Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dva mrtví po střetu pendolina a kamionu. Řidič ho nechal mezi závorami

Ve Studénce na Novojičínsku se srazilo pendolino s polským kamionem naloženým plechy. Zranilo se třináct lidí, někteří vážně, dva nepřežili. Nákladní auto vjelo na přejezd, když šly závory dolů. Řidič vyvázl lehce zraněný. Strojvedoucí podle informací ČTK zřejmě přišel o obě nohy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G29a38b88r47i85e20l35a 80H42o36r11a16k42o95v34a 6656424391332

staci jedine .... polsky ridic kamionu....neni co dodat, snad jen "jako vždy"

0/0
25.7.2015 23:02

K37a83r68e88l 40L88a96n60a 15I45n65g47. 9696591772

Znám pár lidí (naivků), kteří toužili se svézt tímto vláčkem. Už je to přešlo... Jak  to může být bezpečné, když to neumí zastavit ?

0/−3
25.7.2015 10:32
Foto

B95r54o74n45i34s64l53a73v 77G91a87b76r94y66š 2672649861

Takhle přemýšlí inženýr?

+2/0
25.7.2015 17:03

B18a76r34b39o97r10a 50N34o14v88á 1253932656501

Mě by zajímalo, když už těch nehod s najetím na přejezd bylo více než dost, proč závory nejsou přes celou vozovku a HLAVNĚ, proč je nestahují dříve. Sama bydlím u dvojích závor, a když je stahovala ručně paní byly dole mnohem delší dobu před příjezdem vlaku. Dnes začne blikat červený ( a zvykejte si po 30ti letech, že tam něco bliká, ale to je můj problém) a po delším čase jdou závory  dolů a pak DO PÁR VTEŘIN jede vlak. Můžu všem říct, že jen čekám, kdy se tu něco stane. A taky mě to připadá, že snad člověk, který vymyslel tento časový rozvrh nebyl při smyslech. A když to přeženu, opravdu přeženu, tak to vypadá jako naschvál od ČD.

0/0
25.7.2015 9:26

R37o45m51a58n30a 17P73i79v63o16d75o10v63á 2937399925493

Nikdo nepíše, jak je ten přejezd vytížený. Přes Přes přejezd se běžně posunují a řadí vlaky . Zcela příšerně . Čekací doba přes 30 min. je běžná. Z toho plynoucí nervozita řidičů je jasná. Na přejezdu se běžně z toho důvodu porušují předpisy. I proto, že pak člověku klidně ujede vlak. Daný přejezd je min. 30 let zralý na změnu. Snad se konečně tak stane a Studénka něco udělá !!!!

0/−1
23.7.2015 5:48

L58u80k38á92š 35R47y97c54h34l20ý 5297746383787

studénka už udělala

- rekonstrukce "zanádražní" plochy, asi 30 metrů před přejezdem je odbočka doprava, vyasfaltovaná cesta k parkovišti, pro pěší chodník. U parkoviště podchod, který vede až na nádraží - kdo spěchá a nechce čekat na přejezdu, může tama

studénka může udělat

-ano může, studénka má městskou policii, která místo nesmyslného popojíždění městem tam a zpět může vyslat dva strážníky aby přejezd hlídali. Nemusí 24/7, stačí nárazově, jednou v pondělí od 6 do 14 podruhé v sobotu od 12 do 18 ono se to časem rozkřikne, že se v těchto místech nevyplatí porušovat předpisy.

+1/0
23.7.2015 8:53

P22e50t59r 40H53a17r46i56p22r14a54s70a57d 39H44a15j20i41č 8643390434647

Jestli podbíháte stažené závory aby vám neujel vlak je to vaše riziko. Ale je nepravděpodbné, že přitom zdemolujete pendolíno a zabijete několik lidí, maximálně zlikvidujete sebe, cestující budou mít další blbý zážitek a vlak bude mít zpoždění. Motoristi jsou trochu jiná skupina.

0/0
23.7.2015 17:13

P72a25v89e47l 95M34e20j87s97t50r83i92k 2344493327506

Smula na druhou, ze jelo zrovna Pendolino a ne klasicka souprava s lokomotivou, kde by to odnesl maximalne kamion a mozna trochu strojvedouci ale cestujici  by az na nejake odreniny a boule od zavazadel byli v pohode. Jinak je to blbec na entou a za volantem nema co delat, ted za to bude platit do konce zivota.

+1/0
23.7.2015 0:54

M31a55r91t46i75n 82R31u76z18i62c48k23a 1772648456937

to si nejsem tak jisty, v te rychlosti by zrejme doslo k vykolejeni lokomotivy a vagony by se pekne poskladali...

