Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie obvinila polského řidiče kamionu, červená světla už svítila

Policie obvinila z obecného ohrožení padesátiletého řidiče kamionu, který se ve středu srazil na přejezdu ve Studénce s pendolinem. Polákovi hrozí za nehodu s třemi oběťmi až 10 let vězení. Vyšetřovatelé potvrdili, že vjel na přejezd, když blikala červená výstražná světla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i78l32o62š 69S56i89c56h90i54n61g59e78r 5803328156634

co s takovým člověkem co nemá zodpovědnost. jakýkoliv trest bude málo co provedl.

0/0
24.7.2015 22:56

J26o63s65e51f 54N35o77v58á79k 1220733685

Je dobré být zdrcen, snižuje to trest. Vyšetřovatel musí zjistit, zda je pachatel zdrcen, a ohlásit to novinářům.

0/0
23.7.2015 19:43

J31a73n 69P41a46v16e65l11k68a 3967381334931

Oni ze záznamu kamery nejsou schopni s určitostí říct, že řidič vjel na přejezd na červené světlo. Kamera světla nevidí, dovozují to z toho, že závora se zavírá nejméně 30 sec. po světlech. To ale platí jen v případě, že zařízení funguje správně. Tak to vždy není. Kolegovi se stalo, že vjel na přejezd, světla nesvítila a spadly závory. Prorazil je a naštěstí bylo kolem dost lidí, kteří to viděli a dosvědčili mu to.

0/0
23.7.2015 17:29

J79a44r51o85s73l58a98v 90K63a26d27l52e92c 5641529542131

Přitom v dnešní době by nebyl problém dát mezi závory čidla k vyhodnocení volného prostoru. Nebyl by ani problém aby závora pouštěcí na přejezd šla dolů dříve než závora uzavírací výjezd. Nejjednoduší by bylo kdyby byla závora jen před vjezdem.

----------------------------

Technicky problémovější je vzhledem k rychlosti vlaku též po vyhodnocení uzavřeného přejezdu čidlem jako neprůjezdný pro vlak ten vlak včas zastavit.

= Naše tratě nejsou technicky vhodné pro takové vlaky anebo by se musela snížit rychlost vlaku na bezpečnou.

0/−2
23.7.2015 16:46

J88a44r26o87s69l80a90v 27K41a73d66l13e94c 5291349412561

Takové jasné a úmyslné nerespektování dopravních předpisů by se mělo postavit na úroveň teroristického činu. To již není obecné ohrožení, ale vědomé protispolečenské počínání s vědomými následky.

+1/−1
23.7.2015 16:32

B74o90h35u71s16l62a73v 76K66r56á52l88í53k 2511230569646

Pokud jsou na silnicích řidiči s IQ tykve, tak tomu nezabráníte ani tím, kdybyste ta slova "vědomé", "úmyslné", "jasné" a "protispolečenské" napsat padesátkrát. vědomě boural možná pilot Lubitz, ale tohoto Poláka bych opravdu z nějaké myšlenky, byť jakékoliv, nepodezíral.

+1/−1
23.7.2015 16:56

M17a93r17t16i19n 63L59u67k41e83š 3426871671955

Já pořád nerozumím jedné věci - když je tam kamera, proč si to benga od nich občas nevyžádají a neposílají pak obálky s výzvou k odevzdání řidičského průkazu?

Hlavně že se pořád zaměřují na kontrolu alkoholu a když chytí řidiče s dvěma pivkama co jede naprosto slušně, tak se jásá jak kdyby dopadli minimálně trojnásobnýho vraha.

Opakuju to pořád - dokud budou dopraváky a média zajímat kraviny typu 0,5 promile místo hrubých porušení pravidel silničního provozu jako jízda na červená světla, tak se bezpečnost provozu nezvýší.

+3/0
23.7.2015 15:32

P91e20t45r 88M61u28n40z82a80r 1525201129346

Otázka je zda je možné záznam z těch kamer možné použít pro rozdávání pokut. Na dálnici je třeba taky kopec kamer, ale nedají se použít pro rozdání pokut.

