Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie obvinila polského řidiče kamionu, červená světla už svítila

Policie obvinila z obecného ohrožení padesátiletého řidiče kamionu, který se ve středu srazil na přejezdu ve Studénce s pendolinem. Polákovi hrozí za nehodu s třemi oběťmi až 10 let vězení. Vyšetřovatelé potvrdili, že vjel na přejezd, když blikala červená výstražná světla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i54l17o29š 82S18i39c29h11i16n97g10e51r 5923228606124

co s takovým člověkem co nemá zodpovědnost. jakýkoliv trest bude málo co provedl.

0/0
24.7.2015 22:56

J98o67s67e89f 92N54o90v38á76k 1610843175

Je dobré být zdrcen, snižuje to trest. Vyšetřovatel musí zjistit, zda je pachatel zdrcen, a ohlásit to novinářům.

0/0
23.7.2015 19:43

J76a49n 33P34a72v71e58l79k88a 3117201634411

Oni ze záznamu kamery nejsou schopni s určitostí říct, že řidič vjel na přejezd na červené světlo. Kamera světla nevidí, dovozují to z toho, že závora se zavírá nejméně 30 sec. po světlech. To ale platí jen v případě, že zařízení funguje správně. Tak to vždy není. Kolegovi se stalo, že vjel na přejezd, světla nesvítila a spadly závory. Prorazil je a naštěstí bylo kolem dost lidí, kteří to viděli a dosvědčili mu to.

0/0
23.7.2015 17:29

J76a40r14o57s23l56a24v 68K17a24d15l50e23c 5841989262901

Přitom v dnešní době by nebyl problém dát mezi závory čidla k vyhodnocení volného prostoru. Nebyl by ani problém aby závora pouštěcí na přejezd šla dolů dříve než závora uzavírací výjezd. Nejjednoduší by bylo kdyby byla závora jen před vjezdem.

----------------------------

Technicky problémovější je vzhledem k rychlosti vlaku též po vyhodnocení uzavřeného přejezdu čidlem jako neprůjezdný pro vlak ten vlak včas zastavit.

= Naše tratě nejsou technicky vhodné pro takové vlaky anebo by se musela snížit rychlost vlaku na bezpečnou.

0/−2
23.7.2015 16:46

J16a55r54o22s34l65a73v 74K77a30d63l79e23c 5971579142581

Takové jasné a úmyslné nerespektování dopravních předpisů by se mělo postavit na úroveň teroristického činu. To již není obecné ohrožení, ale vědomé protispolečenské počínání s vědomými následky.

+1/−1
23.7.2015 16:32

B26o24h85u79s62l14a69v 47K68r35á28l83í58k 2851590639976

Pokud jsou na silnicích řidiči s IQ tykve, tak tomu nezabráníte ani tím, kdybyste ta slova "vědomé", "úmyslné", "jasné" a "protispolečenské" napsat padesátkrát. vědomě boural možná pilot Lubitz, ale tohoto Poláka bych opravdu z nějaké myšlenky, byť jakékoliv, nepodezíral.

+1/−1
23.7.2015 16:56

M94a63r19t29i51n 73L40u81k44e35š 3596881931265

Já pořád nerozumím jedné věci - když je tam kamera, proč si to benga od nich občas nevyžádají a neposílají pak obálky s výzvou k odevzdání řidičského průkazu?

Hlavně že se pořád zaměřují na kontrolu alkoholu a když chytí řidiče s dvěma pivkama co jede naprosto slušně, tak se jásá jak kdyby dopadli minimálně trojnásobnýho vraha.

Opakuju to pořád - dokud budou dopraváky a média zajímat kraviny typu 0,5 promile místo hrubých porušení pravidel silničního provozu jako jízda na červená světla, tak se bezpečnost provozu nezvýší.

+3/0
23.7.2015 15:32

P57e45t64r 68M83u39n20z52a50r 1835731649406

Otázka je zda je možné záznam z těch kamer možné použít pro rozdávání pokut. Na dálnici je třeba taky kopec kamer, ale nedají se použít pro rozdání pokut.