0/0
24.7.2015 23:45

J23a49n35a 69N91o56v81a36k68o23v62a 1709763320887

doufam, ze toho blbce budou soudit v polsku tam by dostal na tvrdo 8 let,za kazdeho zabiteho cloveka autem je 4 roky  bez pardonu

tady dostane tak dva

ja to proste nechapu, jak muze nechat stat auto na prejezdu a odejit, ja bych to projela

0/0
22.7.2015 22:34

Z21b64y87n84ě71k 91D67o81l50e47ž80a83l 4563212413321

nepomohlo by, kdyby se u přejezdů zobrazoval čas do příjezdu vlaku ?

+1/0
22.7.2015 22:25

M62i56c69h53a98l 79M40r92a49z29i33k 6337227224540

urcite nepomohlo, stejne by to nekdo zkousel, nekdo by tomu neveril, obecne ale je ten system delany tak, ze tam zase tolik casu neni.

+2/−1
22.7.2015 22:28

Z54b29y51n83ě34k 92D91o52l35e41ž98a86l 4883172103701

U všech by to nepomohlo, ale pokud je někdo aspoň trochu normální a vidí, že vlak přijede za pár vteřin, tak počká. Problém je totiž v tom, že člověk neví kdy vlak přijede a myslí si, že "to stihne".

0/0
23.7.2015 8:09

M93i46c59h16a10l 33M33r19a80z71i48k 6647487684550

To neni problem, v zasade se rozsviti svetla cca 30-40 vterin pred tim nez zacnou padat zavory, uz jak jsou svetla tak tam nema kdo co vjizdet. Tedy pokud budou vedet, ze je to pr vterin, stejne to budou zkouset tito bezmozci...

0/0
23.7.2015 9:20

J69a95n 92V61e42l72i86z 3489397202310

Dnes hodně řidičů jezdí nadoraz. Je třeba zdokonalit zabezpečovací zařízení. Přítomnost auta na přejezdu v době závor musí automaticky zastavit vlak. Zaznamenaní řidiči musí být tvrdě trestáni zákazem řízení.

+3/0
22.7.2015 21:23

M85i72c16h21a30l 30M19r70a22z84i37k 6537837784710

Zakaz rizeni ano s tim souhlasim, ale zastaveni vlaku to je otazka. Vlak jedou ci touto rychlosti potrebuje na zastaveni kolik - 2-3km? Obavam se ze pokud jiz jsou zavory dole tak obvykle je vlak podstatne blize... tedy asi byto jiz nepomohlo bohuzel...

+1/0
22.7.2015 21:30

I13v92a37n74a 37F82e55r16o49v83á 5708774203281

Souhlasím s vaším názorem - lidi jsou prostě magoři, takže na kritických místech, o nichž se to všeobecně ví, že jsou kritická, tudíž jsou vybavená kamerami, by tyto kamery měly být propojeny se zabezpečovacím systémem.

Mám povolání, při kterém najezdím +- 5 000 km/měsíc, za posledních 20 let jsem neměla žádnou vážnou dopravní nehodu. Bylo pár "plechařinek", ale ty by se daly shrnout pod pojmy "škody při parkování" a "nedodržení bezpečné vzdálenosti v městském provozu". Tím chci říct, že jsem se párkrát neúmyslně otřela o jiné vozidlo při popojíždění na nějakém parkovišti nebo v pražských zácpách.

Ale takovou kravinu, jako udělal řidič toho kamionu, bych nikdy neudělala! A to jezdím s osobákem, kterým by se teoreticky dalo spuštěnými závorami prosmýknout... Ale prostě jsem to nikdy neudělala, přestože mám frekventovaný přejezd na trati Brno - Praha pár metrů od baráku.

A co vůbec nechápu je to, proč ten nešťastník nechal ten kamion stát na kolejích... Krista pána, proč ten magor neprojel/nezlomil ty závory? To mi mozek fakt nebere....

+2/0
22.7.2015 22:59

O58n78d69ř40e61j 94M49a57r74e71k 9512710607119

Vlak jel přes nádraží a závorový přejezd 160? Pokud ano, tak viník je jasný.

0/−6
22.7.2015 21:18

J20o85s36e51f 66M51i28š62k56o64v94s78k79ý 9338311491528

Pane Marku,

kolik byste si představoval, že může jet vlak v těch místech. Pro doplnění, v Německu, Francii apod. jezdí vlaky i přes nádraží i podstatně rychleji. Nevím, kde jste vzal údaj o rychlosti vlaku v době nehody, podle dostupných informací to bylo přes 100 km/h. Rychlost 160km/h je u nás maximální a na vybraných úsecích koridorů.