+1/0
23.7.2015 15:54

T48o38m87á32š 53Z56e40m22á40n34e50k 5640378746146

Otázka je, proč je tady taková byrokracie, že to nejde? A klidně bych k tomu přidal oblíbenou značku s informací, že úsek je sledován. Proti tomu snad nelze nic namítnout. Argument, že kamera byla pořízena za jiným účelem a z jiných dotací, považuji za směšný a hodný Kocourkova.

+3/0
23.7.2015 16:08

B73o78h41u87s98l59a59v 77K18r61á60l37í33k 2331230649946

Protože poslanci i jejich voliči ve většině jezdí po silnicích jako dobytci, a tudíž nemají zájem na tom, aby se přestupky trestaly.

+1/0
23.7.2015 16:18

M17a38r21t39i53n 61L87u41k36e83š 3616851941345

A to je přesně ono. Protože se neumí použít záznam z prokazatelně nebezpečného manévru, který bezprostředně ohrožuje na životě ostatní účastníky, tak půjdeme zavřít magistrálu a dávat dýchnout 1000 řidičů, kteří nic neprovedli a jedou předpisově.

Kdyby se média zaměřila na řešení skutečných problémů, možná by byla vůle s tím něco dělat.

0/0
23.7.2015 16:10

B33o53h36u19s12l20a32v 12K73r88á59l79í70k 2911280179876

"Řidič s dvěma pivkama, co jede naprosto slušně" je zhruba totéž, jako "řidič, který projíždí přejezdu na červenou, ale tak šikovně, že ho ještě žádný vlak netrefil".

+5/0
23.7.2015 16:17

M27a69r54t57i97n 63L74u29k26e52š 3556711751965

To je právě ten nesmysl. Někdo si může dát dvě piva a je v provozu naprosto bezpečným účastníkem. Někdo si nedá ani jedno a je jako neřízená střela.

Asi není náhodou, že v zemích které jsou ohledně silničního provozu vyspělejší než my, jsou ta dvě piva povolena. Tady by každý za pivo za volantem div ne lynčoval a prokazatelně špatní řidiči, ač střízliví, jezdí vesele dál. Není to malinko renonc?

0/0
23.7.2015 16:47

B91o22h37u36s83l95a24v 20K53r72á14l64í32k 2781720899956

No a někdo zase je schopen přejet blikající přejezd nebo přeběhnout přechod na červenou zcela bezpečně, zatímco jiný to dělá nešikovně a způsobí nehodu. Takže kompromisní řešení je, aby se předpisy dodržovaly a jejich porušování trestalo. Machříci, kteří nejsou ani schopni rozpoznat a přiznat si, jak jím dvě piva snižují schopnosti, jsou ti nejnebezpečnější.

+1/0
23.7.2015 17:01

M22a29r94t44i26n 49L75u35k88e60š 3886841661755

Myslím že opakujete dokola to samé, aniž byste se podstatně zamyslel nad obsahem svých slov.

Nikdo nedělá machříka - že dvě piva nemají u naprosté většiny řidičů vliv na schopnosti je prokázaný fakt, potvrzený mimo jiné zmiňovanou tolerancí ve vyspělých zemích. S takovou rétorikou byste musel zakázat řídit i osobám nad 60 let, protože jejich reakce jsou přirozeně pomalejší a schopnosti tudíž omezené.

A přesto je víc než jisté, že i takový 70-ti letý zkušený řidič je v provozu míň nebezpečný, než 20-ti letá vyjukaná blondýnka. Chce to víc myslet, než začnete papouškovat mediální fráze ;-)

