Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Ostravská firma dodává do USA tramvaje, které jezdí na baterky

V americkém městě Seattle začne brzy jezdit sedm unikátních tramvajových souprav z Ostravy. Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi. Zaoceánští cestující si také užijí více pohodlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47o17s44e69f 83S59v93o42b46o48d94a 3562739

Pane Redachtór! Ta tramvaj je takřka DVAKRÁT tak drahá, ne jednou. To by musela být levnější.

0/0
31.5.2015 7:42

M95a41r30t76i47n 96N19e60v12r34l39a 2207291414657

A prosím prosím, ta baterie je vodovodní nebo dělostřelecká?

Když už teda není ta, ta... jak se to říká... elektrická!

+4/−1
7.5.2015 7:22

T28o38m21á86š 40V45a45v41e46r61k21a 7321680552674

není to náhodou akumulátor?

0/0
8.5.2015 20:48

K16a26m79i66l 79S20k96r43o67b61a66n74e44k 3817144597641

My tu technologií Máme v Ostravě a ne použijeme ji? Vždyť se začíná opravovat ul. Nádražní a kdyby ty dráty zmizely z historických budov bylo by to jen dobře! škoda že za Dědice se pros.... toliko peněz.

+3/0
7.5.2015 6:16

J27i37ř23í 18K37o18c26u38r60e98k 6825254365748

Za 60 mega, s klimatizací a pojezdem na baterie až 15 km. Taková 13T/14T sice nemá ani klimu, ani havarijní pojezd z baterie (natož trakční baterii), zato je o hodně delší a díky vnitřnímu spořádání toho zas o moc víc neuveze než tahle. Rovněž za 60 mega. A nejstarší kousky 13T nepěkně reznou, plus problémy s převodovkama...

+2/0
7.5.2015 2:01

P50e15t44r 28V23e39s61e61l55ý 2319938523356

Pane, vám hrabe? Co je na Nádražní tak zajímavého, že by tam neměli být troleje? A uvědomujete si, kolik těch tramvají byste musel vybavit baterkama? Kvůli dvěma kilometrům tratě? To je opravdu ekonomické jak víno

+1/0
7.5.2015 7:31

P73e70t10r 59V42e11s55e14l40ý 2419598773186

To sem vůbec nepatřilo, to byla reakce na pana Škrobánka.

0/0
7.5.2015 7:33

R63o38b28e20r23t 28Č41e85r25v69e10n63ý 5891299120640

Krása...

0/0
6.5.2015 23:20

R81o90m23a84n 82H52o66r60n49í50k 2235792694201

„Především není tramvaj poháněná jen elektřinou, ale také bateriemi, které jsou umístěné na střeše."

Aha, a z těch baterií tedy kape voda na mlýnské kolo?

+13/−1
6.5.2015 22:06
Foto

B72r83o49n15i74s33l42a44v 17G74a20b48r57y10š 2982959511

"Tramvaje na baterky jsou za oceánem nutností. Jen málokde jsou v ­amerických městech natažené troleje. A pokud, tak tamní nařízení zakazují, aby nehyzdily výhled na památky."

Aspoň že to tak neplatí u nás. V době, kdy se zakládaly tramvajové provozy, ty domy památkami ještě nebyly a normálně se mezi ně natahovaly závěsy pro trolejové vedení. Navíc, když se podíváte na dobové pohlednice, kde bývají vyobrazeny právě historické tramvaje a dá se říct, že se jimi města chlubila. Byly to bytelné stavby, které něco vydržely (tím víc vydržely růžice), ne jako ty dnešní.

+5/0
6.5.2015 21:33

J81i52ř48í 57M49a46c91e35k 3215705674701

"Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi". V těch bateriích je totiž taková pružinka a klíček...

+9/−1
6.5.2015 21:24

F72i15l61i25p 15N96e26s23p84o53r 6787317468832

Proc nemame i my klimu pro cestujici?

0/0
6.5.2015 21:06

J47i74ř43í 93E66r60b52e97n 1413364316617

Protože jste si ji neobjednali!

+2/0
6.5.2015 21:25

J32i47ř57í 79M63a62c74e73k 3435685584321

Ve vlacích ji máme a věčně je vypnutá. A když se ozvu průvodčímu, že je tam nepříjemných 26 °C, tak řekne, že si lidé stěžují, že jim je zima.

0/0
6.5.2015 21:26

M52a13r82t82i66n 37K73o26ž21í65n 1975276901270

Nevím co je na 26 °C nepříjemnýho.

0/−3
6.5.2015 21:44

R14o16m27a73n 73H34o93r52n73í77k 2655152894261

Ta teplota zkombinovaná s vydýchaným vzduchem, navíc aromatizovaným puchem zpocených spolucestujících?

+3/0
6.5.2015 22:08
Foto

M56a72r49e77k 26S21o51f62r 9775690418139

Podobné tramvaje dodává Inekon do Plzně. Praha kupuje z Plzně drahé a těžké šmejdovky, asi díky Bémovi.

+1/0
6.5.2015 20:34

J62i14ř50í 66E49r40b87e46n 1573674556687

Ty "podobné tramvaje" jsou ve skutečnosti Astry Škoda 05T a odvozené typy. Které vyráběla právě plzeňská Škoda Dopravní Technika ve spolupráci s tím Inekonem. Bezpečnost a hospodárnost 05T a 15T je ovšem diametrálně rozdílná, o takové 01T (neboli rekonstruované Tatře T3) nemluvě.

+3/0
6.5.2015 21:28

P94e33t37r 98V39e14s27e61l46ý 2569688483256

Ty podobná tramvaji - Inekon je "odvozen" z Astry čili Škoda 03T

0/0
7.5.2015 7:28

J29a10n 79V74a50l38o57u42c69h 6712897128170

Trochu technických dat od člověka, který na tom SKUTEČNĚ dělá (jistě, v podstatě nic nového, je to jen o tom, kolik je objednavatel ochotný do toho investovat, příp. jaké "byrokratické vychytávky" je třeba splnit):

http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3336138

+2/0
6.5.2015 20:24

V38o35j26t53a 67S88u26k 3797825927821

Asi v tom SEATTLU potrebuji baterie kvuli ruseni zelene a bez ptactva. A to jeste se budou budovat odpocivadla aby se sobe vyhnuli ty tramvaje bez pasazeru.!!!!

0/−1
6.5.2015 20:15

J51i33ř73í 52E79r66b15e44n 1123514296397

Proč si tramvaj při vyhýbání potřebuje odpočinout? 8-o

+1/0
6.5.2015 21:28

V18o70j17t38a 97S36u34k 3607475967321

Aby se nesrazili ty dundo a nna tu kratkou trasu jich maji jiz prehrsle...!!!! !!!!Mluvim o Seattlu.

0/−2
6.5.2015 23:28







Najdete na iDNES.cz