Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z náměstí jsou parkoviště, ani tak řidiči nemají kde nechat auta

Aby centrum Ostravy ožilo, musejí se do něj vrátit lidé. „A lidé se tam nevrátí, pokud nebudou mít kde zaparkovat,“ říká Martina Peřinková z VŠB-TUO. Lidé z Okrašlovacího spolku Za krásnou Ostravu ale namítají, že třeba parkoviště u katedrály Božského Spasitele je barbarstvím a auta sem nepatří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O93t18o 76M23a40n 2454104401900

Jak chtějí řešit situaci s parkováním, když projekt podzemního parkoviště zrušili? Zákazem vjezdu? Rv K čemu má vůbec město architekta a odbor územního plánování, když výsledky za nimi nejsou žádné?

0/0
3.6.2015 19:21

J58a67r96o65m15í89r 54F68o68b21e96r 3418451204107

Problém není v nedostatku parkovacích míst, ale v tom že i o víkendu do 13:00 se v centru za parkování platí.

To jsou samé parkovací zóny, placená parkoviště, odtržení centra od MHD a když tam navíc nic není, tak proč platit za parkování?

Proč např. upustili od podzemního parkoviště? Udělejte Masarykáč po obvodu jednosměrný, hoďte pod povrch parkoviště, aby astetům nevadily audiny na ulici ,povrch dostatečně osázejte stromy a hlavně udělajte dětské hřiště a lavičky.

Však ten dlážděný buzerplac s prasklým potrubím je děsný. Nezachrání ho ani těch pár stromů zasazených mezi rošty.

Uvolnil by se povrch, kde by se nad parkovištěm navíc mohlo něco dalšího postavit.

Z těch ploch

Jak by tam ti lidi v těch bytech místo kanceláří měli bydlet, když u baráku nezaparkují, děti si tam nepohrají a nic pořádnehé tam nekoupí.

+2/0
1.6.2015 21:15

J27a43n 27T86u87r44o64ň 3491740430445

"Baví" mě názory mudrlantů jako je pan Gabryš níže. Jako příklad uvádět centrum Prahu je zcela zcestné, je to historická památka, kterou chce vidět každý turista. Navíc tam staví metro!

Ostatní města mají do centra krátkou docházkovou vzdálenost od MHD, u Masarykova náměstí to neplatí. Většina lidí totiž dojíždí nebo by spíše dojížděla do centra tramvají. Jenže proč vlastně? Co je centru Ostravy, abych jej navštívil, co není jinde? Respektive abych jej navštěvoval pravidelně?

Bydlím v Ostravě nějaký ten pátek, dlouho v Porubě,  nyní v Zábřehu a pracuji v Mariánských Horách. Do centra jedu tak jedenkrát nebo dvakrát za rok. víc nepotřebuji, nemám důvod.

P.S. Honza Valouch to popsal přesně.

+3/0
1.6.2015 11:04

J81a53n 68V96a93l13o17u50c83h 6752727858820

"Roztahanost" Ostravy, zdaleka to není víceméně kompaktní město, největší sídliště za řekou a poli, další za umírajícím vítkovickým "ocelovým městem", je velice nepříznivý faktor pro užití MHD (díky kapacitním komunikacím - Rudná, Místecká - nevznikají velká zdržení, čemuž MHD nemůže konkurovat). Když se k tomu připočte, že v těchto podmínkách město ještě podmínky MHD zhorší výstavbou terminálů (pod heslem "zamezením vjezdu autobusům zlepšíme životní prostředků, na což se podojí fondy EU, kde nemají o situaci "regionu razovitem" ani páru) nutící přestupovat dojíždějící (viz Hranečník, kam už brzy "vyklopí" cestující od aglomerací Havířov, Orlová, Karviná), není se co divit, že kdo může, jede autem. Navíc ona historická "roztahanost" způsobuje, že ho za "své" zdaleka ne každý považuje.

A navíc - "uživit" centrum bez aut lze jen tam, kde se vyplatí prodávat zboží odvoz nepotřebující - tedy pohostinství, suvenýry (Praha), případně je blízko PŘIROZENÝCH dopravních uzlů (Brno) anebo je dostatečně "malé", aby bylo i pro dlešní "línou" generaci dostupné pěšky (a to už je třeba i Olomouc s tramvají v areálu - Denisova ul. - či na hranici - tř. Svobody - bývalé pevnosti "na hraně"). Jak vidno, nic z toho Ostrva nesplňuje.

+4/0
31.5.2015 18:44

V31l63a52d65i42m84í63r 60R89o89z34e94h80n60a65l 5568230847526

Postavit Karolínu, zrušit Bazaly - centrum Ostravy se stává mrtvým městem. Je jedno, jestli tu parkují auta, nebo se obnoví středověký hřbitov. 

Ať žijí naši radní.....!!

0/0
31.5.2015 12:46

P95e17t94r 51B61á28č36a 8305676585375

Presne tak, kam nemuzu zajet autem a zaparkovat, tam nechodim.

