- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
sice jde o rusáky, ale ti mají zabezpečení v jedné věci lepší o jednu vychytávku, viz video okolo času 00:50 , z jedné strany přes překážku nenajedete a zdruhé ji přetlačíte a klesne , projedete a saledně se sama zase zvedene. http://www.youtube.com/watch?v=IcK20nBD77E
Je to veliký přejezd, proto trvá varovný signál tak dlouho. Chápu, že čekat i více než minutu od začátku blikání do spadnutí závor je pro hodně lidí dlouho. Ale proč proboha nespadne závora na vjezdové straně po deseti vteřinách a na výjezdové třeba po další půl minutě? Tady vidím velkou chybu na straně projektanta závor..
Než začnete mluvit o lidské hlouposti bez hranic, měli byste se zamyslet, jestli tyhle závory nejsou taky taková hloupost. Pomiňme, že na červenou už tam neměl vjíždět, na to jsou fotopasti a bez pardonu takové pokutovat! Ale když už se tam z jakýchkoliv důvodů octnul, Jaký má smysl ho na tom přejezdu fyzicky zadržet závorou? Bohužel závory takhle fungují. Místo aby umožnili přestupníkovi přejezd co nejrychleji opustit, zdrží ho. Evidentně ho napadlo, závoru prorazit, ale už to nestihl, pendolino bylo rychlejší. Zavřete ho na deset let do chládku, ale zmařené životy, zmrzačení a 160 milionů škody vám nikdo nevrátí nazpět. Nebylo by lepší na všech takových přejezdech nainstalovat detekční zařízení, jako je u samootvíracích vrat, které by pozastavilo zavírání té druhé závory (na výjezdové straně z přechodu), dokud se prostor přechodu nevyprázdní?
Co když bude samootvírací zařízení detekovat psa nebo letící igelitku?..Ale asi máte pravdu, bylo by to lepší, velké procento lidí se opravdu radši nechá rozemlít na kaši, než by zlomilo dřevěnou závoru..
Já bych chtěl vidět ty záběry z kamer u toho přejezdu s blikajícími červenými světly, jak tam ten polák vjíždí a jak ho potom sejme pendolíno a aby bylo poznat, že to není fotomontáž. Protože dokud to neuvidím, tak tomu neuvěřím! Co je na tom špatného?
Včera na CT 24 byl soudní znalec a někdo z SŽDC. V jedné diskuzi. Jen si přizvukovali, že vše je ze strany dopravních cest O.K.
Jenže není, když vlak jede 160 přes železniční přejezd. K porovnání, jak to bude vypadat, když osobní vozidla budou jezdit přes přechod pro chodce řízený SSZ 130.
K závorám... ono to tak není, že spadnou závory a do 30 vteřin projede vlak. Někde se na vláček, ve kterém sedí strojvedoucí, průvodčí a dva cestující čeká i pět minut.
Ke všem věcem,které už byly řečeny a taky k tomu,,že samozřejmě to porušení je neomluvitelné,bych napsal ještě totéž.Naše tratě,ikdyž modernizované,nebyly stejně jako dálnice stavěné na takovou frekvenci vlaků.SŽDC možná trochu přepískla,kolik dopravců na tu trať pustí.Když si uvědomíme,že neustále jezdí ČD,REGIOJET,LEO...do toho spousta nákladních přepravců...nemáme mimoúrovňové přejezdy.Ty časy a intervaly jsou opravdu velmi krátké.Kdysi jsme dlouho čekali,než vlak po spuštění závor přijel.Dnes jsou to vteřiny.Nikdo nechce čekat,výpravčí jsou pod tlakem.Zvláště soukromých železničních přeprvaců,kteří při jakémkoliv zpoždění požadují vysoké kompenzace.Samozřejmě,hlavní je neporušit zákaz,ale nervozita řidičů je přímo úměrná tomu,jak často jsou závory dole.On ten řidič je taky ve stresu.Jezdí podle tachografu,nesmí porušit odpočinek,musí dojet včas.Při nedodržení času,jsou někteří postihováni.Prostě v dopravě je tolik stresu,že čas od času dojde k takovému neštěstí.Řidiče se tím nezastávám,to ani nejde,ale občas by se měl každý zamyslet nad tím,jak moc velkou hodnotu má život v porovnání s penězma,které jak víme...jsou dnes čas.
Tak zatím je to plichta. Před 8 lety při vlakovém neštěstí zemřely 3 Polky (jedna z nich až za 2 měsíce ve špitálu, bylo jí 21). Příčina neštěstí je srovnatelná: vytvoření masivní překážky do cesty rychle jedoucímu vlaku. Jen v tom "našem" 8 let starém případě dosud nikdo nebyl odsouzen. To se tomu polskému řidiči asi nepoštěstí, i když stát se může všechno.
Nepochopím jediné, proč, když vozidlo bylo pojízdé a řidič s nim popojel, normálně závory neprorazil? Záměrně jsou stavěny poměrně křehce (také z důvodů své váhy) a kamion by je projet bez problémů měl. Má někdo nějaké vysvětlení - krom selhání řidiče, či jeho hlouposti?
vysvetleni je prave naprosto jednoduche, tezka stresova situace, v ktere mozek jedna uplne jinak, nez kdyz si my tady tu situaci predstavujeme od monitoru
Polští řidiči jsou "hrozně neukázněn"í-lidově řečeno: JEZDÍ JAK HOVADA!
Doufám, že z tothohle pšonka bude exemplární případ...
Dokud je policie nezačne nahánět, máme smůlu
Stále tu čtu něco o tom , že zato může i častá situace, že se na přejezdech stojí i víc jak 5 minut, proto řidiči projíždějí přejezdy na červenou. Přitom nedávno tu většina chtěla lynčovat opavského řidiče autobusu, co po 20ti minutách čekání u přejezdu, ten přejezd přejel a to celkem opatrně. Já jako řidič autobusu i na zabezpečený přejezd (vypnuté zabezpečení) vjíždím jen po tom co jsem zkontroloval obě strany jestli nejede vlak a zásadně už se zařazenou rychlostí abych náhodou na něm nezůstal viset se závadou kdy nejde zařadit. Při dlouhém čekání na přejezdu cestující začnou brblat ale ať si brblají, zůstanou na živu aspoň o něco déle. Jsem pro aby tenhle přestupek byl trestán o dost přísněji¨a to i na základě záznamu kamer u přejezdu.
Ja jsem zazil cekani i pres pul hodiny,a nikdy mi nenapadlo nejak prejet.