+1/0
23.7.2015 15:54

T90o29m44á14š 26Z24e12m92á93n38e73k 5500558966276

Otázka je, proč je tady taková byrokracie, že to nejde? A klidně bych k tomu přidal oblíbenou značku s informací, že úsek je sledován. Proti tomu snad nelze nic namítnout. Argument, že kamera byla pořízena za jiným účelem a z jiných dotací, považuji za směšný a hodný Kocourkova.

+3/0
23.7.2015 16:08

B78o20h58u73s19l70a47v 93K26r74á33l86í51k 2221350549866

Protože poslanci i jejich voliči ve většině jezdí po silnicích jako dobytci, a tudíž nemají zájem na tom, aby se přestupky trestaly.

+1/0
23.7.2015 16:18

M42a83r90t25i89n 54L72u78k23e63š 3516351931425

A to je přesně ono. Protože se neumí použít záznam z prokazatelně nebezpečného manévru, který bezprostředně ohrožuje na životě ostatní účastníky, tak půjdeme zavřít magistrálu a dávat dýchnout 1000 řidičů, kteří nic neprovedli a jedou předpisově.

Kdyby se média zaměřila na řešení skutečných problémů, možná by byla vůle s tím něco dělat.

0/0
23.7.2015 16:10

B83o22h34u71s72l24a89v 31K84r53á34l27í38k 2911360609796

"Řidič s dvěma pivkama, co jede naprosto slušně" je zhruba totéž, jako "řidič, který projíždí přejezdu na červenou, ale tak šikovně, že ho ještě žádný vlak netrefil".

+5/0
23.7.2015 16:17

M68a83r86t18i70n 16L12u87k64e85š 3946951161955

To je právě ten nesmysl. Někdo si může dát dvě piva a je v provozu naprosto bezpečným účastníkem. Někdo si nedá ani jedno a je jako neřízená střela.

Asi není náhodou, že v zemích které jsou ohledně silničního provozu vyspělejší než my, jsou ta dvě piva povolena. Tady by každý za pivo za volantem div ne lynčoval a prokazatelně špatní řidiči, ač střízliví, jezdí vesele dál. Není to malinko renonc?

0/0
23.7.2015 16:47

B67o32h42u49s73l27a50v 61K40r95á20l98í46k 2891720259796

No a někdo zase je schopen přejet blikající přejezd nebo přeběhnout přechod na červenou zcela bezpečně, zatímco jiný to dělá nešikovně a způsobí nehodu. Takže kompromisní řešení je, aby se předpisy dodržovaly a jejich porušování trestalo. Machříci, kteří nejsou ani schopni rozpoznat a přiznat si, jak jím dvě piva snižují schopnosti, jsou ti nejnebezpečnější.

+1/0
23.7.2015 17:01

M51a61r83t81i51n 16L34u22k16e32š 3836171381945

Myslím že opakujete dokola to samé, aniž byste se podstatně zamyslel nad obsahem svých slov.

Nikdo nedělá machříka - že dvě piva nemají u naprosté většiny řidičů vliv na schopnosti je prokázaný fakt, potvrzený mimo jiné zmiňovanou tolerancí ve vyspělých zemích. S takovou rétorikou byste musel zakázat řídit i osobám nad 60 let, protože jejich reakce jsou přirozeně pomalejší a schopnosti tudíž omezené.

A přesto je víc než jisté, že i takový 70-ti letý zkušený řidič je v provozu míň nebezpečný, než 20-ti letá vyjukaná blondýnka. Chce to víc myslet, než začnete papouškovat mediální fráze ;-)