0/0
23.7.2015 17:28

L40u96k90á67š 66V43a64ň44u20r73a 1165254803533

Hlavně je nutné za vjetí na přejezd kde bliká červená světla sebrat řidičák. Zákaz řízení většinou nestačí. Nechal bych je udělat alespoň testy znovu. A taky bych doporučoval povinné psychotesty. Mojí ženu kdysi při odbočování sestřelil velký manager Eurotelu, který byl líný čekat ve frontě a přes plnou čáru to chtěl objet v protisměru. Navíc byl pod vlivem. Přijeli tehdy místní policajti a jasně vše ukazovalo na managera a taky mu sebrali papíry. Žena byla těhotná, tak nás s ní poslali do nemocnice na kontrolu. Pak ale přijeli z centrály z města a místní jim museli předat všechny doklady a zmizet a ti z centrály to překvalifikovali, že na vině je žena a sebrali jí papíry. Zašel jsem tehdy za sousedem co dělal u kriminálky a on mi nadiktoval dopis o korupci apod. Sám bych se takový neodvážil napsat. Za 14 dnů přišel dopis, že ženě papíry vrací. Nikdy ale nebyl viník označen. ;-O

+4/0
23.7.2015 15:25
Foto

V42l40a95d56i35m55í42r 52V79a61ň74u72r60a 8115930447358

Historky nic moc, ale příjmení máte luxusní pane Vaňura;-)…..

0/0
23.7.2015 15:30

J35a85r96o73s67l40a20v 16K56a41d77l18e31c 5381109682321

Bohužel, při odbočování musíte sledovat i provoz za s sebou.

+1/0
23.7.2015 16:34

L92u57k64á42š 58V20a42ň86u26r39a 1925934813623

Horší řidiči kamiónů jak Poláci, jsou už jen Rumuni a Bulhaři. Jeden Bulhar takhle narval kamarádky auto pod sebe. Jela po dálnici v levém pruhu a předjížděla kamión. Ten najednou začal odbočovat do jejího pruhu. Byla za zadní nápravou tahače a on ji narval pod svůj návěs. Nejdřív ji tedy narval na středové mantinely a i když troubila, tak ji rval víc a víc pod sebe. Nakonec mu to asi nejelo a tak zastavil. Když ji z auta vytáhli, tak nechápali, že žije. Bulhar neměl povinné ručení a vůbec moc nekomunikoval. Policie ho chtěla zadržet, ale on přeběhl dálnici a zmizel. Dodnes peníze z pojistky neviděla. 8-o

0/0
23.7.2015 15:16

R50o75s48t79i38s83l78a74v 10C84a49h78a 6243647447581

Vcera mne fascinoval jeden politik, jak hned navrhoval zlepseni edukace v autoskolach. Nevim, jak by to zrovna v tomto konkretnim pripade pomohlo 8-o

0/0
23.7.2015 14:51

J32i73r14k38a 18D45v79o91ř76á74k 4635860503118

Jestli se stává, že vám v autoškole o možnosti snadného proražení závor zevnitř neřeknou, tak pomohlo. I když v tomhle konkrétním případě by to musela být autoškola polská. Ten kamioňák o tom zjevně netušil.

+1/0
23.7.2015 15:00

J27a22r73o77s36l42a82v 58K70a83d52l27e57c 5781919792951

To není o tušení, ale o zdravém selském rozumu a schopnosti reagovat.

+1/0
23.7.2015 16:36

I77v51a67n 16H28o89l53a54s 5147947558137

Právě v tomhle zřejmě dost (on totiž ten politik pouze papuškoval to, co SŽDC a DI požadují už několik let) - řidič evidentně netušil, že ta závora jde tak snadno prorazit (stojan tomu rozhodně neodpovídá). A kdyby to věděl, tak by asi projel (rozhodně nebyl v tak velkém šoku, když s tím kamionem mezi závorami ještě kvedlal, bohužel ve finálním stavu skončil v té nejméně vhodné konfiguraci).

0/0
23.7.2015 15:07

R63o30s91t34i98s67l37a14v 46C37a12h75a 6733137297841

Ja v jeho pozici, i kdybych predpokladal, ze je ocelova, tak jedu. Vzdycky je aspon nejaka sance, ze ji ohnu, vysadim, cokoliv..... Staci mit mozek

+1/0
23.7.2015 15:10

I89v87a10n 10H96o78l85a44s 5827937988317

Tím spíš, když mi někdo včas natluče do hlavy, že je to jen trochu festovnější překližka.

