Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Plechy v kabině, rozpáraný bok. Podívejte se na pendolino ze Studénky

Zcela poničená kabina a v podstatě celý první vůz soupravy. Pohled na pendolino, které ve středu ráno na železničním přejezdu ve Studénce smetlo kamion plně naložený hliníkovými pláty, jednoznačně ukazuje sílu nárazu. Dva balíky plechů na paletách stále leží v kabině strojvedoucího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92a24r74e78k 95T13ů38m78a 4962778686202

Při pohledu na zdemolovaný přední vůz včetně kabiny si říkám, že je zázrak, těch zraněných a obětí na životě nebylo víc. Fakt hrozně to vypadá!

0/0
24.7.2015 19:30

P51e75t44r 31C29h19a42r57v46á68t 1821246709820

kdo by to řekl

0/0
24.7.2015 19:12

J63i87ř14í 43K34r60a11m72p75l 4396184806606

když vidím ty stolky sklopené dolu, tak si říkám, že pokud spadly v době nárazu, tak je to hodně nebezpečné

0/0
24.7.2015 16:27
Foto

J63a43n 20M10a23c45k 5177252722705

Narez. V te rychlosti vam takovy plech urizne palici raz dva. ;-(

0/0
24.7.2015 12:10

J94i62ř45í 15T72e87p80r 4497280945395

Uvědomte si, že reklamy PŘIŘAZUJE PROGRAM na základě mnoha faktorů. Jedním z nich jsou KLÍČOVÁ SLOVA článku a reklamy.

.... no je na autorech algoritmu aby se zamysleli nad zadáním z morálního hlediska.

0/0
24.7.2015 10:36

J61i48ř88í 95C17i16m87r41m33a30n 6155720355419

Existuje poměrně jednoduché řešení. Uzákonit, že vozidlo, které vjede na přejezd dejme tomu po 5 sekundách od rozsvícení červených světel, okamžitě propadá státu.

Na přejezdy nainstalovat kamery, které přečtou SPZ, a v případě přestupku odešlou info policii k dalšímu řešení (podobně jako fotoaparáty u radarů). Myslím, že by se tím problém s auty na přejezdu velmi rychle vyřešil.

0/−3
24.7.2015 9:34

J72a96n 86S60o34u76k89u10p 1334924166655

To není jednoduché řešení, to je demagogie.

+2/0
24.7.2015 9:37

J71i21ř37í 50C21i72m54r25m31a20n 6885930495209

Proč demagogie? Když je někdo takový dement, že je schopen ohrožovat život strojvedoucího a cestujících, tak toto je způsob, jak tyto dementy rychle zbavit mobility.

0/−2
24.7.2015 9:46

J74a51n 75S83o43u38k68u24p 1724634866435

Žádná následná represe nevede k vymýcení nějakého nežádoucího stavu. Ta Vaše úvaha není řešením, je to jenom prezentace Vašeho vlastního vnímání problematiky - předpokládáte, že tak budou uvažovat vždy a všichni. Máme tresty za trestné činy a lidé je stále páchají. Myslíte, že vraha odradí od vraždy riziko o deset let vyššího trestu? 

Naopak, podstatně větší účinnost má prevence - ať už dostatečnou kampaní, vzděláním, případně eliminaci příčin takového jevu (mimoúrovňové křížení, fyzické zábrany na přejezdech).

+2/0
24.7.2015 10:02

J62i32ř28í 34C96i77m32r62m89a65n 6315430365649

Správná míra represe samozřejmě vede ke změně nějakého stavu. Například v New Yorku se před několika lety tímto způsobem podařilo značně snížit kriminalitu. Kecy o účinnosti prevence na "tvrďáky" jsou jen blábol.

Pokud je dnes někdo zvyklý jezdit přes železniční přejezdy při blikajících světlech, tak tímto řešením by to dělal jen pár dní, a pak by neměl čím jezdit.

+1/0
24.7.2015 10:24

M62i60r89o95s22l52a32v 65B61u27d45a 9452582527422

Hm, takže potrestáme řidiče zabavením firemního auta - kamionu? Chápu to správně?8-o

+2/0
24.7.2015 10:50

R52o86m39a72n87a 20K64o59n10e75c62n38a 6864595833541

Ackoliv s tim to resenim nesouhlasim, tak ano, zabaveni firemniho auta potrestate ridice. Jelikoz firma po nem urcite bude chtit penize zpet.

0/0
24.7.2015 17:26

J63a41n 21S71o17u96k37u28p 1384904306795

Ještě doplním - na co myslí člověk, který vjíždí na přejezd? Myslíte, že zvažuje, jestli mu případný trest stojí za to riziko? Nebo spíš vyhodnocuje míru rizika ke své aktuální potřebě někam jet ? Myslím, že výše trestu v ten okamžik není předmětem úvahy.