Cim driv to vy ekopostizenci pochopite, tim lip.

+6/−2
31.5.2015 12:29

H77o63n90z61a 53K13r79o14u59ž83e19k 3484119928127

Ja to rikam porad, ze lidi jsou lini jak vandrakova ves.

+4/−6
31.5.2015 12:50
Foto

B49r80o27n63i53s76l79a31v 34G63a94b42r83y17š 2152169981

A jak se teda dostanete do banky, na úřad, do Vaší oblíbené Butcher's, na záchod? Vy ani nevíte, jak strašně auto omezuje, ne všude totiž můžete autem.

+3/−2
31.5.2015 13:19

P68a38v46e31l 25P75r11a80š47e73k 5834591926

Jak hloupá poznámka. Dnes do banky jezdí jen živnostníci a firmy, ostatní mají vše na internetu. A jak by firma jela do banky tramvaji? Čas jsou peníze. A navštívit centrum a jít patnáct minut odněkud je taky  na hlavu, hlavně zpět s nakoupeným zbožím někde daleko k zaparkovanému autu.

+3/0
31.5.2015 16:01
Foto

B66r24o34n96i74s59l50a46v 34G72a82b31r17y54š 2472959801

Daleko k zaparkovanému autu... ;-D Jenže to se normálně děje.

Nedávno byla v televizi reportáž o tom, že Mostu chybějí parkovací místa. Je jich tam prý "jen" 25000 a jedna paní si stěžovala, že musí 3x objet blok, než najde místo k zaparkování.

Můj strýc na jednom pražském sídlišti taky už dlouho neparkuje u svého vchodu. Protože není místo. Musí jet tedy dál, kde místo je, ale jeho docházka k autu je paradoxně delší, než docházka k metru, protože od vchodu má stanici 3 minuty. Doprava ve městech je v tomto stavu prostě dlouhodobě neudržitelná. A místa navíc to určitě nevyřeší.

Počtěte si, třeba budete překvapený, že mnohokrát byla platnost těchto teorií v praxi dokázána: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010032805

+2/−2
31.5.2015 16:33

P45e31t47r 87B33á35č90a 8315126165435

Proc se me ptate na moje oblibene Butchers, kdyz je u nej parkoviste jak krava? :-) I ostatni co jste vyjmenoval se v pohode dostanu autem.

0/0
31.5.2015 20:24

J14i59n19d64ř96i36c87h 44Š90k47o81p41e33k 4775611820975

V Ostravě to už pomalu začínají chápa, jinde na to přijdou časem, že zákaz aut do centra = centra bez aut, takže bez obchodů atd.

+11/−1
31.5.2015 11:39
Foto

B34r43o39n79i42s58l49a57v 67G71a64b17r89y92š 2252499841

Jasně, všude nacpěte auta. Už tak je to hnusný pohled. Byl jsem na královéhradeckém Velkém náměstí a je to jedno obrovské parkoviště. Myslel jsem, že historické centrum a náměstí má být oáza klidu, ne odstavná plocha pro zakouřená auta. Co to je za pitomou módu?

Opačný případ nastal v Opavě na Dolním náměstí. Po rekonstrukci náměstí parkoviště zmizelo vznikla pěší zóna. Jen s lidmi a bez aut. V době např. Vánoc se tam konají vánoční trhy, takže se náměstí mění na takový "bulvár" se stánky.

+4/−10
31.5.2015 11:10

J49i96n83d48ř39i69c71h 15Š72k13o83p47e49k 4625891940215

no a co v tom centru bude ? Myslíš, že tam lidi budou chodit nakupovat, když nejbližší parking bude X zastávek MHD ?

Jestli chceš mrtvé centrum, zruš tam možnost vjezdu osobáků

+11/−2
31.5.2015 11:59
Foto

B87r52o66n84i45s87l54a56v 16G42a72b93r16y96š 2832569831

Připadá Vám Staroměstské náměstí v Praze mrtvé? Nebo náměstí Svobody v Brně? Horní náměstí a Ostrožná ulice v Opavě? Třída Míru v Pardubicích? Horní náměstí v Olomouci? Náměstí Republiky v Plzni? Dolní náměstí v Jablonci nad Nisou? Benešovo náměstí v Liberci?

Chcete si do každého krámu dojet autem? Dobře. Co kdyby takhle přemýšlel každý? Chápete, že něco takového prostě není možné? Proč třeba neuděláte parkoviště z městských parků? Pak tam bude víc lidí a bude využívanější. Nebo proč se v zoo a v obrovských nákupiních centrech musí chodit pěšky? Takhle by tam bylo víc návštěvníků, kdyby si to mohli projet autem. Proč pořád máte tendenci všude cpát auta a z volných ploch nadělat parkoviště?