0/0
23.7.2015 17:28

L35u78k57á66š 94V95a51ň62u42r39a 1175524903963

Hlavně je nutné za vjetí na přejezd kde bliká červená světla sebrat řidičák. Zákaz řízení většinou nestačí. Nechal bych je udělat alespoň testy znovu. A taky bych doporučoval povinné psychotesty. Mojí ženu kdysi při odbočování sestřelil velký manager Eurotelu, který byl líný čekat ve frontě a přes plnou čáru to chtěl objet v protisměru. Navíc byl pod vlivem. Přijeli tehdy místní policajti a jasně vše ukazovalo na managera a taky mu sebrali papíry. Žena byla těhotná, tak nás s ní poslali do nemocnice na kontrolu. Pak ale přijeli z centrály z města a místní jim museli předat všechny doklady a zmizet a ti z centrály to překvalifikovali, že na vině je žena a sebrali jí papíry. Zašel jsem tehdy za sousedem co dělal u kriminálky a on mi nadiktoval dopis o korupci apod. Sám bych se takový neodvážil napsat. Za 14 dnů přišel dopis, že ženě papíry vrací. Nikdy ale nebyl viník označen. ;-O

+4/0
23.7.2015 15:25
Foto

V70l68a21d25i48m15í52r 43V31a23ň26u25r18a 8365670947668

Historky nic moc, ale příjmení máte luxusní pane Vaňura;-)…..

0/0
23.7.2015 15:30

J53a12r10o83s30l88a33v 76K29a38d88l29e54c 5741979252361

Bohužel, při odbočování musíte sledovat i provoz za s sebou.

+1/0
23.7.2015 16:34

L51u46k20á67š 67V32a52ň91u56r43a 1495784873243

Horší řidiči kamiónů jak Poláci, jsou už jen Rumuni a Bulhaři. Jeden Bulhar takhle narval kamarádky auto pod sebe. Jela po dálnici v levém pruhu a předjížděla kamión. Ten najednou začal odbočovat do jejího pruhu. Byla za zadní nápravou tahače a on ji narval pod svůj návěs. Nejdřív ji tedy narval na středové mantinely a i když troubila, tak ji rval víc a víc pod sebe. Nakonec mu to asi nejelo a tak zastavil. Když ji z auta vytáhli, tak nechápali, že žije. Bulhar neměl povinné ručení a vůbec moc nekomunikoval. Policie ho chtěla zadržet, ale on přeběhl dálnici a zmizel. Dodnes peníze z pojistky neviděla. 8-o

0/0
23.7.2015 15:16

R93o47s71t62i50s89l23a49v 78C86a47h29a 6763627247761

Vcera mne fascinoval jeden politik, jak hned navrhoval zlepseni edukace v autoskolach. Nevim, jak by to zrovna v tomto konkretnim pripade pomohlo 8-o

0/0
23.7.2015 14:51

J48i27r98k81a 84D30v83o97ř84á78k 4575910733558

Jestli se stává, že vám v autoškole o možnosti snadného proražení závor zevnitř neřeknou, tak pomohlo. I když v tomhle konkrétním případě by to musela být autoškola polská. Ten kamioňák o tom zjevně netušil.

+1/0
23.7.2015 15:00

J83a96r40o23s94l80a81v 21K56a34d22l11e67c 5321299482541

To není o tušení, ale o zdravém selském rozumu a schopnosti reagovat.

+1/0
23.7.2015 16:36

I89v77a79n 93H31o79l16a39s 5737637738767

Právě v tomhle zřejmě dost (on totiž ten politik pouze papuškoval to, co SŽDC a DI požadují už několik let) - řidič evidentně netušil, že ta závora jde tak snadno prorazit (stojan tomu rozhodně neodpovídá). A kdyby to věděl, tak by asi projel (rozhodně nebyl v tak velkém šoku, když s tím kamionem mezi závorami ještě kvedlal, bohužel ve finálním stavu skončil v té nejméně vhodné konfiguraci).

0/0
23.7.2015 15:07

R70o42s31t75i33s13l50a87v 63C67a42h94a 6363707747681

Ja v jeho pozici, i kdybych predpokladal, ze je ocelova, tak jedu. Vzdycky je aspon nejaka sance, ze ji ohnu, vysadim, cokoliv..... Staci mit mozek

+1/0
23.7.2015 15:10

I82v62a60n 77H46o34l67a23s 5937607618277

Tím spíš, když mi někdo včas natluče do hlavy, že je to jen trochu festovnější překližka.