+2/0
24.7.2015 10:05

J40i93ř34í 88C22i96m40r65m55a80n 6975770125759

Měl by myslet především na to, jestli může na ten přejezd vjet nebo ne. Pokud by měl jistotu, že při jízdě přes přejezd "na červenou" si s tímhle autem už nezajezdí, tak by tuto věc do svých úvah jistě zahrnul.

+1/−1
24.7.2015 10:26

M44i42r80o41s59l58a63v 89B27u17d67a 9322622217912

Vy jste si prostě vymyslel zcela demagogický "trest" který není realizovatelný.

0/0
24.7.2015 10:52

D14a82l75i22b34o92r 54C93h63l59u83p 5837492223814

podle mého názoru jsou deformační zóny na  Pendolínu mnohem slabší než na  klasické lokomotivě. Logicky to vyplívá z konstrikce soupravy, celkové hmotnosti i výšky. Zatímco Pendolíno je vyloženě  osobní souprava konstruovaná aerodinamicky pro dosahování vysokých rychlostí, kombinací hliník, plast. Naopak klasická lokomotiva jsou tuny  železa a nic jiného, strojvedoucí sedí mnohem výš a nepochybně  by  při střetu skočil do strojovny. Narazit  do kamionu nebo mostní konstrukce není zdaleka totéž. Při nehodě má každý také svoje  + a -. Upřímně  je mi líto všech kterým tato nehodo způsobila ztrátu někoho blízkého či vážné i lehčí zranění. Pendolíno prostě  není staveno na  tratě  kde  jsou stovky přejezdů a na nich tisíce bezohledných řidičů. Řidiče bych posadil na 10-15 let do basy a začal sbírat řidičáky za nejetí na  přejezd kdy je to zakázáno. Dokud nepřitvrdíme tak to bude  jen horší.

0/−1
24.7.2015 9:06

J98i60ř23í 52Z17ý20k20a 9699673671670

těžko soudit, ale myslím, že důležité je, že Pendolino zůstalo na kolejích. Kdo ví jak by to dopadlo s lokomotivou, která má podvozek výše a ještě blíže k překážce na kolejích.

+2/0
24.7.2015 9:31

J47i88ř51í 23T98e72p46r 4207600275475

Pendolíno je taková formule na kolejích - areodynamika a lehké materiály mají přednost. Taky jsem si nikdy neuvědomil, že je to jenom sklolaminátová kapsle, dokud jsem neviděl tyhle fotky.

Na druhou stranu kdyby to byla masívní konstrukce jako za starých časů, tak při těch rychlostech by to byl pořádný taran se kterým by nebylo nutné brzdit před jakoukoliv překážkou.

S nadázkou si dokážu představit, že by takové opancéřované Pendolíno vlítlo na Mararykovo nádraží. Následovalo by hlášení: "Obchodní dům Paladium - přízemí. Prosíme vystupte!" ;-)

+1/0
24.7.2015 10:44

J92o28s35e32f 60K80a80r46f15í56k 7782165476980

Na tomto přejezdu (a nejenom na tomto) je úplně běžné vjíždět na červenou.

V telce ukazovali, že druhý den po nehodě tam projel náklaďák (již to začalo blikat), pak traktor s návěsem a za ním se tam nacpal ještě nějaký osobák.

Takže to není o tom, že POLSKÝ řidič KAMIONU. Lidi jsou kreténi nehledě na národnost, věk či povolání...

+13/0
24.7.2015 7:46

V63l93a72s13t62i68m75i48l 86H82a92l76b25i66c65h 8583275606108

Omezit kamionovou dopravu.Povolit pouze přepravu která podléhá skáze a ostatní na železnici.

+1/−4
24.7.2015 7:20

J28i23ř17í 94Z37ý13k72a 9699133721930

nerealizovatelný nesmysl.

1. ne všude jsou železniční vlečky

2. čas - železniční doprava je výrazně pomalejší

3. ne vše lze dopravovat po železnici (rozměry)

4. cena

5. arbitráže od dopravců

+1/−1
24.7.2015 8:50

J44o35s81e46f 59K85a63r27f83í11k 7802375696180

6. už tak jsou na železnici v jednom kuse zpoždění. Kdyby přibylo značné množství vlaků, tak by člověk jel Praha-Ostrava 6 hodin

0/0
24.7.2015 8:57

J70i59ř62í 66T38e19p28r 4757430765955

Budte v klidu, pořád je ještě nepřešlo to zplavnění Labe až do Pardubic.

