Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dva mrtví po střetu pendolina a kamionu. Řidič ho nechal mezi závorami

Ve Studénce na Novojičínsku se srazilo pendolino s polským kamionem naloženým plechy. Zranilo se třináct lidí, někteří vážně, dva nepřežili. Nákladní auto vjelo na přejezd, když šly závory dolů. Řidič vyvázl lehce zraněný. Strojvedoucí podle informací ČTK zřejmě přišel o obě nohy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G52a74b27r13i67e47l92a 25H29o64r24a62k18o24v88a 6116534821362

staci jedine .... polsky ridic kamionu....neni co dodat, snad jen "jako vždy"

0/0
25.7.2015 23:02

K53a12r12e18l 74L72a44n33a 85I66n15g22. 9356721452

Znám pár lidí (naivků), kteří toužili se svézt tímto vláčkem. Už je to přešlo... Jak  to může být bezpečné, když to neumí zastavit ?

0/−3
25.7.2015 10:32
Foto

B24r11o58n72i30s79l95a78v 56G57a95b87r25y64š 2872589661

Takhle přemýšlí inženýr?

+2/0
25.7.2015 17:03

B59a44r11b28o74r17a 69N87o94v97á 1763782506631

Mě by zajímalo, když už těch nehod s najetím na přejezd bylo více než dost, proč závory nejsou přes celou vozovku a HLAVNĚ, proč je nestahují dříve. Sama bydlím u dvojích závor, a když je stahovala ručně paní byly dole mnohem delší dobu před příjezdem vlaku. Dnes začne blikat červený ( a zvykejte si po 30ti letech, že tam něco bliká, ale to je můj problém) a po delším čase jdou závory  dolů a pak DO PÁR VTEŘIN jede vlak. Můžu všem říct, že jen čekám, kdy se tu něco stane. A taky mě to připadá, že snad člověk, který vymyslel tento časový rozvrh nebyl při smyslech. A když to přeženu, opravdu přeženu, tak to vypadá jako naschvál od ČD.

0/0
25.7.2015 9:26

R57o43m96a88n78a 46P84i87v49o91d54o64v93á 2887809845873

Nikdo nepíše, jak je ten přejezd vytížený. Přes Přes přejezd se běžně posunují a řadí vlaky . Zcela příšerně . Čekací doba přes 30 min. je běžná. Z toho plynoucí nervozita řidičů je jasná. Na přejezdu se běžně z toho důvodu porušují předpisy. I proto, že pak člověku klidně ujede vlak. Daný přejezd je min. 30 let zralý na změnu. Snad se konečně tak stane a Studénka něco udělá !!!!

0/−1
23.7.2015 5:48

L30u71k66á48š 32R58y70c78h98l40ý 5967226203187

studénka už udělala

- rekonstrukce "zanádražní" plochy, asi 30 metrů před přejezdem je odbočka doprava, vyasfaltovaná cesta k parkovišti, pro pěší chodník. U parkoviště podchod, který vede až na nádraží - kdo spěchá a nechce čekat na přejezdu, může tama

studénka může udělat

-ano může, studénka má městskou policii, která místo nesmyslného popojíždění městem tam a zpět může vyslat dva strážníky aby přejezd hlídali. Nemusí 24/7, stačí nárazově, jednou v pondělí od 6 do 14 podruhé v sobotu od 12 do 18 ono se to časem rozkřikne, že se v těchto místech nevyplatí porušovat předpisy.

+1/0
23.7.2015 8:53

P83e58t80r 26H46a60r17i54p61r76a80s97a25d 39H35a25j24i32č 8103180944927

Jestli podbíháte stažené závory aby vám neujel vlak je to vaše riziko. Ale je nepravděpodbné, že přitom zdemolujete pendolíno a zabijete několik lidí, maximálně zlikvidujete sebe, cestující budou mít další blbý zážitek a vlak bude mít zpoždění. Motoristi jsou trochu jiná skupina.

0/0
23.7.2015 17:13

P62a43v84e76l 57M65e29j75s15t87r18i93k 2414543857156

Smula na druhou, ze jelo zrovna Pendolino a ne klasicka souprava s lokomotivou, kde by to odnesl maximalne kamion a mozna trochu strojvedouci ale cestujici  by az na nejake odreniny a boule od zavazadel byli v pohode. Jinak je to blbec na entou a za volantem nema co delat, ted za to bude platit do konce zivota.

+1/0
23.7.2015 0:54

M32a14r70t82i21n 58R93u70z80i88c80k82a 1102718966947

to si nejsem tak jisty, v te rychlosti by zrejme doslo k vykolejeni lokomotivy a vagony by se pekne poskladali...