0/0
23.7.2015 15:13

M34a82r30i27e 17V44a84š91í90č35k43o28v78á 3591893312448

Já osobně moc neřídím a dokážu si představit, že pokud bych přehlédla světla, pouze bych zmateně popojížděla mezi závorami a doufala, že to zrovna pojede tou kolejí, na níž nestojím. V autoškole mi o proražení závor nikdo nic neřekl. Pokaždé, když jimi projíždím mám panickou hrůzu, že se scvaknou a nebudu moct vyjet. Takže ano, myslím, žer edukace by v tom případě velmi pomohla.

0/−1
23.7.2015 15:15

P83a67v60e14l 47K56r20á12l 5950409464748

Pomohlo by nevjíždět na přejezd na červenou.

+1/0
23.7.2015 15:43

P17e81t72r 51M32u63n80z46a25r 1865911849816

Také by pomohlo si občas něco přečíst. Tohle o závorách se píše už mnoho let u každé podobné nehody. Nechápu jak to může někdo kdo řídí a trochu se zajímá o svět okolo sebe nevědět.

0/0
23.7.2015 16:00

M76a57r29i42e 97V86a43š45í77č19k92o10v22á 3851363192258

A kolik si myslíte, že jezdí po republice lidí jako já, kteří jsou úzkostliví, občas něco přehlédnou a nedokáží se rozhodnout ve vteřině? Tady nejde o mě, ale kolik takových lidí denně potkáte? Opravdu si dokážu představit člověka (a i takové znám), kteří při nestandartní situaci na silnici zpanikaří. A potom nepomůže vymínusování na fóru, ani povzdechnutí si nad neznalostí. Ano, že jdou závory zvednout se obyčejný člověk dozví až po takovéto obrovské nehodě, protože mu to v autoškole nikdo neřekl. Stejně tak mi nikdo neřekl, jak se chovat při smyku a další podobné vychytávky. Tady jde o to, že by se tomuto měly autoškoly věnovat a ne po deseti jízdách a jednom testu chrlit další a další řidiče.

0/0
23.7.2015 17:09

L21u14k48á27š 83V52a69ň76u56r94a 1195844293963

Já bych spíš doporučoval psychotesty a stresové testy pro řidiče. A to hlavně pro cizince.

+1/0
23.7.2015 15:17

T74o75n32d69a 97H90e68j96l53í12k 1388383729797

Uvolnili už ten videozáznam? Má někdo případně odkaz?

0/−1
23.7.2015 14:50

J50a20n 76J53e36m10e74l87k45a 1645920

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/ 11. 2014. Názor strojvedoucího.. nejspíš tohoto strojvedoucího. Přesně popsal problémy české železnice.

Bohužel evidentně nikdo názory stojvedoucích neposlouchal. Policie, SŽDC, autoškoly.. 

"V případě nouze prorazte závoru

Vzhledem k tomu, že pan strojvedoucí zažívá při každé směně řadu rizikových situací, chtěl by apelovat hlavně na řidiče automobilů. „Oproti minulým letům zaznamenávám neuvěřitelný nárůst neukázněnosti účastníků silničního provozu. Člověku to hlava nebere, co vše si lidé v osobních nebo nákladních automobilech dovolí, a hlavně jak riskují. Řada lidí si totiž neuvědomuje, že na dvoukolejné trati se mohou například na chvíli zvednout závory, a přitom ale bliká stále světelná návěst. To ale neznamená, že se dá přes přejezd přejet! Vždyť z druhé strany se může blížit vlak, který během chvilky dá impulz ke stažení závor. A právě taková chvilka láká řadu lidí, aby skulinky využili k rychlému přejetí přejezdu. Pak jsou strašně překvapeni, že zůstanou uvězněni mezi závorami. Bylo by velmi žádoucí, aby se v autoškolách nebo i na školeních profesionálních řidičů upozorňovalo na to, že v případě takové nouze lze závoru jednoduše prorazit. Škoda za pár tisíc korun za zlomenou závoru nebo odřený lak na autě určitě vykompenzuje ztrátu života nebo zdemolované vozidlo."