To si tkhla něco objednáte na ALZE a již druhý den to mají naložené na parníku a už vám to vezou.

V dnešní době, když se všichni předhánějí o minuty je bohužel železnice a řeka odepsaná.

0/0
24.7.2015 10:47

D90a10l38i76b79o31r 26C62h33l65u19p 5747442383954

bohužel nemyslitelné, 80% zboží jede statisticky  po kolech, podívejte  se na ty log centra, fabriky na  zelených loukách kdy v pondělí ve 14:00 kamion nakládá do Barcelóny a ve středu ráno tam skládá.

vozit uhlí z Ostravy  do Chvaletic  ano, kontejnery z terminálů do Hamburku ano ale tím to také začíná a končí

0/0
24.7.2015 9:11

J49a55n 11S46o60u84k97u76p 1614684946735

Jen tak mimochodem, uhlí se z Ostravy do Chvaletic nevozí, Chvaletice pálí hnědé uhlí.

0/0
24.7.2015 9:42

D22a71l64i66b54o59r 30C95h61l96u17p 5187652513414

děkuji za  upozornění, dělám v dopravě ale vlaky mají pro mě  své kouzlo dodnes. takže  uhláky jedou odjinud jinam :-)

0/0
24.7.2015 11:34

J29a61r69o22s11l80a40v 42V65o16j48t13ě83c29k45ý 4703318304116

Vybavuji si slogan České pojišťovny " zaplatíme za vás škodu klidně za 100 milionů " 

To abych nezrušil pendolino, pač by mi to krytí asi nestačilo

0/0
24.7.2015 3:34

J29i11ř35í 57Z10ý18k91a 9969753871850

ČP má limit 150 milionů, pokud si jej sjednáte. Pokud máte obavy z vyšších škod, je tu Allianz, která nabízí limity až 200 milionů.

0/0
24.7.2015 8:51

J87o45s79e54f 64K20a55r30f90í88k 7922365936450

Pojišťovna prohlásí škodnou událost jako úmyslnou (nebo stačí alkohol) a bude po řidiči (či spíš provozovateli vozidla) vymáhat veškerá náklady.

A hlavně, tady nebude stačit ano těch 200 milošů. Jenom materiální škoda bude nějakých 150. Pak zde máte odškodnění pozůstalých, zraněných. Bude se muset zaplatit veškeré léčení. U trvalých následků se bude muset do konce života platit invalidní důchod atd....

K tomu by se mohly přidat ČD a chtít ušlý zisk, poškození dobrého jména

0/0
24.7.2015 9:04

J34i58ř10í 93Z35ý49k17a 9989733541640

mám za to, že pojistné limity na materiální škodu a odškodnění za zdravotní újmu jsou oddělené.

+1/0
24.7.2015 9:19

R40a74d80e76k 31B36o74r 2326203844565

No co má kluk polská asi za pojišťovnu...nejenže ho zašijou, ale pochybuju, že má nejen on, ale i firma pro kterou jezdil pojistku nejen na 150mil škody na vlaku, ale další miliony za zemřelé, léčení nemocných, zničené koleje a další a další způsobený škody. To budou jeho děti, vnuci, pravnuci atd., atd. ... rádi za takovýho tatínka, děda a praděda atd. atd. ...

0/0
24.7.2015 0:24

P23a90v91e50l 35O95d70r10a34z75i84l 6504119447470

Proč? Myslíte, že někdo přijme dědictví, které obnáší jen stomillionový dluh? Ale běžte.

0/0
24.7.2015 8:19

J42o45s23e15f 20K23a52r78f42í98k 7692725766970

Budete se divit, ale jeden známý to udělal. Nějak si nepřečetl co všechno jako dědictví přijímá (zadlužená fabrika) a teď pan lékař dělá hlídače v supermarketu za minimální mzdu, neb cokoliv vydělá navíc, tak jde na splácení

0/0
24.7.2015 9:08

D10a84l68i48b62o57r 74C28h49l98u16p 5637352213284

pánové vy  myslíte že to polskou firmu položí?? poláci se  vždy ze  všeho uměli vyzout, obojít, zmizet nebo otevřít jinou firmu. A nebo jim ten kamion řidič  ukradl a oni ho 3 hod před samotnou nehodou nahlásili policii za  pohřešovaný....

0/0
24.7.2015 9:32

K26a69m70i63l 77C56e42c32h 6494229795244

Polataji kabynu a lokalkach to bude dale jezdit jako Regionova.

0/−3
23.7.2015 22:19

M89i17c81h85a43e23l 34F16l35e85n43d46r 1198362233285

"kabYnu"? Vážně?

