Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Ostravská firma dodává do USA tramvaje, které jezdí na baterky

V americkém městě Seattle začne brzy jezdit sedm unikátních tramvajových souprav z Ostravy. Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi. Zaoceánští cestující si také užijí více pohodlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60o23s33e74f 11S55v19o52b10o21d48a 3212549

Pane Redachtór! Ta tramvaj je takřka DVAKRÁT tak drahá, ne jednou. To by musela být levnější.

0/0
31.5.2015 7:42

M24a29r23t93i32n 43N18e42v11r80l81a 2167731444947

A prosím prosím, ta baterie je vodovodní nebo dělostřelecká?

Když už teda není ta, ta... jak se to říká... elektrická!

+4/−1
7.5.2015 7:22

T90o44m67á77š 37V23a77v13e23r79k30a 7801440382584

není to náhodou akumulátor?

0/0
8.5.2015 20:48

K22a39m14i21l 91S36k78r63o72b94a56n17e58k 3427514687361

My tu technologií Máme v Ostravě a ne použijeme ji? Vždyť se začíná opravovat ul. Nádražní a kdyby ty dráty zmizely z historických budov bylo by to jen dobře! škoda že za Dědice se pros.... toliko peněz.

+3/0
7.5.2015 6:16

J20i24ř60í 64K52o70c82u40r46e25k 6105234115618

Za 60 mega, s klimatizací a pojezdem na baterie až 15 km. Taková 13T/14T sice nemá ani klimu, ani havarijní pojezd z baterie (natož trakční baterii), zato je o hodně delší a díky vnitřnímu spořádání toho zas o moc víc neuveze než tahle. Rovněž za 60 mega. A nejstarší kousky 13T nepěkně reznou, plus problémy s převodovkama...

+2/0
7.5.2015 2:01

P73e13t52r 67V51e11s61e52l68ý 2229808943816

Pane, vám hrabe? Co je na Nádražní tak zajímavého, že by tam neměli být troleje? A uvědomujete si, kolik těch tramvají byste musel vybavit baterkama? Kvůli dvěma kilometrům tratě? To je opravdu ekonomické jak víno

+1/0
7.5.2015 7:31

P80e16t28r 70V71e20s92e69l30ý 2779928683686

To sem vůbec nepatřilo, to byla reakce na pana Škrobánka.

0/0
7.5.2015 7:33

R30o80b55e20r78t 49Č70e42r82v13e16n73ý 5981669740670

Krása...

0/0
6.5.2015 23:20

R55o48m82a57n 87H12o34r27n53í38k 2125182914521

„Především není tramvaj poháněná jen elektřinou, ale také bateriemi, které jsou umístěné na střeše."

Aha, a z těch baterií tedy kape voda na mlýnské kolo?

+13/−1
6.5.2015 22:06
Foto

B35r58o97n82i80s80l95a57v 42G41a33b48r97y12š 2222959711

"Tramvaje na baterky jsou za oceánem nutností. Jen málokde jsou v ­amerických městech natažené troleje. A pokud, tak tamní nařízení zakazují, aby nehyzdily výhled na památky."

Aspoň že to tak neplatí u nás. V době, kdy se zakládaly tramvajové provozy, ty domy památkami ještě nebyly a normálně se mezi ně natahovaly závěsy pro trolejové vedení. Navíc, když se podíváte na dobové pohlednice, kde bývají vyobrazeny právě historické tramvaje a dá se říct, že se jimi města chlubila. Byly to bytelné stavby, které něco vydržely (tím víc vydržely růžice), ne jako ty dnešní.

+5/0
6.5.2015 21:33

J52i28ř11í 74M38a20c21e79k 3285555384651

"Kromě elektřiny jsou poháněné i bateriemi". V těch bateriích je totiž taková pružinka a klíček...

+9/−1
6.5.2015 21:24

F50i46l62i50p 39N77e57s75p26o85r 6927717968152

Proc nemame i my klimu pro cestujici?

0/0
6.5.2015 21:06

J51i33ř49í 14E31r15b57e65n 1583884896777

Protože jste si ji neobjednali!

+2/0
6.5.2015 21:25

J95i48ř86í 13M61a34c66e90k 3915935704971

Ve vlacích ji máme a věčně je vypnutá. A když se ozvu průvodčímu, že je tam nepříjemných 26 °C, tak řekne, že si lidé stěžují, že jim je zima.

0/0
6.5.2015 21:26

M67a33r63t30i55n 66K34o39ž76í32n 1675866401240

Nevím co je na 26 °C nepříjemnýho.

0/−3
6.5.2015 21:44

R34o33m18a83n 86H72o60r60n81í18k 2875222344681

Ta teplota zkombinovaná s vydýchaným vzduchem, navíc aromatizovaným puchem zpocených spolucestujících?

+3/0
6.5.2015 22:08
Foto

M14a16r23e56k 62S51o45f96r 9505360198919

Podobné tramvaje dodává Inekon do Plzně. Praha kupuje z Plzně drahé a těžké šmejdovky, asi díky Bémovi.

+1/0
6.5.2015 20:34

J64i59ř11í 72E79r10b71e47n 1103434816177

Ty "podobné tramvaje" jsou ve skutečnosti Astry Škoda 05T a odvozené typy. Které vyráběla právě plzeňská Škoda Dopravní Technika ve spolupráci s tím Inekonem. Bezpečnost a hospodárnost 05T a 15T je ovšem diametrálně rozdílná, o takové 01T (neboli rekonstruované Tatře T3) nemluvě.

+3/0
6.5.2015 21:28

P17e96t46r 17V51e55s41e42l42ý 2659348703196

Ty podobná tramvaji - Inekon je "odvozen" z Astry čili Škoda 03T

0/0
7.5.2015 7:28

J21a33n 88V77a36l81o80u74c93h 6182107598180

Trochu technických dat od člověka, který na tom SKUTEČNĚ dělá (jistě, v podstatě nic nového, je to jen o tom, kolik je objednavatel ochotný do toho investovat, příp. jaké "byrokratické vychytávky" je třeba splnit):

http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3336138

+2/0
6.5.2015 20:24

V38o87j50t85a 67S69u33k 3157495647141

Asi v tom SEATTLU potrebuji baterie kvuli ruseni zelene a bez ptactva. A to jeste se budou budovat odpocivadla aby se sobe vyhnuli ty tramvaje bez pasazeru.!!!!

0/−1
6.5.2015 20:15

J38i55ř94í 94E75r59b98e35n 1403634686757

Proč si tramvaj při vyhýbání potřebuje odpočinout? 8-o

+1/0
6.5.2015 21:28

V82o68j73t61a 11S42u22k 3877455577431

Aby se nesrazili ty dundo a nna tu kratkou trasu jich maji jiz prehrsle...!!!! !!!!Mluvim o Seattlu.

0/−2
6.5.2015 23:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.