+4/0
31.5.2015 12:12

J47i90n21d91ř61i40c55h 42Š92k95o59p62e56k 4825211500155

je to možné. Pokud mám na náměstí obchody, lze udělat omezená parkovací stání (např. na 20 min)

Těžko srovnávat běžné centrum okresního či krajského města s některým pražským, kde nemalou část lidí tvoří turisti. Ano, uznávám, turisti na možnost parkingu tolik nehrají

+4/0
31.5.2015 12:17
Foto

B57r36o94n37i42s64l21a53v 33G71a86b57r87y65š 2912359561

To není jen o turistech. A schválně jsem kromě Prahy uvedl i jiná města, podstatně menší než Ostrava. Opava ani Jablonec podle mě nemá tak moc turistů, jako se jich dostane do Ostravy.

Zarážející pro mě ale je, že i když se Ostrava vylidňuje (podle posledních statistik už nemá ani 300 tis. obyv.) a jedná se vlastně o jednu z lokalit s nejvyšší nezaměstnaností, lidi jezdí autem ještě víc, místo aby ušetřili. To je pořád "já nemám na tohle, tohle si nemůžu dovolit", ale vsadím se, že většina z nich kouří a pije a k tomu živí čtyřkolovou obludu.

+2/−1
31.5.2015 12:40

J11a58n 48P78í94c56h17a 3322888144427

Další nevýhodou MHD je i její cena. Kdyby bylo MHD zdarma (město platí dvě třetiny nákladů - je psáno na jízdence) lidé by ho více používali, protože by skutečně ušetřili. Při MHD zdarma by se ušetřilo na nákladech za jízdenky, automaty, revizoři. servis značících zařízení atd.

0/0
31.5.2015 19:17
Foto

B16r11o84n45i98s77l64a29v 45G40a23b29r34y44š 2722749631

MHD zdarma je dost komplikovaný projekt. Vím, že funguje např. v Tallinnu nebo u nás ve Frýdku-Místku. MHD zdarma sice taky podporuju, má to však své "ale". Tím "ale" myslím typické české chování zneužít všechno. Byl jsem na konferenci v Plzni a obdivoval jsem, že mají vozy ve velmi slušném stavu - žádná poškrábaná okna, zničené sedačky. Když se ale podívám na vozový park v Brně, je to otřesné - lidi zničí kde co. Lidi se hlavně bojí, že by to zvýšilo přísun pobudů.

Možná jsem se unáhlil s tou českou povahou, ale ta mentalita lidí je rozdílná kraj od kraje. Proč si v Plni dokážou udržet pořádek, ale Brno už ne? Podobně na tom podle mě bude i Ostrava a těch řečech, že na lince k Nové Huti vozí cikáni zadarmo a revizoři už ani nemají snahu tam jezdit, zřejmě něco bude. Prostě zneužít, obejít, okrást, přečůrat, jet načerno, zničit vozidlo.

Ale nejsem ekonom, jen technolog zabývající se organizací dopravy. Česká města se však do MHD zdarma zrovna nerhnou.

0/0
31.5.2015 22:29

V16l45a93d10i23m76í87r 64B43r81a67d32a 1623314413791

Nevím, jaké informace máte třeba o té Opavě, ale po rekonstrukci a rozšíření obchodního domu Breda do bývalého pivovaru spousta lidí brečelo, že se všichni nahrnuli tam a na Hormím i Dolním náměstí chcípl pes (no, na Dolním i 2).

Co se Ostravy týče, tak to, že se město jako celek vylidňuje a je tam vysoká nezaměstnanost nemá žádnou spojitost s tím, že je v centru moc aut a není je tam kde zaparkovat. Vysoká nezaměstnanost je dána propouštěním v těžkém průmyslu, kteý už v centru dlouho není. Tam jsou kanceláře a služby které (alespoň v centru) spíše rostou (Tieto, NKP) a lidi co tam pracují chtějí někde parkovat, protože spousta z nich bydlí mimo Ostravu.

No a co se vylidňování centra týče, tak to probíhá už víc jak půl století. Nejdříve chtěli komunisti celé centrum srovnat se zemí a poddolovat, tak se o budovy nestarali, no ale nakonec jim to nějak nevyšlo. Pak vyrostla a zalidnila se Poruba, která je defacto samostatné město ve městě, poté OV-Jih odku taky lidé nemají moc důvodů jezdit do centra, protože tam mají vše co potřebují. Pak tramvaje, které jezdili přes Masarykáč nahradili trolejbusy, které pak taky zrušili a zakázali tam vjezd aut takže lidé přišli o hromadnou i individuální dopravu do historického centra města. Mezi tím, se samozřejmě soudruzi o spoustu budov nestarali, tak je radši zbourali. Nakonec to kapitalisti po Plyšáku zrpivatizovali a ze spousty bytů udělali kanceláře, které jsou dnes ale prázdné, protože nevyhovují požadavkům firem. Problém s parkováním mají jak zaměstnanci tak zákazníci. No a ty zbylé byty, které se zrekonstruovali nepatří zrovna mezi sociální bydldení a jsou určeny pro ty majetnější. Ti ale většinou mají taky auto, a v pípadě rodiny i více jak jedno, takže opět problém s parkováním.

+2/0
31.5.2015 19:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.