0/0
22.7.2015 22:20

T19o90m22á42š 24V96a90l87d39e23r 7373310849

to tak bývá. Stojíme na peróně a najednou profrčí přímo u nástupiště vlak více než 80-tkou. Dokud se nic neděje je to v pořádku. Ale pak občas povolí vyhýbka. A máte smůlu, jelikož je to běžná praxe. Na prostřední koleji je odstaven vlak, tak se projíždějící pouští přímo k nástupišti. A ve Francii byl masakr, když takto jedoucí vlak demoloval nástupiště plný lidí. Pokud si pamatuji.Ono je asi problém pouštět vlaky jinou kolejí než stojí lidi na peróně  čekající na vlak, který hned staví po projíždějícím. A odstavené vlaky zaparkovat na úplně jiné třeba slepé koleje.

0/0
23.7.2015 6:30

J13a76n 81J44e30m23e42l14k36a 1915640

No tak jestli chceme zase jezdit do Prahy hodin...

0/0
23.7.2015 7:28

F11r23a74n60t81a 71T28i17m31a61n 7600588271860

Ten řidič půjde sedět a pak bude do smrti platit, platit a platit. Zraněným i mrtvým. A pokud nebude schopný, přeju mu za to, co udělal, z celého V zabavení majetku a finanční zruinování.

0/−1
22.7.2015 20:11

M23i93c47h21a53l 23M96r77a53z87i23k 6437597194870

platit budou nejspise pojistovny...

+1/0
22.7.2015 20:41

F45r25a27n35t20a 29T48i45m19a26n 7210158151680

Ale ty po něm budou nemalou část vymáhat určitě zpětně.

0/0
22.7.2015 21:18

M34i53c58h93a31l 35M74r30a60z23i94k 6867577344610

To zalezi na vysledku vysetrovani. Navic od toho mate to pojisteni - aby platila pojistovna a ne vy. Profi ridic by navic mel mit i pojisteni odpovednosti, tedy co nezaplati povinne ruceni, zaplati se z tohoto.

+1/−1
22.7.2015 21:29

M27a31r61t39i71n 16B44l34o48v96s47k77ý 8835311100

Kdyz mu prokazi poruseni zakona (jizda na prejezd na cervenou ), budou chtit pojistovny penize po ridici.

+2/0
22.7.2015 23:37

M47i17c38h52a98l 38M28r22a33z43i66k 6847127324470

Jak pisu, to zalezi na vysledku vysetrovani...

0/0
23.7.2015 5:40

J62o94s86e27f 87M63i80š42k98o33v98s15k61ý 9568521511538

Platit bude hlavně firma, která ho zaměstnává.

0/0
22.7.2015 22:13

M30i22c15h66a44l 58M94a43c14h97e27k 1724862134229

ČD prohlašují, že na nehodě nenesou žádnou vinu. Ale  zamlčují skutečnost, že vlak před sražkou vůbec nebrzdil. Kdyby se ale strojvedoucí věnoval řízení, musel by kamion vidět nejméně na sto metrů!

+2/−14
22.7.2015 19:39

P86e85t12r 60T59y95č67k29a 6145182149532

Což je při rychlosti co jezdí Pendolino tak 2-3s. To ani pomalu nestihne šáhnout po brzdě. Takové chytráky mám nejradši.

+11/0
22.7.2015 19:43

M93i76c70h68a80l 89M45a71c96h65e13k 1144982524239

Za 3 sekundy se nestačí sáhnout po brzdě??? Takové hlupáky mám opravdu nejradši. Vy vůbec nesedejte za volant!

+3/−12
22.7.2015 19:50

P88e45t17r 55T94y21č22k29a 6585942929552

Proč by nestihl? Možná po ní stihne šáhnout, ale pokud vidí na trati problém 100m před sebou tak je to prostě málo času na to aby vlak začal brzdit. Vypadá to asi takto 1s je reakční doba strivedoucího, ve druhé sekundě šahá po brzdě a tahá za ni, ve třetí sekundě začíná vlak brzdit v momentě kdy naráží do kamionu.

+8/0
22.7.2015 19:56

J85a11r17o96s61l90a63v 27K71r45á26l 6370365247168

Mám pocit, že vlaková vzduchová brzda nereaguje tak rychle, jak hydraulická v osobním autě. Jestli strojvůdce viděl překážku na 100 m, nebyla šance vůbec na nic. Ale nejsem odborník, rád se nechám poučit.