0/0
24.7.2015 23:45

J84a82n49a 84N33o83v26a31k77o14v21a 1609323200507

doufam, ze toho blbce budou soudit v polsku tam by dostal na tvrdo 8 let,za kazdeho zabiteho cloveka autem je 4 roky  bez pardonu

tady dostane tak dva

ja to proste nechapu, jak muze nechat stat auto na prejezdu a odejit, ja bych to projela

0/0
22.7.2015 22:34

Z30b82y77n24ě12k 71D87o90l59e72ž27a62l 4943482853341

nepomohlo by, kdyby se u přejezdů zobrazoval čas do příjezdu vlaku ?

+1/0
22.7.2015 22:25

M15i17c32h44a58l 10M32r81a28z47i98k 6937367254660

urcite nepomohlo, stejne by to nekdo zkousel, nekdo by tomu neveril, obecne ale je ten system delany tak, ze tam zase tolik casu neni.

+2/−1
22.7.2015 22:28

Z68b38y57n72ě59k 54D75o21l17e67ž47a23l 4443922663581

U všech by to nepomohlo, ale pokud je někdo aspoň trochu normální a vidí, že vlak přijede za pár vteřin, tak počká. Problém je totiž v tom, že člověk neví kdy vlak přijede a myslí si, že "to stihne".

0/0
23.7.2015 8:09

M59i50c25h22a46l 84M45r18a97z48i28k 6247787894690

To neni problem, v zasade se rozsviti svetla cca 30-40 vterin pred tim nez zacnou padat zavory, uz jak jsou svetla tak tam nema kdo co vjizdet. Tedy pokud budou vedet, ze je to pr vterin, stejne to budou zkouset tito bezmozci...

0/0
23.7.2015 9:20

J52a60n 78V89e46l38i78z 3579757412570

Dnes hodně řidičů jezdí nadoraz. Je třeba zdokonalit zabezpečovací zařízení. Přítomnost auta na přejezdu v době závor musí automaticky zastavit vlak. Zaznamenaní řidiči musí být tvrdě trestáni zákazem řízení.

+3/0
22.7.2015 21:23

M76i67c46h92a64l 44M15r12a15z37i77k 6647257534260

Zakaz rizeni ano s tim souhlasim, ale zastaveni vlaku to je otazka. Vlak jedou ci touto rychlosti potrebuje na zastaveni kolik - 2-3km? Obavam se ze pokud jiz jsou zavory dole tak obvykle je vlak podstatne blize... tedy asi byto jiz nepomohlo bohuzel...

+1/0
22.7.2015 21:30

I21v86a23n46a 77F72e87r53o68v32á 5748494153781

Souhlasím s vaším názorem - lidi jsou prostě magoři, takže na kritických místech, o nichž se to všeobecně ví, že jsou kritická, tudíž jsou vybavená kamerami, by tyto kamery měly být propojeny se zabezpečovacím systémem.

Mám povolání, při kterém najezdím +- 5 000 km/měsíc, za posledních 20 let jsem neměla žádnou vážnou dopravní nehodu. Bylo pár "plechařinek", ale ty by se daly shrnout pod pojmy "škody při parkování" a "nedodržení bezpečné vzdálenosti v městském provozu". Tím chci říct, že jsem se párkrát neúmyslně otřela o jiné vozidlo při popojíždění na nějakém parkovišti nebo v pražských zácpách.

Ale takovou kravinu, jako udělal řidič toho kamionu, bych nikdy neudělala! A to jezdím s osobákem, kterým by se teoreticky dalo spuštěnými závorami prosmýknout... Ale prostě jsem to nikdy neudělala, přestože mám frekventovaný přejezd na trati Brno - Praha pár metrů od baráku.

A co vůbec nechápu je to, proč ten nešťastník nechal ten kamion stát na kolejích... Krista pána, proč ten magor neprojel/nezlomil ty závory? To mi mozek fakt nebere....

+2/0
22.7.2015 22:59

O69n13d86ř42e87j 19M13a59r30e79k 9812310247559

Vlak jel přes nádraží a závorový přejezd 160? Pokud ano, tak viník je jasný.

0/−6
22.7.2015 21:18

J63o50s54e51f 22M81i22š35k41o63v53s44k40ý 9898731141208

Pane Marku,

kolik byste si představoval, že může jet vlak v těch místech. Pro doplnění, v Německu, Francii apod. jezdí vlaky i přes nádraží i podstatně rychleji. Nevím, kde jste vzal údaj o rychlosti vlaku v době nehody, podle dostupných informací to bylo přes 100 km/h. Rychlost 160km/h je u nás maximální a na vybraných úsecích koridorů.