0/0
23.7.2015 14:38

J14a58n 65J51e90m33e60l58k21a 1275340

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/lide-a-pribehy/strojvedouci-pendolina-zabranil-jiste-srazce-na-prejezdu/-5737/

0/0
23.7.2015 14:45

J89a25r37o27s55l24a60v 45K87a54d79l89e35c 5451279642571

Člověk, který jede na červenou těžko bude myslet hlavou.

0/0
23.7.2015 16:38

R28o31s86t39i67s76l93a42v 13C54a61h78a 6773797607611

Nevrhuji prestavet prejezdy tak, aby zavora byla tak daleko od koleji, aby se tam auto veslo. Dale by mozna pomohlo, kdyby byly dvoje svetla, jedny ve vzdalenosti 80m (posledni cedule), dalsi u zavory.

Ja vim, blbost, kvuli par debilum, ale jiste vylepseni to je.

+1/−2
23.7.2015 14:17

V25í29t 60K26u18č54e60r37a 6104759479332

A co takhle zkusit jednodužší řešení - když svítí červená - nevjíždět na koleje? To vadí čemu?

+12/0
23.7.2015 14:24

R67o40s15t72i67s13l39a88v 40C94a31h48a 6423847517691

Tak to je zaklad, ale evidentne nefunguje. Dalsi vec je prorazeni zavory. Ale to taky nekdy nefunguje.....

0/0
23.7.2015 14:48

A97l66e20š 73C29h37u19d25ý 1653486486738

Fascinujke mě vaše naivita. Opravdu si myslíte, že když uděláte zabezpečení takové, že bude z 90% neprůstřelné, že si lopata nenajde cestu? Pro boha, svítí červená, nemůžete na přejezd. Nikdy neuděláte takové poka yoke, které vám zamezí ho obejít, pokud ho budete chtít obejít. Jedině policajt se samopalem a pokud někdo vjede na červenou, ostrá střelba a následně masáž v mediíích, že to čeká každého, kdo bude porušovat pravidla.

+3/0
23.7.2015 14:31

K70a58r38e90l 38N69a73s72t48o88u20p74i50l 3700311300971

A neměly by se tam vejít rovnou tři auta? A to tři kamiony s návěsem i přívěsem?

+3/0
23.7.2015 14:37

J22i82r33k12a 90D39v42o65ř73á14k 4395300883168

Dál? Fyzicky většinou nemožné. Dvojí světla? Kdo kašle na jedny, projede stejně snadno i dvoje, ne? Problém rozhodně NEBYL v tom že by ta světla byla špatně vidět.

+1/0
23.7.2015 14:51

R29o63s64t27i80s65l40a19v 72C20a78h30a 6193557457331

tohle je spise pro pripad, ze jedny prehlidne.

ja vim, v tomto pripade byl cely problem v IQ ridice. Ale s tim se asi neda nic delat

0/0
23.7.2015 14:56

J57i16r88k27a 53D64v24o71ř79á29k 4955350643658

Zesložiťování označování přejezdů je cesta do pekel. Dvojí světla za sebou a velké vzdálenosti spíš zhorší jednoznačnost pokynu a víc lidí se zachová "podle sebe".

+2/0
23.7.2015 15:05

R44o51s58t81i89s20l84a52v 49C63a66h13a 6203237337691

a to jste si nikdy nevsiml, ze kdyz mate na silnici semafor za zatackou, tak je jeste jeden, blikaci, pred zatackou?

0/0
23.7.2015 15:11

J29i85r29k50a 55D33v41o71ř62á64k 4485920463608

U semaforu jde hlavně o to, že tam vůbec je. Nemá návěstní desky. A rychlé změny u něj čeká každý.

