.2015 16:01

R28a62d35e19k 24J42a50n49a69t32a 9815266774842

Nebo do Prahy, kde jste za 3 hoďky a za pár korun. 2.5 mil. lidí není argument, jelikož kolem Katowic jich je 3.5 mil. a navíc prostě bohatších. Zatímco na Moravě, kdo něco umí, natáhne se do Prahy. Zbylým důchodcům je určeno těch pár letních charterů. Až budou v Ostravě vyšší platy než v Praze (tak jsko jsou v Katowicích vyšší platy než ve Varšavě), tak si můžem povídat dál.

Navíc nevím, koho tady chcete vlastně přesvědčovat. Letecká doprava je v EU liberalizovaná, nikdo aerolinkám na Mošnov létat nebrání. Pokud by v tom byznys viděly, přišly by.

0/0
13.4.2015 16:15

P98e90t96r 94N29a93j37d71e86k 7187516243161

Na Moravě kdo něco umí, tak maká v Rakousku nebo Německu, kdo neumí šprechtit, tak v UK. Do Prahy jezdí jenom zoufalci a vysokoškoláci s úzkou specializací. 

Je jasné, že KTW bude větší letiště než Mošnov, protože tam jednoduše žije víc lidí, ale absolutně nevídím důvod proč by mělo být 4 miliony Moraváku odkázány na letiště v Polsku a Rakousku.

0/0
13.4.2015 16:33

R76a18d28e25k 26J78a84n95a54t86a 9975486204872

"Na Moravě kdo něco umí, tak maká v Rakousku nebo Německu, kdo neumí šprechtit, tak v UK. Do Prahy jezdí jenom zoufalci "

Jasně. Dobří v Rakousku, zoufalci v Praze. A na Moravě teda zůstal podle vás kdo, ti co jsou horší než zoufalci?

"absolutně nevídím důvod"

Tak proč to tak teda je když není důvod? O důvodech přemýšlejte vy, já už jsem 4 napsal :-)

"odkázány na letiště v Polsku a Rakousku. "

Pořád zapomínáte na Prahu. Asi nějaký mindrák ;-)

0/0
13.4.2015 16:49

P11e75t73r 74N96a81j76d94e43k 7907176573761

Pořád nechcete chápat, že do Vídně na letiště to mám autem 200 km, do Katowic 90 km, do Bratislavy 220 km, do Popradu 150 km, do Krakowa 135 km a do Prahy po slavném tankodromu jménem D1 380 km!

 Důvod  proč to tak není je jasný, lidi nejsou zvyklí létat z Mošnova a letecké společnosti taky ne, ale to se může změnit..... Naučili se lítat z KTW, naučí se lítat z Mošnova..... 

Na Moravě zůstali ti horší než zoufalci a ti co se tady dokážou docela dobře uživit.

0/0
13.4.2015 16:58

R26a55d74e26k 67J98a36n73a41t50a 9175646464922

A proč byste do Prahy jezdil autem, když tam jezdí vlak v krátkých intervalech za směšné ceny (které jsou možné i díky tomu, že tam "zoufalí" (váš výraz) Moraváci masově jezdí pracovat)?

A proč byste jezdil do Vídně, když z Prahy jsou lety obvykle levnější (ve Vidni jsou tarify přizpůsobené kupní síle Rakušana)? Jen abyste ukázal, že na to máte?

0/0
13.4.2015 17:11

P88e54t13r 98N55a19j15d36e95k 7227436543421

To je právě přesně naopak, čím bohatší region, tím levnější lety se dají vyzobat. Z Německa nebo Rakouska není tak těžké sehnat levnou letenku na Kanáry za 10 eur, z ČR je to prakticky nemožné. To je důvod proč spousta lidí létá z Vídně. A poté co Poláci protáhli naši D1 prakticky až na letiště, tak si tu spousta lidí uvědomila, že je blbost jezdit někde do Prahy, když do Katowic se dá zajet z Ostravy za půl hodiny, Poláci vycházejí vstříc i velmi levným týdenním parkováním. Nicméně pořád si říkám, že na Moravě žije dost lidí na to aby jsme tu měli vlastní frekventované letiště. I taková "blbost" jako stanice vlaku před letišní halou může nějakou nízkonákladovku přesvědčit aby to tu zkusila. Já jsem optimista.

0/0
13.4.2015 19:49

R39a80d74e37k 17J67a11n67a49t78a 9705406484832

Tak se předveďte a najděte mi tu levnou letenku z Vídně na Kanáry za 10 EUR. Obývám se že neuspějete. Niki je docela drahý. A dálkové letenky jsou z Vídně tak drahé, že je někdy k vidění i letenka Praha-Vídeň-X levnější, že Vídeň-X tím samým letem.

Německo je něco trochu jiného, tam je několik menších letišť, která se předhánějí v tom, kdo zadotuje provoz víc. Něměcko je ovšem z Ostravy trochu z ruky.

0/0
13.4.2015 21:05

J24o68s34e66f 19Š59e88m87e50l39í91k 7619481700897

Tak vlaky už do Mošnoiva na letiště jezdí. Urááá.

A teď se můžeme pustit do shánění letadel. ;-)

+3/0
13.4.2015 15:06

M59a61r82e22k 66F96l92e66k23a98č 1967452340481

a víte že to je běžná praxe? Obce například připraví průmyslovou zonu a pak tam shánějí nájemníky. Dokážu si představit že podmínkou pro zřízení linky musí být pohodové spojení do centra!