0/0
23.7.2015 15:13

M30a32r32i46e 36V55a17š63í59č92k58o21v64á 3741593492498

Já osobně moc neřídím a dokážu si představit, že pokud bych přehlédla světla, pouze bych zmateně popojížděla mezi závorami a doufala, že to zrovna pojede tou kolejí, na níž nestojím. V autoškole mi o proražení závor nikdo nic neřekl. Pokaždé, když jimi projíždím mám panickou hrůzu, že se scvaknou a nebudu moct vyjet. Takže ano, myslím, žer edukace by v tom případě velmi pomohla.

0/−1
23.7.2015 15:15

P90a42v25e69l 67K64r26á94l 5550159834448

Pomohlo by nevjíždět na přejezd na červenou.

+1/0
23.7.2015 15:43

P57e50t14r 68M15u82n23z15a64r 1485281949646

Také by pomohlo si občas něco přečíst. Tohle o závorách se píše už mnoho let u každé podobné nehody. Nechápu jak to může někdo kdo řídí a trochu se zajímá o svět okolo sebe nevědět.

0/0
23.7.2015 16:00

M35a96r38i88e 45V31a29š45í93č90k61o83v60á 3611673152508

A kolik si myslíte, že jezdí po republice lidí jako já, kteří jsou úzkostliví, občas něco přehlédnou a nedokáží se rozhodnout ve vteřině? Tady nejde o mě, ale kolik takových lidí denně potkáte? Opravdu si dokážu představit člověka (a i takové znám), kteří při nestandartní situaci na silnici zpanikaří. A potom nepomůže vymínusování na fóru, ani povzdechnutí si nad neznalostí. Ano, že jdou závory zvednout se obyčejný člověk dozví až po takovéto obrovské nehodě, protože mu to v autoškole nikdo neřekl. Stejně tak mi nikdo neřekl, jak se chovat při smyku a další podobné vychytávky. Tady jde o to, že by se tomuto měly autoškoly věnovat a ne po deseti jízdách a jednom testu chrlit další a další řidiče.

0/0
23.7.2015 17:09

L80u49k33á29š 11V51a53ň51u58r90a 1455434833513

Já bych spíš doporučoval psychotesty a stresové testy pro řidiče. A to hlavně pro cizince.

+1/0
23.7.2015 15:17

T23o29n14d42a 66H86e16j20l83í63k 1978633599527

Uvolnili už ten videozáznam? Má někdo případně odkaz?

0/−1
23.7.2015 14:50

J84a53n 31J54e10m24e67l78k71a 1455330

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/ 11. 2014. Názor strojvedoucího.. nejspíš tohoto strojvedoucího. Přesně popsal problémy české železnice.

Bohužel evidentně nikdo názory stojvedoucích neposlouchal. Policie, SŽDC, autoškoly.. 

"V případě nouze prorazte závoru

Vzhledem k tomu, že pan strojvedoucí zažívá při každé směně řadu rizikových situací, chtěl by apelovat hlavně na řidiče automobilů. „Oproti minulým letům zaznamenávám neuvěřitelný nárůst neukázněnosti účastníků silničního provozu. Člověku to hlava nebere, co vše si lidé v osobních nebo nákladních automobilech dovolí, a hlavně jak riskují. Řada lidí si totiž neuvědomuje, že na dvoukolejné trati se mohou například na chvíli zvednout závory, a přitom ale bliká stále světelná návěst. To ale neznamená, že se dá přes přejezd přejet! Vždyť z druhé strany se může blížit vlak, který během chvilky dá impulz ke stažení závor. A právě taková chvilka láká řadu lidí, aby skulinky využili k rychlému přejetí přejezdu. Pak jsou strašně překvapeni, že zůstanou uvězněni mezi závorami. Bylo by velmi žádoucí, aby se v autoškolách nebo i na školeních profesionálních řidičů upozorňovalo na to, že v případě takové nouze lze závoru jednoduše prorazit. Škoda za pár tisíc korun za zlomenou závoru nebo odřený lak na autě určitě vykompenzuje ztrátu života nebo zdemolované vozidlo."