0/0
23.7.2015 15:15

J69a14n 53D16r75l36í70k 6367658343477

Blbost to tak uplně není. Ty závory by stačili tam jak jsou, ale poloviční. Tedy aby zabránily vjezdu na přejezd, ale už né výjezdu z přejezdu. Doplněno kamerami, které se spustí se závorami. S exeplárním potrastáním viníků. Dodatečná světla ano. I když jenom tam, kde lze očekávat špatnou viditelnost přejezdových světel ( slunce, vegetace, horizont atd.). A pro ostatní diskutující. Na přejezdu mužu zůstat i díky poruše vozu.

0/0
23.7.2015 15:03

J14i65r34k60a 49D53v11o47ř20á98k 4195150243198

Maximálně co by mohlo (ale nemuselo) být užitečné by bylo jedno červené světlo na první návěstní desce (to je ten bazmek s 3 šikmými pruhy před přejezdem). I to už bylo vynalezeno, ale použít už jsem to v tomhle tisíciletí neviděl.

0/0
23.7.2015 15:12

B20o20h86u28s35l70a90v 15K87r92á62l58í14k 2471950989916

Tak hlavně že jste té poruše vozu vděčný.

0/0
23.7.2015 16:28

M30i94c12h50a67l 16D20o23l20e47ž54e36l 7610607976396

ja jsem proste v rozpacich, nevolam po krvi. Vim, ze to neni vrazda, ale vjet se 40t kamionem na cervenou do koridoru a zabit a zmrzacit 10 lidi? Co bude priste? Kdyz se mi omylem vzniti zapalna lahev v metru a uhori 200 lidi, dostanu 2 roky? Stejne jako se s tim imbecilem nebude mazat pojistovna a cely to zacaluje, tak by to melo platit i u trestni odpovednosti. Proste by to melo bejt nejak zohledneny.

+2/−1
23.7.2015 14:06

D96a64v25i82d 17G39a62j55d97a 5760409962891

Ke všem věcem,které už byly řečeny a taky k tomu,,že samozřejmě to porušení je neomluvitelné,bych napsal ještě toto.Naše tratě,ikdyž modernizované,nebyly stejně jako dálnice stavěné na takovou frekvenci vlaků.SŽDC možná trochu přepískla,kolik dopravců na tu trať pustí.Když si uvědomíme,že neustále jezdí ČD,REGIOJET,LEO...do toho spousta nákladních přepravců...nemáme mimoúrovňové přejezdy.Ty časy a intervaly jsou opravdu velmi krátké.Kdysi jsme dlouho čekali,než vlak po spuštění závor přijel.Dnes jsou to vteřiny.Nikdo nechce čekat,výpravčí jsou pod tlakem.Zvláště soukromých železničních přeprvaců,kteří při jakémkoliv zpoždění požadují vysoké kompenzace.Samozřejmě,hlavní je neporušit zákaz,ale nervozita řidičů je přímo úměrná tomu,jak často jsou závory dole.On ten řidič je taky ve stresu.Jezdí podle tachografu,nesmí porušit odpočinek,musí dojet včas.Při nedodržení času,jsou někteří postihováni.Prostě v dopravě je tolik stresu,že čas od času dojde k takovému neštěstí.Řidiče se tím nezastávám,to ani nejde,ale občas by se měl každý zamyslet nad tím,jak moc velkou hodnotu má život v porovnání s penězma,které jak víme...jsou dnes čas.

+2/−1
23.7.2015 13:55

J49a63n 50N21e16š87p20o21r 4676528146752

Přejezdy jsou ovládané automaticky kolejovými obvody, takže tam žádný "tlak na výpravčího" nehrozí, navíc trať je řízena dálkově, takže výpravčích je tam minimum. A nejde o to, kolik je na trati osobních či nákladních přepravců, dřív, kdy se přepravoval v nákladních vlacích i vzduch, jich jezdilo podstatně víc, jediné omezení je propustnost trati. To spíš několikanásobně narostl počet automobilů a nervózních řidičů, kteří si představují, že zrovna oni a jejich čas jsou nejdůležitější veličinou vesmírů, a chtějí přetlačit i pendolino...

+10/0
23.7.2015 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.