+4/0
22.7.2015 21:20

M56i82c81h13a17l 46M16r31a21z58i22k 6917407734270

ANo s tim souhlasim a navic vlak jedouci touto rychlosti potrebuje na zastaveni kolik - 2-3km? na 100 metrech nepribrzdi asi o vice nez 5km/h... a rozdil v narazu 160 nebo 155 asi nebude jiz tak znatelny...

+3/0
22.7.2015 21:32

K75u75b35a 13C44i64k98r13y22t 2497808806770

Mám známé mezi strojvedoucími a jeden, který jezdí Pendolinem, říkal, že brzdná dráha při maximální rychlosti je 600 m. Navíc jsou i dané zábrzdné vzdálenosti dle rychlostí takže pro rychlost 105-160 je to 1000m, takže Pendolino nezastavuje z plné rychlosti ani 2 ani 3 km.

0/0
25.7.2015 18:29

E72d18a 80D40r88á64b38e47k 7559872563487

při nižší než max rychlosti je to 1000m a při max rychlosti je to jenom 600m ? 8-o

0/0
25.7.2015 23:07

P63e88t58r 84H68a59r88i10p95r68a89s33a90d 59H16a52j70i41č 8313360684437

Na brzdu v autě šlapete prakticky pořád. Rychlobrzda je něco, ce se používá zřídka. Reakční doba je hodně závislá od toho, co očekáváte, že uvidíte. Strojvůdce jednoduše možná nechtěl uvěřit tomu, co vidí. Trulanta na kolejích. Jestli jezdíte také tak, tak raději za volat nesedejte vy.

0/0
23.7.2015 17:09

E23d40a 27D32r37á11b36e71k 7869292863487

tak zrovna před průjezdem přes přejezd by strojvedoucí MOHL něco očekávat, že... :-) Že neměl šanci něco udělat je věc druhá.

0/0
25.7.2015 23:13

A54l15e24š 43L62á59n80s83k18ý 7823832886809

Tak pane autore, kde jste vzal informaci, že řidič nechal vůz na kolejích a utekl??? Podstatné chyby v článku se neopravují, odbytá záležitost?????? RvRv

+1/−1
22.7.2015 19:12

M81i21c67h15a34l 60M86a15c50h58e40k 1614412574629

A co na tom není pravda? Nechal vůz někde jinde, nebo zůstal na místě?

0/0
22.7.2015 19:17

A37l18e49š 12L83á46n53s91k19ý 7183812506529

Až do srážky seděl řidič v kabině kamionu !!!!!!!!!!!!

+2/−1
22.7.2015 19:19

M59i60c39h51a45l 50M25a43c31h46e36k 1414812974959

No a utekl až potom, tak je to nakonec taky pravda.

+1/−2
22.7.2015 19:22

M74i62c11h14a96l 52M74a68c79h98e51k 1364892124599

Dle cestujících vlak začal brzdit až po srážce, při které strojvůdce přišel o obě nohy. Zřejmě se tedy nevěnoval řízení. Je to smutné, ale stejně by mě zajímalo, jak anebo kdo tedy brzdil?

0/−14
22.7.2015 19:06

J32i83n18d37ř54i21c17h 93H21r26a24d40e90c81k17ý 6305859502782

jak můžou psát, že řidič vyváznul jen s lehkým zraněním, když ho nechal mezi závorami?!

+1/−2
22.7.2015 18:13

T38o17m13á84š 96H76e90r80t39i98g 4180596225825

Polský inteligent. I 10 let je málo.

+2/−1
22.7.2015 16:51

P98e62t28r 14P36i85d87r79m51a84n88n 7651613925603

Stejní blbové jsou i v Česku.

+1/0
22.7.2015 19:02

M58a23r11t57i60n 94N55ě46m85e41c 1458738818181

...polský řidič ze známého šlechtického rodu DE BIL.

+4/0
22.7.2015 16:27

P85e60t13r 41M41a37r62e13č92e98k 1613981869328

Nojo :-/ polský točvolant. Ti jsou nejhorší. Chudáci lidi a pozůstalí. Doufám že mu to řádně spočítají.

+3/−1
22.7.2015 16:21

I24v29a 45V82a40l31č26í96k60o98v27á 1369618761861

Na takovém emanovi si nic nevezmou. Škoda je předběžně 88 mio + nároky zraněných možná +10. RvRvRv

0/0
22.7.2015 18:00

M67i62c14h79a92l 89M80r57a34z33i40k 6567647234490

tak to by mela hradit pojistovna z povinneho ruceni, pripadne z ridicova pojisteni odpovednosti - pokud je ovsem mel....

0/0
22.7.2015 18:13







Najdete na iDNES.cz