0/0
23.7.2015 14:38

J54a84n 46J85e39m83e11l19k49a 1475630

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/

0/0
23.7.2015 14:45

J56a28r10o27s44l70a64v 68K30a47d91l11e66c 5141699892431

Člověk, který jede na červenou těžko bude myslet hlavou.

0/0
23.7.2015 16:38

R69o82s44t56i68s18l22a12v 69C33a54h79a 6963537197141

Nevrhuji prestavet prejezdy tak, aby zavora byla tak daleko od koleji, aby se tam auto veslo. Dale by mozna pomohlo, kdyby byly dvoje svetla, jedny ve vzdalenosti 80m (posledni cedule), dalsi u zavory.

Ja vim, blbost, kvuli par debilum, ale jiste vylepseni to je.

+1/−2
23.7.2015 14:17

V30í96t 13K54u81č79e96r23a 6134259859612

A co takhle zkusit jednodužší řešení - když svítí červená - nevjíždět na koleje? To vadí čemu?

+12/0
23.7.2015 14:24

R82o78s80t69i92s66l49a65v 13C16a86h19a 6873247737461

Tak to je zaklad, ale evidentne nefunguje. Dalsi vec je prorazeni zavory. Ale to taky nekdy nefunguje.....

0/0
23.7.2015 14:48

A20l87e33š 93C81h95u46d17ý 1663456616898

Fascinujke mě vaše naivita. Opravdu si myslíte, že když uděláte zabezpečení takové, že bude z 90% neprůstřelné, že si lopata nenajde cestu? Pro boha, svítí červená, nemůžete na přejezd. Nikdy neuděláte takové poka yoke, které vám zamezí ho obejít, pokud ho budete chtít obejít. Jedině policajt se samopalem a pokud někdo vjede na červenou, ostrá střelba a následně masáž v mediíích, že to čeká každého, kdo bude porušovat pravidla.

+3/0
23.7.2015 14:31

K85a30r53e52l 32N59a28s90t51o83u86p39i13l 3530111230191

A neměly by se tam vejít rovnou tři auta? A to tři kamiony s návěsem i přívěsem?

+3/0
23.7.2015 14:37

J92i65r66k15a 60D13v24o90ř90á79k 4865410733128

Dál? Fyzicky většinou nemožné. Dvojí světla? Kdo kašle na jedny, projede stejně snadno i dvoje, ne? Problém rozhodně NEBYL v tom že by ta světla byla špatně vidět.

+1/0
23.7.2015 14:51

R56o15s59t79i81s62l44a85v 37C95a82h93a 6353107937891

tohle je spise pro pripad, ze jedny prehlidne.

ja vim, v tomto pripade byl cely problem v IQ ridice. Ale s tim se asi neda nic delat

0/0
23.7.2015 14:56

J38i93r32k96a 72D78v93o83ř34á27k 4385610403798

Zesložiťování označování přejezdů je cesta do pekel. Dvojí světla za sebou a velké vzdálenosti spíš zhorší jednoznačnost pokynu a víc lidí se zachová "podle sebe".

+2/0
23.7.2015 15:05

R41o58s77t80i39s33l52a73v 28C60a74h16a 6383707327651

a to jste si nikdy nevsiml, ze kdyz mate na silnici semafor za zatackou, tak je jeste jeden, blikaci, pred zatackou?

0/0
23.7.2015 15:11

J76i24r96k11a 50D91v19o76ř39á76k 4215750543648

U semaforu jde hlavně o to, že tam vůbec je. Nemá návěstní desky. A rychlé změny u něj čeká každý.

