- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Souhlasím, aby dostali od listopadu přidáno státní zaměstnanci, ale jen hasiči, lékaři, policisté a vojáci. Kancelářští úředníci tak maximálně o inflaci a ještě jen ti, co jsou výkonní.
V reakci na výrok pána Polské národnosti hájícího řidiče kamionu:
Nechci předem odsuzovat řidiče a národnost je mi ukradená, ale podle předpisů se na červeně blikající přejezd nesmí vjet. A tečka. Je to proto, že i kamion dokáže zabrzdit řádově rychleji než nejlehčí vláček.
A kdyby u každého přejezdu byla kamera a každé auto, které projede bylo identifikováno a jeho majitel dostal složenku na dejme tomu 10 tisíc a ať si doma či ve firmě dořeší kdo jel a drží pysk, protože ho nikdo nežene k soudu za veřejné ohrožení a nebere mu body.
Až budou umírat na přejezdech jen nezodpovědní řidiči, neohrozí své spolujezdce, nepoškodí vlak a nezabíjejí pasažéry vlaku a duševně nemrzačí strojvůdce (zážitek na celý život a většina z nás by měla strach po tomto smrťáku řídit i ještěrku po perónu). Tak potom to problém nebude.
Ty kamery, to je dobrý nápad. Za vjetí na červená světla řidičák na pět let sebrat, profesionálovi nafurt.
Chudák mašinfíra a vůbec všichni srážkou nějak dotčení...
Zase ta Studénka.
už jsem to psal drive, ze mel zapnout rychlobrzdu a utikat do strojovny, lide mi dali minusy, asi si mysleli, ze jsem tim myslel, ze zastavi na fleku, tak bych jim chtel jen rici, ze takovy trouba nejsem, fyziku chápu, jen mohli lide počitat s nejakou změnou a naraz treba čekat, neprijde mi, ze mašinfira nevidel auto, vim ze to je velka rychlost, ale i vterina pripravy na naraz je dost!
Pana Janovský,
oněkolik desítek řádků níže jsem dal odkaz na video kde Pendolino vjíždí do oblouku před přejezdem kde se nehoda stala.Podívejet se na toto video a pak napište kolik měl strojvedoucí času. A Pendolino pokud vím,tak strojovnu nemá.
Zde video,beze zvuku:https://youtu.be/HgiZ72tsyoE?t=13m58s a zde o Pendolinu jako takovém:http://www.atlaslokomotiv.net/loko-680.html
Ridil King of the road. Kolem te utrzene kabiny jsem sel.
Stalo se velké neštěstí a věřím, že řidič bude po zásluze potrestán, o tom žádná! Dovolím si však tuto úvahu. V autoškolách se učí (a zkouší), co všechno se nesmí na červenou a před přejezdem a u závor a...samozřejmě s připomenutím sazeb pokut a počtu přidělených bodů.
ALE učí/říká se někde v těch školách, publikuje se někde veřejně, co dělat, když už se člověk, jakkoliv je to jeho vina a hloupost, dostane do situace, jako byla tato.
Učí se někde, že závory jsou jednak lehce, bezproblémově zvednutelné případně beproblémově prorazitelné? Myslím si, že ne. Mnoho dříve narozených si pamatuje závory jako masivní roury, neprorazitelné náklaďákem natož osobákem. A o tom, že už dnes tomu tak není se myslím (nejméně do dneška) moc nemluvilo.
A to je to, co zde podle mého názoru chybí. Osvěta. Nejen vyhrožování represemi a sankcemi, ale i ukázkou pomoci, když už se blb do takové situace dostane.
V jednom z dnešních článků o tomto neštěstí je krátké video, ukazující, jak se zachovat, pokud k takové situaci dojde. Kdo jste ho kdy viděli?
Já osobně tady a poprvé....
To video je prevzate ze starsiho clanku, takze uz jsme ho videli a uz se toto tema rozebiralo. Ale souhlasim, ze by to chtelo vic rozhlasit mezi lidi.
Nechci se zastávat polského řidiče,sám mám polskou národnost....ale....
17m kamión nemůže projet pokud závora padá, je to čistý nesmysl.
Jak to vidím já : 1/ Buď se zvedla závora, světla blikala, za chvíli závora spadla,
poněvadž jel další vlak..... řidič si myslel, že pokud se zvedla závora tak má volno,
jen si vzpomeňte kolikrát blikala u nás dříve světla na některých přejezdech třeba ještě 5 minut po projetí vlaku / za totače/.
2/ řidič si myslel, že pokud ještě nespadla závora je čas a možnost projet a je vše podle předpisů.
3/ Pokud si pamatuji, v Polsku na přejezdech se dříve závora nikdy dříve nezvedla, dokud blikala světla. Řidič si mohl myslet, že se jedná o poruchu signalizace a řídil se jen otevřenou závorou.
4/ Je pravda, že v Polsku se jezdí divočeji, že u nás Poláci jezdí jako dobytek,
ale zde vidím problém v tom přejezdu. K tomu jednou muselo dojít.
Já se na přejezdu držím vždy světel a hlavní moje krédo : žádnému přejezdu
nevěřím ! Jsou přejezdy ,kde jde doslova o život, v případě selhání signalizace je po vás i v případě největší opatrnosti, donedávna to byl třeba přejezd v Lomnici u Rýmařova, bydlím v Bruntále. Výhled na trať byl nulový a člověk byl odkázán jen na signalizaci.
Na inom mieste pisu, ze cez prechod pocas blikania signalizacie presli 2 auta. No a sofer kamionu to za nimi riskol tiez. Pokial vyhodnotia znacky, kludne by som aj tym dvom dal pokutu. Iste memento mori. Tak teda o signalizacii to asi nebolo.
Zlatá doba, kdy nikdo nikam nespěchal, nebyli mobilní telefony, nikdo z práce nikoho po pracovní době neotravoval, místo sms to šlo dva dny poštou a taky se to nepos..lo ! Tohle neustálé spěchání někam a stres nás stejně jednou zabije. Kdyby jela pára tak to ubrzil a ještě by mel mezeru Škoda, takovou dobu už asi nezažiju
Chápu to správně, že kvůli nějakýmu uspěchanýmu "renaultovi" se zranilo x lidí a dva či kolik áchli??? Co je to za svět proboha?!
zajimalo by meproc na to ridic kamionu nedupnul a neprorazil zavoru? zrejme nemel cas ( a ani kapacity) na premysleni
neni to o kapacite na premysleni, mozek vetsiny lidi v takovem pripade prepne do rezimu zachran sam sebe, pokud na takovou situaci neni trochu vycviceny...aneb jak rikal i expert na ct24, v takovem stresovem okamziku je ta zavora pro cloveka betonova zed