0/0
22.7.2015 22:20

T75o81m36á64š 31V98a94l22d65e82r 7323770199

to tak bývá. Stojíme na peróně a najednou profrčí přímo u nástupiště vlak více než 80-tkou. Dokud se nic neděje je to v pořádku. Ale pak občas povolí vyhýbka. A máte smůlu, jelikož je to běžná praxe. Na prostřední koleji je odstaven vlak, tak se projíždějící pouští přímo k nástupišti. A ve Francii byl masakr, když takto jedoucí vlak demoloval nástupiště plný lidí. Pokud si pamatuji.Ono je asi problém pouštět vlaky jinou kolejí než stojí lidi na peróně  čekající na vlak, který hned staví po projíždějícím. A odstavené vlaky zaparkovat na úplně jiné třeba slepé koleje.

0/0
23.7.2015 6:30

J85a56n 92J16e32m53e76l20k98a 1595370

No tak jestli chceme zase jezdit do Prahy hodin...

0/0
23.7.2015 7:28

F57r31a73n16t56a 54T58i25m89a89n 7180268131790

Ten řidič půjde sedět a pak bude do smrti platit, platit a platit. Zraněným i mrtvým. A pokud nebude schopný, přeju mu za to, co udělal, z celého V zabavení majetku a finanční zruinování.

0/−1
22.7.2015 20:11

M80i23c89h30a22l 85M98r68a57z40i75k 6347537434800

platit budou nejspise pojistovny...

+1/0
22.7.2015 20:41

F97r87a31n15t25a 65T70i71m47a90n 7900758751330

Ale ty po něm budou nemalou část vymáhat určitě zpětně.

0/0
22.7.2015 21:18

M60i70c65h12a97l 15M50r96a38z84i69k 6167447444730

To zalezi na vysledku vysetrovani. Navic od toho mate to pojisteni - aby platila pojistovna a ne vy. Profi ridic by navic mel mit i pojisteni odpovednosti, tedy co nezaplati povinne ruceni, zaplati se z tohoto.

+1/−1
22.7.2015 21:29

M47a98r23t82i90n 46B55l37o27v24s57k75ý 8965331580

Kdyz mu prokazi poruseni zakona (jizda na prejezd na cervenou ), budou chtit pojistovny penize po ridici.

+2/0
22.7.2015 23:37

M50i48c18h77a81l 64M52r73a82z76i77k 6107817804170

Jak pisu, to zalezi na vysledku vysetrovani...

0/0
23.7.2015 5:40

J85o80s10e64f 13M55i26š38k76o19v76s79k29ý 9568691861358

Platit bude hlavně firma, která ho zaměstnává.

0/0
22.7.2015 22:13

M48i62c86h46a57l 92M95a65c68h26e58k 1404262624789

ČD prohlašují, že na nehodě nenesou žádnou vinu. Ale  zamlčují skutečnost, že vlak před sražkou vůbec nebrzdil. Kdyby se ale strojvedoucí věnoval řízení, musel by kamion vidět nejméně na sto metrů!

+2/−14
22.7.2015 19:39

P59e27t42r 76T68y20č52k58a 6855442619602

Což je při rychlosti co jezdí Pendolino tak 2-3s. To ani pomalu nestihne šáhnout po brzdě. Takové chytráky mám nejradši.

+11/0
22.7.2015 19:43

M52i87c42h95a13l 57M30a39c93h54e67k 1334922634179

Za 3 sekundy se nestačí sáhnout po brzdě??? Takové hlupáky mám opravdu nejradši. Vy vůbec nesedejte za volant!

+3/−12
22.7.2015 19:50

P19e59t60r 68T59y59č45k62a 6655772209692

Proč by nestihl? Možná po ní stihne šáhnout, ale pokud vidí na trati problém 100m před sebou tak je to prostě málo času na to aby vlak začal brzdit. Vypadá to asi takto 1s je reakční doba strivedoucího, ve druhé sekundě šahá po brzdě a tahá za ni, ve třetí sekundě začíná vlak brzdit v momentě kdy naráží do kamionu.

+8/0
22.7.2015 19:56

J92a71r92o75s93l98a17v 60K13r18á73l 6700965297598

Mám pocit, že vlaková vzduchová brzda nereaguje tak rychle, jak hydraulická v osobním autě. Jestli strojvůdce viděl překážku na 100 m, nebyla šance vůbec na nic. Ale nejsem odborník, rád se nechám poučit.