0/0
23.7.2015 15:15

J33a81n 55D57r63l33í26k 6537698693467

Blbost to tak uplně není. Ty závory by stačili tam jak jsou, ale poloviční. Tedy aby zabránily vjezdu na přejezd, ale už né výjezdu z přejezdu. Doplněno kamerami, které se spustí se závorami. S exeplárním potrastáním viníků. Dodatečná světla ano. I když jenom tam, kde lze očekávat špatnou viditelnost přejezdových světel ( slunce, vegetace, horizont atd.). A pro ostatní diskutující. Na přejezdu mužu zůstat i díky poruše vozu.

0/0
23.7.2015 15:03

J64i74r71k31a 66D50v33o60ř68á49k 4245630393388

Maximálně co by mohlo (ale nemuselo) být užitečné by bylo jedno červené světlo na první návěstní desce (to je ten bazmek s 3 šikmými pruhy před přejezdem). I to už bylo vynalezeno, ale použít už jsem to v tomhle tisíciletí neviděl.

0/0
23.7.2015 15:12

B48o49h10u51s62l22a76v 28K63r37á91l60í80k 2161970489326

Tak hlavně že jste té poruše vozu vděčný.

0/0
23.7.2015 16:28

M53i36c63h85a27l 47D54o71l36e86ž24e84l 7250187276256

ja jsem proste v rozpacich, nevolam po krvi. Vim, ze to neni vrazda, ale vjet se 40t kamionem na cervenou do koridoru a zabit a zmrzacit 10 lidi? Co bude priste? Kdyz se mi omylem vzniti zapalna lahev v metru a uhori 200 lidi, dostanu 2 roky? Stejne jako se s tim imbecilem nebude mazat pojistovna a cely to zacaluje, tak by to melo platit i u trestni odpovednosti. Proste by to melo bejt nejak zohledneny.

+2/−1
23.7.2015 14:06

D28a25v83i25d 11G17a57j69d45a 5210439382161

Ke všem věcem,které už byly řečeny a taky k tomu,,že samozřejmě to porušení je neomluvitelné,bych napsal ještě toto.Naše tratě,ikdyž modernizované,nebyly stejně jako dálnice stavěné na takovou frekvenci vlaků.SŽDC možná trochu přepískla,kolik dopravců na tu trať pustí.Když si uvědomíme,že neustále jezdí ČD,REGIOJET,LEO...do toho spousta nákladních přepravců...nemáme mimoúrovňové přejezdy.Ty časy a intervaly jsou opravdu velmi krátké.Kdysi jsme dlouho čekali,než vlak po spuštění závor přijel.Dnes jsou to vteřiny.Nikdo nechce čekat,výpravčí jsou pod tlakem.Zvláště soukromých železničních přeprvaců,kteří při jakémkoliv zpoždění požadují vysoké kompenzace.Samozřejmě,hlavní je neporušit zákaz,ale nervozita řidičů je přímo úměrná tomu,jak často jsou závory dole.On ten řidič je taky ve stresu.Jezdí podle tachografu,nesmí porušit odpočinek,musí dojet včas.Při nedodržení času,jsou někteří postihováni.Prostě v dopravě je tolik stresu,že čas od času dojde k takovému neštěstí.Řidiče se tím nezastávám,to ani nejde,ale občas by se měl každý zamyslet nad tím,jak moc velkou hodnotu má život v porovnání s penězma,které jak víme...jsou dnes čas.

+2/−1
23.7.2015 13:55

J69a26n 62N29e26š69p37o75r 4516318126552

Přejezdy jsou ovládané automaticky kolejovými obvody, takže tam žádný "tlak na výpravčího" nehrozí, navíc trať je řízena dálkově, takže výpravčích je tam minimum. A nejde o to, kolik je na trati osobních či nákladních přepravců, dřív, kdy se přepravoval v nákladních vlacích i vzduch, jich jezdilo podstatně víc, jediné omezení je propustnost trati. To spíš několikanásobně narostl počet automobilů a nervózních řidičů, kteří si představují, že zrovna oni a jejich čas jsou nejdůležitější veličinou vesmírů, a chtějí přetlačit i pendolino...

+10/0
23.7.2015 14:20







Najdete na iDNES.cz