+4/0
23.7.2015 23:26

M53a44r56t44i95n 46S20a59j57d92a 8612187924127

To byl prepis ostravseho dialektu. Kdyz nemate pro tyto vecy smysl, tak nereagujte :)

0/0
24.7.2015 10:37

K81a15m49i33l 68C92e63c64h 6684549985964

Polataji kabynu,zapoji draty,a bude to dal jezdit na lokalkach jako regionova.

0/−1
23.7.2015 22:16

A98l72e35š 23C29h81u19d31ý 1723916286278

David Rath je nevinen, řidič kamionu je nevinen, i ten mladý nadějný inženýr, jak o něm týpos na IDnes psali, co házel u Hranic klády na auta je nevinen. Svět je mnohem jednodušší. Rath je zloděj, řidič je za to plně zodpovědný a mladý nadějný inženýr přesně věděl co dělá, když házel klády. Ale, společnost hledá, jak tyhle "věci" vysvětlit. Nedopadne to s náma dobře, pokud budeme omlouvat takovéto lidi.

0/0
23.7.2015 21:59

R16a96d14i10m 80N92e88b64e22l 5716305749909

Ono je to tak napůl s kraji jako vlastníky silnice. Tento přejezd už byl před mnoha léty navržen na nadjezd, ale kvůli ceny z toho sešlo. Ono je to silnice 3. třídy, takže nemá prioritu, ale zato když byl spadlý ten most necelé 2km odsud, tak přes tento přejezd projížděly tisíce aut denně. Kdo nezažil trvale několikasetmetrové kolony před přejezdem, tak si to asi nedovede ani představit.

+1/0
23.7.2015 21:47

K20a38t24e55ř28i30n37a 61H85u24t47o66v38á 9741545200877

Sice je pojištěnej (teda aspoň to předpokládám), ale i tak nevidím reálně vymožení celé částky za škody a odškodné.

0/0
23.7.2015 21:33

M11i10r21o59s67l56a31v 42J89e77ž44e69k 8821526532148

V poslední době ČD bourají docela často - Masarykovo nádraží, Studénka - navzdory všemožným automatickým systémům :-P

0/−12
23.7.2015 20:46

Z85u66z94k93a 83D15o62s53t71a95l18i12k98o68v42á 7312189908383

;-D;-D

v apatyce nekoupí

+9/0
23.7.2015 20:53

M95i56r49o55s70l12a23v 44J70e66ž91e40k 8421146842128

pravda, v apatyce nový vlak neseženou ;-D

0/−3
23.7.2015 21:17

J58a11n 84N11o40v77á38k 9585658914125

Jo, dneska říkali v rádiu, že na Masaryčku může strojvůdce, který ten automat v Libni vypnul (možná omylem) - a pak se na konci na něj spoléhal.

0/0
23.7.2015 21:31

R92a30d93i24m 21N50e39b69e25l 5986135639519

Zrovna tento případ snad to této kategorie nepatříRv

+1/0
23.7.2015 21:49

R10o77b50e23r93t 33H10o67m89o14l71k52a 4973358460752

No nevím, ale na Masarykáči vypnul automatiku strojvůdce, tedy chyba člověka ale stále chyba v rámci ČD a ve Studénce to zavinil někdo mimo ČD. Když do vás shodou okolností 10 x za rok někdo vrazí a nikdy to nebude vaše vina, tak přece vy nejste ta špatná.

0/0
24.7.2015 9:24

A61l35e43š 30C71h53u28d70ý 1623376876418

Jak říkám. Za vše je zodpovědná společnost a tento "profesionální" řidič. Že i za tímto hledá pochopení, proč to ten chudák řidič udělal. Teď bylo v TN, že ho chudáka mohlo oslnit sluníčko. Nic ho neoslnilo, vjel vědomě na přejezd, kdy už svítila červená. Za vše je zodpovědný tento "profesionální" řidič a společnost. Hned v zápětí ta samá televize řekla, že polská strana potvrdila, že má tento "profesionální" řidič velké množství zápisů o přestupcích.

+6/0
23.7.2015 19:18

V36á43c88l63a77v 83Z43e50l73i65n16k66a 2652650273672

No, tak to by mělo být tak na 15 let krimu a ne na uváděných 3 až 10.

0/0
23.7.2015 19:24
Foto

D68a79v90i78d 85K50r53á46s75e74n20s73k43ý 7617580267

Ano, oslnilo ho sluníčko tak, že neviděl ani ty šraňky, co mu padají přímo před čumákem. Kdyby radši TN udělaly úplně primitivní "osvětu" ve stylu "nejezděte na přejezd, když bliká červená, a už vůbec proboha ne, když padají závory", udělaly by lépe.

+2/0
23.7.2015 20:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.