+4/0
22.7.2015 21:20

M31i10c85h58a93l 78M35r12a10z82i37k 6827607504900

ANo s tim souhlasim a navic vlak jedouci touto rychlosti potrebuje na zastaveni kolik - 2-3km? na 100 metrech nepribrzdi asi o vice nez 5km/h... a rozdil v narazu 160 nebo 155 asi nebude jiz tak znatelny...

+3/0
22.7.2015 21:32

K52u28b34a 61C95i40k26r69y17t 2127978566600

Mám známé mezi strojvedoucími a jeden, který jezdí Pendolinem, říkal, že brzdná dráha při maximální rychlosti je 600 m. Navíc jsou i dané zábrzdné vzdálenosti dle rychlostí takže pro rychlost 105-160 je to 1000m, takže Pendolino nezastavuje z plné rychlosti ani 2 ani 3 km.

0/0
25.7.2015 18:29

E87d47a 42D16r56á81b81e54k 7499922883447

při nižší než max rychlosti je to 1000m a při max rychlosti je to jenom 600m ? 8-o

0/0
25.7.2015 23:07

P14e37t35r 11H18a89r42i24p68r18a39s84a68d 22H68a13j55i42č 8343700334147

Na brzdu v autě šlapete prakticky pořád. Rychlobrzda je něco, ce se používá zřídka. Reakční doba je hodně závislá od toho, co očekáváte, že uvidíte. Strojvůdce jednoduše možná nechtěl uvěřit tomu, co vidí. Trulanta na kolejích. Jestli jezdíte také tak, tak raději za volat nesedejte vy.

0/0
23.7.2015 17:09

E52d32a 51D93r22á18b83e95k 7469522173557

tak zrovna před průjezdem přes přejezd by strojvedoucí MOHL něco očekávat, že... :-) Že neměl šanci něco udělat je věc druhá.

0/0
25.7.2015 23:13

A46l36e34š 13L73á72n55s52k94ý 7543332726969

Tak pane autore, kde jste vzal informaci, že řidič nechal vůz na kolejích a utekl??? Podstatné chyby v článku se neopravují, odbytá záležitost?????? RvRv

+1/−1
22.7.2015 19:12

M26i95c23h41a80l 89M42a12c78h66e11k 1964642674909

A co na tom není pravda? Nechal vůz někde jinde, nebo zůstal na místě?

0/0
22.7.2015 19:17

A29l56e10š 55L88á31n69s61k56ý 7193152986679

Až do srážky seděl řidič v kabině kamionu !!!!!!!!!!!!

+2/−1
22.7.2015 19:19

M58i40c96h79a55l 48M87a44c85h79e49k 1394742744569

No a utekl až potom, tak je to nakonec taky pravda.

+1/−2
22.7.2015 19:22

M92i32c33h17a70l 58M86a37c63h14e26k 1954692174909

Dle cestujících vlak začal brzdit až po srážce, při které strojvůdce přišel o obě nohy. Zřejmě se tedy nevěnoval řízení. Je to smutné, ale stejně by mě zajímalo, jak anebo kdo tedy brzdil?

0/−14
22.7.2015 19:06

J71i28n42d33ř95i79c97h 52H65r67a86d44e80c67k65ý 6695189812402

jak můžou psát, že řidič vyváznul jen s lehkým zraněním, když ho nechal mezi závorami?!

+1/−2
22.7.2015 18:13

T85o81m62á21š 75H43e51r69t47i91g 4280846835275

Polský inteligent. I 10 let je málo.

+2/−1
22.7.2015 16:51

P20e41t48r 13P55i23d69r36m53a18n28n 7921293495283

Stejní blbové jsou i v Česku.

+1/0
22.7.2015 19:02

M33a57r40t10i98n 18N40ě42m60e69c 1848138638111

...polský řidič ze známého šlechtického rodu DE BIL.

+4/0
22.7.2015 16:27

P94e29t94r 26M94a82r47e79č97e49k 1913821359488

Nojo :-/ polský točvolant. Ti jsou nejhorší. Chudáci lidi a pozůstalí. Doufám že mu to řádně spočítají.

+3/−1
22.7.2015 16:21

I50v49a 89V42a51l54č72í77k65o60v68á 1589208421391

Na takovém emanovi si nic nevezmou. Škoda je předběžně 88 mio + nároky zraněných možná +10. RvRvRv

0/0
22.7.2015 18:00

M23i62c98h51a50l 53M26r96a98z54i12k 6377747914290

tak to by mela hradit pojistovna z povinneho ruceni, pripadne z ridicova pojisteni odpovednosti - pokud je ovsem mel....

0/0
22.7.2015 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.