+5/0
13.4.2015 15:08

M75a42r68e16k 34F90l66e70k55a34č 1937522500391

Ty stížnosti mi přijdou jako stěžovat že nově otevřené koupaliště je prázdé když venku prší.

Uvědomujete si že sezona teprve přijde. Na letiště se budou tlačit davy turistů odletajíci za teplem. A nebo prostě letiště bude růst a kdyby se dráha neudělala tak by se zase řvalo, přoč tam ještě nejde vlak, vždyt by stačilo udělat "vlečku" ze studénky. Lidi si budou furt stěžovat.

+8/−2
13.4.2015 14:51

J44a44n 55S29ů39r77a 4895273873272

Tohle koupaliště (Mošnov) je ale otevřené už dost dlouho a bylo už i dost dlouho jasno a slunečno. Navíc s podporou z veřejných peněz na rozlétání nových linek.

+3/0
13.4.2015 15:17

M81a86r31e11k 21F66l22e24k64a48č 1747952330541

Možná tam nelétá nikdo proto, že tam nebylo to spojení vlakem;-)

0/0
13.4.2015 15:19

J23a79n 32S87ů16r57a 4285233553622

Určitě. To bude ten hlavní důvod:-)

0/0
13.4.2015 15:19

J31i77ř53í 77K15o55c57u57r54e50k 6345474685658

Jo, tím to bude. Sfra, jakžetomají v Praze? To už tu železnici na letiště postavili, jako ve Vídni?

0/0
14.4.2015 0:25

P59e87t22r 79N87a11j64d48e21k 7117156593541

Přes sezónu tam létá docela dost letadel Travel Service, takže to spousta lidí ocení, k tomu průmyslová zóna, obec Mošnov, jsou daleko tragičtější tratě v ČR než bude tato. Navíc jde jenom o 5 km zajíždku ze Studénky, kde ty vlaky jezdily tak jako tak....

0/0
13.4.2015 15:36

J12a21n 39S97ů67r40a 4685783423232

sezóna jsou tři měsíce a je to max 6 letadel, takže 6x189 cestujících. tragičtější tratě jistě jsou, ale ty se postavily před x desítkami let.

0/0
13.4.2015 15:39

P44e18t18r 89N26a51j81d30e75k 7207666373271

Ale prdlajz, když letí od Brna tak mi to lítá nad barákem a to rozdhodně není 6 letadel denně. Navíc sezona trvá od května do října....

0/0
13.4.2015 15:43

J45a47n 35S53ů96r82a 4665523713552

http://www.airport-ostrava.cz/page.php?stranka=4&page=letovy-rad-turisticke-lety&Lng=cz&smer=104&

tak například tento červencový týden...

květen, červen, září, říjen jsou slabší měsíce.

0/0
13.4.2015 15:44

P11e55t46r 25N52a65j16d10e85k 7277736773701

To jsou turistické, teď ještě přidat ty pravidelné a jsme na 10 letech denně....... Ale jak říkám, v Čechách žije 6M lidí, na moravě 4M, nejvyšší čas aby lidi pochopili, že trmácet se někam do Prahy na přeplněné letiště už není třeba......

0/0
13.4.2015 16:50

J78a20n 48J96e38m80e39l48k87a 1735920

Navíc protože je mizerně napojeno nádraží Ostrava Svinov (například autobusy) i když někdo jede jen do Prahy tak ho často někdo hodí na vlak autem. Takže když pojede na dovolenou rodina s kufry tak je hodí autem až na letiště. A ještě asi levněji.

0/0
13.4.2015 17:18

D92a60v41i86d 70H95u74r70k71a 3620173441781

Doporučuji všem, co pořád píšou o tom odletu v 15.30hod, ať se podívají na odlety v době dovolených. Já lítam z OSR tak 3 - 4 krát ročně. Bydlím v Porubě, tedy kousek od nádraží Svinov. Než abych platil parking na letišti či řešil levné parkování v létě na odstavné ploše + dojezd nějakým minibusem k terminálu, tak na 100% vím, že pojedu vlakem. Možná tu někdo závidí spojení letiště s městem vlakem, ale co by Praha za to dala, kdyby jelo metro k odbavovací hale.

+11/−1
13.4.2015 13:41

V36i39k63t68o20r 80N20á53r67o75ž56n42ý 3579852378

Dokážete k sobě sehnat dalších 299 cestujících , aby ten vlak byl stoprocentně zaplněný ? Je nepopírám to , že několika jednotlivcům to pomůže... Ale opravdu je třeba pro pár jednotlivců stavět železniční trať ?

+4/−3
13.4.2015 13:48

S70t42e16p22a81n 53T31o90t34h 8288389895518

necetls neco o nejaky Hnujdaj v tom clanku?? POkud tam bude delat tolik lidi, tak ten vlak ani nebude stacit...

+4/0
13.4.2015 14:11

D12a15n18i70e75l 69K70r98o26n69e37r 7164624496347

doufejme

0/0
13.4.2015 14:49

V83i84k54t23o19r 47N98á38r55o93ž61n34ý 3149472398

Kolik tam bude pracovat lidí je s otazníkem. A kolik pracujících bude využívat k přepravě vlak , je ještě s větším otazníkem.....

0/0
13.4.2015 15:06

K50a81r90e68l 50B62a67r84t65á87č25e38k 9542729772155

mate problem se ctenim???cas odjezdu 6.39 vsichni vime ze pracovni doba v prumyslove zone zacina v 6.00 tak nemuzete chtit aby byl spoj preplneny v 6.39...

+1/0
13.4.2015 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.